آمریکا بمب اتمی جدید خود را آزمایش کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۴/۴/۲۱ کد خبر: 98821 منبع: پرینت

رسانه های امریکا خبر می دهند که امریکا اولین آزمایش تابستانی بمب جدید هسته ای ب 61-12 را پشت سر گذاشته است.

البته این بمب اصلاح نمونه ای است که در سال 1960 ساخته شده، اما به اعتقاد کارشناسان روس، چیزی از اهمیت رویداد کم نمی کند.

بنا بر گزارش وب سایت اسپوتنیک ، به اعتقاد واسیلی کاشین کارشناس مطرح نظامی، این دست آزمایشات اقداماتی ضروری هستند.

وی در ادامه می گوید: «هر سلاح هسته ای، ساختاری پیچیده با زمان مصرف حدود است. این سلاح باید به طور مرتب بازتولید و به روز رسانی شود. سلاح می تواند فقط در انبار بماند. و اگر بمب طراحی شده باشد، مثل سال های 1960، تحقیقات دایم روی آن انجام می گیرد و طراحان روی آن کار می کنند تا این ساختار پایه را با عناصر تغییر یافته الکترون های پایه تکنولوزی رو به تغییر و مواد هماهنگ نمایند. علاوه بر این، برای امریکایی ها شاخه مورد توجه در این کار، افزایش طول عمر خدمات مهمات و بالابردن امنیت آنهاست. به عبارتی، تلاش اصلی امریکا روی این است که محصول را در شرایط مطلوب نگه دارند. اما تحقیقاتی روی این قضیه انجام نمی گیرد و ساخت سلاح های جدید اجتناب ناپذیر می نماید».

این سوال پیش می آید که بمب هایی مثل ب 61-12 به چه کار می آیند و هدف اصلی از این آزمایشات چیست. الکسی پادبرزکین مدیر مرکز تحقیقات نظامی - سیاسی از دانشگاه روابط بین الملل به این سوال پاسخ می دهد. وی می گوید: «به هر صورت در سیاست نظامی امریکا هیچ اتفاقی نمی افتد. نه تنها برنامه های نظری توسعه سلاح های هسته ای وجود دارند که حتی نیازهای متقابل نظامی - تکنیکی برای آزمایش سلاح هسته ای وجود دارد. دلیل این آزمایش در موارد زیر خلاصه می شود: ایالات متحده امریکا باید هر طور می تواند ظرفیت سلاح های با دقت بالا و سلاح اتمی قدرت پایین را توسعه دهد. مهم نیست که این مهمات استراتژیک و تاکتیکی چه ماهیتی دارند، زیرا سلاح های تاکتیکی می توانند وظایف استراتژیک را با نابود کردن اهداف استراتژیک و به حساب دقت بالای خود انجام دهند. امروز مهمات هسته ای قوی لازم نیستند. به خاطر دقت بالای سلاح ها، اهداف می توانند یا به کمک مهمات معمولی نابود شوند یا با مهمات هسته ای ضعیف تر.

امریکا برای جنگ بزرگ ابعاد آماده می شود، از جمله در نمایش های نظامی که تشدید درگیری مسلحانه تحت کنترل است، زیرا ورود به سطح بالاتر استفاده از سلاح های قوی تر باعث حفظ برتری قاطع قدرت ها می شود. برای اینکه ظرفیت استفاده از نیروهای مسلح در سطح پایین درگیری های نظامی حفظ شود، امریکا نیاز به سلاح هایی دارد که زمانی برای جنگ در اروپا طراحی شده اند، یعنی مهمات تاکتیکی و حتی هسته ای. این کار برتری امریکا را در شاخه های مختلف نظامی و از جمله در جنوب شرق آسیا در صورت بروز درگیری با چین، حفظ می کند. مساله فقط در شلیک احمقانه راکت هایی به مبلغ 100 میلیون دالر به اهداف 1 میلیون دالری نیست. نباید از مهمات هسته ای استراتژیک در جنگ های محلی و منطقه ای استفاده کرد. این کار برای هر دو طرف خطر دارد. نه امریکا و نه چین تمایلی به درگیری محلی و ورود به جنگ هسته ای جهانی ندارند. اما، خطر در این است که نمی توان پیش بینی کرد یک درگیری نظامی مثلا درگیری در دریای جنوب چین یا درگیری به خاطر تایوان، چطور بسط و توسعه پیدا می کند».

به عبارتی، وجود مهمات هسته ای با دقت بالا و آزمایش بمب ب 61-12 امریکا نمی تواند دنیا را از مرگ در آرماگدون یا پایان دنیا نجات دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است