اشرف غنی حامی دشمن مردم خود شده است
حکومت وحدت ملی باید تلاش کند تا این وطن از بدبختی نجات پیدا کند. به جای اینکه به حمایت های جنگ های داخلی دیگر کشور ها بپردازند به اوضاع داخلی کشور خود رسیدگی کند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۳    ۱۳۹۴/۱/۱۷ کد خبر: 92445 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی در بیانیه ای حمایت خود را حملات عربستان بر مردم بی دفاع یمن اعلام کرده است. وی این حمایت را در دفاع از حرمین شریفین گفته است. با این بیانیه بسیاری از نیروهای دولتی و غیر دولتی صدای اعتراض خود را به رییس جمهور بلند کرده اند که چرا اشرف غنی با وجود هزاران مشکلی که در کشور خود داریم وارد مشکلات داخلی کشوری دیگر می شود. آنهم حامی کشوری شده است که خود دشمن کشور ما بوده و تمویل کننده القاعده، طالبان و داعش است.

فرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آغاز روز» گفت: در این اواخر عربستان سعودی حملات خود را بر یمنی ها شروع کرده اند. یمنی ها مسلمان هستند. عربستان صعودی می خواهد پای تمام کشورهای مسلمان را در این جنگ بکشاند. بدبختانه ما در آن حد نیستیم که از یمن دفاع یا از عربستان صعودی دفاع کنیم. چرا که بیش از سه دهه است که در افغانستان جنگ های بی شماری بوده و مردم در این شعله های جنگ سوخته اند. تمویل کننده همه این جنگ ها عربستان است که با گروههای مختلف القاعده، طالب و داعش و ... این جنگ ها را به راه می اندازد. در این میان رییس جمهور کشور ما حمایت خود را از عربستان اعلام کرده که اصلاً به نفع کشور ما نیست. این باعث می شود که روز به روز در داخل افغانستان جنگ های مذهبی و دشمنی های مذهبی افزایش پیدا می کند.

وی بیانیه اشرف غنی را فقط از جانب خود وی دانسته و افزود: برای دادن این بیانیه هیچ گونه مشورتی صورت نگرفته است. نه با وزیران مشورتی صورت گرفته و نه با نمایندگان مجلس و نه با شورای امنیت که این گونه بیانیه ها باید از فیلتر آن بگذرد.

صدیفی با انتقاد از حمایت رییس جمهور از عربستان در جنگ یمن گفت: رهبران حکومت وحدت ملی باید هرچه سریعتر برای ولایت ها تصمیم بگیرند. امروز در تمام ولایت های افغانستان نا امنی وجود دارد. مردم خود را در امنیت نمی بینند. قوای مسلح ما هر روز در جنگ هستند و هر روز شهید می دهند. پیشنهاد من به حکومت وحدت ملی این است که از تیم های خود صرف نظر کنند تا این وطن از بدبختی نجات پیدا کنند. به جای اینکه به حمایت های جنگ های داخلی دیگر کشور ها بپردازند به اوضاع داخلی کشور خود رسیدگی کنند.

این نماینده مجلس رییس جمهور را در خیالی خام برای صلح می بیند و می گوید: در سفری که رییس جمهور به عربستان سعودی داشت، عربستان به اشرف غنی وعده داده که بر پاکستان فشار می آورد که طالبان را به میز مذاکره بکشاند اما شما باید از جنگ ما حمایت کنید. واضح است که این کار عملی نمی شود چرا که صلح و مذاکره با پاکستان صادقانه نیست و پاکستان به وعده های خود عمل نمی کند. اگر ما در این قضیه بی طرف باشیم برای ما خیلی بهتر است.

وی حمایت اشرف غنی از عربستان را آغاز اختلافات در داخل می داند و می افزاید: جنگ در یمن میان شیعه و سنی است و مشارکت ما در جنگ یمن در داخل کشور خودمان باعث ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی می شود. عربستان سعودی خانه های هم مرز با یمن را نقطه گذاری کرده تا از بین ببرد. حدود صد مکتب در یمن تا به حال بسته شده است. با این حمایت اشرف غنی از عربستان، در این کارها شریک شده و برای خود از همسایه ها دشمن می تراشد و دوستان را نیز از دست می دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس جمهور اشرف غنی در بیانیه ای حمایت خود را از حملات مسلمان کشی عربستان بر مردم بی دفاع مسلمان یمن اعلام کرده است. حمایت اشرف غنی بدون مشوره از رهبران حکومت وحدت ملی صورت نگرفته است. اوضاع افغانستان را نا امن ساخته است باید هرچه سریعتر برای نا امنی ولایات داکتر عبدالله به اعضای رهبری حکومت و حدت ملی تصمیم بگیرند.
وطن دوست

