تظاهرات مردم در برابر سفارت ایران در کابل
نجیب الله که سابقه تضادش با شیعیان در افغانستان به پخش موسیقی در روز عاشورای حسینی از تلویزیون وی می رسد، امروز جلودار یک حرکت احساسی در کابل گردید که اگر این تظاهرات از جنبه های دیگرش به اهمیت می رسید بطور یقین نتایج مثبتی را می توانست در پی داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۹    ۱۳۸۹/۲/۱۲ کد خبر: 9985 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper) ، نجیب الله کابلی نماینده در پارلمان کشور که به ضدیت علیه ایران شهرت دارد و از جمله متعصبین افراطی علیه شیعیان افغانستان بشمار می رود ، امروز با راه اندازی تظاهراتی خواهان محکومیت ایران از جانب دولت افغانستان شد.

نجیب الله که سابقه تضادش با شیعیان در افغانستان به پخش موسیقی در روز عاشورای حسینی از تلویزیون وی می رسد، امروز جلودار یک حرکت احساسی در کابل گردید که اگر این تظاهرات از جنبه های دیگرش به اهمیت می رسید بطور یقین نتایج مثبتی را می توانست در پی داشته باشد.

شماری از ساکنان کابل در اعتراض به آنچه که بد رفتاری دولت ایران با پناهجویان افغان در این کشور می خوانند، در برابر ساختمان سفارت ایران در کابل تجمع کردند.

این افراد با محکوم کردن اعدام چندین افغان در ایران، از حکومت افغانستان خواستند تا این مسئله را با جدیت دنبال کند.

این تظاهرات که با بیان سخنان تندی از سوی مردم به همراه بود در ادامه پخش گزارشهایی مبنی بر اعدام چندین شهروند افغان در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر صورت می گیرد.

تظاهر کنندگان در کابل که تعدادشان به حدود دو صد تن می رسید و به همراهی نجیب الله کابلی، از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در برابر سفارت ایران
جمع شده بودند، ادعا کردند ایران اخیرا به بازداشتهای تازه ای در میان پناهجویان افغان دست زده است.

وزارت خارجه افغانستان اخیرا گفت در همکاری با سفارت خود در ایران، در مورد عادلانه بودن حکم دادگاه علیه پناهجویان افغان تحقیق خواهد کرد.

وزارت خارجه افغانستان می گوید ایران و افغانستان توافق نامه ای را امضا کرده اند که براساس آن باید یکدیگر را از اجرای حکم قضایی علیه شهروندان طرف مقابل مطلع کنند اما آنها می گویند ایران هیچ اطلاعی در مورد اعدام شش تن از افغانان نداده است.

گفته شده است که 5 هزار و 600 تن از افغانان در ایران زندانی هستند که اکثر آنان بجرم انتقال مواد مخدر در مرزهای ایران دستگیر و زندانی شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای نجیب الله که خود را با بیشرمی فراوان کابلی قلمداد میکند اصلا یک آسیا وان است که سواد لازم هم ندارد وازهمه بدتر اینکه درمورد وی شواهد زیاد است که وی یکی از مزدوران اسراییل میباشد که در سدد جنگ انداختن مسلمانان وظیفه دارد و بدبدتر اینکه وی درپخش فحشا تحت نام دیموکراسی به مقدسات این مرزوبوم توهین میکند
شهلا از کابل

>>>   ازچهره های این مظاهره چیان به شمول این نجیب الله لچک معلوم میشوند که ایشان نیز شریکان آن قاچچیان مواد مخدر و لچکان که نماینده های واکثرا بادارا ن شان زنده گی هزاران مظلوم را به خاک وخون کشانده اند که خداوند پایین ترین دوزخ را انشالله نصیب شان خواهد نمود ولی جای تاسف اینجا ست که ما بنام دیموکراسی حالی برای ه...... وپلید اجازه مظاهره میدهیم
خداوند از روی ما این دیموکراسی را که نام مارا درجهان بد کرد بگیرد
والسلام
کنشکا از کابل

