شما درباره افغان پیپر قضاوت کنید
بر بسیاری از عزیزان پوشیده نیست که این شبکه بدون وابستگی و اتکا به دولت، قدرتمندان داخلی، کشورهای خارجی، متنفذین قومی و جناحی، بر روی پای خود ایستاده و با دیدی وسیع، اوضاع روزمره کشور را به بررسی می گیرد و با وجود موانع و مشکلات فراوان از لحاظ کاری و مالی، همچنان به اطلاع رسانی شفاف و بی طرفانه مقید می باشد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91866 منبع: پرینت

سالی دیگر از خدمتگذاری شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( (afghanpapaer، گذشت و به لطف خداوند متعال وارد نوزدهمین سال خدمت رسانی خود شدیم.

طبق روال سالهای گذشته توضیحاتی را پیرامون عملکرد شبکه اطلاع رسانی افغانستان طی سالی که گذشت محضر خوانندگان عزیز و گرامی سایت تقدیم می کنیم تا شما بزرگوارانی که همیشه با مطالب، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود یاریگر ما در عرصه اطلاع رسانی صحیح و اصولی بودید، یکبار دیگر درباره ی افغان پیپر قضاوت کنید.

در سال 1393 با تلاش شبانه روزی همه همکاران مستقر در کابل، هرات، مشهد، برلین، هامبورگ و خبرنگاران افتخاری از سراسر نقاط کشور و جهان، بیست و دو هزار و نهصد خبر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، علمی، فرهنگی و تصویری درباره کشور عزیز ما افغانستان بر روی فضای مجازی اینترنت قرار گرفت، یعنی روزانه بطور متوسط شصت و دو خبر. که البته این تعداد خبر جدای از فایلهای خبرهای تصویری است که امسال با همت و زحمت مدیریت و بخش فنی در سایت جداگانه ی www.vnama.com روزانه بالغ بر بیست خبر نشر شد. آماری که انصافا شاید نظیر آن در هیچ سایت خبری افغانستان موجود نباشد.

از مجموع این 22900 خبر، 4530 خبر مربوط به وقایع و اتفاقات کشورهای خارجی در بخش جدیدترین و 570 خبر تشریحی درباره عملکردهای آنها در افغانستان، به شرح ذیل بوده است:

550
 خبر درباره آمریکا و سیاستهای کاخ سفید، عملکرد نظامیان آمریکایی و تصمیمات واشنگتن درباره افغانستان.

180 خبر درباره ایران و دیدگاه این همسایه نسبت به افغانستان، همکاری های دو جانبه و وضعیت مهاجرین مستقر در این کشور.

330 خبر درباره اتفاقات پاکستان، نشستهای چند جانبه با این کشور، اختلافات سیاسی اسلام آباد و کابل، درگیری های مرزی و دیگر مسایل مربوط به این همسایه.

150 خبر درباره انگلیس و فعالیت نظامیان این کشور در افغانستان و سیاستهای دولت دیوید کامرون در کشور ما.

130
 خبر درباره آلمان ها و نظامیان خارجی شان و البته تاثیر گذاری این کشور غربی در اتفاقات دهه اخیر افغانستان.

250 خبر درباره هند و میزان فعالیت هند در عرصه های مختلف کشور، سیاستهای پیش روی دهلی نو و رقابت هایش با پاکستان در افغانستان.

180 خبر درباره چین و حضور چینایی ها در تمام زمینه های موجود در افغانستان .

200 خبر درباره روسیه و باقیمانده ارتش سرخ که اکثرا بیانگر دیدگاه این کشور نسبت به افغانستان بوده است.

240  خبر درباره انقلاب های اخیر یمن و بحرین.

280 خبر درباره دولت بشار اسد و اتفاقات در سوریه

680 خبر درباره عملکرد گروه تروریستی داعش و جنایات وحشتناکش در عراق

320 خبر درباره نقش عربستان سعودی در منطقه و افغانستان و میزان تاثیر گذاری این کشور اسلامی در دیگر بلاد مسلمان نشین.

170 خبر درباره کشور قطر که بیشتر مربوط به مذاکره با طالبان و البته مداخلات این کشور عربی در دیگر بلاد بوده است.

140 خبر درباره رژیم صهیونیستی و اتفاقات رخ داده توسط اسراییل در کشور فلسطین و بعضا نقش اسراییل در افغانستان.


حدود یک هزار و سیصد خبر باقیمانده از اخبار خارجی نیز مربوط به اتفاقاتی که در سراسر جهان از هالند، فرانسه و استرالیا گرفته تا تحولات میانمار و کره شمالی، مالزی و دیگر کشورها به سمع و نظر عزیزان رسیده است. همانطور که مشاهده می کنید اخبار مربوط به هر کشور خارجی به میزان تناسب فعالیت و ارتباط موجود بین افغانستان و کشور مذکور، نشر گردیده است البته بدون هیچ اغماض و نظرداشتی.

اما در بخش خبرهای تحلیلی تاپ که انصافا سال گذشته با تامل و تعمق بیشتری نسبت به سالهای پیش تهیه و تنظیم گردید 920 خبر منتشر گردید که هماهنگی آنها با موضوعات روز از ویژگی خاص این اخبار بود.

در بخش خبرهای تشریحی نیز 1260 خبر تنظیم و منتشر گردید که اکثر مربوط به وقایع انتخاباتی در نیمه ی اول سال 93 و بررسی عملکرد و نقد صحیح دولت وحدت ملی در نیمه ی دوم سال بود.

از دیگر تحولات اساسی که در بخش خبری سایت طی سال گذشته انجام شد بازنویسی 900 گفتگوی مطرح شده کارشناسان مسایل سیاسی در عرصه های مختلف در بخش "یادداشت و گفتگو" بود که انصافا کاری پرزحمت و البته بسیار مفید بود.

بخش تلکس شایعات یکی از پربیننده ترین و جنجال برانگیزترین بخش های سایت بود که در سال 1393 با 270 خبر میزبان نظرات شما عزیزان بود

یکی دیگر از قسمتهای فعال سایت که در سال 1393 رونق بیشتری گرفته و رابطه ی بین افغان پیپر و خوانندگان عزیز سایت را عمیق تر از پیش کرد بخش با ببینندگان بود که طی سال گذشته 1770 خبر ارسال شما عزیزان در این بخش منتشر شد.

پرداختن به مسایل سیاسی روز با 55 مطلب طنز به همت کارگروه هنر و ادب
مطرح کردن 52 موضوع هفته متناسب با تحولات داخلی کشور
انتشار 450 خبر ورزشی مربوط به رشته های مختلف ورزشی افغانستان
نشر 260 خبر علمی در زمینه های مختلف پزشکی و تحقیقاتی
تهیه و تنظیم 900 خبر چند رسانه ای که بصورت عکس های روز در اسلاید به نمایش در آمده
بررسی اوضاع اقتصادی و ارزاق عمومی روزانه با 500 خبر
بررسی وضعیت آب و هوای کشور با 300 خبر
و پیگیری مسایل رقابتهای انتخاباتی با 300 تنها بخش دیگری از فعالیت همکاران ما در قسمتهای مختلف سایت افغان پیپر می باشد
.

علاوه بر این مطالب، 10400 خبر نیز مربوط به مسایل و تحولات داخلی کشور در بخش جدیدترین، طی سال گذشته نشر شده است که انصافا حاصل خدمات شبانه روزی خدمت گذاران شما در شبکه اطلاع رسانی افغانستان بوده که لحظه ای بودن اخبار و تلاش برای نشر اخبار در همان ساعات اولیه وقوع، گواهی بر این مدعا می باشد.

با نگاهی به تیتر اخبار به راحتی در خواهید یافت که در بخش اخبار داخلی همه موارد موجود در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور از حکومت، پارلمان، شورای صلح، وزارتخانه ها و نهادهای امنیتی و قضایی گرفته تا مسایل انتخاباتی و کوچه و بازاری و مشکلات مردم در اقصا نقاط افغانستان به چالش کشیده شده است.

زمان نشر اخبار هم، هر منصفی را به این برداشت می رساند که تلاشگران شبکه اطلاع رسانی افغانستان در هر 24 ساعت شبانه روز به مقتضای زمان و مکان فعالیت داشته اند. که البته فعالیت بیشترافغان پیپر در فیس بوک، اضافه شدن بخش های برداشت شما، همراه با قرآن، حدیث روز، ارسال خبرنامه، تحلیل ابعاد شخصیتی دولتمردان، نقد عملکرد دولت، صفحه ویژه انتخابات، معرفی ولایات و تقسیم بندی خبرهای ارسالی نیز از دیگر تحولات سایت در سال 1393 خورشیدی بود.

دیدگاه ما این است که سایت افغان پیپر با درک رسالت مسوولیت خطیر ژورنالیستی خویش، بصورت بی طرفانه و غیر جانبدارانه با درنظرداشت منافع علیای کشور در حوزه مطبوعات از هیچ فعالیتی دریغ نداشته است و تمام تلاش خود را کرده ایم تا نزد حضرت باری تعالی و ملت شریف افغانستان شرمنده نباشیم.

به طور یقین قضاوت شما درباره افغان پیپر ، علاوه بر بهبود فعالیت های ما، پاسخی خواهد بود به کسانی که قصد دارند در روند اطلاع رسانی شفاف و صادقانه اخلال ایجاد نمایند چرا که طی سال 93 نیز سایت افغان پیپر شاهد حملات اینترنتی فراوانی بوده است که متاسفانه در چندین نوبت نیز باعث ایجاد اختلال در روند خبررسانی گردید.

بر بسیاری از عزیزان پوشیده نیست که این شبکه بدون وابستگی و اتکا به دولت، قدرتمندان داخلی، کشورهای خارجی، متنفذین قومی و جناحی، بر روی پای خود ایستاده و با دیدی وسیع، اوضاع روزمره کشور را به بررسی می گیرد و با وجود موانع و مشکلات فراوان از لحاظ کاری و مالی، همچنان به اطلاع رسانی شفاف و بی طرفانه مقید می باشد. هرچند عده ای قصد داشته و دارند با اتهامات بی اساس و بی پایه مجموعه شبکه را وابسته نشان دهند.

لذا با تشریح جزییات فعالیت یک ساله خود، همگان را به قضاوت درباره عملکرد شبکه اطلاع رسانی افغانستان دعوت می کنیم تا مردم به دیده انصاف نظاره گر ما باشند.

کد (10)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سپاس مطالب بسیار خواندنی ،دلچسپ وخواندنی . ازاینکه در تلکس شایعات خیانت های مسئولین وافراد را به نشر رسانیدید ابراز سپاس میکنم.