>>>   اګر شما از جمله مردم. باشید غنی بهترین کاری کرده است

>>>   سلام من به.رئیس جمهور اشرف غنی این است آغای غنی شماراتاالان بشتر ملت دست نیشاندی ازگوری مخالفان کیشور یاد میکنند به ارهال کیشوری افغانستان رو به تبای و بر بادی در حالی هوج به امنی قرار دارد شما چیطور لازیم دانستدید اعلام حمایت از کیشور دیگر کردی جای شرم است این قدر قدرت داری چرا روزی هزاران کوشته و زخمی و صدها خانه ویران میشود چرا حمایت از مردم خود نمیکونی آقای رئیس جمهور دردی مردوم را دوباره به یادشان دادی رحمانی.
فاریابی

>>>   جنگ یمن هیچ ارتباطی به فرقه های اسلامی ندارد نتیجه مداخلات کشورهای بیگانه در امور ممالک عربی است و دول عربی این فتنه فراعربی را به خوبی درک کرده و در یک اقدام قاطع با شهامت عربی پاسخ دندان شکن به متجاوزین دادند ما مردم افغانستان از تصامیم رییس جمهور شجاع و مومن خود حمایت همه جانبه میکنیم و در برابر عوامل نفوذی به صراحت می ایستیم اگر از مردم ما در جنگ سوریه وقتی استعمال میشود همگان خفقان ... در پیش میگیرند ولی در قبال ملت مظلوم یمن حمایتی که تکلیف شرعی ماست مشکل دارد -ما هواداران رییس جمهور محبوب میخواهیم ایشان در اسرع وقت یک گروپ کماندو به عربستان اعزام کند و بداند که ایشان نه با رای این مخالفین همیشه معاند بر سر کار آمده اند و با توجه به پشتوانه گسترده مردمی از شمال تا جنوب هیچ نیازی به این گروه همیشه ناراض وجود ندارد -این افراد هم تا میتوانند از فرصت آزادی بیان برای معرفی حقیقت وابستگی خود بهره ببرند و نشان دهند که چطور علیه شخص اول مملکت هر توهینی مینمایند اما بیگانگان را امام و پیشوای خود معرفی میکنند

>>>   مع الأسف اشرف غنی با این اعلان حمایت از تجاوز آل سعودی خودش را از نظر مردم انداخت یک باره همه مردم افغانستان جاخورد و تعجب کردند، که چه شد یک باره رئیس ما اعلان حمایت از خاندان سلطنتی آل سعود کرد. خلاصه در هر سایت وقت مطالعه میکنیم و همه افغانها به اشرف غنی بد و بی راه میگویند و عیده ای هم مجبور شده اند که در صدد توجیه برآیند و بیگوید که منظور اشرف خان تهدید قبله مسلمین است؟! چرا عاقل کاری کند که بعداً پشیمان شود و یا توجیه نادروست و عذر بد تر از گناه را مرتکب شود. امید وارم که این یک درس خوب برای اشرف خان شود که در آینده شخص خودش همچون تصمیم بی چون و چرا نگیرد.
م - از بامیان

>>>   اشرف غنی حامی دشمن مردم افغانستا ن در طول 35 سال جنگ بود است.

>>>   این ...ارگ نشین نه شرم دارند و نه حیاه دورغ عوام فریبی تا چه حد. آیا این ... ارگ نشین وجدان، ایمان٫ شرف٫ عزت٫ وقهار دارند یا نه. با بسیار بی شرمی و دیده درایی اشرف غنی ...با نشر اعلامیه ای از حملات عربستان سعودی برضد مردم یمن اعلام حمایت کرد و مدعی شد که دولت با اتفاق نظر شورای سرتاسری علمای کرام، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی کشور و اجلاس شورای امنیت ملی این تصمیم را گرفته است. او اشرف غنی... کدام شورای سرتاسری علمای کرام، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی کشور؟؟؟؟؟ آیا دستور باداران یهود و نصارا تو بود نه ملت افغانستان تو هم کافر هستی که از کفار دستور میگیری جهاد علیه حکومت وحشت ملی اشرف غنی یهودی سر از امروز روا میگردد بخاطریکه اشرف غنی که خود با تقلب و رسوایی و روسیاهی بالای ملت تحمیل شد. جای خجالت و مرگ است به اشرف غنی و هوادارانش اینک خود را پاسبان و پاسدار دوروغین اصل مردم سالاری و نظام مشروع و قانونی قلمداد نموده که مایه شرم ساری به غنی و طرفدارانش میگردد یعنی اسرائیل٫ انگلیس و امریکاه.

>>>   نوکران همسایه ها خود را خود به خود افشا میسازند.
نور علی جاغوری

>>>   اشرف غنی هر کاری که می کند خط سیر اصلی سیاست افغانستان است اگر یکی دو اپوزیسیون انتقاد می کند و خوش نیستند هیچ اهمیتی ندارد مهم ملت افغان است که به اشرف غنی اعتماد دارد و به او رای داده است ما باید با مردم یمن و عربستان سعودی همدردی نشان داده و از حرمین شریفین دفاع نماییم.