>>>   نجيب الله كابلي يك آدم وطن فروش است، يك جاسوس امريكا و اسراييل است اين يك خاين در افغانستان اين ميخواهد تفريقه بين شيعه و سني اندازد تا مسلمانان را از هم بپاشد من از دولت ميخواهم افراد اين طور آدم ها را جز داده شود نجيب الله كابلي اصلاً نام مسلمانان افغانستان را بد كرده او اولاد امريكايي ها و اسرائيل ها است نه يك افغان مسلمان

>>>   نجيب الله كابلي يك افغان نيست يك چوچه امريكاي و اسرائيلي او آمده تفريقه بين مسلمانان افغانستان اندازد
سيد عبدالهادي از مزازشريف

>>>   اینکه نجیب الله کابلی به گفته شما یک آسیا وان است، هیچ شرمی ندارد، اینکه بی سواد و دزد است و از طریق قاچاق پول دار شده هم درست است، اما اینکه او را مزدور اسراییل میگویی آنقدر خیله و بی معنی است

>>>   با عر سلام و احترام
نجیب الله نا نجیب هر روز تعداد افغانی ها را امریکاییها و .... در داخل کشور خودمان می کشد تو هیچ چیز گفته نمی توانی. ایرانی ها وقت چند نفر را به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام کرده، مردم را جمع کرده تظاهرات میکنی. در حالی اگر خود ایرانی ها هم به جرم قاجاق مواد محکود گردد اعدام میکنند. باید تو نانجیب خجالت بکشی باوجودیکه چند میلیون مهاجر افغانی در ایران است، تمام مشکلات را برای مردم ایران خلق کرده اند بازهم مثل تو آدم های مزدور پیدا میشود میگوید که باید ایران محکوم شود.
سیدجاوید از سرپل

>>>   برادر نجيب الله بهتراست تظاهرات بر ضد قاچاق مواد مخدر كند تا نه افغاني اعدام شود

>>>   از خانم شهلا میپرسم که ایشان چطور میدانند که نجیب کابلی "یکی از مزدوران اسراییل است" ؟ دوم آیا شما اعدام افراد بیگناه توسط حکومت ایران را کار درست میدانید؟ و سوم آیا راه اندازی تظاهرات صلح آمیز بخاطر همدردی با آنعده هموطنان ما که در عقب میله های زندان ایران بسر میبرند و انتظار حلق آویز شدن را میکشند مغایر منافع ملی ماست؟
تشکر
لطیف از میشیگان

>>>   اسناد و مدارک وجود دارد که نجیب الله مذکور ،نه تنها دشمن شیعیان است بلکه دشمن تمام برادران اهل تسنن هم میباشد. و با پول خارجیها بین شیعه و سنی نفاق می اندازد و با اسلام مبارزه میکند. او باید از پارلمان اخراج شود.
ahmadzai

>>>   این نجیب که حیف این نام که بر او ماندن...... بیش نیست و.... از او 200 لوده ای که دنبال این.....راه افتادن.تا این کار منافع ای شخصی برای او و همدستانش نداشته باشد این کارها را نمیکند.این اقا اگر دلسوز مردم بود در طول این 30 سال گذشته کجا بود که ما 4 میلیون مهاجر در ایران داشتیم.خدا ما مردم را اول از جهل و نادانی نجات دهد بعد از دست منافقین.همه بگویید الهی امیییییییییییییییین

>>>   دفاع از جانی و جنایت پیشگان را چگون می توان توجیه کرد؟ و عنصر دفاع کننده را چگونه انسانی خواند , که این همه حامی و پشتیبان آنانیست که با حمل و نقل مواد مخدّیر ریشه های وجود انسان ها را می سوزانند و جامعه بشری را به ورطه فنا و نابودی ثوق می دهند.
به فرزندان افغانستان که اینک در لابلای دریای کابل و پسکوچه های چنداول و دور اطراف تپه مرنجان جان می دهند را در نظر داشته باشید و درک کنید که ریشه اصلی از کجا ناشی می شود و چه کسانی توسط مواد مخدّیر در نابودی نسل جوان ما در افغانستان نقش دارند؟
براستی این سوال پیش می آید که دفاع از مجرمین را چکسانی پیش می کشند؟ آیا نه اینست که نجیب الله کابلی شخصاً در امور حمل و نفل مواد مخّدیر نقش دارد؟
از کوزه همان طراوت که اوست و امروز جانیان ضد بشر همیشه از شیطان دفاع می کنند و آشکارا جامعه بشری را قربانی هوا و هوس خویش می نماید که از جمله شخص نجیب الله از جمله آنهاست. علی لعنت الله علل قوت الظالمین.
محمد عمر از کابل