>>>   بنام یکتای بی همتا
حلقه محترم رهبری و کارمندان مجرب شبکه اطلاع رسانی خبر ! نوروز و سال جدید تان مبارک و موفق باشید .من که یک شهروند افغان و در دیار غربت بسر میبرم و شب روز به اخبار داخلی وطنم و اخبار جهان بشکل نستند و راستگو ضرورت دارم ؛ افتخار دارم به این شبکه و کارمندان شما . من طی مدت زمان طولانی به این حقیقت پی بردم که شبکه شما در حقیقت یابی و انعکاس آن خود فروخته نبودید و انشاالله که چنین خواهید ماند .موفق و سرفراز در خدمت مردم رنجدیده و داغدیده مان مانده مایه افتخار مان باشید .
رشیدی از دیار غربت

>>>   اگر به امتیاز باشه من به شما 1 امتیاز میدهم وچرا یش را هم از خودتان بپرسید

>>>   خــــــــوبی هــــای افغان پیـــــپــــر :
اول : سرعت بازشدن صفحه آن یا ویبسایت آن
دوم : جدانمودن اخبار موثق از شایعه
سوم : بـــروزنمودن سریع صفحات ومتن های اخبار
چهارم : نشر کاریکاتورهای جالب ومعنی دار
پنجم: ارائه طنز های شیرین مخصوصا از محترم ثاقب
ششم : نشر اخبار با جزئیات وسر وقـــت
هفتم :حذف اکلمات رکیک از متن
هشتم : دیزاین مقبول وجابجائی منظم عکس ها واخبار تبصره ها درجاهای مناسب خودشان
نهم : حوصله بی پایان در تنمظم وخوانش متون طویل
دهـــم : خوانندگان وعلاقمندان زیاد
راستــــــــتـــــگــو

>>>   اززحمات شباروزی شما سپاس گذاریم واقعا قابل قدربوده وفکرمی کنم اکثریت مردم که دسترسی به انترنت دارند بدون شک مدیون احسان شما خواهد بود وخدمات بس شایانی برای مردم رنجدیده افغانستان انجام داده اید ممنون شما
بااحترام ظاهر

>>>   سلام و عرض ادب دارم به تمامآ دست اندرکاران محترم افغان پیپر. واقعآ که بی طرفانه اخبار ها را به نشر میرسانید و قضاوت منصفانه میکنید و مهمتر اینکه بعضی از هموطنان گرامی ما از روی فهر و غضب چیز های مینویسند که قابل نشر نمیباشد حتی خودم چند بار زشت گفته ام با سانسور به نشر رساینده اید و هدف را برملا ساخته اید .تشکر فروان از همه شما عزیزان و توفیق مزید در راستای کاری شما از ایزد منان برای فرد فرد تان میخواهم . موفق و کامگار باشید .
کاکر از کابل

>>>   سلام به شما ما قلبا از شما خوش هستیم یگانه خبری که میبینم خبر از طرف ۺماست تشکر عزیزان
وحید از سویس

>>>   بسیار یک سایت خبری عالی است اما بخش تلکس شایعات اش بعضی موارد را عقده مندانه به نشر میسپارد..

>>>   در کابل خیابان به اسمی خیابانی افغان afghanpapaer نام گزاری شود
نبی جاغوری

>>>   به عنوان یک ایرانی به کارکنان این سایت و خبرنگارانش خسته نباشید می گویم و آرزوی توفیق برای آنها دارم. امیدوارم هر چه بیشتر بتواند جامعه ایران و افغانستان را به هم نزدیک کند و شناخت دو ملت از هم را بیشتر کند. با این کار تعصب ها و کینه های عده ای نادان در هر دو کشور ایران و افغانستان به دوستی بیشتر بیانجامد. با آرزوی صلح و پیشرفت برای هر دو کشور
یک ایرانی دوست ملت افغانستان

>>>   باسپاس فراوان وخسته نباشید از تمام دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی افغان پیپر:من سال پار در قسمت خدمتگذاری شما عزیزان دست اندرکار سایت حرفهائی ونوشته هائی داشتم میتوانم بطور فشرده بگویم که شما ها واقعآ سزاوار ستایش، تمجید وتقدیر استید اخلاصمند شما یکی از پربیننده وخواننده ی سایت افغان پیپرهستم یک نکته را خدمت شما بعرض می رسانم اینکه :اگر لطف نمائیدآنچه اوضاع روزمره کشور را به بررسی میگرید آنرا تحلیل وارزیابی اخلاصمندانه نمائید ونظرات مثبت وبدیل آنرا که نویدی برای آینده باشد وخواننده را امید وار سازد تا هر فرد افغان از سراسیمگی آشفته بازار رهائی یابند وراه درستی را دنبال کنند از نظرات انتقادی روی عملکرد کسانیکه کوتائی فکری وکاری دارند گذشت صورت گیرد زیرا فرهنگ انتقاد پذیری در وجود ما افغانها کمرنگ است .
تشکر ع-ب-کابل

>>>   دیدگاه ما این است که سایت افغان پیپر با درک رسالت مسوولیت خطیر ژورنالیستی خویش، بصورت بی طرفانه و غیر جانبدارانه با درنظرداشت منافع علیای کشور در حوزه مطبوعات از هیچ فعالیتی دریغ نداشته است و تمام تلاش خود را کرده ایم تا نزد حضرت باری تعالی و ملت شریف افغانستان شرمنده نباشیم. من شخصاً به این عقیده هستم که در جهان هیچ مطبوعاتی و یا وسایل اطلاعات جمعی و یا میدیا وجود ندارد که بطور بی طرفانه قضاوت داشته باشند. بعضی ها بطور مستقیم و بعضی ها بطور غیر مستقیم از یک جریانی و یا ایدیولوژی یی و یا هم سیستم های موجوده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و کلتوری جهانی، پشتیبانی میکنند. خصوصاً درمسایل دینی و آیات قرآنی و احادیث،نظریاتی که ابراز میشوند یا بصورت جدی و یا هم طنز گونه ،هیچگاه نشر نمیشوند و این یک نظر نهایت محافظه کارانه دست اندر کاران سایت را نشان میدهند. اگر هزاران انتقاد را به سیستم های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و کلتوری جهان غرب نثار نمایی، عاجل نشر میشود، اما کوچکترین انتقاد را بالای احکام دینی که چهارده صد سال ییش بمیان آمده و امروز قابل تطبیق نیست،نمایی،مورد قبول واقع نمیگردد. در قسمت منافع علیای کشور باید خاطر نشان سازم که نقطه نظر افرا د و اشخاص درین مورد فرق میکند. هیچ رسانه یی نمیتواند خود را حافظ منافع علیای کشور بداند. یک تعداد عقب گرایی را ضامن منافع علیای کشور میدانند، یک تعداد روشن گرایی و یک تعداد هم محافظه گرایی را.اما نظر شخصی این جانب آن است که پیشرفت و تمدن در جهان صرف توسط روشن گرایی و آزادی افکار و خلاقیت و خرد گرایی متصور است، نه عقب گرایی.

>>>   من به نوبه خود تشکری می کنم از مسئولین سایت اطلاع رسانی افغانستان، که با مطالب متنوع خود از گوشه کنار افغانستان وجهان خبر رسانی می کند.
نصرالله شفایی

>>>   شبکه اطلاع رسانی افغانستان واقعآ درمیان تمام رسانه های صوتی ،تصویری ،چاپی وغیره که در افغانستان فعال استند جای بخصوص خود را دارد .درشرایطی که کشور عزیز ما افغانستان در عرصه های اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ،دینی ،اقتصادی وغیره مورد هجوم بیگانه ها بخصوص غربی ها قرار دارد لازم است تا یک منبع اطلاع رسانی قوی مانند شبکه اطلاع رسانی افغانستان موجود باشد تا مردم را در تمام عرصه های یاد شده یاری رساند وشبکه اطلاع رسانی افغانستان بدون شک این توانائی را دارد و تا حدی زیادی مردم رادر جریان مسایل قرار داده است از خداوند بزرگ توفیقات مزید برای کارکنان این شبکه خواهنم تا در امر خدمت گزاری به وطن رنجدیده ما مساعی بیشتری به خرچ دهند.و در اخیر یاد آور میشوم که اگر هموطنان ما میخواهند که از تازه ترین اخبار روزانه ، رخ داد های اجتماعی وسیاسی ، کشورهای همسایه و اهداف شان در افغانستان ،کشورهای غربی واهداف شان در افغانستان ،کشورهای عربی و عملکرد های شان در جهان وبالاخره تمام موضوعات مورد علاقه شان با خبر شوند باید همه روزه از سایت خبری شبکه اطلاع رسانی افغانستان بازدید نمایند.

>>>   من یکی از خواننده های مطالب رک ، انتقادی وافشاگرانۀ این سایت هستم و همچنان به عنوان منبع اخبار نسبتا موثق همیشه به این سایت سر می زنم.کارتان قابل تقدیر و ستایش است. موفق باشید.

>>>   باسلام من که از 1388تاامروز به عنوان بهترین شبکه فقد افقان پیپرا انتخاب کردم. دست شمادرد نکند. زنده باشید الاهی
نثار تاجیک

>>>   ﺳﻼﻡ ﺑﺎ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻛﻪ ﻣﻴﻜﻨﻢ 100% ﺑﺎﻭﺭ ﺩاﺭﻡ اﻓﻐﺎﻥ ﭘﻴﭙﺮ ﻓﻌﻼ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ....
ﻋﻆﻴﻢ ﺭﺿﺎﻳﻲ

>>>   سلام به شما دست اندر کاران شبکه اطلاع رسانی افغان پیبر یګانه خبر که که همیشه میبینیم خبر های شما برادران میباشد که همکاران تان جمع اوری مینمایند . از شما و همکاران تان یک عالم سباس و تشکری مینمایم .
ګل فروش از چهاردهی کابل

>>>   بسیار تشکر از شما مسولین سایت سایت بسیار عالی و توب دارید وقابل استفاده است .اما به نطزر می رسد یک کم منفی گرا هستید و نکات مثبت دولت را به خوبی ساپورت نمی کنید ما ازین باب دل خون هستیم.
جواولو

>>>   سایت پرطرفدار با اخبار موثق و مستند.برای همه دست اندرکاران این سایت اطلاع رسانی موفقیت بیشتر آرزومندم.
یکی از مستفیدان سایت از هرات.

>>>   بـــه در کابل خیابان به اسمی ... درجاغوری هم باید چنین شود

>>>   در خبر رسانی خیلی خوبید ولی بی طرف نیستید...

>>>   با سپاس از زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران این سایت. شاید کمتر خبری در این سایت منتشر شده باشد که من از نظر نگذرانده باشم. به عنوان یک خواننده ثابت سه نکته را یاد آور می‌شوم.
1. این سایت نوعا اخبار را تحلیل می کند. من باورم این است که در بسیاری از موارد تحلیل را به خواننده واگذارید و شما تنها عین واقعیت را بیان کنید.
2. اخبار افغانستان به صورت عمده اخبار ناخوش‌آیند است. اخبار ناخوش‌آیند به طور طبیعی روح و روان انسان را می‌آزارد. انتظار این است که دنبال اخبار خوش و امید دهنده هم باشید و کمتر سیاه ببینید.
3. فونت خطی را که برای متن اخبار انتخاب می‌کنید نیز کمی ریز است و آزار دهنده. من فونت را که بی بی سی یا افغان ایرکا انتخاب می‌کند بیشتر می پسندم. در هرحال برای شما آرزوی موفقیت دارم.
رضوانی _ هرات

>>>   صراحت کلام و استقلال و شجاعت شما جای تشکر و تحسین داره.
یک مخاطب ایرانی

>>>   بیست ساله شوین بخیر و هموطور پیشرفت کرده و عمر دراز داشته باشین
پروفیسور

>>>   افغان پیپر محبوب ترین ومشهورترین نهاد نشراتی درکشوراست و حتی کسانیکه ازپشت عینک حدس وگمانه زنی متعصبانه به این شبکه سرتاسری مینگرند درخانه وآشپزخانه های خود این شبکه مردمی را میبینند ودرد دل خودرا ازناروایی های اجتماعی بانام های مستعار ابرازمینمایند، مهمترین عوامل محبویت این شبکه سرعت عمل در رویداد های جذاب وجالب،مطالب متنوع وزبان زیبای آن است که به زبان مشرک خبرنگاران جهان با مخاطبین خود درکشف واقعیت هابرای تصویرزیبا از حقیقت ارایه می نماید . افغان پیپر یگانه منبع کنترل براعمال ورفتار دولت است وازهمین سبب مخاطبین افغان پیپر دولتمردان، روشنفکران ومردم معمولی میباشند ودستیابی به این حدپیروزی مولود تلاش های صادقانه همکاران محترم این شبکه میباشد. افغان پیپر منبع خوب برای روزنامه ها ونشرات الکترونی افغانها درسایر کشورها میباشد.افغان پیپر مطالب ارسالی را بدون تعصب وسلیقه های شخصی چاپ می نماید تا قاضی خوانندگان باشد واین بهترین کشف افغان پیپر جهت آگاهی وتنویر افکارعمومی در روزنامه نگاری نوین است.موفقیت بیشتر این شبکه محبوب را به تمام همکاران تبریک وموفقیت های بیشترشمارا آرزو دارم.
کریمی

>>>   سلام به همه کارکان افغان پاپیر.از تک تک شما متشکرم.که همه جریانات کشور را هر لحظه خبر رسانی میکنید....موافق باشید.از همه شما یک جحان سپاس.
ر.هلند

>>>   با سلام !
نخست نزدهمین سالگرد روزنامه وزین افغان پیپر را برای شما تبریک عرض نموده و از بارگاه خداوند برای تمام دست اندر کاران عزیز این روزنامه موفقیت های مزید در راستای خبر رسانی بی طرفانه و شفاف خواسته و خواهانم . از حق نگذریم که روزنامه وزین شما برای اکثریت بیننده های سایت مانند خود من یک عادت شده و من در قدم اول پیش از اینکه به صفحه فیس بوک خود بروم و یا ایمل های خودرا چک نمایم به سایت روزنامه افغان پیپر رفته و بعداً در سایت های دیگر مراجعه مینمایم که این یک موفقیت خیلی ها درخشان برای کارمندان و دست اندرکاران روزنامه ای شما خواهد بود . موفق باشید . همیشه مانند این مدت که فعال هستید ، پرتحرک ، پویا و محیط بالای فعالیت های تان باشید .
با احترام عبدالخلیل خاوری از شهر مزار شریف

>>>   تشکر از خدمت بیشمار خراسان پیپر که در همه مقاله ها بی طرفی خود را حفظ کرده
اجمل(پنجشیری)

>>>   سلام
من روز چهارساعت با این شبکه درتماسم
خسته نباشید
خیلی کارخوب می کنید

>>>   خسته نباشید.

