تجاوز فرهنگی بی سر و صدا
همه ساله صدای اعتراض منقطع و مقطعی و موقت نسبت به پخش سریال های مبتذل، کلوپ های شبانه منحرف کننده و نیز پمپاژ تبلیغات جنسی برای تسخیر قلب و روح نوجوانان و جوانان به گوش می رسد که البته در گلو خفه می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۴/۳/۱۲ کد خبر: 96182 منبع: پرینت

جنگ سخت یا همان جنگ با انواع ادوات و ابزارآلات جنگی که برای کشته و زخمی شدن و رقابت و از میانبرداشتن رقیب و دشمن میان ناتو و طالبان و القاعده است سالها است آغاز شده و ادامه دارد گرچه شمار قابل توجهی از قربانیان، غیرنظامیان افغانستانی هستند.

جنگ سرد یا جنگ جاسوس ها و رقبای اقتصادی و سیاسی نیز با یکجا شدن هند و روسیه و ایران و چین در یک سوی میدان و امریکا و اسراییل و انگلیس و پاکستان در دیگر سوی میدان خاک افغانستان را بی دفاع در برابر این تجاوز قرار داد.

اینک اما با گذر از مراحل فوق به نقطه ای رسیده ایم که دشمنان دیرینه امریکا و اسراییل در جای جای جهان از سالها پیش به آن رسیده بودند و با تمام توان دست و پنجه نرم می کردند: جنگ نرم یا هما تجاوز فرهنگی!

همه ساله صدای اعتراض های منقطع و مقطعی و موقت نسبت به پخش سریال های مبتذل، کلوپ های شبانه منحرف کننده و نیز پمپاژ تبلیغات جنسی برای تسخیر قلب و روح نوجوانان و جوانان به گوش می رسد که البته در گلو خفه می شود.

اینبار در امتداد برنامه های ستاره افغان و کلید طلایی، برنامه نقطه جوش نیز شورای ملی را به تکاپو واداشت تا به تلویزیون های خصوصی پخش کننده اخطار و تذکر بدهند اما چه سود که تبعات و آثار این برنامه ها را در بی انگیزگی و برانگیختگی غیر متعارف نوجوانان افغانستان می یابیم.

دیگر اینکه، اقداماتی شنیع و غیر قابل وصف با کلمات از نوع ریختن هزاران پاکت تابلیت تقویت جنسی در جاده های اصلی منتهی به مکاتب و لیسه ها برای توزیع رایگان و در دسترس عموم قرار دادن این مواد مخاطره آمیز با هیچ واکنش شدید و پیگیری سریعی از سوی مسوولان مواجه نشد.

متاسفانه دادن مشاوره های جنسی و دواهای محرک از سوی عده ای بی سواد در جامه ملا در زیارت ها نیز با بی اعتنایی و اهمال کاری مسوولان فرهنگی و نهادهای مدنی و مذهبیون بیشترین و مهلک ترین ضربات را به نسل امروز افغانستان وارد می سازد.

مخلص کلام اینکه اگر در جنگ سخت فرماندهان ارتش و وزرای دفاع و داخله و امنیت ملی مسوول جان مردم و اگر در جنگ سرد استخبارات و ارگ نشینان مسوول اطلاعات و امنیت ارتباطات هستند در جنگ نرم نهادهای مدنی و فعالان فرهنگی و رهبران مذهبی مسوول اند که برای یک بار هم که شده بجای تماشا گامی بردارند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این تهاجم فرهنگی چیست؟ اگر قرار باشد از فرهنگ عالی و فوق العاده ما، ملت های جهان تقلید کنند، آیا ما تجاوز گر فرهنگی شمرده می شویم؟

>>>   ننگ بر این بی فرهنگی ، فرهنگ برهنگی! برهنگی فرهنگ!

>>>   هنوز سر کار است، منتظر باشید که امریکائی ها 8 پایگاه نظامی خود را اعمار کنند، طالبان را در دولت داخل کنند و عساکر خود را برای همیشه در وطن عزیز ما مستقر سازند، بعد مانند کشور های فلیپین، جاپان و تایلند در نزدیکی هر پایگاه نظامی شان به صد ها ... نیز جاگزین خواهد شد. بعد تجاوز فرهنگی را به شکل امریکائی آن خواهید دید.

