آغاز نا امید کننده افغانستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی
تیم ملی افغانستان شب گذشته و در اولین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی سوریه با نتیجه 6-0 بازی را واگذار کرد تا انتظارات از تیم ملی افغانستان خیلی ها کاهش یابد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۴/۳/۲۲ کد خبر: 96867 منبع: پرینت

تیم ملی افغانستان شب گذشته و در اولین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی سوریه با نتیجه 6-0 بازی را واگذار کرد تا انتظارات از تیم ملی افغانستان خیلی ها کاهش یابد.

سلاون اسکلیجیچ، منصور فقیریار را در درون دروازه قرار داد، زیرا گفته شد که فقیریار از بند مصدومیت رهایی یافته است. در خط دفاع نیز جلال الدین شریعتیار، ضمیر داوودی، حسن امین و مصطفی حدید قرار داشتند.
طبق معمول، آرش هاتفی و اباسین علی خیلی به حیث هافبک دفاعی استفاده شدند و اما مصطفی زازی، مصطفی آزادزوی و شبیر یوسفی در خط میانی قرار داشتند.
فیصل شایسته نیز تنها مهاجم تیم افغانستان بود.

افغانستان بازی را شکننده آغاز کرد و و دیری نگذشت که معلوم شد فیزیک بازیکنان سوریه بر بازیکنان افغانستان می چربد. تیم افغانستان خصوصاً در خط دفاع ضعیف ظاهر شد و روی یک ضربه آزاد در دقیقه 20 یک گل را دریافت کرد.

گل دوم سوریه روی اشتباه محض ضمیر داووی به ثمر رسید. داوودی یک توپ را به منصور فقیریار برگشت داد ولی ضربه او قوت لازم را نداشت و مهاجم سوری که گل اول را زده بود این توپ را نیز در کنج دروازه قرار داد.
از آن پس، منصور فقیریار نا آرام به نظر می رسید و گل سوم را نیز در همان دقایق دریافت کرد.
در اواخر نیمه اول، منصور فقیریار جای خود را به فردین کوهستانی داد و لنگ لنگان از میدان مسابقه خارج شد.

نیمه دوم را تیم افغانستان خیلی بهتر آغاز کرد و چندین فرصت برای گلزنی داشت. با این حال، اشتباهات خط دفاع افغانستان باز هم باعث دریافت گل بیشتر شد. ضمیر داوودی باز هم مرتکب اشتباه شد و نتوانست یک توپ را خوب کنترل کند و این توپ نیز در اختیار مهاجم تیم ملی سوریه قرار گرفت و ضربه او به گل تبدیل شد.

مهاجمان سوریه یک توپ دیگر را نیز با مهارت خاص به گل تبدیل کردند و به نظر می رسید همین نتیجه بازی باشد که در دقیقه آخر بازی آرش هاتفی یکی از بازیکنان تیم سوریه را در درون خط جزا سرنگون کرد و داور نیز نقطه پنالتی را اشاره کرد. مهاجم تیم ملی سوریه بر خلاف جهت فردین کوهستانی ضربه را زد و ششمین گل سوریه نیز به ثمر رسید.

روی هم رفته دلایل ذیل را می توان برای این نمایش ضعیف عنوان کرد:
اول: تیم افغانستان با اینکه یک ماه است در اردوگاه به سر می برد و دو مسابقه دوستانه داشت، اما برای مقابل با تیم قوی مثل سوریه آماده نبود. همان طور که بارها توصیه شده بود لازم بود تیم افغانستان همراه کشورهای عربی مسابقه دوستانه داشته باشد که این امر متاسفانه محقق نشد و در عوض افغانستان با تیم های ضعیف لائوس و بنگلادش مسابقه دوستانه گرفت.
تيم هاي عربي تقريبا از فیزيك مشابه برخوردارند و بازي دوستانه با تيم هاي مثل عراق، فلسطين يا لبنان مي توانست افغانستان را آماده اين بازي بسازد.