>>>   با تمجید از فعالیتهای شبکه اطلاع رسانی افغانستان در راستای روشن ساختن اذهان مردم به واقعیت های کشور اعم از سیاسی اجتماعی فرهنګی نظامی ورزشی وغیره باز هم ازخداوند بزرګ موفقیتهای شایانی طی سال ۱۳۹۳ برایشان خواهانیم
محمد عثمان از کابل

>>>   به نظر من مهمترین کاری که این سایت انجام داده نه تنها تعداد خبرهایی است که نشر شده بلکه تاثیر گذاری است که برنامه های مفهومی این سایت بر روی بینندگان خود داشته است.
این تاثیر گذاری هم در قسمت اعتقادی بوده و هم در موارد سیاسی و اجتماعی.
حتی در قسمت القای کلمات نیز از تاثیر گذار ترین سایت ها بوده است.
شکریه دانشجوی حقوق مزار شریف

>>>   ما ازعملکزد شبکه افغان پپر در بخش اخبار و اطلاع رسانی خوش هستیم و کار کردهای شانرا ستایش میکنم و موفقیت های مزید را برای شان در آینده خواهانم

>>>   سلام سال نو را برای تک تک شما دست اندر کاران افغان پاپير تبريک عرض مينما يم
سايت افغان پاپير يکی از بهترين سايت در بين سايت های فارسی زبان هست دست اندر کاران افغان پاپير دست تان دردنکند

>>>   به نزيره درميان سايت ها
مسل گل اندر ميان خار ها
نبی جاغوری

>>>   با تشکر از دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان
واقعیت این است که شما بهترین مجموعه خبر رسانی و تحلیلی هستید
شیما از هندوستان

>>>   روزی نیست که این شبکه را نبینم
آفرین

>>>   خوبی شما این است که به هیچ جریان دولتی و غیر دولتی تعلق ندارید
خداوند شما را جزای خیر دهد
محمد الدین از کابل

>>>   بی طرفی و کار صادقانه شماست که تعداد بینندگان شما را روزانه به بیش از یکصد هزار رسانیده است
این بهترین سایت افغانستان و بلکه بهترین خبرگزاری است که به هیچ کشور و ارگانی تعلق ندارد و برای مردم خود اطلاع رسانی می کند
فریدون از بلخ شریف

>>>   آمار بالای بازدید شما نشاندهنده کار خوب شما است
اما مشکلی که وجود دارد این است که معلوم نیست شما کجا هستید و از کدام منطقه خبر رسانی می کنید؟
سمیه فراهی از هرات

>>>   من فکر می کنم که شما بهترین کار ها را در افغانستان برای باخبر شدن مردم انجام می دهید
صادق از فراه

>>>   من در جستجوگر ها آمار های سایت های افغانی را نگاه می کردم دیدم که هیچ سایتی حتی به اندازه نصف شما هم بازدید ندارد
وقتی دقت کردم دیدم که دسترسی شما به اخبار و اطلاعات در جاهای مختلف قابل تعجب است و فکر می کنم شما خبرنگار رسمی هم نداشته باشید و این مردم هستند که خبرنگار شما شده اند و بدون هیچ چشمداشتی به شما اطلاعات را انتقال می دهند.
موفق باشید و سربلند
سال خوبی برای همه شما ارزومندم
داکتر سلیمان کاکری از ناروی

>>>   خبر های شما بروز است و بیشترین خبرها را دارید
تحلیل های شما واقعیت هایی است ما شاهد وقوع انها هستیم مثلا شما از اول می گفتید که طالبان نیروهای امریکایی هستند کسی باور نمی کرد ولی حالا مشخص شده است و خیلی مطالب دیگر .
خداوند شما را برای مردم ما پایدار بدارد.
فرشته فیضی از تهران

>>>   در نخستین فراز گاه سال یعنی نورز باستان بهترین تمنیات و ارزهای نیک را برای شما دست اندرکاران افغان پبپر اهدا میدارم اما بعد:
اگر از واقعیت امر نگذریم سایت شما را د رجنب سایر سایت های که روزانه بمطالعه میگیرم یکی از سایت های جدا درخور شایسته و با تنوع مقالات و داشته های سیاسی ؛ احتماعی ؛ علمی دریافته ام در حقیت امر سایت شما بهترین منبع تغذیه معنوی بوده که جا دارد بشما عزیزان فی بها بگویم
من در قبلا سایت شما چیزی را در نیافتم که شما را مرود انتقاد و یا عیوب را برازنده سازم بل همه انچه که دریافتم از شما شایستگی ؛ فراست نگری و تنویر اذهان کلیت جامعه بوده است که جا دارد برایتان احسنت گفته شود
من اولین سایت را که در نخستین وحله و فرصت از سپیده دم بدان مراجعه میدارم همین سایت خوش خبر و پر خبر شما است
در اخیر کلام از شما و همه دست اندرکاران عزیز شما سپاس بیکران و قلم های تان همیشه اراسته و قامت هایتان همیشه ایستاده و چون کوه پامیر شامخ و استوان باد
با درود مجدد و به امید پیروزیهای شما عزیزان
حبیبی – لندن

>>>   من روزی حد اقل چهار بار این سایت را میبینم

>>>   باسلام آرزوی موفقیت خدمت دست اندکاران محترم مجموعه ی ارزشمندافغان پی پر
واقعامطالبتان عالی است ومشکلات مرذم مظلوم افغانستان رارامرتب بیان می کنید
انشاءالله دولتمردان افغانستان عزیز هم این مطالب راببینند وبه آنها عمل کنند
باآرزوی سالی خوش برای همه ی مردم شریف افغانستان
افضلی ازکرمان

>>>   سلام وسال نو همه كارمندن شبكه اطلاع رساني مبارك وهمجان برتمام ملت مظلوم وطن عزيزما؛وهمجان تشكر از زحمات زياديتان هميشه موفق وكامياب باشيد توريالي نجرابي دوبي

>>>   سال نو هموطنان عزیز و کارکنان محترم مبارک باد !!!
واقعا این شبکه درسرعت خبررسانی و جلب و جذب خواننده ردیف اول را دارندن .
تولقین تاش

>>>   سلام خسته نباشید سال نوتان مبارک بادبه امیدموافقت بیشتر

>>>   يكانه شبكه اى است كه با امانت دارى كامل مردم درد ديده افغانستان درد دل خود را بدون هراس با اين شبكه در ميان ميكذارد وحقائق داغ كشور را ازاين طريق باز تاب ميدهد وازلحاظ دينى دست اندر كاران اين أركان اجر عظيم را نصيب ميشوند وبه أيشان موفقعت .نيك نا مى وسعادت مندى را از صميم قلب ارزو دارم وميز سال با ميمنت 93خورشيدى براى فرد فرد كارمندان نجيب شان ارزو دارم (ابدالى)
سلام
فعالیت های شما قابل تقدیراست زیراکه اخبار که ازطرف رسانه های ابرقدرت ها سانسور مشود ما توسط شما میشنویم. بنا براین اکثر رسانه های استکباری تلاش خواهند کرد تا گذارشات شماه را جعل و کذب معرفی کنند، لذا برشماست که توجه بیشتر نموده تا میتوانید گذارش های مستند را با تحلیل علمی بروز دهید.
موفق و پایدار باشید.
(و من الله توفق)
نعمت الله خلیلی از زلاند جدید

>>>   بسیار خوب است
صدای مردم را میرساند

>>>   یک شخص پول دار و صلاحیت دار میتواند صدایش از هر طریق نشر نماید اما این سایت صدای مردم ناتوان و بی چاره را نشر مینماید

>>>   تشکر از تمام خدماتیکه تا به حال انجام داده اید پیشنهاد بنده حقیر این است که موضوعات دانستنیها خود را افزایش بدهید وخبرهای جهان را همچنان به نشر برسانید تا معلومات ما جوانان بیشتر گردد و در اخر آرزوی کامیابی بیشتر برایتان خواهانم.
احمد جاوید از استرالیا.

>>>   تشکر از دست اندرکاران سایت شبکه اطلاع رسانی
واقعا" نشرات شما بیطرفانه است و نظر هموطنان را با امانت داری نشر میکنید. انشا الله مؤفق و سرافراز باشید.
به امید نشرات مزید بالاخص دربارۀ وزارت خارجۀ غیر فعال ما. بازهم تشکر از نشرات واقعا" پاک و سادهء شما.
بسیار خوب است. خدا کند این پروسه ادامه یابد و افشاگری ها بالاخص دربارۀ وزارت خارجه ما بیشتر و بیشتر گردد. به امید همکاری بیشتر همه در زمینه . بااحترام

>>>   زنده باد افغان پیپر... ما هراتی ها دوستد داریم.
فایق از هرات

>>>   از سایت وزین افغان پی پر متشکریم که با ارسال گزارشات تحلیلی وسیاسی خالصانه وهم چنین از انعکاس انتقادات ورویدادها خبری را که بدون کم وکاست به نشر میرساند سپاسگذارم بخصوص من شخصا ازبخش شایعات این رسانه نکات زیرکانه تری را یافتم که دیگر سایتها کمتر بان پرداخته است
باحترام
عبدالقادرمصباح مزارشریف

>>>   لطفا" یک صفحه خاص بنام وزارت خارجه باز کنید تا تمام کارمندان وزارت همیشه نظریات خود را دربارۀ کارکرد های وزیر و معین های وزارت بنویسند. مامورین وزارت خارجه منتنظر اند که یک بخش خاص باین منظور گشوده شود تا همه عقده گشائی کنند. ازسایت وزین شما بازهم تشکر مؤفق باشید. ف از وزارت
>>>   بنده به سایت افغان پیپر هرروز سر میزنم و اخبار متنوع این سایت را میخوانم. اما....
مؤفق باشید.
نادر

>>>   سلام من به پیپری ها مانده نباشید من چندین سال است که مرتبا سایت شمارا مطا لعه مکنم واین سایت یکی ازجمله منابع خبر ی من است .
اگر داخل افغانستان باشم ویا درخارج فرصتی بدست بیاورم حتما شبکه اطلاع رسانی افغانستان را می بینم. صفات شما زیاد ا ست وزحمات شما هم قابل قدر .
به امید اینکه مانند ریس جمهور ما کم کم همه ما وشما به جارجی ها پشت کرده ودست به افشاگیری های ازین کشورها بزنیم.
کم گپ

>>>   کارکنان و همکاران شبکه محترم هرارسال زنده باد!
اینک سالهاست منحیث مخلص دهاتی این شبکه ارمعلومات منتسره مستفید هستم . چون بگانه شبکه است که افکارمخالف و موافق را نشرداردتا خواننده اختیار انتخاب اندیشه را داشته باشد.
بنابرین ازخدمات جهانی سپاسگذاریم.
انجنیرعبدالله صراف

>>>   به اداره محترم شبکه! اسلام علیکم امید صحت باشید!
محترما! اگر من بحیث خواننده شبکه را ارزیابی کنم بس:
شبکه اطلاع رسانی بهترین شبکه معلوماتست...

