پدارم: حمایت از حمله به یمن اشتباه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۴/۱/۱۵ کد خبر: 92273 منبع: پرینت

عبدالطیف پدرام مسوول اپوزیسیون حکومت وحدت ملی به حمایت دولت از حمله عربستان به یمن واکنش نشان داد.

محترم پدارم موضوع گیری اخیر سران حکومت را اشتباه تاریخی خواند. وی با اشاره به 6 ماده زیر حمله به یمن و حمایت دولت افغانستان را موجه نمی داند.

1- انتقاد از آل سعود و مسوولان دولت سعودی، بی احترامی به حرمین شریفین نیست.
2- مسلمانان اعم از سنی و شیعه به حرمین شریفین احترام دارند.

3- دولت سعودی و دولت های مرتجع عرب، با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه در ایتلاف تحت رهبری سعودی بر یمن حمله کردند. یمن به سعودی حمله نکرده است. یمن هم یک کشور اسلامی است.

4- موضعگیری دولت خیانت ملی افغانستان در دفاع از سیاست آمریکا، انگلیس و فرانسه و سعودی در تجاوز به خاک یمن یک اشتباه بزرگ سیاسی و تاریخی است.
به جای حمایت از تجاوز سعودی بریمن درفکر آزاد سازی برادران هزاره ما از دست گروگان گیرها باشید.

5- به حد کافی اختلاف قومی و بی اعتمادی ملی وجود دارد با تصمیم ناسنجیده باعث جنگ مذهبی در افغانستان نشوید و متوجه عواقب اعمال تان باشید. همین جا است من می گویم این رژیم استقلال عمل ندارد و نامشروع است.

6- منافع افغانستان را نباید فدای منافع آمریکای تجاوز کار وسلطه گر بسازیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما زاده جهادیم و به جهاد افتخار می کنیم. متاسفانه انقلاب و به دنبال آن واژه جهاد ما را از به تباهی کشانده است، فرهنگ، تمدن، پیشرفت و ترقی و... تحت الشعاع جهاد (مشروع و نا مشروع) قرار گرفته است. از نظر دین مبین اسلام جهادی مشروع است که به ما اقتدار، آبرو، حیثیت، عزت و آزادی بدهد نه این که ما را از زندگی روزمره که حق هر فرد انسان است محروم گرداند. ما متاسفانه به هر فتوای که از سوی فردی روحانی صادر شد عمل می کنیم اما خودمان زره ای نمی اندیشیم و فکر نمی کنیم که آیا کشتن افراد بیگناه جهاد است، آیا ضرر رساندن به اموال عمومی و اذیت و آزار یک انسان و بالاتر گرفتن جان آن ها جهاد است؟ یا نه خود تعدی و تجاوز به حساب می آید؟

>>>   لطیف پدرام یکی از معدود شخصیت های افغانی است که نگاه واقع بینانه و ملی او همواره برای قشر جوانان روشنفکر افغانستان راهگشاه بوده است

>>>   نظرات روشنگرانه آقای پدرام راهگشای مناسبی است برای بهبود اوضاع سیاسی افغانستان، قطعاًاگر چند آدمی آزاد اندیشی مثل ایشان و به دور از تعصبات قومی در کشور ما می بود، جامعه به این بدبختی گرفتار نمی شد.
محمد موسی یعقوبی

>>>   خیلی عالی گفته پدرام صیب موفق باشند
دانشجو - غور

>>>   دراین مورد خاص موافق نظرات پدرام هستیم چراکه گفته هایش حقیقت دارد .آیاهمین به اصطلاح خادم ودرحقیقت خائن حرمین شریفین درهنگام تجاوز اسرائیل به فلسطین یک طیاره اش به اسرائیل رفت بااینکه فلسطینیان هم مذهب وزبان عربستان است .حتی محکومیت زبانی هم نکرد.آیاسعودیهااطفال بیگناه یمنی راباید بکشند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   زنده باد! خدواندیارویاورت فرزندبی تعصب وطن
سمنگانی

>>>   جناب پدرام درست ميگويد مگر اقاي غني نگفته که اگر مه کدام اشتباه کنم در خدمتتان هستم حالا اين اشتباه بزرگ اقاي غني است بايد طبق خاسته اي مردم کار کند ...
نجيب الله تهران

>>>   باز هم خدا را شاکر استم در وطن ما افراد انسان دوست ومسلمان وبا منطق مانند پدرام است ورنه مغز خالی متفکر دوم دنیا این وطن را به بربادی سوق میدهد

>>>   درود بر پدارم صاحب/ حقیقت را گفتی. سپاس از شما
سرپلی

>>>   اپوزیسیون دولت وحدت مولی و یا هم حامیان دوکتوران شمالی؟

>>>   ...آقای بدرام ما مسلمانان متاسفانه به جای که به فکر جهان اسلام ومظلومیت مسلمانان باشیم تلاش می کنیم تا به اختلافات فرقه ای ومذهبی دامن بزنیم امروز اگر کشو ر ما این قدر ازقافیله تمدن بشری بازمانده علتش همین نگاههای جاهلانه وکور است ما نمی خواهیم آقای غنی گیروبان های مظلوم را آزاد بکند این او لین بار نیست که مردم افغانستان بخصوص هزاره ها قربانی چنین تعصباتی می شود. بلکه اگر آقای غنی یک کمی غیرت دینی می داشت با یک غیر مسلمان ازدواج نمی کرد ویا لائقل فرزندانش را مسلمان بارمی آ وردتا امروز داد ازحرمین شریفین سر می داد مگر بیت المقدس قبله اول مسلمانان نیست مگر مردم مظلوم فلسطین مسلمان نیست چرا یک بار همین وهابی های که امروز جای خدا نشسته یک بار به ندای مردم فلسطین جواب نمی دهد .ثانیا مگرشیعه هابه حرمین شریفین بی احترامی کرده است حرمین مورد احترام همه مسلمانان وحتی غیر مسلمانان است . ازاینکه بگذرم بیاید غنی یک نگاه به وضعیت برادران افغان بیندازد که درجنب کشور چقد مشکلات دارد. کسی که ازخانه خود دفاع نمی تواند با چه رویی حمایت ازدیگر کشورها می کند جای تعجب . البته از یک چوبان زاده غیر ازاین نباید توقع داشته باشیم.
مهاجر دور ازوطن

>>>   اشرف غنی و سلاطین سعودی همه ازجمله عروسک های خیمه شب بازی امریکا واسراییل اند آنان را به فلسطین چه کار؟؟؟؟؟؟؟

>>>   خدا را شکر که کسانی مانند لطیف پدرام وجود دارد که خوب فکر و اندیشه دارد و اوضاع منطقه را خوب تحلیل میکند امروز در خاور میانه آرامش نیاز است و هرگونه قتل توسط دعاش و القاعده و فتنه مذهبی خواست یهود میباشد و متاسفانه همین آل سعود مجری دستور اسراییل شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است