دوم: اشتباهات فردی در خط دفاع افغانستان باعث به ثمر رسیدن اکثریت گل های سوریه شد. ضمیر داوودی روی دریافت دو گل کاملاً مقصر بود و به نظر می رسد در مسابقات آینده به جای او باید از انوش دستگیر استفاده شود.

سوم: فیصل شایسته با اینکه بازیکن خوب و خلاقی است، ولی نمی تواند به حیث مهاجم موثریت زیادی داشته باشد. در دقایقی از بازی که فیصل شایسته در بال چپ زمین قرار می گرفت عملکرد خوبی داشت. حضور میلاد سالم و یوسف شیردل شاید بتواند تا اندازه ای این مشکل را حل نماید.

چهارم: بازیکنان افغانستان به نسبت بازیکنان سوریه از فیزیک ضعیف برخوردار بودند و این باعث می شد تا بازیکنان افغانستان نتوانند از خط دفاعی سوریه بگذرند. لازم بود افغانستان از ضربه های آزاد و ارسال های پشت خط جریمه استفاده می کرد. در دقایقی که افغانستان از این نوع استراتژی استفاده کرد، نزدیک بود افغانستان به گل برسد.

تیم ملی کشور امروز در حالی به طرف کمبودیا پرواز می کند که خاطرات تلخ این شکست به سادگی از دهن بازيكنان و مردم پاک نمی شود. شاید یک پیروزی قاطعانه برابر کمبودیا بتواند زخم های این شکست را التیام بخشد. با اینهم، هم مربیان تیم ملی و هم مسوولان فدراسیون فوتبال باید روی آماده سازی تیم ملی تجدید نظر کنند. استراتژی باید روی جذب چند بازیکن جدید متمرکز شود و بازی های دوستانه با تیم های قوی دایر شود.

از صفحه فوتبالنامه افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از همه اولتر یک تیم فتبال به یک مربی خوب نیاز دارد.
در طول بیست سال موجودیت بوسنیا منحیث مملکت در اروپا، هیچوقت من ندیدم که حتی در مسابقات مقدماتی جام اروپا،پیروزی بدست آورده باشد.
یک ترینر و یا مربی خوب، سالانه میلیون ها دالر معاش میگیرد، که توان پرداخت آن را دولت افغانستان ندارد و اگر داشته هم باشد،نمی پردازد، چون برای دولت بازی کریکت در اولویت قرار دارد، نه فوتبال.

>>>   بهتر است که تیم افغانستان در ایران بازی نکند چون در ایران اصلا شانس با آنها همراه نیست زیرا دفعه گذشته نیز 6 بر صفر در مقابل ایران باخت در حالیکه عربستان نتوانست به آنان گل بزند و عربستان ایران را شکست داد .
بامید موفقیت تیم ملی افغانستان

>>>   اگر میخواهی بر زندگی پیروز شوی بعد از هر افتادنی برخیز.
دره صوفی

>>>   بازی خیلی ضعیفی در مقابل تیم ضعیفی مانند سوریه که حتی فوتبال حرفه ای به حساب نمی آید ارائه دادند. به نظر من این فوتبالیست ها بر اساس قومیت انتخاب شدند نه بر اساس تخصص، پارتی بازی نتیجه اش هم همین است.

>>>   عزیزان ، ، درود و سپاس جوانان قهرمان، شما تا این مرحله که بتوانید نامم کشور تان را این همه سال سراسرا جهان به گوش جهانیان برسانید ، شما ها بااین همه استرس مشکلات ها اجتماعی باز هم شهکار کرده اید نا راحت نباشد شما مسابقه فوق العاده ای را انحام داده اید ایشالله در اینده های نزذیک پیروزی از ان شما خواهند بود شاد و موفق باشید.

>>>   خدا تمام دست اندر کاران تیم ملی رو ....کنند که اینجور با آبروی یک ملت بازی میکنند خب کثافت ها ما در ایران بهترین بازیکنای افغانیه آسیا رو داریم که راحت میتونند تیم هایی مثل ایران رو شکست بدند چی برسه به سوریه. چرا فدراسیون بی ....افغانستان نمیاد از این بازیکنان حرفه ای حمایت کنه و ازشون استفاده کنه ما اینجا توی هر مسابقه ای که با ایرانیان دادیم شکستشون دادیم.