>>>   راه اندازی تظاهرات و سایر وسایل مشروع و مسالمت آمیز یک امر قانونی و طبیعی انسانها و اتباع و شهروندان یک کشور است که با رعایت احکام قانون میتوان از آنها استفاده کرد. ولی نجیب الله کابلی خودش کسی است که همواره درپی نشر و اشاعه فحشا و تفرقه افگنی میان مذاهب و اقوام مسلمان و با هم برادر افغانستان بوده و از جانب دشمنان اسلام تطمیع میشود که اگر دولت جمهوری اسلامی افغانستان جلو خود سریهای وی را نگیرد خدای نکرده یکبار دیگر مردم و کشور ما دچار یک مصیبت عظمی دیگر خواهد شد.

>>>   این اقای نجیب الله نمی دانم در کجازندگی می کند ...درافغانستان نیروهای امریکایی وناتو مردم را قتل عام می کنند وحتی به خانه نماینده مردم جلال اباد هم داخل می شوند ویکی از نزدیکان اورا به قتل می رسانند وهزارویک بی بندوباری دیگر در خیابانها و.....این اقا همچوچیزهایی را نمی بیند وهمواره درپی فتنه انگیزی میان مردم منطقه است ..اقای نجیب مگر دشمن کم داریم که شما دیگر در پی دشمن سازی هستید ؟ یک پاکستان بی هویت ازاین که مردمش باهم متحد اند سی شده که مستقیم وغیر مستقیم بالای ما حکومت می کند وحتی سردمداران ما جرات احتراز برانها را هم ندارند...وخودت انقدر بی غیرت هستی که اززنت در اعلانات تجارتی استفاده می کنی وبعد می ایی ووظیفه که از طرف بادارانت برایت سپرده شده فتنه انگیزی می کنی ...وجدان داری یاخیر ؟
والسلام عبدالولی از پنجشیر

>>>   من یک ایرانی هستم و این خبر داخل ایران هم بازتاب داشت و گفتم بیام تا جواب شما افغان هایعقب مانده که نان و نمک ملت و کشور ما ایران را خورده اید و الان دارید از پشت به ما خنجر می زنید را بدهم اگر ما اعدام می کنیم بدون دلیل نیست حتما قانون شکنی کردید که اعدام و زندانی می شوید همین چند روز پیش یکی از هموطنان ....... و بی شرف شما افغانی ها به بیش از 20 کودک تجاوز جنسی کرده بود به نظر شما باید با این فرد چه رفتاری بشود بله این فرد الان به اعدام محکوم شده است و من از این خبر خیلی خوشحالم و باید بگم زمان جنگ ما از شما پذیرایی کردیم و الان که جنگ تمام شده بهتر ا از کشور مقدس ایران گم کنید ما دیگر تحمل........ مثل شما ها را در کشور مقدس ایران نداریم من خودم یک فرد با نفوذ در مجلس ملی ایران هستم و تمام توان خود را خواهم کرد تا تمام افغان های ...... و .........و ......را از کشور عزیزم ایران بیرون کنم .
ایران - تهران

>>>   ایران در پایمال کردن حقوق افغانها مشهور است. خدا به داد افغانها از دخالتهای همسایگان برسد.
امیدوارم منتشر کنید