>>>   سلام ودرود . بلی این یک حقیقت مسلم است که این سایت یک غنیمت بزرګ در جمع سایر نشرات به درد بخور است.
باحفظ این مطلب کمی وکاستی های نیز دارد هرکه کار کند نقص باید داشته باشد .که رفع وترمیم ان وابسته است به خواستن توانستن.
بدرود جلال

>>>   ممنون از کارمندان عزیز این شبکه خسته نباشید مگم انشالله موفق و پیروز باشید
بسیار تشکر
همایون هرات

>>>   با سپاس از فعالیت ها و عملکرد های شبکۀ پربار اطلاع رسانی افغانستان که در تنویز اذهان عامه نقش بسزایی ایفا نموده است.
صالح زاده

>>>   با تقدیم سلام وخواست موفقیت مزید به شما عزیزان !
من هم روزانه سری به خانه ای زیپای شما زده از محبت وصمیمیت های شما بهره مند میشوم .
امیدوارم همین میزبانی مملو از دوستی؛برادری ؛برابری ؛مساوات وصداقت را همواره حفظ نموده به تعداد دوستان تان پیوسته بی افزایید.
به امید عافیت ؛موفقیت وسعی وتلاش بیشتر شما عزیزان در سال ۱۳۹۳ که خدا کند سال آکنده از خوشی ؛آبادانی ؛امنیت وکامیابی به مردم وکشور عزیز ما افغانستان باشد.
برادر شما از جرمنی

>>>   بـــه آرزوي موفقيت وسعادت شما !
واقعا اخبار ومضامين دلچسپ را به وقت وزمان به مخاطبين خود ارائه ميداريد و هم بعضي نقطه هاي كوچك مثلا كسي مي نويسد كمونست شما آنرا نشر ميكنيد اگر نوشت اشرار آنرا حذف مي كنيد اگر ميشد حرف هردو طرف مساويانه نشرگردد هيچ كس در افغانستان نيست كه بگويد من كمونست هستم وهيچكس هم نميگويد من اشرار بودم.
در ضمن اگر به اندازه يك سطر يك عنوان از موضوعات كمپيوتر وتكنالوژي ميداشتيد تا كسي مطلبي مينوشت يا كسي كدام سوال ميداشت خوانندگان در بين خود سوال وجواب را مطرح ميكردند در همان ستون حل مطلب مينمودند اگر صرف براي امتحان يك هفته چنين عنواني را در يك گوشه ئي به نشر برسانيد يقينا كه خوانندگان زياد خواهد داشت
بهر صورت ازينكه نظريات وگفته هاي مردم را به نشر ميرسانيد سپاسگذاريم!
گيلگمش

>>>   باوجود نکته های بسیار ربسیار مثبت افغان پیپر پاینت های کمی منفی هم دارد که میشود ازان یاد اوری نمود.
در سیاست خارجی به فیصدی کم دنباه روی کشور خاصی محسوس میشود در میان مذاهب وگرایش های مذهبی نیز احیانا یک جانبه قضاوت میکنند واحیانا اخبار منتشره شان به واقعیت ها قرین نبوده بر عکس ان باثبات میرسد ولی این عیب ها وکمو وکاستی ها نمیتواند خدمات دشایانی این سایت خبری را زیر پوشش قرار داده وجنبه های خیلی ارزنده ای ان را چشم پوشی کنیم.
ارزوی خوانندگان افغان پیپر این است که ان مبرا از اعتراض های مغرضین و رقیب هاباشد.
علی بلخابی سرپلی

>>>   من همیشه از این سایت دیدن میکنم ودر این مدت خیلی اخبار و مطالب خوانده ام ...
با احترام یک افغان از افغانستان

>>>   مردم همه عقل دارند و همه چیز را میدانند. وقتی ما یک نوشته و یا خبر را میخوانیم فورآ با تحلیل آن گرایش و وابستگی زبانی، قومی، منطقوی، مذهبی، خارجی نویسنده را ارزیابی کرده میتوانیم. حقیقت را نمیتوان پنهان کرد و چنانکه گفته اند مشک آنست که خود بوید نه آنکه عطار گوید.
تشکر از شما!
کاظمی، مشهد

>>>   سلام و خسته نباشید
تشکر میکنم از همه کارکنان این شبکه
با احترام عطا الله قندهار.

>>>   هیچ سایتی به میزان شما بی طرف نیست. واقعیات را بطور سالم نشر میدهید و برای ما افغانستانی ها یک افتخار است که یک هموطن ما بدور از هر گونه تعصب مذهبی و قومی و سیاسی مطالب را در سطح تشنگان خبر واقعی انتشار میدهد.
خواستم بگویم به فرمایش دوست عزیز - ف از وزارت خارجه - اگر بخشی برای بیان مشکلات در همه وزارت های دیگر هم باز شود مفید است. واقعا جایی برای طرح مشکلات خاص و مسلکی نداریم شاید از این طریق بتوانیم حرفهای حساب را به گوش رئیسان برسانیم.
قبلا از شبکه طلوع این خواهش را کردیم مگر آنان درگیر ملاحظات خاص خود و نگران از احتمال لغو مجوز هستند.
ع. ش - کابل - وزارت داخله

>>>   سلام خسته نباشيد کارتان عالیست امیدوارم مانند گذشته موفق وسربلند باشید
عباس خاوری ازتهران

>>>   درکنار همه خوبی های این سایت این است که شما یک سایت ارزشی هستید.
سایتی که هرگز نمی توان با دید صرفا خبری به آن نگریست.
سایتی که در کنار همه کار های خوبش به اعتقادات و ارزش های دینی و مذهبی ارج می نهد و همه آنها را رعایت می کند.
در حقیقت این یک سایت امن است که می تواند تاثیرات مثبت بر روی خانواده ها از نظر سیاسی داشته باشد.
لیلی حسینی کارشناس حقوق و علوم قضایی کابل

>>>   خوشحالم که هراتیهای ما یک سایت جالب و دیدنی تهیه می کنند.
رحمانی _ هرات

>>>   باسلام 6ساله من باسايت شما هستم خيلي پيشرفت كرديد نامه خدا تشكر صميمانه ازشما بهترينيدزنده باد افقان پيپر
نثار از ایران

>>>   سایت های دیگرو که میبینی یه رنگ و لعابی به ظاهر سایت میدن شما هم بدین دیگه
هزاره هزاره نجات از هزاره جات

>>>   نظر علی بلخابی سرپلی را تایید میکنم باقی حرفها متأسفانه در چلوصاف افغانپیپر نمیماند!

>>>   تشکر از تمام اعضای شبکه اطلاع رسانی افغانستان واقعا از مطالب که در این سایت می نوسید بسیار عالی است.
فقط یک پشنها!!!
اگرامکان داشته ستون های برای مطالب علمی، دینی، داستان و... اضافه کنید خیلی خوب خواهد بود
نصرالله شفای

>>>   تشکر وسپاس از این سایت بزرگ.
نقوی

>>>   سلام: اول ازهمه سال نو را برای تماما کار کنان شبکه اطلاع رسانی
تبریک میگویم ازینکه باواقعیت ها دست پنجه نرم میکنید دوسال میشود که شبکه شما را دنبال میکنم

>>>   سلام خدمت همه همکاران عزیز و گرامیم در اقصی نقاط جهان که هستید. اوقات به کامتان و روزگار بر وفق مراد
حیدری

>>>   با تشكر فراوان از شما و سال نو مبارك بر شما و تمام دوستان سراسر دنيا
محصل از هنديا!

>>>   سال نو به همه قلم به دستان ارجمند و مجریان محترم شبکه اطلا ع رسانی افغا نستان مبارک باد.
آیا فقط اطلاع رسانی کافی است ویا اینکه در جامعه همچو افغانستان و شرایط موجود ایجاب مینما ید تاپالیسی نشراتی معین وخط فکری مشخص و مفیدی را تعقیب نما ییم تا ملت گم کرده راه سمت حرکت خود را تشخیص داده بتواند . در حالیکه می دانیم همه چیز نسبی است .پس چرا ما تر جیهاتی نداشته باشیم. ومعیاری برای تشخیص مصالح کشور.
با عرض حرمت.

>>>   افغان پیپر رسانه بی طرف، جامع ومتنوع در اخبار.
حقیقت این است که من خودم همه خبرهای افغانستان را از شبکه شما بدست می آوردم.
به امید موفقیت هرچه بشتر شما
ذکی هند

>>>   سلام به تمام کارکنان شبکه اطلاع رسانی افغانستان
حلول سال نو 1390 را برای شما و از طریق سایت شما به همه مردم شریف و نجیب افغانستان تبریک و تهنیت گفته و از بارگاه ایزد منان یک سال مملو از خوشی ها . صفا و صمیمیت آرزو دارم بنده یکی از علاقه مندان سر سخت سایت زیبای شما هستم سایت شما بسیار یک سایت خوب و منعکس کننده واقعیت های جاری در کشور است و بدون شک یکی از موفق ترین سایتها در سطح کشور ما میباشد و چنانچه بنده در سال گذشته از سایت تان دیدن میکردم 95 فیصد در کارهای خود موفق بودید به امید موفقیت هر چه بیشتر و یسشتر تان سایت شیکه اطلاع رسانی افغانستان دوستت دارممممم خیلی زیاد با احترام محمدعلی کاظمی

>>>   این شبکه واقعآ پر خوانده است بسیار موضات جالب دارد ولی وقتی بخواهی نظر بدهی زیاد وقت سانسور میشود.
من خودم چندین بار نظر دادیم ولی نشر نشده.
قیوم

>>>   باتبریک سال نو وآرزوی سعادت وموفقیت برای شما گرچه دربعضی وقت ها نظرات بنده به خصوص در مورد ملیت برادر .....و... را انعکاس نداده اید اما من از عملکرد شما رضایت دارم وتداوم کار شمارا اقیانوس مواج کشور خواهانم ...
ج دلسوز

>>>   سلام به همه دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان.
بنده از مدتی که به این شبکه آشنای یافته. مطالب و اخبار آن را تحت مطالعه قرار میدهم واقعا قابل تقدیرو ستایش است و بطور خاص نشر نظریات خوانندگان محترم بدون کم و کا ست آن.
از خداوند ج موفقیت بیشتر برایتان خواهانم.
هاشمی

>>>   سلام.
من هم سال نو را به تمام دست اندركاران afghanpaperوتمام هم وطنان تبريك ميگم.
ونظر من درباره اخبار واطلاع رساني اين شبكه عالي است ولي درباره نظرات كه ازمردم ميخواهيد عمل كرد خوبي نداريد بعضي نظرات را به سليقه خود ناديده گرفته نشر نميكنيد .
اگر شخصي را كه نقد ياتوصيف ميكنيد نظرات بينندگان را هم ازموافق ومخالف نشر كنيد آن وقت 100%عمل كرد شما خوب وعالي ميشود واگربه سليقه خود نشر كنيد آن وقت بينندگان شما خواهد فهميد كه شما مربوط به كدام جريان وكدام شخص هستين.
به اميد بيطرفي afganpaper?
ج.