>>>   سلام . زمان که بازی تیم امید افغانستان و ایران در تهران بر گذار می شد ماسراسیمه خودمان را در ورزشگاه آزادی رساندیدم آن روز یکی از بهترین روزهای زندگیم به حساب میا مد اما ما هم موقعیت های تیم را درک میکنیم انتظار برد را نداشتیم همین که مساوی میکرد برای ما حکم برد را داشت ما هم چند لحظه پیش از بازی با ایرانیها کور کوری میخواندیم اما بعد از دریافت چند گل دیگر حرف برای گفت نداشتیم سرو پا تسلیم شدیم بهترین راه ترک ورزشگاه بود که ماهم همین کار را کردیم اما دیروز که برادرم از افغانستان برایم تماس گرفت زمان بازی سوریه و افغانستان را برایم اعلام کرد و گفت این دفعه دیگر نمی بازیم چون بهترین بازی کنان را داریم و ماه هم که در ایران ماهواره نداریم و شبکه های ایران هم بازی را پخش نمی کرد برادرم از افغانستان لحظه لحظه های بازی را با تلفن برایم گذارش میداد اولی بازی میگفت بازی کنان ما بهتر از سوریه بازی میکند ما چنان خشحال میشدیم گویا در همان جاهستیم و بازی را تماشا میکنیم صد حیف که چند لحظه بعد صدایش کم کم خیره خیره شد و گفت دو گل خوردیم و دیگر قطع شد آخر شب خودم باتلفن از ایران تماس گرفتم با صدای نصف نیمه جواب باختیم .
طاهر از ایران

>>>   نظردهنده ششم.... شما مهاجرین که می گویید در ایران تحت فشارید و مجوز انجام هیچ کاری را ندارید؟!!!!!...

>>>   دوستان عزیز ما فراموش کردند که در مسابقات جهانی جرمنی دروازه تیم برازیل را چند بار باز نمود فوتبال یک ورزش است و در هر ورزش برد و باخت است .در این مدت که افغانستان توانست خود را اماده فوتبال های جهانی بسازد جای قدر است منتها ما افغان ها ارزو داریم همیشه بدون زینه و بدون لفت به منزل دهم خود را برسانیم.به ارزوی پیروزی تیم ملی کشور

>>>   اولین بازیشون بود ..بازیهای بعدی خیلی بهتر ظاهر میشن....

>>>   تیم ملی فتبال افغانستان با امکانات و شرایطی که دارد، نتیجه عمومی وبازی شان قابل تقدیر است. در سپورت هیشه باخت و برد است، و توقع نداشته باشیم که ما جاپان را ببیریم.
ویس

>>>   نظردهنده هشتم خیلی عقده مندانه نظرمی دهی.تیم های ایرانی ازبورکینافاسوبازیکن مصدوم می خرندمی اماعضویت افغانهی متولدایران هم درباشگاههامممنوع است وبه آنهاال سی نمی دهند.تنگ نظر یوسیاست زدگی وتبعیض به فوتبال وورزش هم راه پیداکرده ...
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   نظر دهنده ای که گفتی چرا بازیکنان تیم ملی از مهاجران ایران نیستندشما هزاره ها به چه حقی به تیم ملی توهین می کنید فکر کردید با چند تیم محلی ایرانی بازی کردید وشکستشان دادید خیلی قدرتمندید وفیتبال بلدید مطمینا ایرانیها از سر مسخره ودلخوشی با شما هزاره ها بازی می کنند شما هزاره ها دست از قوم پرستی ونزاد پرستی بردارید ودر تیم ملی فتنه به پا نکنیدتیم فوتبال افغانستان حتی اگر باخته باشد برای ما مردم افغانستان قابل احترام است شکست نشانه پیروزی است