>>>   سلام دوستان. مي خواهم كه يك حقيقت را بخدمت هم وطنانم به عرض برسانم و ان اينكه سعودي ها نه سرف دشمن افغانها است بلكه دشمن تمام انسانيت در تمام كره زمين است. چرا كه ٩٠در صدعلماي سعودي معتقد و مصمم است كه تمام كره زمين را به هر طريق كه شده از وجود تمام به گفته انه كفار و مشركين و علمانين پاك سازي كند و بعد از پاك سازي تمام بشر از روي كره زمين به عقيده انها كره زمين ١٠٠ سال افتاب بخورد تا پاك شود انها خودي شان را جنود خدا ميداند يعني (عسكر هاي خدا) و تمام انسانهاي روي زمين را عدو الله ونجس ميداند. انها مي گويد ١مشركين يعني شيعه از بين برده شود ٢ كفار يهود و نص ي بايد از بين برده شود٣ كفار هندو و شيوعيين يعني كمونستها از بين برده شود٤ ساير انسانهاي غير مسلمان بايد ازبين برده شود ٥ علمانيين يعني سني هابايد از بين بر ده شود انوقت خدا از انها راضي خواهد شد. دوستان اين يك حقيقت است و اين است مفكوراه وهابيزم.
ملا فيضو الطايف

>>>   ریس جمهور با دولت خود مشکلات داخل افغانستان را حل کرده نمیتواند روزانه صدها هموطن ما بنام های مختلف کشته میشوند باز میخواهد تعداد دیگری از افغانها را در یمن بدست بیگانگان بکشد خنده آور است

>>>   خداوند یک عقل سالم به این قوم آدم کش .... بدهد تا بداند مسلمان کشی در یمن کدام ربطی به حرمین شریفین دارد ؟ هی میگویند حرمین حرمین !!! آخر مسلمانان کدام کس خواسته حرمین را خراب کند این ها دروغ شاخ دار است بهانه آل سعود برای اشغال یمن همین است.

>>>   جنگ یمن جنگ وهابیت و یهود با مسلمانان شیعه و سنی است هنوز پاکستان تداخل نکرده است و میخواهد عربستان را از خود راضی نگه دارد مردم پاکستان در مظاهرات خود خواهان عدم تداخل و گروه اندک وهابی خواستار حمله شدند ،رییس جمهور ترکیه هم دیروز به تهران سفری داشته و هنوز تداخلی نداشته است در این حمله دخالت عمل شاهان عربی خلیج فارس غیر از عمان میباشد ، مردم مصر هم با این حمله موافقت نداشته و همه میدانند ژنرال سیسی با کودتای آل سعود بالای مصر تحمیل شد و برای تداخل در یمن از آل سعود درخواست رشوت دویست میلیارد دالری کرده است ،تونس و الجزایر هم دخالتی نداشته و لیبیا هم که با داعش دست و پنجه نرم میکند. در این اوضاع دخالت افغانستان یک ننگ است

>>>   وای بر مردم ما که ریس جمهورش. غنی هست اول هر انسان که باشد به خانه خود فکر میکند ما که مردم غیرت مند دنیا هستیم آقای غنی آبرویی ما رامیبرد... بر تو که ابروی مردم قهرمان افغانستان را لکه دار کردی ملت مسلمان یمن. به امیدی خدا پیروز خواد شد
علی هزاره ارزگان خاص

>>>   غنی محترم سلام. درشرایط اسفناک کشور ازتجربه های که اقای کرزای دربرابر کشور های منطقه در سیاستهای خود نشانداد استفاده شود. والا کشور باز به اتش خواهد سوخت.

>>>   وقتی پول دالر های نفتی عربها زیاده کند این طور میشود

>>>   معلوم است یک عده مردم افراطی که افکار طالبانیسم دارد از جنگ و تروریسم حمایت میکند این تفکر خطرناک همان است که دستور سوختاندن فرخنده را میدهد و یک روز انتحار و انفجار میکند و یک روز عالم شیعیان هرات را ترور میکند یک روز سی و یک مسافر هزاره را اختطاف میکند و روزی نوروز را روز حرام میگوید و هر روز مردم را روز فغان و ناله کرده است ای کاش اشرف میدانست باید امنیت وطنداران خودش را حفظ کند نه از یک جنگ خارجی که باعث کشتار بی گناه است حمایت کند.

>>>   وای برسر اشرف غنی امروز پشتبانی خوده ازعربستان سعودی اعلام کرد اصلاً به فکری اولاد وطن خود نیست چه میگذرت

>>>   اشرف غنی ترا به کسی دوست داری قسم می دهم که دیگر پای مردوم افغانستان را به جنگ نکشاند جنگ عربیستان با یمن چه ربط به ما دارد جناب غنی اگر خیلی ال سعود را دوست داری خودت تنها برو به یاری دوستاندخوانواده تان هم بیبر
مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است