تابلوی " ورود سگ و افغانی به پارک ممنوع " ؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۸    ۱۳۹۴/۴/۲۳ کد خبر: 99063 منبع: پرینت

به تازگی تصویری دستکاری شده در شبکه‌های اجتماعی میان شهروندان افغانستانی منتشر شده که به شدت آنها را پیرامون رفتار با مهاجرین افغانستانی در ایران به خشم آورده است.

همواره اخباری غیرواقعی و یا غلوآمیز از برخوردهای نادرست با شهروندان افغانستانی در ایران منتشر می‌شود که منجر به برگزاری تظاهرات مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و کارزارهای مختلفی در این کشور می‌شود.

اخبار و تصاویر غیرواقعی‌ای که گاه به صفحه سیاست‌مداران و شخصیت‌های رسانه‌ای این کشور در شبکه‌های اجتماعی نیز راه می‌یابد. این اخبار و تصاویر نیز بدون هیچ‌گونه تحقیقی پیرامون واقعی بودن و یا نبودن آنها مدام دست به دست می‌شوند.

به‌تازگی نیز تصویری در همین راستا و در جهت تیره کردن روابط میان دو کشور ایران و افغانستان توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان به شکل گسترده‌ای دست به دست شده است.

ماجرا از این قرار است که تابلویی از ورودی یک پارک در ایران گرفته شده که روی آن نوشته شده: «از آوردن حیوانات به پارک خودداری کنید»، روی تابلو برای معنی دقیق حیوانات نیز ۲ کلمه "سگ و افغانی" دیده می‌شود. تابلویی که تقریبا با نگاه اول غیرواقعی و فتوشاپ بودن آن مشخص است.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201507/201507142020553958.jpg

روی عکس واقعی و دست‌کاری نشده نوشته شده است: «از آوردن حیوانات به پارک خودداری کنید» و در پرانتز نیز نام ۲ حیوان «سگ و خر» دیده می‌شود.

تصویر واقعی برای اولین بار در سال ۹۱ منتشر شده اما محل گرفتن این عکس چندان مشخص نیست و در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف، محل‌های گوناگونی برای آن ذکر شده است.

تصویر واقعی و غیر «دستکاری» نشده که در سال ۹۱ منتشر شده است.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201507/201507142020553239.jpg

مردم و مسوولین دو کشور افغانستان و ایران باید همواره متوجه عملکردهای خصمانه عوامل وابسته به دشمن مشترک باشند و در مقابل دسیسه‌های آنان هوشیارانه عمل کنند و نگذارند که در میان روابط نیک و حسنه این دو کشور خلل و فاصله‌ای ایجاد شود.

کد (6)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا مردم افغانستان این اراجیف را باور میکنند؟ اگر چنین تابلویی در ایران باشد به اسم هر کشور دیگری هم ملت ایران هم دولت ایران به شدت برخورد میکنند,رسانه های افغانستان باید بیشتر در این مورد اطلاع رسانی کنند

>>>   وای برحال این مردم.
ع

>>>   يك دورغ كاملاً غير واقعيت است از خدا بتر سيد با چننين اعمال زشت چي را ميخواهيد ثابت كنيد اين يك حماقت است وبس ؟؟؟؟
علي از كابل

>>>   ازطرف مردم مسلمان و با فرهنگ ایران استعمال چنین توهین بعید وناممکن است

>>>   نوشته های این تابلو مرا یاد فیلم خشم اژدهای بوروسلی انداخته.
وقتی بروسلی میخواست وارد پارک ژاپنیها شود روی یک تابلو نوشته بودند ورود سگهای چینی ممنوع . کسی که این فتوشاپه انجام داده حتما این فیلم بروسلی را دیده و از آن تقلید کرده.

>>>   نمیدونم چه کسایی این تصاویر دروغین را منتشر میکنند و چه منفعتی از این کار میبرند؟!

>>>   سگ ها و خر ها:
ما کی بیکار هستیم. ما مصروف پاسپانی و بارکشی هستیم.بروید کدام آدم بیکار را پیدا کنید که بیاید و در پارک قدم بزند.

>>>   متاسفانه هر چند وقت یکبار چنین تصاویری منتشر می شود که نشان می دهد عده ای با برنامه ریزی دقیق این کار را انجام می دهند. این وظیفه رسانه هایی مثل شما را سنگین تر می کند تا عده ای پول گرفته از جاهایی خاص! که کارشان خراب کردن رابطه دو ملت بزرگ است رسوا کنید تا مردم فریب نخورند.
اشکان

>>>   واقعا در افغانستان کسان زیادی دشمن ایران هستند ودروغ زیاد می گویند وچشم دیدن رابطه دوستی دو ملت را ندارند وبه هر کاری دست می زنند

>>>   هردوتایش واقعی است .لوگری

>>>   دوستان اون عکس اولی (سگ و افغانی) درسته اون تابلو توی اصفهان کوه صفه هست
چهار سال پیش افغانستانی ها رو در سيزده بدر راه ندادن ، بعد سه سال پیش اون تابلو رو زدند
که ورود سگ و افغانی ممنوع همه هموطنان توی اصفهان اون تابلو رو دیدند