>>>   من به عنوان فزرند خانواده بزرگ ژورناليزم افغانستان حضور سبز و پر رونق "شبكه اطلاع رساني افغانستان" در كشورمان را هميشه غنيمت دانسته و از اطلاعات بروز تارنماي "افغان پيپر" همه روزه (الا ما شما الله) استفاده ميكنم و از مسايل كشوري خودم را
آگاه ميسازم.
عمر اين شبكه طولاني و گرامي باد !
محمد عالم عبدالله سروري

>>>   عید نوروز را به شما تبریک می گویم آروزی خوشبختی برایتان دارم.
باوجود یکه از خوانندگان سایت شما هستم این در جذب خواننده بسیار موفق عمل نموده است ا.ما این سایت سیاست مشخص را دونبال نمی کند. گاهی به نعل می کوبد گاهی به میخ. چیزی که از این سایت بیشتر ما دل خور می کند این است که نظرات در مذاقشان خوش نیاید را نشر نمی کند. این کار سانسور سازی برخلاف عرف ژورنالیستیست. آزادی بیان باید در هر رسانه وجود داشته باشد. امید وارم هستم که در سال جدید این مسئله رعایت شود.
فرهاد

>>>   با تبریک سال نو به افغان پیپر عزیز امیدوارم سال جدید خبر خوب برام زیاد بیاری
واقعا شبکه خوبی هستی به نوعی که واقعا معتادت شدیم
بعد برای بهتر شدن
لطف کن خبر اقتصادی وبازسازی وطن رابیشتر بنویس
دوم عکسهای تاریخی را حتما با اسم مکان بنویس تا بیشتر با وطن خود اشنا بشوییم
سوم یک بخشبه نام افغانستان شناسی بگزار همراه با عکس
با تشکر دوباره از تو یار دوست داشتنی
روح الله مشهد

>>>   فعالانه در امر اطلاع رسانی سهیم است
تحلیل هایش کوتاه است و این یک نقطه قوت است
دیزاین سایت خوب است
تا حد امکان سانسور نمی کند
زبان معیاری دارد و از لحاظ زبانی با خودش درگیری ندارد
برای شان آرزوی موفقیت بیشتر می کنم
حجت

>>>   این تنها سایتی است که از یک جریان فکری خاصی پیروی می کند.
اکثر خبرهایش بخصوص انتخاب خبرهای تحلیلی و عکس دارش حکایت از یک فکر بخصوص دارد.
برنامه ریزی دقیقی دارد.
انتخاب خبرهای تلویزیونی که بصورت ویدیو پخش می شود انحصاری است و خبرهایش انتخابی از اخبار شبکه های تلویزیونی است.
مقالات این سایت اکثرا از خبر اصلی تحلیلی سایت است که روزانه نشر می شود.
قسمت طنز سایت بی نظیر است و در هیچ رسانه دیگری با این قوت کار نمی شود.
تلکس شایعات این سایت پربیننده ترین قسمت این سایت خوب است.
افشاگری های منظم و هدفمند این سایت توانسته تا اندازه ای برنامه کاری و اهداف این سایت را مشخص کند.
در هر صورت چندین سال است که این سایت قوی ترین است و تا کنون هیچ رسانه دیگری به قدرت این شبکه دیدنی نرسیده است.
انجینیر رحیم از اسلام اباد پاکستان

>>>   به نظر بنده به همین شکل خیلی عالی است.
چراکه در مقابل سایت های همچون ... وغیره که به حق ملیت های دیگر افغانستان جفا روا میدارند ،موجودیت همچون ویب سایت ها خیلی خوب بوده ومفیدیت آن به نفع همه اقوام خواهد بود تا از عصر کوچی گرایی وبربریت به عصر تمدن و پیشرفت باز گردند.
محمد یونس از جلال آباد

>>>   سایت اطلاع رسانی افغانستان بدون شک یک سایت خدمت گذار ومفید است همیشه تازه ترین ها را دارد، وقت وپول خویشرا بمصرف میرساند تا توانسته باشد مردم را از تازه ترین وقایع در جریان قرارداده باشد،خواننده گان سایت نیز نهایت زیاد است ولی کسانیکه از طریق سایت مورد انتقاد قرار میگیرند ولازم می افتد که در پی اصلاح خویش برایند دارای چشم کور وگوش کراند وهیچ موردی در رفع نواقص شان موثر نیست روی این ملحوظ هرچه زیاد بگوئیم ونتیجه انرا نیابیم اهسته اهسته ماهیت سایت را زیر سوال خواهد برد بنآ از دست اند کاران این سایت تقاضا داریم تا راه های را جستجو ودریابند تا به یک نحوی برای رفع نواقص و تطبیق حقایق به کرسی ان ما را سوق داده باشد
پرویز از کابل
>>>   خسته نباشید و بیسیار تشکر اما به تیترها و تایپ توجه بیشتر شود متشکرم

>>>   آقای محترم جناب مدیر مسئول شبکه ا فغان پیپر و جمیع همکاران صادق، مخلص و میهنی شان سلام و احترام قلبی خویش را حضور فرد، فرد شما انسانهای واقعی تقدیم میدارم.
از ایزد متعال صحتمندی همیشه گی طول العمر سعادت و کامیابی های مزید برای شمایان خواهانم.
باید یاد آوری کنم که با قبول زحمات خدمتی که به این وسیله به هموطنان خویش در سالهای متمادی نموده اید قابل تقدیر وستایش میباشید و علاقهمندان این سایت مردمی ممنون احسان شما خواهند بود.
مکررآ از شما تشکر میکنم که بعضی نوشتهای اعتراضی بنده را علیه بعضی ها که مستحق شان بوده باقبول عواقب آن بدون اینکه حتی یک افغانی برای پیشبرد این شبکه حق العضویت پرداخته باشم بطور رایگان بنشر سپرده اید.
از اینکه روی هر مشکلی که بوده نتوانستم ادای واجب کنم خود را مقصر میدانم. علی الرغم آنکه شما از هیچ یک بیننده سایت خویش تقاضای همکاری مادی هم نکرده اید. امید که بخدمت بیشتر به هم میهنان خویش ادامه بدهید. موئفق و سفراز الدارین باشید.
مع فائق الاحترام
ح.م{ن}

>>>   من از افغان پیپر خوش هستم .هر کس حق ابراز نظر شخصی و تحلیل سیاسی را دارد.

>>>   نمی دانم چرا در این نظر سنجی که صورت گرفته را ی داکترعبدالله عبدالله در تاریخ 10حوت 48 فیصد بود ولی در تاریخ 11 به 47 فیصد کاهش پیدا کرده است

>>>   مسولین مترم افغان کاغذ با تشکر از شما اما باید گفت که شما جانبدارانه عمل میکنید صرف به نفع تیم عبدالله از شما خواهشمندام که بی طرف باشید

>>>   سایت خوب و معلوماتی است من یک نظر برای شما میدهم که هر قوم خوب و بد خود را دارد از شما شروع هر کس که قوم پرستی را دامن میزند نظر آن را نشر نکنید بخاظر خدا مملکت ما دیگر خسته شده از جنگ های مختلف

>>>   امیدوارم برای وحدت ملی زیاد کارکنید

>>>   تشکر از نشر نظرات موافق و مخالف

>>>   گرداننده گان و مسئولین محترم شبکه افغان پیپر! سلام الله علیکم.
قابل یادآوری است که همه کار کردها و خدمات سالیان متمادی شما که از طریق این سایت مردمی و میهنی خود در ا ختیار هم میهنان خویش بدون کمی و کاستی و جانبداری که همه اخبار بصورت کتبی و تصویری واضح و مفصل قرار داده اید قابل ستایش و تمجید ا ست امید که همیشه کامیاب سرفراز و یکه تاز میدان و سرمشق بدیگران بوده و علاقه مندان خویش را از این سایت محروم نکنید.
مع فائق الاحترام.
ح.م{ن}

>>>   بسیار عالی بود.
مقصد خبر ههایی که محمد کاظم امینی مشهور به کاظم کسل فاریابی است بدهد به نشر نرسانید چرا که او همیشه هزیان میگوید.
ظاهر رووف از تورکیه

>>>   بسیارعالی بود
امیدورایم که همچون نشرات و واقعیت ها زیادترگردد.
رحمت الله
کابل

>>>   با سلام
خدمت برای رضایت خالق و کمک به خلق ستودنی است و به غیر از این شرک و نفاق است و بس
در صورتی که از نوشته ها و مقاله های بینندگان استفاده کنید پر بیننده تر و مردمی تر خواهید شد
و من الله توفیق
احمد مرجانی نژاد

>>>   این تنها مرجع خبری و تحلیل از افغانستان است که اکثر هموطنان ما در اروپا از ان بازدید می کنند.
من خودم هرشب بیننده این سایت پر محتوا هستم.
بخیر که همیشه پایدار و سربلند باشید
شیما از برلین

>>>   اميدًا م مرداوه نشركنيد!
من هميشه سايتافغان پيپر را تعقيب مينمايم اما متاسفانه هيچ وقت بيطرف نبوده در مقالات خود هميشه برادران پشتون را حقير جلوه داده و بر پشتون ها تاخته است.
همين حالا صفحه را بنگريد تنها يك نامزد مشخص (اشرف غني) را هميشه كوبيده و هـيچ وقت بر خلاف عبدالله و داكتر زلمي رسول هـيچ مقاله نيست پس به اين نتيجه رسيدم كه بيطرفي خود را افغان پيپر نتوانسته حفظ كند در مدت ٣سال كه من تعقيب ميكنم . اميدوارم منحيث يك رسانه با تمام مردم افغانستان خدمت كند نه به يك گروه خاص تا در آخرت جوابگو نباشيد
ياسين از بغلان.

>>>   چپ از این که یگان هتک حرمت به حریم شخصی برخی افراد صورت گرفته و نسبت به خانواده های مردم بی احترامی شده است، باقی این سایت فعالیت خوبی داشته که بسیار قابل قدر است.
خواهش ما این است که لطفاً اندکی وقت تان را صرف کرده و پیام های مردم را بخوانید و بعد اجازه نشر بدهید.

>>>   تشکر از همکاران عزیز افغان پیپر.
واقعا خدمات صادقانۀ شما باعث آرامش قلبی ما شده است. اگر شما نمی بودید عقده های که در مقابل اشخاص فریب کار و خاین به وطن و ملت افغان، داشتیم قلب مارا توقف میداد.
یکبار دیگر از شما تشکر میکنیم و از خداوند موفقیت و کامیابی بیشتر شمارا آرزو میکنیم.

فراموش نمیشود که تذکرات شما در بارۀ بعضی سفرا و بالاخص اکلیل جان حکیمی و ظاهر طنین و ایوب جان عرفانی، واقعا بجا بود و هر قدر در بارۀ آنها بنویسید بازهم کم است. زیرا این سه نفر برای افغانستان بجز نام بدی و سر افگندگی دیگر کدام دست آوردی نداشتند.
واقعات سفارت افغانستان در امریکا فراموش نانشدنی است که همیشه عرق از سر و روی ما می چکد ( به عوض اینکه اکلیل خجالت بکشد، ما می شرمیم)
بازهم موفق و کامیاب باشید. تشکر ، تشکر، تشکر

>>>   به نام خدا با سلام واقعا باید به رسانه های افغانستان افتخار کرد تشکر میکنم از افغان پیپر که نقش اطلاع رسانی را تهنا نداشته بلکه احساس همدردی با ملت هم داشته.
امید{امام صاحب}

>>>   با سپاس از فعالیت ها و عملکرد های شبکۀ اطلاع رسانی افغان پیپر که در تنویز اذهان عامه و نشر اخبار مرطبت انتخابات نقش بسزایی ایفا نموده است. خصوصآ نظر سنجی در مورد چها ر کاندید مطرح.
کوهستانی

>>>   سلام و خسته نباشید به همه شما کارکنان خواستم بگم در مورد بحثهای مشکلات مهاجرین در ایران بیشتر کار کنید شما صدای ما هستید و ممنونم که در اینگونه بحثها در حد امکان نظرات و انتقادهای هموطنان را نشر میکنید...
متشکرم موفق باشید
سحر از تهران

>>>   شبکه افغان پیپر در سالی که گذشته کار آن خیلی عالی بود. یک خواهش دارم از مدیران محترم افغان پیپر من یکی از علاقمندان خواند مقاله های محیط زیست هستم در جای نشر آن گذشته شود که یک هفته دوام کند .
عبدالجبار

>>>   فقط یک کلمه برایتان دارم
(بی طرف باشید چون حالی بیطرف نیستید)
بخاطر ثبوت این سخن لطفاً یک بار نشرات تان را نظارت کنید که تا چی حد از کی حمایت میکنید
جدیث بلخابی از سرپل

>>>   با آن همه سانسور نظریات ما راضی هستیم.

