نقش سیا در هدایت داعش به سمت تاجیکستان و ازبکستان
رییس سرویس ضد تروریزم و فرمانده نیروهای ویژه وزارت داخله تاجیکستان که اکنون به داعش پیوسته است بین سال های 2003 تا 2014 در پنج دوره آموزشی مبارزه با تروریزم در ایالت لویزیانا آمریکا حضور داشته است. با توجه به آموزش های حساسی که گلمراد حلیم اف در آمریکا گذرانده قابلیت و توانایی های وی خطرناک است 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۲    ۱۳۹۴/۵/۵ کد خبر: 99738 منبع: پرینت

دستور کار داعش برای یکسال آینده با حمله و استقرار در آسیای میانه خصوصا تاجیکستان و ازبکستان از طریق افغانستان است.
در این طرح بدخشان و جنوب ازبکستان محل استقرار والی داعش و پایگاه نظامی عملیاتی این گروه برای سطح تاجیکستان و ازبکستان و سایر جمهوری ها خواهد بود.

ابعاد راهبردی این طرح فراتر از رویکردهای تکفیری داعش بوده و تطبیق کاملی با منافع و اهداف سیا در منطقه خصوصا تقابل آمریکا با چین و روسیه و پیمان شانکهای دارد.
از جمله مصادیقی که موید این طرح می باشد می توان به چند مورد عینی اشاره کرد:

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد نیروهای داعش تمایل بیشتری برای استقرار در شمال افغانستان خصوصا در مرزهای تاجیکستان و ترکمنستان دارد.
فرهنگ گلمراد حلیم اف رییس سرویس مبارزه با تروریزم تاجیکستان در تاریخ 6/3/94 با انتشار یک فیلم ویدیویی از طریق اینترنت اعلام کرد که به داعش پیوسته و به حکومت تاجیکستان هشدار داد که برای جهاد به تاجیکستان باز خواهد گشت.

پوجا جون جون والا نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص پیوستن رییس سرویس مبارزه با تروریزم تاجیکستان به داعش اظهار نمود که گلمراد حلیم اف رییس سرویس ضد تروریزم و فرمانده نیروهای ویژه وزارت داخله تاجیکستان که اکنون به داعش پیوسته است بین سال های 2003 تا 2014 در پنج دوره آموزشی مبارزه با تروریزم در ایالت لویزیانا آمریکا حضور داشته است.
همچنین مایکل برین افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا سیا در این مورد عنوان داشت: با توجه به آموزش های حساسی که گلمراد حلیم اف در آمریکا گذرانده قابلیت و توانایی های وی خطرناک است.

وقتی یک مقام مسوول در مبارزه با تروریزم خود مبدل به یک تروریست شود بهتر می داند که عملیات تروریستی را چگونه طراحی و برنامه ریزی کند.
حلیم اف می داند محافظانی که از اهداف ارزشمند دفاع می کنندد چگوه فکر و عمل می کنند.

یک کارشاس مرکز امنیت نوین آمریکا نیز در این مورد افزوده است گلمراد حلیم اف اکنون نه تنها شیوه های جدید مبارزه را به داعش آموزش می دهد بلکه افراد جدیدی را نیز جذب این گروه خواهد کرد.

بنابر اظهارات منابع آگاه، گلمراد حلیم اف مسلط به زبان های روسی و انگلیسی بوده ودر زمان جنگ داخلی به عضویت گارد ریاست جمهوری تاجیکستان درآمده و پس از تحصیل در آکادمی عالی وزارت داخله برای گذراندن دوره های آموزشی بارها به آمریکا اعزام و توسط سازمان اطلاعات سیا جذب شده است.

وی با استفاده از لابی سفارت آمریکا و در ازای پرداخت رشوه های کلان به چند تاجر آمریکایی توانست به ریاست سرویس اطلاعات ضد تروریزم منصوب گردد.
وی قبل از این فرماندهی نیروهای ویژه در عملیات های متعدد علیه نهضت اسلامی تاجیکستان را عهده دار بود و به ویژه در عملیات دره رشت که منجر به کشته شدن ملا عبدالله و علی بداک شد نقش فرماندهی عملیات را برعهده داشت.
وی همچنین در عملیات های خاروغ در بدخشان تاجیکستان شرکت داشته است.

یتیم اف رییس سرویس اطلاعاتی تاجیکستان که در محافل امنیتی آمریکا به جاسوس حریص مشهور است در ازای دریافت رشوه مسوولیت حذف نهضت اسلامی تاجیکستان و تخریب روحانیون و تعطیلی مساجد را عهده دار شده تا با ایجاد خلای دینی و نیازهای اجتماعی و افکار عمومی را برای استقبال از داعش فراهم سازد.
این موارد و ده ها شاهد دیگر همگی بیانگر نقش محوری سیا و سرویس های اطلاعاتی غربی در هدایت مدیریت شده داعش به سمت آسیای میانه است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این پروژه هرچه زودتر باید عملی شود
مردم تاجکستان

>>>   داعش این ارمانهای شوم خود را بگور خواهد برد .داعش هیچ پشتیبانی در افغانستان ندارد و نخواهد داشت. این جا افغانستان است سرزمین پدری و مادریمان.
و به کسی حق نمی دهیم که در کشورمان حرکات تروریستی انجام دهد .
به خداوند تعالی قسم در هیچ شرایط نخواهیم گذاشت که گروهک تروریستی داعش در افغانستان فعالیت کند . توبه گرگ مرگ است.
حبیب الله یوسفزی

>>>   ...به این ... وطنی و خارجی

>>>   چوچه های روسیه شوق وعلاقه مسلمانی پیدانموده است؟؟؟
م بغلانی

>>>   ...است هرچی دم کوتاه داشته باشد خوب قرط میزند .
م ی

>>>   .. . آنقدر از سوی دولت های کمونیستی بی دین در فشار بودند که فک میکنند خلافت داعش برایشان درهای بهشت را گشوده؛ نمیدانند که خبری از کباب نیست و ...داغ میکنند

>>>   مردم تاجکستان به نظر من طالب پرور،داعش پرور نیستند. ما افغانها هستیم که فریب هر مذهب،کیش وآئین بیگانه گان را میخوریم.مطمئن باشید در تاجکستان داعش هیچ کاری کرده نمیتواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است