جشنواره هرات با تدابیر امنیتی برگزار خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۴/۱/۲۵ کد خبر: 92894 منبع: پرینت

تدابیر جدی به خاطر برگزاری جشنواره انتخاب روزی به نام هرات گرفته شد.

مسوولان ارشد اداری و امنیتی هرات می گویند: بر اساس پلان منظم امنیتی که به صورت مشترک توسط نیروهای امنیتی و دفاعی عملی می شود، امنیت جشنواره روزی بنام هرات بگونه مطمین تامین می شود.

اصیل الدین جامی سرپرست مقام ولایت در جلسه شورای نظامی به مسوولان امنیتی و دفاعی سفارش نمود تا از همه امکانات و توان خود بخاطر تامین امنیت استفاده نمایند. در حالی که آمادگی ها بخاطر تجلیل از روز هرات تکمیل شده است. مسوولان دبیرخانه روز هرات اطمینان می دهند که این جشن با برنامه های متنوع همراه خواهد بود. این در حالی است که انتخاب روزی بنام هرات با استقبال پرشور اصناف، کسبه کاران، فرهنگیان و اقشار مختلف مواجه شده است.

مفکوره انتخاب روزی به نام هرات و تجلیل از جشن تولد شهر هرات برای نخستین بار شش ماه قبل از سوی عده ای از جوانان مطرح شد که با استقبال اقشار مختلف و سیاسیون هرات مواجه گردید.

اگر چه با تحقیق‌های بسیار در متون تاریخی زمان مشخصی برای شکل ‌گیری شهر هرات به ‌دست نیامده است ولی به‌ طور تخمینی از قراین چنین مشخص است که هرات بین 2700 تا 3000 هزار سال قبل ایجاد شده است.

باوجود نبود نظر واحد در رابطه به پیدایش روز هرات و شکل ‌گیری این کهن شهرباستانی، شهروندان هرات تصمیم گرفتند تا 25 حمل را به‌ شکل نمادین به‌ عنوان روز تولد هرات انتخاب کنند.

جشنواره انتخابی روزی بنام هرات فقط توسط مردم برگزار می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه مبنای رسمی ‌نزد دولت ندارد ولی با این حال هم حکومت محلی و هم نهادهای مستقل، حمایت و همکاری خود را با این جشن نشان داده ‌اند. با این حال برگزار کننده های جشنواره هرات می گویند: تلاش‌های خود را بخاطر گنجاندن این روز در تاریخ رسمی کشور ادامه می دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای تثبیت بهتر هویت وگذشته شان کارخوبی کرده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است