>>>   دیوارکج تاثریاکج میروداگردیوارکج خراب شودودباره ساخته شوددیگرکج نمیرودفرهنگ ملت افغانستان خشونت وتژادپرستی وقوم گرای هست واین فرهنگ
غلط باعث فقرواوارگی وبیچارگی ماشده است وفرهنگ دیگران به ماتحمیل شده مقصرکیست مقصرتمام سیاستمداران ماهست که برای قدرت میجنگن وملت راخارورذلیل کردن ومابایدبه تمام ملت درس انسانیت وانسان دوستی بدیم وفرهنگ خشونت راکناربگذاریم وبه چشم انسان بودن به هم نگاه کنیم ونیازی به قوم گرای ونژادپرستی نیست این فرهنگ عدالت برادری وبرابری میاورد وملت ماراازفقروخشونت نجات میدهد
جمشیدی

>>>   ( این تهاجم فرهنگی چیست؟)
تهاجم فرهنگی این است که ...مهره امریکایی را جواهر خیال کنی. اگر یک امریکایی کار مزخرفی کند از عقل خود بکار نگیری و مثل ...تقلید او کنی. مثل او آواز بخوانی. مثل او آرایش کنی.مثل او رفتار کنی و در گپ خود بی دلیل از کلمات مزخرف انگلیسی بکاربگیری و این حماقت را افتخار بدانی. اگر بگویند یک قسم آیس کریم جدید از امریکا آمده که ...امریکایی (بوفالو) جور میشود همه برای خرید و خوردن آن صف خواهند کشید و خواهند خورد و خواهند گفت (عجب مزه دار بود ! خوراکه امریکا یک چیز دیگس!) این است تهاجم فرهنگی که همه ابلهان را دربر گرفته.

>>>   ...زمانیکه ما ملت بی همت فقط و فقط به فکر کمک های خارجی هستیم و هیچ ابتکار عمل بنیادی برای رشد اقتصاد مملکت خویش نداریم حتی به اندازۀ بی غیرت شده ایم که کثافات را به دهن دروازۀ کوچۀ خود انبار میکنیم و منتظر میمانیم تا یا شاروالی یا کدام موسسه بیاید و آنرا ببرد. تمام معاشات و مصارف ما از کمک های خارجیان است، از همین چور ها و پول های حرام قصر ها خریده ایم، موتر های لوکس خریده ایم، و هزاران مصرف دیگر. پس وقتی کشوری پول میدهد اهدافی نیز در قبال آن دارد. اگر ما غیرتی داریم اول باید رد کردن پول های کمک های خارجیان را یاد بگیریم بعداً میشود که از تهاجمات فرهنگی و غیره به آسانی جلوگیری نمائیم. نمونۀ زنده کشور اسلامی ایران است که نه غلام کسی است ، نه از کسی پول گدایی میکند و نه هم اجازه میدهد کشوری بالایش تجاوز فرهنگی، دینی و مذهبی نماید. گرسنه گی در آزادی پادشاهیست اما پادشاهی در غلامی مرگ است. و برای آزادی باید خوشه خوشه ستارگان را قربانی داد. با احترام من از کابل جان

>>>   1_تهاجم=هجمه ي دو يا چند نيرو به يكديگر ما كه به كشورهاي غربي هجمه نميكنيم
2_از كجا معلوم كه آنها هجمه مي كنند اينطور فكر نميكنيد كه ما اقتباس ميكينيم.اونها كه مسوول نشان دادن فيلم وسريالها در تلويزيون هاي ما كه نيستند.
3_متاسفانه "مردم" ما و دولتمردان ما آنقدر درگير مسايل سياسي شده اند كه مسايل فرهنگي جامعه ر فراموش كرده اند
4_ از شما و دوستاني كه كامنت گذاشتن تشكر ميكنم به اين خاطر كه به اين مساله توجه كردند.اميدوارم مردم بيشتر نسبت به مسايل فرهنگي آگاهي پيدا كنند و خودسرانه هر چيزي ر از ديگران اقتباس نكنند.