>>>   تا نباشد چیزکی مردم نگوید چیزها این تابلو گرچه دروغ است ولی یک واقعیت عینی دارد که در ذهن انسان این واقعیت را وارد می کند تا در کنار سگ افغانی بنویسد گویا اینکه سابقه چنین کاری در ایران بوده است در پارک صفه اصفهان در یک سیزده بدر تابلوی ورود ممنوع افغانی زده بودند این مسئله مخاطب تابلو را وادار می کند تا در کنار سگ«ترک» یا افغانی بنویسد زیرا واقعیت جامعه است به نظرم یک طنز تلخ است و بس

>>>   این تصویر حاصیل دست افراد کوردل وبی شعور است که با فتوشاپ وقتش راصرفکرده دیگر وقت آن گذشته که مردم هوشیار دوملت رابا چینین تصاویر ساختگی فریب بدهد، واقعیت ندارد

>>>   هر کسی این خبر را باور کند باید به عقلش شک کرد

>>>   دروغ نیست.... را افغان های مهاجر در ایران ، از طرف ایرانی ها دیدند . من خودم یکی از آنها هستم .
زمانی که در صف نانوایی برای خرید نان ایستاده بودم ، مردم مرا توهین کردند و از صف کشیدند و گفتند افغانی.... برو از مملکت ما و.......

>>>   احتمالا این عکس جعلی از عربستان ارسال شده

>>>   ما مردم ایران این قبیل کارها که جهت تفرقه بین دو ملت است را محکوم میکنیم و افغانستانی ها برای ما عزیزاند و ما شما را دوست داریم.
ایرانی

>>>   چیزی که در اصفهان بود ورود افغان ممنوع بود که سریع هم جمع شد این کاملا دروغه

>>>   بابا شما افغانستانی ها هم زبان های ما و مسلمان هستید شما فکر کرده اید خدای ناکرده ما ملت ایران انسانیت نداریم این عمل از یک مسلمان بدور است و کذب مخض است و از سوی دشمن برای تفرقه میباشد

>>>   این تصویر با برنامه فوتو شاپ دستکاری شده است ای دشمنان مزدور تفرقه کار بشرمید و دست از فتنه اندازی بکشید.

>>>   من باور نمیکنم ایران ملت دوست و برادر افغانستان است این از جانب دشمن است

>>>   بجواب ،،دوستان اون عکس اولی (سگ و افغانی) درسته!!
لطفا دروغ نگو من خودم در اصفهان ساکن هستم و کوه صفه را هم دیده ام این چنین چیزی مشاهده نکردم

>>>   احتمالا این عمل از سوی عربستانی های آل سعود است که با ایران دشمنی قلبی دارند چند وقت پیش هم در کردستان قائله ای کردند گفتند یک نفر کرد را ایرانیها کشته اند ! بعدا معلوم شد اصل خبر شایعه بود و در شبکه اجتماعی از این عربهای آل سعودی پخش شده بود ! مردم کرد خودشان اقوام ایرانی هستند همین طور افغان ها مگر یک ایرانی دیوانه است چنین اعمال احمقانه ای کند!،،،
دشمن را بشناسید

>>>   کاملا پیدا است کذب است ،کسی که با کمپیوتر آشنایی دارد میداند خط فونت کلمه افغانی با سایر فونت متن تفاوت دارد..
وحید دوست

>>>   بعضی برادران برای اثبات واقعیت داشتن تابلو به واقعه اصفهان استناد می کنند.
واقعیت آن است که در آن واقعه ، خود افغانی ها بی تقصیر نبودند. گروهی از مردم ما بصورت گروهی در سیزده بدر رفته بودند و در پارک صفه اقدام به رقص مختلط کرده بودند. این کار آن ها همراه با گذاشتن ترانه بصورت بسیار بلند بوده که از تیپ پخش می شده و بعضی جوانان ایرانی هم تحریک شده بوده و با آن ها اقدام به رقص می کنند. این کار صحنه ای بسیار ناخوشایندی را درست کرده بوده که باعث می شه نیروی انتظامی دخالت کند. با توجه به همین کار افغانی ها بوده که آن تابلو نصب می شود که ورود افغانی ها به پارک ممنوع است.
بعد از آن ورود افغانی ها در پارک صفه و بعضی اماکن شلوغ در سیزده بدر ممنوع می شود

>>>   بنده اهل شهر اصفهان هستم و چنین تابلویی ندیدم . لطف کنید شایعه نکنید و آبروی مردم اصفهان را نبرید . یک دیوانه آن عکس را فتوشاپ کرده و قصد دارد بین مردم تفرقه ایجاد کند .

>>>   سلام بر هم نوعان و هم دینان وهم زبانان افغانی
برادران من یک ایرانی ام به هیچ عنوان این حرفها را باور نکنید
شاید چند جوان احمق ایرانی بی ادبی به عزیزان افغانی کنند ولی مردم و مخصوصا نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نه توهینی به عزیزان افغانی کرده است و نه اجازه هیچ توهینی را میدهد.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است