>>>   سلام وسال نو همه كارمندن شبكه اطلاع رساني مبارك وهمجان برتمام ملت مظلوم وطن عزيزما؛وهمجان تشكر از زحمات زياديتان هميشه موفق وكامياب باشيد
صمیم از کابل
>>>   با سلام و خسته نباشید چند نکته بیان می شود
1. در اینکه اخبار و گزارشاتی صادقانه و بیطرفانه ارائه می دهید بحثی نیست و بحمدالله در این زمینه موفق هستید.
2. گاهی با اعمال سیاست داخلی خود دقیقا از کم کاری ها و رفتار ستمگرانه برخی افراد دولتی و یا سرشناس، از آنها حمایت می کنید...

>>>   در اخبار غرب همیشه نقطه های منفی را در مورد کشور روی صفحه های خود میگذارند و همیشه کشورهای مانند افغانستان را یک کشور عقب رفته،بدبخت و فلاکت زده معرفی میکنند و از حدش هم زیادتر افراط میکنند.امروز جنگ در دنیا جنگ رسانه ای و اطلاعاتی است که دشمنآن ما وسیله های خوبی در دست دارند و ما باید فی المثل با ایشان مقابله کنیم تا حقایق به همه روشن شود. افغان پیر شما چندین سال دست آورده خوبی داشته آید و باید سعی و کوشش بیشتر نمایید که از آبادانی کشور و نقطه های مثبت بیشتر اخبار تهیه نمایید. چون افراطیون داخلی و بادران شان هیچ وقت خواهان آگاهی مردم از اصل قضایا نیستند.برای شما موفقیت های مزید از خداوند منان استدعا دارم.
سید علی لندن.

>>>   من ایرانی هستم
من یک خانم ایرانی هستم
افغان پیپر درمورد مهاجرین افغانی ساکن ایران فقط یک طرفه قضاوت می کند
موضوع مهاجرین موضوعی چند بعدی است .
مهاجرت گسترده اتباع افغانی به ایران مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده است
به خدا قسم مردم ایران از این مهاجرت دچار مشکلات گسترده ای شده اند
به خصوص افغانهای غیر مجاز که اصلا به قانون و مرز ایران بی اعتنا هستند
افغان پیپر برای مرز ایران قانون ایران و نظر مردم ایران ارزشی قائل نیست
لطفا نشان بده

>>>   از لحاظ ادبی و نوشتاری این تنها رسانه ای است که پیشتاز است
شیما از کابل

>>>   از هزاره ها مظلوم نمایی می کنید

>>>   سلام. و صد سلام خسته نباشید سایت افغان پیپر تنها سایت بسیا جم جور است که تمام اخبار بسیار بسیا را حت قابل دید است
طاهر از ایران

>>>   بدون شک مطالب که در افغان پیپر به نشر میرسد جالب ږ خواندنی است. ولی در رابطه با عدم وابستګی افغان پیپر مطمین نیستم، برداشت بنده این است که نوشته های انتقادی بالای همه جناح ها و کشور های درګیر در قضیه افغانستان بدون سانسور به نشر میرسد، ولی ....
با عرض احترام
حسیب

>>>   قابل توجه به
مسؤلين سايت افغان پيپر
هر ګاه مطلب که از طريق ويب سايت ها نشر و پخش ميګردد از جانب مسؤلين که مسؤليت نشر مضامين فرستاده شده از جانب افراد و اشخاص دارا ميباشند اګر قبل از نشر ، ان مسؤلين با دقت و توجه کامل مطالعه نمايد ، شايد که باعث بروز واقعات دلخراش بين مليت ها ، اقوام و قبايل کشور رنجديده افغانستان که زادګاه همه افغانها است نګردد ، به باور و اطمینان کامل ياد اور ميګردم که مسؤليت فرد فرد ماست که در منسجم سازي بينديشم نه در راه کسانیکه راه شيطان را در پيش ګرفته اند ، شيطان لهين را آفريدګار يکتا نيست لعنت فرستاده است آيا بهای ندارد کسانيکه باعث نفاق ،تفرقه ، شيطانت ،خيانت و جنايت انساني که اتحاد تمام مليت هاي که با هم برادر اند در کشور که بيشترين ضايع انساني ، مالي و بي اتفاقي را متحمل شده است نقطه پايان بګذاريم ،
اين کي ها اند که آله دست بيګانه ګان ګرديده و آتش نفاق را شعله ور نګهداشته اند به يقين کامل ميتوان ګفت کساني اند که حلقه برده ګي و اسارت به ګردن زده اند ، اين ها همه ابليس هاي اند که وجدان و ضمير فروخته شدۀ خود را مربوط و منوط به باداران شان ميدانند و به صدای دهل آنها مي رقصند آيا ضمير اين شيطان ګونه ها مرده است که چينين الفاظ زشت و پست را عليه برادران بزرګ شان استعمال ميکنند ، آيا وجدان اين غلامان مرده است ؟ آيا نميدانندکه در لوی افغانستان حيثت مهاجم يا تهاجم را دارند ؟ و يا فراموش کردند ګذشته پدران خويش را ،
مسؤل محترم سايت افغان پيپر پس شما فراموش نکنيد که مسؤليت نشرات سايت خويش را شما داريد پس به شما لازم است که مانع اين ګونه شياطین شويد شما سر در ګريبان خود نموده حيثيت افغاني اختيار نمائېد تا مايعه فخر ملت افغانستان شويد نه از باداران تان
نقطه عطف در اين جاست ، برګرديد تاريخی که مايعه افتخار همه افغانها ست مطالعۀ نمايد تا بدانيد که چي کساني مايعه افتخار اين سرزمين ګرديده و چي کساني سازنده ګان تاريخ پر عظمت این کشورعظيم و ملت سرفراز اند. اګر واقعـآ خويش را فغان احساس ميکنيد شما لطف نموده صفحه تاريخ را ورق بزنيد تا از اجداد و نياکان تان بياموزيد، ولا اقل اګر شما خود را فرزندان اجداد تان که وارثین اصلی این سرزمین آبایی تان است نميدانيد، پس شما کي ها هستيد ؟ آيا شما اولاده چنګيز ، بابريان ، تيمورلنگ و يا از فرزندان نادر افشار هستيد ؟ اګر جواب شما اين است که شما فرزندان با غيرت افغان هستيد پس چهرهاي واقعي خود را به ملت سر به کف افغانستان و افتخار افرينان جهان اسلام روشن سازيد
توجه نمائيد که افغانها هنوز اينقدر حقير وبيچاره نشد اند که تا امثال شما و چند ګروه کوچک دین ، ايمان ، مذهب و وطن خود را با پول بفروشند ، اين کار ابليسانه در چهره هاي افغان هاي اصیلی ديده نشده و نخواهد شد
يايئد بدان بينديشيم که بزرګ ، بزرګ است و کوچک ، کوچک است ، در خانواده که احترام به بزرک و شفقت به کوچک نبود فضا آن خانه به آتش دوزخ مبدل ميګردد ، مګر بزرګي و حوصله مندی افغان هاي واقعي نشان داده است که سر کسان را با شمشير برنده از تن جدا کرد اند که حلقه برده ګي در ګوش کرده بو د اند ، همان شمشير بزرګان اين سرزمين هنوز به ما به ميراث مانده و جلايش و روشني ان تا حال به چشم چاکران و باداران شان را کور نګهداشته ، شايد روزی برګردد که کاسه صبر اين ملت عظيم افغان لبريزشده ديګر به مهاجمين و شياطين اجازه بودو باش را در اين ديار پر افختار نخواهد داد ، وارثين و نګهبانان اين سرزمين به تمام جهان روش و اشکار است و اين پس اجازه ندهید به آن روز، دست از پا خطا ندهد و چهرهاي تان را در تاريخ اين سرزمين يکبار ديګر سياه نسازيد
مسله کاملا هويدا است از سايت شما برخلاف تمام اقوام پښتون که دراس قدرت و دواير دولتي اند نشرات خصمانه داريد، شما بهتر ميدانيد که کي ها ملبس در فساد و نا من سازي ، استفاده جوي از داراي دولت اند بايد بدانيد که فساد از کجا آغاز ګرديده و کي ها آماده اند که آنرا نقطه پايان دهند بعد از سقوط رژيم داکتر نجيب الله چي کساني به قدرت رسيده اند کساني که تصور به قدرت رسيدن شان در خواب هم نديده بودند ، در شروع قدرت ، داراي عامه و سرمايعه ملي کشور را به غارت بورد اند و در صدد اين بوده اند تا منافع شخصي شان را بر منافع ملي اين ديار ترجع و تخم نفاق را
به خاطر بقاۀ خود به همين منوال کشتد کنند که کردند .
بعد از به قدرت رسيدن جلالتمآب حامد کرزی زمينه و فرصت خوب و بيشتری بدست آمده که بسوي بازسازي و اقتصاد سازي کشور شويم ، صاحب قانون اساسي ، پارلمان منختب و قوۀ قضايه شديم .
ايا اګر خود را فغان ميدانيد بايد دست به دست برادران بزرګ تان دهد و اين کشور آباي خود را از اين وضعيت بحراني که ديګر مردم مان بيشتر از اين تحمل آن را ندارند مثل ديګران آباد وشګوفان سازيم .
و از شما مسؤلين محترم افغان يپر جدا تقاضا ميکنم که از توهين به بزرګان جدآ خوداري نمايد
ومن الله توفيق
بسم الله وردګ

>>>   بنام خداونده عادل و مهربان . با عرض و خدا قوت خدمت کارمندان شبکه اطلاع رسانی افغانستان. امیدوار هستم در سال جدید94 همکاری های بیشتری داشته باشیم. و امیدوارم که بی طرف خود را اعلان کردید. و تمام مطالب را نشر کردید. امانطور که در مطالب بالا ذکر کردید الله تعالی رستگاری ما و شما را بپذیرد . مدیر شبکه اطلاع رسانی افغانستان. بنده حاضرم در پخش امنیت شبکه و سرور. با شما همکاری کنم . و قوی بودن پاسپورد سایت. و در پخش بد افزار. و ویروس های مخرب و به خطر انداختن شبکه و سرور و غیره همکاری کنم. سر افراز و پیروز باشید.
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   به عنوان یک ایرانی اخبار کشور افغانستان را از سایت شما دنبال کرده و هر روز به سایت شما سر می زنم. چند توصیه برای بهتر شدن سایت شما دارم
1- هر خبری که به شما رسید ابتدا در مورد آن تحقیق کنید و بعدا آن را منتشر کنید. سرعت عمل موجب نشر اخبار خلاف واقع نشود.
2- روی فرهنگ و سواد مردم افغانستان خیلی کار کنید. ملت افغانستان سابقه فرهنگی بسیار طولانی دارد(خواجه عبدالله انصاری و ...) و حیف است که سطح بیسوادی بالا و فرهنگ خشونت در آن جا رواج یابد.
3- تبلیغات خود را در مورد ضررهای وهابیت و سلفی گری در افغانستان که منشا ایجاد تمام خشونت هاست بیشتر کرده و به مردم عادی آگاهی بدهید.(امیدوارم منظور من را متوجه شده باشید چون نمی توانم توضیح بیشتری در مورد طالبان و ملاهای وهابی ، مکتب خانه هایی که با پول اعراب و پاکستان تغذیه می شوند بدهم )
با تشکر

>>>   قسمت ویدیوهای شما خوب است
در اینجا سویدن ما ویدیوهای شما را می بینم و تمام افغانها میبیند
رسا از سویدن

>>>   نظر من درمورد سایت افغان پیپر اینست که دست اندرکارانش متعصب وتنگ نظر نیستند چون مطالب مختلف را به نشر میرسانند و یک طرفه ویک جانبه عمل نمیکنند،
دوم اینکه بیشترین مقالات را دارند و همه روزه مطالب جدید به نشر میرسانند لذا فعال اند و دیگر اینکه خیلی حقایق را بیان میدارند و برای آگاهی مردم کمک بزرگی را انجام میدهند.
خداوند توفیق بیشتر درراستای خدمت به این مردم برایتان بدهد و درمسیر درست حفظ تان کند
احسان الله صالحی

>>>   سال 1394 را به همه ملت افغانستان و خصوصاً کارمندان شبکه اطلاع رسانی افغان پیپر یک سال پر برکت ،محبت، صمیمت آرزومند هستم .کارکرد های افغان پیپر واقعاً همه جانبه بوده و در بین شبکه های اطلاع رسانی افغانستان پر بیننده ترین شبکه بشمار میرود تشکر از زحمات شما .
موفقیت بشتر آرزومند هسیم
فروتن از کابل

>>>   كارمندان أفغان بيبر زنده وسلامت باشيد

>>>   خدا از شما راضی باشد.