>>>   نظر دهنده پنجم... تو فکر کردی شما خیلی فوتبال حرفه ای بلدی !!! اصلا میدانی حرفه ای یعنی چه چون با چند تیم محلی ایرانی بازی می کنید و برنده می شوید دلیل نمی شود قدرت دارید ایرانیها با شما از سر سر خوشی و جهت و.رزش و سلامتی بازی می کنند هوا برت ندارد وبه به تیم افغانستان توهین نکن

>>>   ببین شیوا شما افغانها با ما چه کردید که حاضریم از بورکینافاسو به قول خودت بازیکن بیاوریم ولی یک هزاره پر مدعا ... در تیم نباشد ایا وقت ان نرسیده کمی در رفتار و گفتار خود تجدید نظر کنید طبق قانون نیوتن برای هر عملی عکسالعملی است ....شما چه عملی کردید که ایرانیها نمی خواهند در هیچ چیز با شما شریک باشند همه چیز را از دو طرف نگاه کن و عقده مندانه به قضیه نگاه نکن در ضمن شماهزارهها و مهاجرین را از روی کامنتهایی که می دهید کاملا شناختیم خیلیها کامنتهای نفرت انگیز و فتنه انگیز شما را می خوانند کمی به خود بیندیشید مهاجران ایران ویا بهتر بگویم هزاره ها...

>>>   سوریه هم جنگ است این دلایل نیست ! قبول نیست تیم بد بازی کرده است سوریه با آن که با ذاعش و هزاران تروریست جنگ دارد برنده شده است

>>>   یه دوستی گفته افغانیای توی ایران, ایران رو شکست میدن راست میگه من ایرانی ام حرفشو قبول دارم افغانی های توی ایران از تمام امکاناتی که ما استفاده میکنیم اونا هم به استفاده میکنن تو هر محله کوچیک یه سالن ورزشی و زمین فوتبال هست که همه استفاده میکنن فوتبالیست های افغان هم مثل ایرانی ها هستن شما اگه با یک تیم از این افعانی های ایران برید تو اسیا شاید قهرمان اسیا بشید جک نمیگم بلف نمیزنم این رو همه ایرانی ها میدونن که سطح فوتبال افعان ها تو ایران خیلی بالاست

>>>   هیچ افغانی تحت فشار نیست تو ایران حتی میتونه بره مدرسه و دانشگاه و مثل یک ایرانی زندگی کنه و از همه امکانات ایرانی ها استفاده کنه.

>>>   نا امیدی کار شیطان است امیدوار باشید وتلاش کنید تا پیروزی شیوا تو هم حرفهای تفرقه انگیز وتحریک کننده نزن عقده ای عم نباش ...به امید پیروزی افغانستان بگو امین
یک برادر ایرانی

>>>   افقانستان برای اینکه تیم خوبی باشد باید از لیگ خود حمایت زیادی کند تا از لیگ بازیکنان خوبی برای تیم ملی بیایند

>>>   باختن و تحقیر اگر توسط شما باشد همیشه خوب است «حتی اگر باخته باشد برای ما مردم افغانستان قابل احترام است شکست نشانه پیروزی است». کسی که این جمله را گفتی . بله حرف شما نا آشنا نیست....

>>>   من ایرانی هستم به نظر من تیم افغانستان تیم خوبیه به یه مربی خوب نیاز داره که از نظر روحی تیم رو بسازه شما لازم نیست برید با تیم های عربی بازی کنید تیم های عربی سبک بازیشون یه جوریه که فیزیک تیم شما رو به هم میریزه شما تنها کاری که باید بکنید اینه که خودتونو باور کنید وقتی به تیم ضعیف و درجه 3 اسیا مثل سوریه میگید تیم قوی سوریه معلومه که در برار تیم های قوی مثل کره ژاپن عربستان ایران عراق حرفی برا گفتن ندارید تا خودتونو باور نکنید نمیتونید موفق بشید وقتی برای گرفتن نمره 20 میری سر جلسه امتحان شاید 15 بگیری اما وقتی برای نمره 10 میری سر جلسه امتحان 5 هم نمیگری پس خودتونو باور کنید اعتماد به نفس داشته باشید وقتی خودتونو خیلی پایین میگیرید خودتون باختتونو قبل شروع هر بازی میپذیرید نتیحش میشه باخت در برابر همه حرفیتان. یکی از دوستان گفته تیم افغانستان چون میبازه پس نیاد ایران؟ چرا نیاد ایران ؟ شما وقتی این حرف رو میزنی امیدی نداری باید هم ببازید . تیم نوجوانان افغانستان اومد ایران تو کشور ایران 100 هزار افغانی اومده بودن تو ایران افغانستان رو تشویق میکردن به خاطر حمایت از کشورشون اومده بودن همه بچه ها میگفتن ما به افغانستان میبازیم 100 هزار افغانی در برابر شاید 100 تماشاگر ایرانی ولی بازم هم افغانستان باخت چون خودشو دست کم گرقت.
ایران/کرمان