>>>   شماهای کهاز فرهنگ غرب بیزاری میجویید چرااینقدرسرودست میشکنید برای رفتن به غرب...
مهاجر از ایران

>>>   تمامی حرف های (من از کابل جان ) واقعیت دارد.
مرور

>>>   این نشانه ها نشانه های آخرالزمان است !! در آخرالزمان زنانی بی حیا و عریان در مسلمانان می آیند آنها مستق لعنت خدایند

>>>   جناب وزیر باید جواب دهد . چرا همه ساله نماینده های خاص شما بخاطر رفتن به پروسه تخریب جنجال میکنند؟ مانند آقای احمدی شماور اقتصادی وزارت وزارت که اکنون بخاطر جمع کردن پول تخریب به بدخشان تشریف برده است
بدخشانی

>>>   واقعا !ما فرهنگ غنی و جذاب خودمان را رها می کنیم و به فرهنگ توخالی و کم ارزش غربی هاتوجه نشان می دهیم ما که فعلا سینما نداریم تا به انجا هم توانایی نداریم که سریال بسازیم انیمیشن هم که خیلی مانده بهش برسیم اما ما قدرت مستند درست کردن داریم بازیگر و کارگردان از ما و تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری و صدابرداری با غربی ها فیلمنامه هم از ما موضوع هم زیاد داریم مثلا جواب قاضی پرونده تجاوز پدر به دختر که وقتی قربانی دیگه نمی خواد قربانی باشد قاضی می گه چرا خودت و بچه ات و نکشتی!یا موضوع قتل فرخنده که مارو جاودانه کردافغانیها هر روز دارن فرهنگ پربارشون رو به رخ غربی ها می کشن خودشون علاقهای به اینکار ندارن اما ادم با فرهنگ دست خودش نیست همه اعمال و حرکاتش با فرهنگ عجین شده می تونیم مرگ نزدیک به دوهزار نفر رو تو قضیه رانش زمین که تو کشورهای غربی حتی یک صدم این جمعیت یه فاجعه بحساب میادرو سوزه درست کنیم....برای ما قهرمان ملی ومهم نیست دنیا در مورد تعریف ما از قهرمان ملی چی فکر می کنه و از همه مهمتر هزاره ها ؟ مهم اینه که ما تعریف جدید و با توجه به فرهنگ خودمون از قهرمان ملی به جهان عرضه کردیم بحث مهاجرت ،بلطف اسلام مهربان و پیروان بافرهنگ وصلح دوستش افغانستان به نسبت جمعیتش بیشترین تعداد پناهنده ها رو به گوشه و کنار جهان از بد روزگار به کشور کفار صادر می کنه حالا واکنش کفارو داشته باشید اونها پرونده ها رو درجه بندی می کنن اونایی که جانشان در خطر هست از هر لحاظ در نود و نه و نه درصد پذیرفته می شن واقعا برای غربی ها متاسفم حتی نمی دونن با یه انسان متمدن چطوربرخورد کنن همه این رفتارهای بدور از فرهنگ که نه بدور از انسانیتشون روبر روش صحنه های مبتذل فیلم هاشون رو هم اضافه کنید من به خودم می بالم که چنین هموطنانی دارم اونها هیچ وقت فریب نمی خورن فیلم و می بینن و مفهوم و نوع نگرش فیلم به مسایل جنسی یا هر موضوع دیگری باعث نمی شه که اونها از تصاویر چشم پوشی کنن بحر حال ما مسلمان هستیم و کوچکترین اشاره در مورد مسایل جنسیتی مارو تحریک می کنه به شکلها ی مختلف مثلامی ریم تجاوز می کنیم به دخترهای مردم می ریم یه زن بد حجاب یا بی حجاب رو می کشیم می ریم تو خیابان پرچم اتیش می زنیم یا تو فضای مجازی که اون هم ساخت فکر و اندیشه کفار هست و ما داریم ازشون استفاده می کنیم فحش می دیم و تهدید می کنیم درسته فرهنگه ما باید در واقع بر اونها عرضه بشه نه فرهنگ اونا به ما .

>>>   فرهنگ افغان یعنی فرهنگ پشتون طالبانی عربی,پس همان بهتر که فرهنگ بیگانگان را بپذیرید.و در این میان فرهنگ ایرانی بر فرهنگ غربی ارجع است

>>>   به کسی که گفته (فرهنگ افغانستان یعنی فرهنگ پشتونطالبانب ).یک فکری به فرهنگ خودت وخانواده ات بکن ...نه ازتمدن ونه فرهنگ شهری هزاران ساله افغانهاخبرنداری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است