>>>   سلام سپاس فراوان از كار كنان شبكه اطلاع رساني خيلي خوشحالم مثل شما انسانهاي موفق وبا استعداد در جامعه خود دارم كه هميشه خدمتگذار مردم در افغانستان بوديد خدا كند خبرهاي خوشي در سال آينده به مردم ستم ديده خويش داشته باشيد آرزوي هرچه بيشتر شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم موفق باشيد .
شميلا حامدي

>>>   درباره ایران بد می گویید و همیشه طرف مهاجرهای افغانی را می گیرید . خودتان تحمل مهاجر خارجی در افغانستان را ندارید اما مردم ایران از نظر شما باید افغانهای مهاجر را قبول کنند

>>>   سایت خوبیه اما بی طرف نیستید

>>>   سلام . شما خواننده ایرانی هم دارید اما جوری می نویسید که ایرانی ها از شما دلخور هستند . مسولیت آواره های افغانی به عهده افغانستان است نه ایران . توقعات خیلی بیجایی از دولت ایران دارید

>>>   برادران و خواهران پشتون خود را تحقیر می کنید . دم از اسلام می زنید اما یادتان رفته ملاک تقوا است .

>>>   خیلی انتقادات و نظرات خوانندگان را سانسور می کنید .بارها نظر دادم که سانسور کردید و نشان ندادید

>>>   انشاالله سال خوبی داشته باشید . دوستان خوبم ما ایرانی ها از شما خواهش داریم درمورد بازگشت به افغانستان هم مطلبی کار کنید . دوست ندارید هم وطنان شما به افغانستان برگردند ؟ فکر کنم تمام توان خود را گذاشتید که افغانها را در ایران ماندگار کنید . اما یادتان باشد از اول هم افغانها در ایران مهاجران موقت بودند و ما با این شرط آنها را در ایران پذیرفتیم . انصاف نیست زیر قولتان بزنید . انصاف نیست که فقط به فکر خودتان باشید . انصاف نیست یک جمعیت میلیونی را به ایران تحمیل کنید . پس نظر ما مردم ایران چه؟

>>>   مردم افغانستان به آموزش فرهنگی نیاز دارند .
درباره محیط زیست افغانستان مطلب بزنید . درباره رعایت بهداشت مطلب بروید .
درباره آموزشهای شهروندی و رعایت حقوق همدیگر مطلب بروید .
سطح آگاهی های خوانندگان خود را بالا ببرید . افغانستان بسیار نیاز به آموزش حقوق شهروندی دارد

>>>   درباره دیدنی های افغانستان هیچ نمی نویسید

>>>   درود بی پایان بر شما بخاطر حمایت از پناهندگان افغانستانی دل ایرانی را خون نکنید و قدردان ایران باشید . متاسفانه بارها خواندم که همیشه حق را به پناهندگان افغانستانی داده اید و اندکی حتی اندکی حق را به ایران ندادید.

>>>   به ایران همیشه تهمت نژاد پرستی می زنید و ایرانی ها را ظالم می دانید . متاسفم برایتان .
یک ایرانی

>>>   از تاریخ افغانستان و مناظر طبیعی افغانستان و پیشرفت های افغانستان بیشتر بگویید .

>>>   خوشبختانه ایران هست تا مداوم آن را بکوبید و توهین کنید . ما ایرانی ها را همش فحش می دهید و توهین می کنید . میلیونها افغانی در ایران کار می کنند بازم از ایران طلبکارید . از ایران کینه و عقده دارید

>>>   برای وحدت ملی کار کنید نه وحدت قومی

>>>   برای بازگشت با عزت افغانها به افغانستان هم تلاش کنید . یک افغانی آواره

>>>   لطفا هرگز به ایران توهین نکنید . هیچ کشوری مرزهایش را به روی اتباع سایر کشورها باز نگذاشته . انتظار معقول از ایران داشته باشید . درباره مهاجرین افغانی در ایران احساسی فکر می کنید و می نویسید .

>>>   نسبتا خوب هستید اما جای کار بسیار است موفق باشید

>>>   یک سوال
چرا فکر می کنید از ایران طلبکارید و ایران بدهکار شماست؟
نمی خواهیم افغانها در ایران باشند
چرا زور می گویید؟
زوری می خواهید در ایران بمانید؟
مگر خودتان مملکت ندارید؟
چرا باید 4 میلیون افغان در ایران باشند؟
بروید امریکا و اروپا
ضمنا به شما چه ربطی دارد که چند میلیون ایرانی امریکا هستند؟ عرضه داشتند رفتند امریکا
شما هم عرضه دارید بروید امریکا
بابت مهاجرت به امریکا به شما که بدهکار نیستیم

>>>   بخاطر یک مشت مهاجر غیر قانونی در ایران کلی اراجیف ضد ایران می گویید و خواننده ایرانی هم دارید که باعث میشود ضد افغان شوند

>>>   شما هم مثل همه رسانه های افغانی خیلی علیه ایران می نویسید

>>>   خبرهای محیط زیستی بیشتر بنویسید

>>>   ما با ایران دوست و همسایه ایم ولی بخاطر مهاجران آنها را با ما دشمن کردید. در یادداشتها همیشه از ایران با بدی یاد کردید

>>>   به امید خوب تر شدن

>>>   با تشکر از دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان
واقعیت این است که شما بهترین مجموعه خبر رسانی و تحلیلی هستید
با سپاس از فعالیت ها و عملکرد های شبکۀ اطلاع رسانی افغان پیپر که در تنویز اذهان عامه و نشر اخبار مرطبت انتخابات نقش بسزایی ایفا نموده است. خصوصآ نظر سنجی در مورد چها ر کاندید مطرح.
این تنها مرجع خبری و تحلیل از افغانستان است که اکثر هموطنان ما از ان بازدید می کنند.
من خودم هرروز بیننده این سایت پر محتوا هستم

>>>   خیلی موفق هستید موفقیت بیشتر ارزوی ماست

>>>   من همه روزه از این سایت دیدن میکنم و مطالب را هم مطالعه میکنم. در بعضی موارد میخواهم که یک مضمون را جستجو کنم با تأسف که گزینه جستجو درین سایت وجود ندارد. از کارمندان خوب این سایت خواهشمندم که گزینه جستجو را درین سایت جا دهند تا بتوان مطلب دلخواه را به آسانی دریافت نمود
تشکر

>>>   شبکه اطلاع رسانی افغان پیپر خدمات ارزنده را انجام میدهند ومردم را از جریانات روز باخبر میسازند صرف درقسمت نشر ان نظریات که به توهین اشخاص انجامند ویا به تعصب گرایی قومی دامن زند باید سانسور داشته باشد ودرین سانسور خوبی وسلامتی کشو مدنظراست کدام کار غلط نخواهند بود.
بااحترام

>>>   خوبـــــــــــی هــــــــــای افغان پیپر
۱ـ درمورد هرموضوع به وقت وزمان خود اګاهی بدست راس هیات رهبری افغان پیپر میباشد
۲ـ موضوع هر روز دلچسپ وپسندیده برای خودم میباشد که امید دارم ازهمه بینندګان دلچسپ بوده باشد
۳ـ تمام موضوعات شان به شرایط واوضاغ افغانستان میخواند وموردپسند بنده میباشد
۴ـدرپخش تصاویر که ازنقاط مختلف افغانستان جمع اوری میکند خیلی جالب هستند
پدیــــــــــــهای افغان پیــــــــــــــــپر
۱ـ یک نقیصه قابل ملاحظه وقابل یاداوری که اکثرا مردم افغانستان وملیت های بیدون تاجیک ازادرس شما خیلی ناراضی هست وشما کاملا طرف هستین لطفا من یک پیشنهاد دارم که ملیت پشتون وازبیک راکه به هراندازه خواسته باشید توهین وتحقیرمیکنید که امر خلاف قوانین نافذه کشورمیباشد وانجام این ګونه اعمال هیچ نوع ضرر،هیچ نوع حقارت،هیچ نوع توهین به انان رسانده نمیتوانید.
(بهرام قل)

>>>   بــــه ((حلول سال نو 1390 را برای شما و از طریق سایت ))
مـــن هــــــم ســــال 1390 را مخصوصا برای تو تبریک میگویم

>>>   بـــــــــدی هــــــای افغان پیپر !
1 - بعضی عناوین که مورد توجه زیاد بینندگان قرارمیگیرد آنرا مانند سایرمضامین ازردیف خارج میکند درحالیکه باید فرصت بدهد تا کسانیکه مباحثه میکنند گفتنی ها ونظرات شان تکمیل گردد مثلا چند یوم گذشته عنوان بود بنام ( جای افغانستان درینجا خالیست )
2 - اگر کسی درموردی از مدیریت سایت سوال داردباید جواب بدهند
3 - نام های گردانندگان سایت را هیچکس نمی داند مضامین یا تبصره ها فهمیده نمیشود از کیست
راستگو

>>>   تشکر ازخدمات شایسته شما واقعیت قابل قدراست ازخداوندمنان پیروزی خواهان استم.
سحرالدین بیگزاد

>>>   سلام برای تک تک ازکارکنانی شبکه اطلاع رسانی افغانستان .واقعاجاه دارد که ازشما میهن پرستان واقعی تشکری خاص بعمل بیاوریم .(زنده بادافغانستان )
محمد سروش ازایران یک تن ازمهاجرین

>>>   با عرض سلام و خداقوت.. لطفا بیشتر به مسئله نهادینه کردن خودباوری و میل به توسعه و استقلال در ملت افغانستان بپردازید همچنین در رابطه با ایران فقط به یک موضوع مهاجرین نپردازید مطمئنا موضوعات مهم دیگری هم در کنار این موضوع وجود دارند که مورد علاقه ی دو کشور و دو ملت هستند از قبیل معرفی توانایی ها و ظرفیت های دو کشور به همدیگر،اطلاع رسانی همکاری های دو کشور در زمینه های بازرگانی، صنعت، کشاورزی، سیاسی، نظامی و...
...موفق باشید...
ایرانی

>>>   در شهر کوران یکچشمه هم پاد شاه است .
امید است که ازادی بیان ( البته نه دشنامها را ) مد نظر داشته باشید . اجر تان با خدا
صفدری

>>>   بنده شبکه اطلاع رسانی افغانستان را یک سایت خبری جالب وارزشمند میدانم وبسیار از مطالب واطلاعات ان بهره برده ام بهترین بخش ان برداشت است با عکسهایی که واقعا زیبا وروشن و دقیق انسان را به تفکر وا میدارد.
ضمن ارزوی موفقیت برای یک یک دست اندر کاران ومدیریت محترم پیروز وموفق وسربلند باشید./
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   در جهان امروز جنگ گرم جایش را به جنگ اطلاعات و رسانه ها و استخبارات داده است. اگر به اخبار دستگاهای بزرگ جهانی نگاه کنید هیچ حرف راستی در آن پیدا کرده نمیتوانید. اول تمام اخبار از دریچه سانسور عبور داده میشوند و بعد مطابق اهداف قدرتهای متجاوز جهانی بخورد مردم داده میشود. پس به اخبار و اطلاعات سایت افغان پپر اعتراضی نیست اگر بدفاع از حامیان ایدئولوژیکی خود میپردازد و از حق زندگی فرهنگی خود دفاع میکند
کابلی

>>>   باسلام به همه خوانندگان سایت وزین افغان پیپر:
از چند سال به این طرف با خانواده افغان پیپر یکجاشده ام سایت ممتازی است؛ تنها پیشنهادی که دارم این است که در فضای خالی حاشیه های صفحه درباره هرموضوع عکس آن موضوع وقتی موجودباشد موضوعات خواندنی تر وتأثیرگذار تر میشود.
دوم درصورت امکان نصب بینر های تبلیغاتی در چهار راهی های بزرگ میتواند خوانندگان را بیشترسازد و افکار منجمد مناطق مختلف افغانستان خصوصاً مناطق جنوب را بازتر نماید.
زیرا درین مناطق اربابان، پولداران و ملاهای کورمغز هنوز برافکار و گرده تودۀ مردم سوارند.
با احتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرام
سعادت غزنوی از هلمند. تشکر ویژه ازدست اندرکاران سایت.