>>>   ایران /کرمان خیلی خوب فرمودند حقیقت همین است

>>>   اگرمسابقه فوتبال بین مردم هزاره و پشتون برقرار شود احتمال بیشتر هزاره پیروز است پشتون ها فقط کریکت بازی میکنند

>>>   ایران/ کرمان
مطمینی ایرانی هستی !!!!! افغانستان یعنی چی خودشو دست کم گرفت!! یعنی اگه نمی گرفت می برد شما یک قضیه را فراموش کردی وان قدرت تیم است نمی شود کسی که راه رفتن بلد نیست بخواهی بدود پله پله باید مراحل را طی کند

>>>   سلام . نظر دهنده ای 14 حال خوب شد که شما بازی را نه بور دید اگر می بور دید چی قدر به افغانی های مقیم ایران توهین میکردید فراموش نکنید که همین افغان های که در ایران زندکی میکند آن روزهای که یک تیم فوتبال از افغانستان به ایران برای بازی میایند کلی پول خرچ میکند تا خودشان را به ورزشگاها برساند به قول شما همین هزاره ها هست که به تعداد 80000 هزار نفر به استقبال شما میایند فکر نمی کنم که حتی در خود افغانستان همین قدر شمارا کسی تحویل بگیرد این بسیار بی انصافی هست که بجای تشکر چنین مطلبی از شما نوشته شود .
طاهر

>>>   ما همیشه پشت تیم ملی هستیم در روز های خوش وغم در باخت مقابل ایران و سوریه چه در برد مقابل نپال و مساوی برابر عربستان تا زمانی که وطن نیاز به حمایت و تشویق دارد ما هستیم و تا جان فدایش میکنیم و از هم وطن های عزیز خاهش دارم وقتی که گپ از تیم ملی هست از اشعار قوم پرستی استفاده نکنید د تهران مقابل ایران از تمام قوم های وطن حاظر بودن ویگ صدا افغانستان را تشویق کردن کا نباید بین خود تفرقه بیندازیم تفرقه انداختن کار منافقین هست
یک وطن دوسته بیخانه آواره کشور قربت

>>>   شکست فضاحت بار تون را به تمامی افغانی ها تسلیت عرض میکنم.از سوریه 6 تا از زاپن چندتا؟؟؟؟

>>>   شیواوقتی میگه بازیکن افغانهای داخل ایران حق عضویت به باشگاههارانداره ودوستی که باقانون نیوتن اوروجواب منطقی داده که آره ظلم به شماحق شماست طبق قانون جاذبه !!!.خوب ظلم امریکابه شماهم حق شماست طبق قانونی که عمل عکس العملی داره ؟!!یعنی آدم هیچ اختیاری نداره ..این هم منطق اینها!!!
بلخی

>>>   بسیار خندیدیم.

