دست هایی در حکومت برای حمایت از داعش
مدت طولانی است که داعش و طالبان در ننگرهار به جان هم افتاده اند. اما هر بار که ما صدای آن را بلند کردیم و این موضوع را با وزارت های مربوطه در میان گذاشتیم، از آنها شنیده شد که داعش در افغانستان وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۴/۳/۳۱ کد خبر: 97474 منبع: پرینت

همزمان با نبرد گرم داعش با طالبان در ننگرهار طالبان در نامه ای به داعش هشدار داده اند که در افغانستان جدا از تشکیلات اسلامی صف دیگری ایجاد نگردد. این نامه که از سوی ملا اخترمحمد منصور سرپرست شورای رهبری طالبان به ابوبکر بغدادی رهبر داعش فرستاده شده، به وضوح ازنگرانی طالبان پرده برداشته و تاکید گردیده که اگر با متفرق شدن صف جهادی در میان مجاهدین اختلافات درونی ایجاد گردد تمام این قربانی ها و دستاوردها شکار این اختلافات خواهد شد. این در حالی است که جنگ طالبان و داعش صدها خانواده را بیجا کرده و عملاً دو گروه به جان هم افتاده اند. آیا افغانستان اینبار مبدل به میدان جنگ داعش و طالبان می شود؟ چرا حکومت اقدامی در این موضوع نمی کند؟

سید اسحق گیلانی رییس حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان در برنامه «فراخبر» گفت: مدت طولانی است که داعش و طالبان در ننگرهار به جان هم افتاده اند اما هر بار که ما صدای آن را بلند کردیم و این موضوع را با وزارت های افغانستان در میان گذاشتیم، از آنها به خصوص از وزارت داخله، خارجه و وزارت دفاع شنیده شد که داعش در افغانستان وجود ندارد. در حالی که همین روزها خبری رسید که چپرهار به دست طالبان افتاد و داعش را از آنجا بیرون کردند. خوشبختانه تا به حال این جنگ به دیگر ولایات افغانستان سرایت نکرده است. تنها در یک ولایت است و حکومت افغانستان هم با نهایت بی تفاوتی به طرف آن نگاه می کند. یقیناً دامنه آن بیشتر می شود و اگر به دامن اقوام افغانستان افتاد و مساله قومی شد آن وقت است که بسیار بد خواهد شد.

وی خواستار اقدامی عملی و سریع از سوی حکومت شده و افزود: داعش در افغانستان وجود دارد و این مسوولیت حکومت است که از کشور دفاع کند و آنها را از این خاک به مملکت های خودشان انتقال دهد. اگر ما تصور کنیم که داعش در افغانستان از عراق و سوریه آمده است، تصوری اشتباه است،داعش پرسنل را در اینجا داشت فقط انتقال آنها را به افغانستان انجام داده است.

گیلانی با انتقاد از عدم وجود برنامه ای مدون برای صلح اظهار کرد: در این ماه ها نشست هایی با طالبان برگزار و صحبت هایی با آنها انجام شد. شکی نیست که این نشست های پراکنده تاثیر بسیار زیادی ندارد اما فراموش نکنیم که حکومت افغانستان در سیزده سالی که کرزی در قدرت بود و حال هم که اشرف غنی بر سر قدرت است، برای صلح برنامه ای نداشتند که مردم افغانستان را مطمین بسازند.

رییس حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان در خصوص دلیل اقدام پراکنده گروه ها برای نشست های صلح گفت: از روزی که اشرف غنی به قدرت رسیده تا به حال، شورای صلح هیچ حرکتی از خود نشان نداده است. ملت افغانستان تا چه وقت می توانند انتظار بکشند که شورای عالی صلح برای ما صلح بیاورد. وقتی یک ماشین از کار افتاده باشد و در آنجا کسانی باشد که برنامه های خود را داشته باشند و کوششی برای صلح نکنند مردم مجبور می شوند که خودشان بروند و به دنبال کار خود بگردند. چند روز قبل گروهی که برای مذاکرات صلح به قطر رفته بودند نزد رییس جمهور بودند، رییس جمهور از این حرکت پشتیبانی کرد اما این پشتیبانی کفایت نمی کند. وی باید برای صلح برنامه داشته باشد و به طور رسمی وارد عمل شود.

وی خطر وجود داعش را جدی دانسته و افزود: حالا داعش برای هر افغانی که برای آنها و با آنها کار کند هشتصد دالر معاش می دهد که حتی حکومت افغانستان آن معاش را نمی تواند بدهد. اگر اینطور ادامه یابد، سربازگیری داعش به حدی می رسد که یک روز آنها ارگ را هم بگیرند و اردوی ما هم در مقابل آنها تاب مقاومت را نداشته باشند و بدبختی های آن را باید مردم برای مدتی طولانی بکشند.

گیلانی دست هایی از پشت پرده حکومت را حامی طالبان می داند و در این مورد می گوید: والی پکتیکا جریانی را برملا کرد در مورد اینکه پول هنگفتی از بودجه ای که به مهاجرین اختصاص داشت به داعش رسیده است. بنابر این در پشت پرده دست هایی است. در این کشور هیچ کس آزاد نیست و ماهم مانند داعش و طالب به دست و پنجه های بیگانگان گیر هستیم. آنها نماینده های خود را در این حکومت دارند و برایشان کار و فعالیت می کنند متاسفانه وطن فروشی از همان رده های بالای حکومت جریان دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حال داعش وطالبان فرقشان چیست دوبرادرازیک نسل تکفیر وترور وباایدئولوجی مشترک وهمان شیوهای قتل وکشتاروهمان شعارهای اسلامی تحریف شده برضدمسلمانان .همان قوانین متحجرانه مذهبی که مفتیشان هم خودشان است .مااولا نباید آنهاراانکارکنیم درعین حال به تریبون برای تبلیغات ووحشت افکنی به نفع انهاتبدیل نشویم که انهافقط باوحشت افکنی تصرف کردند.سپس قاطعانه وباهمکاری مردم وکارفرهنگی آنهارابه مردم معرفی وبوسیله اردووپلیس بشدت سرکوب وکنترل کنیم .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   آمدن و یا بودن داعش در افغانستان به این معنی نیست که بغدادی یا دیگر اعضای آن اینجا آمده اند آنها پول میدهند و درین جا تشکیلات و فعالیت ایجاد می کنند. اینکه اشرف غنی آنر نادیده می گیرد او میخواهد اوضاع نا آرام تر باشد و او به حکومت غیر قانونی خود ادامه دهد یعنی که مردم از مجبوریت در پی او باشند و بر ضد او بستج نه شوند . این خصلت دکتاتوری است نه حکومت های مردمی و دموکراسی.
رشیده نظامی بدخشان

>>>   معلوم نیست که این داعش بازی و طالب بازی امریکاییها غربیها و پاکستانیها چه وقت به پایان میرسد .

>>>   کسانیکه دشمن اقوام غیر ...هستند انها به هر نوع و باهر کشوری بخاطر از دست ندادن قدرت خیراتی کشورهای همچو امریکا حاضر هستند با یهود هم دست خودرا یکی کنند اگر چنین نباشد چرا داعش , طالب و غیره تنها از جنوب افغانستان سرباز گیری میکند ؟ چرا چتلستان در طول تاریخ نمیخواهد .... هردو طرف مرز زنده گی آرام و مترقی داشته باشند ؟

>>>   از دین مذهب خو شما استفاده میکنید هیچ شرم وحیا نداری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است