>>>   در قدم نخست تشکر فراوان از اندرکاران شبکه افغان پیپر برا نشر مطالب خوب انها بنده صرف یک نظر دارم که مسایلی قومی را زیاد دامن میزنید یاد کرد افغان بنام افغانستانی که اصلآ در زبان جور نمیاید قسمیکه شبکه شما نیز بنام افغان پیپر یاد میشود نه افغانستانی پیپر لطفآ در ضمینه توجه لازم نماید
احمد از کابل

>>>   ازجهتی افغان پیپر در بعضی موارد حق دارد که نام نویسنده و مشخصات وی را نمیاورد زیرا درکشورما 80 فیصد مسلمانان عقدۀ زندگی میکنند و هنوز احتمال ترورفیزیکی اشخاص وجود دارد.
سعادت از هلمند

>>>   موفق باشید
در غربت تنها دلخوشی من دیدن سایت شما ست که با وطنم اشنا میشوم
من فارسی را با سایت شما تمرین کردم و امروز همه میگویند که من خوب مینویسم و خوب میخوانم
و از ویدیوهای شما هم همه اینجا استفاده می کنند.
تشکر
سارینا از کانادا

>>>   با عرض سلام و خداقوت....ايراني !
كاملا واقعيت گفتيد به غير از بخش هاي مهاجرين موضوعات مهمتر هم به بحث وغرض آگاهي از هردو كشور گذاشته شود
تشكر

>>>   بهترین خبر برای افغانستانی ها درداخل وخارج ازکشور
احمد ازیونان

>>>   ای خدا خوار تان نکند!!!
چرا از طرح جدید عاجل اعمار افغانستان را برایم نشر نکردید؟ زمستان میگزرد اما طرح اعمار عاجل کشور وجهان بزودی از مطبوعات دیگر کشور که عقب مانده تراز شما باشد نشر خواهد شد .

>>>   تشکر از زحمات شما
این تنها سایتی است که سالهاست پایدار است
یک سیاست واحد دارد
هیچگاه تا کنون مورد معامله قرار نگرفته است
از لحاظ فکری ثابت است
کارهایش بر یک روال ساختاری منظم قرار دارد
از فراز و نشیب کاری بدور است و یک روال مرتب را می پیماید
از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد که تا کنون حملات اینترنتی نتوانسته است خللی در روند این سایت بوجود آورد
قابل قدر است
احسنت
سمیه فاضلی ماستر ارتباطات از هند و فعلا مقیم سویدن

>>>   فقط طرف مهاجرهای افغانی را می گیرید و علیه ایران می نویسید

>>>   مهاجرت غیر قانونی به ایران را تقبیح کنید . افغانها باید به مرزهای ایران احترام بگذارند

>>>   این یک واقعیت است . شما بخاطر مهاجران افغانی در ایران هر تهمت و توهینی به ایران می کنید . یادتان باشد مسولان افغانی باید به فکر بازگشت افغانها باشند . در تحلیلهای افغان پیپر همیشه حق با افغان است و ایران ظالم

>>>   هر روز که به سراغ افغان پیپیر می روم یقین دارم که با اخبار و عکس ها و اطلاعاتی از کشورم بر می خورم
این اطمینان برای بسیاری از هموطنانم در دیار غربت بوجود امده است
من پیگیری می کردم شما حتی روزهای تعطیل هم کار می کنید
نه نوروز را تعطیل هستید و نه دیگر تعطیلات رسمی را
این پشتکار و تلاش شما را قدر می نهیم
موفق و سربلند باشید
ستار هراتی از واشنگتن

>>>   سلام برشبکه افغان پیپر.
ما خوش هستیم ازاین شبکه هرروزصبح تعقیب میکنیم خبرهارا تشکر ازشما.

>>>   زنده بادافغان پیپر.
شیخاگور

>>>   بـــــــــه جناب ( بسم الله وردګ )
مفكوره هاي باستاني وعنعنوي وقبيلوي با عصر حاضر مطابقت نميكند منطق حكم ميكند اگر يك سك هم توانائي بهتر رهبري كشور را داشته باشد وبتواند كاربهتر وخوبتري انجام دهد كه به نفع كافه ملت باشد بايد در رهبري قرارگيردو از طرف همه قبول گردد
درامريكا چند فيصد سياه پوست هستند ؟ مردم امريكا اوبامارا بر مك كين ترجيح دادند نگفتند سياه پوست اقليت است !
اگر فكر ميكنيد كه اقليت ويا اكثريت بايد حتمارعايت گردد درمورد اگر كدام حديث معتبر يا ايت شريفه موجود باشد بفرما !
نظر بهتر اينست كه هركس توانائي دارد از هر نسل ونصب هست بايد قبول كنيم چون رهبري به سرنوشت همه تعلق دارد
هـــــر آنكــو زاغ باشد رهنمايش
بگورستان بود همواره جايش
راستگو

>>>   ازشبکه اطلاع رسانی افغان نسبت نشر موضوعات مختلف ومهم اعم ازحیاتی اجتماعی سیاسی علمی فرهنګی ونظامی داخلی و بین المللی از صمیم قلب اظهار امتنان مینمایم
تشکر

>>>   همکاران شما بصورت شبانه روزی کار می کنند؟
من هر وقت شب و روز میبینم که مطلب روی سایت میرود
آفرین به همت شما
طارق از کابل

>>>   سلام خدمت شما زحمت کشان افغان پیپر و ملت غیور وطنم
راستش را بخواهید واقعا شبکه خوب و پر طرف داری دارید و من خودم یکی از خوانندگان پر طرفدار شما هستم
شبکه شما فقط کمی اشکال دارد و آن اینکه که کمی نژاد پرستانه عمل میکنید
احمد کانکا جوان افغانی از ایران

>>>   از شبکه افغان پیپر تشکر از اینکه همه وقت مردم را از اخبار افغانستان وجهان با خبر میسازد.
حسیب الله از کابل

>>>   شبکه اطلاع رسانی افغانستان بهترین سایت خبری افغانستان است با تشکر از همه دستندر کاران این سایت خبری
عبید دانشیار از کاپیسا

>>>   با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران افغان پیپر بنده از مهاجرین ایران هستم واین سایت را حتما روزی یکبار میبینم واقعا خبرهایش بی طرفانه و نسبتا فراگیر هست فقط سعی کنید خبرها رازودتر در سایت بگذارید تاخیر اطلاع رسانی از نقاط ضعف سایتهای خبری هست که انشاالله تلاش بیشتری می طلبد
با تشکر زمان از ایران

>>>   من صمیمانه ازمدیران ودست اندرکاران افغان پیپرتشکرمی کنم به خاطرراست گویی وصداقتشان اگرافغانستان همچین ادم هایی در سراسر ولایات داشت وضع افغانستان خیلی بهترازالان بود.
بازهم ممنون

>>>   سلام .من تقریبا 6 سال میشه که به افغان پیپر سرم میزنم یکی از سایت‌های مورد. علاقه من است، .ولی متاسفانه شما از همون اول تا الان.بی طرف نبودید و همیشه مقاله های به ضد قوم غ پشتون نوشتید و حتی به بزرگآن قوم پشتون توهین کردید .من بعضی وقتا میام افغان پیپر میبینم. که چندین مقاله علیه پشتون ها نوشتید واقعا مایوس میشم .اینجا هرکی سر میزنه پس باید بی طرفه عمل کنید .موفق باشید ..
حمید بغلان

>>>   افرین وردک ماما حقیقت گفتی

>>>   امید مسؤلين محترم افغان پيپر متوجه شد و مردم مظلوم افغانستان را همیشه به اتحاد و اتفاق دعوت نماید
احمد شاه کابلی
از کابل

>>>   بخاطر مهاجران افغانی خیلی علیه ایران می نویسید . اما نمی گویید مهاجرت غیر قانونی به هر کشوری نادرست است . همه کشورها مرز دارند و باید به مرزها احترام گذاشت . باید به مرز ایران هم احترام گذاشت

>>>   خبرهای محیط زیستی بیشتر بگذارید . به مردم یاد دهید زباله روی زمین نریزند

>>>   خیلی خیلی حواستان باشد که ایرانی ها هم از این سایت مهم دیدن می کنند . همه خبرها درباره ایران را کنار گذاشته و فقط روی قضیه مهاجران مانور می دهید و اکثرا هم قضاوت درستی ندارید . ایران برای مهاجران هزینه زیادی داده نباید رسم مسلمانی را کنار گذاشت . باید قدر دان ایران بود. کی خوشش میاد خارجی غیر قانونی بیاد کشورش؟ آیا افغانستانی دوست دارد چند میلیون پاکستانی غیر قانونی بیاید افغانستان؟

>>>   محترم راستکو شما مطلب محترم وردک را درک نکردید

>>>   از شبکه افغان پیپر جهان سپاس که مردم را به زود ترین فرصت از اخبار روز با خبر میسازد و نظریات بینندگان را به اسرع وقت نشر میکند.
"رحیمی"

>>>   ضمن سلام و عرض مانده نباشی و آرزو طول عمر برای خدمت گذاران و دست اندرکاران این سایت؛ خدمت شما عرض شود که انصافاً سایت بسیار مفید و بجاست و دارای امتیازات بسیار عالیست از جمله:
1 - در اطلاع رسانی بسیار سریع.
2 - خبر و تحلیل هرکدام جدا از هم .
3 - خبر متنی و تصویری است.
4 - شرکت دادن خوانندگان در هر خبر به عنوان نظر خوانندگان.
5 - خبر داخلی و خارجی است و...
م - از بامیان

>>>   درباره زیبایی های افغانستان بگویید ...از خبرهای بد خسته شدیم
آموزشهای شهروندی دهید . درباره تمییز نگهداشتن محیط اطراف در مردم تذکر دهید .

>>>   اگر کسی نطفه اش افغان باشد تفکرش غربی باشد فرهنگ شرقی داشته باشد زنده گی اش ... باشد دردهکده ای کوچک جهان ازدید افغان پیپر چه کار بایدکرد باکدام ساز برای این موجود رقصید؟
سال نو برشمامبارک ماخاننده ای همیشه گی شماهستیم
رنگ دریا رنگ آسمان است ابر سیا وسفید دارد!
موفق باشید

>>>   راستکو اول بخوانید که وردگ صاحب چی گفته و وخت که مطلب را کاملآ درک کردید باز نظر دهد
آقای وردگ مسؤلين سايت افغان پيپر و مردم را به وحدت دعوت کرده و شما به نفاق
وردگ صاحب عزیز تشکر از احساس وطن دوستی شما
امید است که در تمام امور زندگی موفق باشید
ناراحت نشوید از همچون ادم ها مثل ...
آفرین به شما من بعضی اشعار حماسی شما را خواند ام در بعضی ویب سایت ها من شما را درک میکنم به شما آرزو مند هستم صحتمند باشید .
برادر شما احمد ولید از مزار شریف

>>>   امید مسؤلين محترم افغان پيپر متوجه شد و مردم مظلوم افغانستان را همیشه به اتحاد و اتفاق دعوت نماید
و راستگو گپ خود را پس بیگرد وردگ حق گفته و حقیقت تلخ است
راستکو شما مطلب وردک را درک نکردید
نادر احمدی از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است