>>>   به بلخی
منظورش نبود که ظلم به شما حق شماست گفت شما با ایران چه کردید که نمی خواهد بازیکن از شما بگیرد اخر اقای شیوا طبق معمول برای اینکه حرف ان دوستی که گفته بود افغانها درایران مثل ایرانیها از باشگاهها وزمینهای محلی استفاده می کنندتکذیب کند ونشان دهد افغانها درایران چه قدر بد بختند این جواب را داد اقای بلخی ایا منطق شما هم بر روی قدرنشناسی وندیدن خوبیهای دیگران بنا نهاده شده اگر این چنین باشد پس حرف از منطق نزنید چون در تعصب و عقده مندی و خصایل شخصی ربطی به عقل و منطق ندارد چون عقل می گوید باید از میزبان تشکر کرد نه اینکه هزارو یک دلیل اورد که میزبان را متهم کرد اخر با این اوصافی که اشخاصی نظیر شیوا وحامیانش در پیش گرفته اند جایی برای خوبی ومهربانی وهمزبانی نمی ماند خوب در مورد ظلم امریکا!!! هیچ ربطی به بحثی که الان در جریان است ندارد از شما خواهش می کنم کامنتها را مرور کنید بعد جوابیه بنویسید

>>>   بلخی
خراب منطقتم حتی درست کامنتها را نخواندی و سریع ایرانی را محکوم کردی چقدر شما افغانها منطقی هستید

>>>   به شیوا
ببین چگونه فتنه انگیزی می کنی ورابطه دو همزبان را چگونه با دروغهایت سست می کنی ...واقعا نمی دانم هدف از این کارهایت چیست ولی بدان اولین کسی که از این کارها ضربه خواهد دید خودت هست باور کن

>>>   سلام ما افغان حا همه امید ما بازی سره ورزش ما است چون در کشور ما چیزی دیگه ای نداریم که افتخار افرین باشن پس به ورزش هم گن نزنین ناامید نشین انشاالااه این بازی را با پیروزی اغاز میکنیم
ناصر حادیان ا ز تهران اصلیت هرات باستان

>>>   فریدون زندی که متولدآلمان بود شماازباشگاههای المان جذب کردید بسیاری ازلژیونرهای ماهم ازاروپاجذب شدهاندوولی همسایه همزبان حتی طبق بخشنامه رسمی عضویت درباشگاههای دولتی راممنوع کرده وال سی نمی دهند.باید ازاین میزبانی تشکرکنیم یااینکه ازمامعذرت خواهی بشه ؟.
مخالف کفش پاکی

>>>   افغانستان هر بازی که باخت مقصرش ایران است هر کدام را برد به لیاقت هزاره هاست!!
شیما کاندید احتمالی شیراز

>>>   مخالف کفش پاکی
خودت فهمیدی چی گفتی فریدون زندی ایرانی است چه ربطی به افغانیا داره دوست نداریم افغانی تو باشگاهامون باشه !!مثل موندنتون تو ایران که مثل سریش چسبیدیدوبه زور می خواین...

>>>   مخالف کفش پاکی
اگه حرف نزنی نمی گن لالی

>>>   بسیار خندیدیم... ب شکستهای ما بخندید و خوش شوید ک ما هم از شکستهای شما خوش شویم

>>>   مخالف کفش پاکی.... خودت فهمیدی چی گفتی؟.... فریدون زندی چه ربطی به افغانستان دارد؟.... به زور وارد باشگاه های ایران هم می خواهید بشوید؟.... آن جا دیگر قاچاقی و بدون پاسپورت و غیر قانونی نمی شود رفت...

>>>   موضوع لژیونر ها چیزی نو نیست و در تمام جهان فوتبال معمول است. اشکان دژاگه، اندریانیک تیموریان، فریدون زندی همه متولدین آلمان اما ایرانی الاصل اند و در تیم ملی ایران بازی میکنند.

>>>   خوب! فتبال برد و باخت دارد، برازیل در مقابل آلمان 1 مقابل 7 باخت، هسپانیا قهرمان سابق جهان با باخت های پی در پی در دور اول مسابقات جام جهانی حذف شد و یا دیروز تیم ملی ایران در مقابل ترکمنستان که یک تیم به مراتب ضعیف است یک مقابل یک مساوی بازی کرد. تیم افغانستان، با مربی جدیدش یک تیم تازه کار است و در مقابل تیم های قویتر باز هم خواهد باخت، باید ناراحت نباشیم.
علی هزاره

>>>   اندریانیک تیموریان، عجب نامی؟

>>>   اندو کجاش اسمش عجیبه ؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است