گفتگو با طالبان بصورت رسمی آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۶    ۱۳۹۴/۴/۱۷ کد خبر: 98661 منبع: پرینت

گفتگو با طالبان از امروز بصورت رسمی در پاکستان آغاز شد.

هیات رسمی به ریاست حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، از سوی رییس جمهور حاجی دین محمد، از سوی جنرال دوستم فیض الله ذکی، از سوی محمد محقق محمد ناطقی و از سوی سرور دانش سرور جوادی به نمایندگی از حکومت افغانستان برای گفتگو با طالبان به اسلام آباد رفته اند.

گفته می شود که این هیات به توافق رهبران حکومت وحدت ملی رفته اند و از سوی طالبان نیز ملا عباس و شماری از اعضای این گروه در این گفتگو ها شرکت کردند.

این نخستین بار است که مقام های حکومت با طالبان رو در رو گفتگو می کنند، آنهم در اسلام آباد و با شدت گرفتن جنگ در افغانستان.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوندطرفینراهدایت کند درمملکتمان صلح پایداربیا یدخارجیهانیست نابودشود
آقچه

>>>   طالبان زرنگ تر از دولتیان است. آنان با این پروسه دولت را مشغول کرده و کارهای خود را با خیال آرام در افغانستان انجام داده و داردن به پیشروی های شان ادامه می دهند.
طالبان دارند سر به سر این بچاره ها می گذارند. اینها سیاست مدار نیستند بلکه معامله گرانی است که با سرنوشت مردم ما بازی می کنند.

>>>   درحقیقت گفتگو با ای اس ای شروع شده کدام طالب جرئت میکند بدون نظر پاکستان یک کلمه بر زبان بیاورد

>>>   خون شهدا گریبان شما

>>>   خوب است، خدا کند بخیر ملت افغان، تمام شود.

>>>   این چی صلح و چی گفتگویی است.که طلبان در این روزها مردم بیگناه را بیشتر قتل آم میکنند.

>>>   ۳۵ سال جنگ در افغانستان جنگ پشتون و فارسی است ولی دیری نخواهد گذاشت که غیر پشتون ها به اقلیت بودن خد و اکثر پشتون ها سری تحزیم فرو خواهد آورد و افغانستان صاحب صلح و امنیت و آرامش خواهد شد
جوزجانی

>>>   اين گفتگو ها با طالبان آنهم در پاکستان و باز آنهم زير رهبرى عضو ازدودمان کرزى درحقیقت کاپیتولاتسیون (تسليم ) سياسي و فرهنگى است.
يک: پاکستان کشور بى طرف نيست که ميزبان گفتگو با طالبان باشد. پاکستان کشور ايست که پشتيبان و توليد کننده طالبان است. پاکستان اولين کشورى بود که "کيک مادرى" (جُفت ) خود را در سرزمين هندوکوه به رسميت شناخت.
دو: گفتگو ها با طالبان و آنهم به رهبرى دستگاه ديپلوماتى حاکم افغان و به نمايندگى غيرافغانها به طالبان جنبه قانونى بخشيدن است.
سه: پرسش در اينجاست که چطور باتروريست ها و آنهاى که قتل عام نمودند و دستان شان با خون مردمان هزاره و اوزبيک و تاجيک, پشتون و بلوچ... آلوده است گفتگو نمود.
چار: اين گفتگو از مقام قدرت دولتى صورت ميگيرد ونه از موضع قدرت. طالبان از موضع قدرت همين اکنون عمل مى کند.
دولت تقلبى وحشت ملى نه تنها که قدرت و سام و اوتوريتى ندارد بلکه در ذات خود يکى از بى کفايتترين دولت حاکمان پشتون ويا افغان اند.
اين دولت نتوانست اتباع خود را در مقابل دهشت و وحشت طالبان نجات دهد و حتى خود رهبران اش جوال دزد را گرفتند و دست طالبان را گرفته حريفان سياسى خود را کشتند. استاد نور استاندار بلخ هوشدارى خود را از دست نده! حتى همين غ و ع را با ماشينهاى جانپالى تلاشى کن!
لطفن مبارزه ضد طالبان را در بلخ تقويت کن. ضد طالبان يعنى ضد همه واهابيون وسلفى! طالبان و برادران شان داعش

>>>   هیچ وقت مزار از شما شده نميتواند آیا نفوذ واقوام که در ولایت بلخ ساکن اند عتلا دارید
شما میفهمید که ولسوالی بلخ و چمتال و چهابولک و کلدار و دولت آبادی در کجایی جغرافیایی ولایت بلخ موقعیت دارد و ساکنان این ولسوالی ها اکثریت مطلق شان از کدام نژاد هستند این را خودی عطا هم میفهمه که بلخ را نمیتواند در درازمدت ساحب شود این که دباره بعنوان والی مکرر میشود باز هم برای اولین بار همان مقوله کرزی را اشرفغنی بکار برده که تاوان کم و فایده زیاد من اصلاً هیچ گونه تشویش ندارم
جوزجانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است