>>>   نجیب جان کابلی من را مجبورساختید که حقیقت را خدمت مردم بیان کنم .
ملت بزرگوار افغانستان شما به عمل های نمایشی نجیب الله کابلی بازی وفریب نخورید نجیب الله کابلی توسط ایرانی ها به پارلمان کشور رسید برادرنجیب الله کابلی شرکت دارد وتجارت تیل ومواد نفتی را ازایران که افغانستان می نماید خانم برادر وی یک افسر استخبارات ایران است من قسم یاد میکنم که این واقعیت است اگر مطبوعات این جمله را قبول ندارند میتوانند تحقیق کنند .
این یک چال استخبارات ایران است که بتواند او را نزدی امریکای ها با اعتماد نماید من می خواهم به نجیب جان مشوره بدهم که نجیب کابلی از این اضافتر خود را نشرمان من تمام اسناد را جمع اوری به ملت عزیز خواهیم رسانید تشکر که من را وادارساختید
عبد المجید یاری

>>>   پدر جان . احمدي نژاد رييس جمهور است ورييس عدليه يا دادگستري نيست. رييس عدليه كه مقام بالاتر از رييس جمهور دارد جناب شاهرودي و حال صادق لاريجاني ميباشند كه با حكمي احمدي نژاد را بيكار ميكنند. رياست عدليه حكم اعدام مي دهد نه احمدي نژاد. در بيشتر كشور ها قاچاق موادمخدر اعدام دارد. برادرنجيب چرا بر سفارت عربستان يا امارات تظاهرات نمي كني. مگر انها هم حكم اعدام ندادند
.هراتي از مشهد

>>>   شهلا خانم ک
بفکرم خودت نه سواد داری ، نه ... و نه فراست نجیب هر کسی که است از افغانستان است و برای حقوق یک افغان مظاهره را براه انداخته خودت بجای اینکه با او همدست شویی گپ از آسیاب او میزنی آخر داشتن آسیاب خو عیبی نیست اگر او آسیاب نمیداشت تو مجبور گندم را گندم میخوردی
واینرا بدان اگر مانند تو واری اشخاص در جامعه زیاد باشد هر گز جامعه ترقی نخواهد کرد
و باز تو یک مادر و خواهر هستی و امروز در ایران آن افغان هایکه آعدام میشوند هم برادر و فرزند ما هسنتد و وظیفه هر یک ما است که در دفاع آنها قرار بگیریم
من با نجیب الله همدست هستم او کاری خوب کرد که یک بار صدایی افغانها را بلند کرد تا ایران بداند در افغانستان کسی است که حد اقل در ماتم این جوان ها شریک شد
گل انار از تا جکستان

>>>   امریکا خود بادار نجیب الله کابلی است خود امریکا او را گفته که بین شعیه و سنی تفرقه اندازد
تلویزیون او همیشه دختر های نیمه برهنه را نشان میدهد و این چیزی است که تلویزیون امریکا نشر مینماید نه تلویزیون اسلامی

>>>   سلام به تمام خوانندگان محترم
یک سوال از جناب محترم لطیف جان از میشیگان دارم، لطیف جان شما در آنجا هستید و از واقعیت هایی که در داخل کشور در حال اجرا هست خبر ندارید شاید هم خبر داشته باشید ولی نه به اندازه کافی.
فقط کافی هست که شما دوست عزیز برای چند ساعت که شده تلویزیونی که توسط اقای نجیب الله راه اندازی شده را ملاحظه بفرمایید آن وقت کاملا متیقین خواهید شد که این نجیب الله کی هست و از کجا امده است. برنامه هایی توسط این تلویزیون پخش میشود که اصلا با عنعنات و فرهنگ این کشور و مرز و بوم هیچ کدام هماهنگی ندارد و صرف برای انحراف افکار جوانان و کشیده شدن این قشر مهم جامعه به سوی هرزه گری و لاابالیگری انجام میگیرد.
او فقط یک منافق هست که بین مردم افغانستان قصد تفرقه و جدایی را دارد.
با احترام

>>>   ای ... نجیب اگر میتوانی برو بالای قوای خارجی اعتراض کن که هر روز زنان و کودکان بی گناه افغانستان را در خانه خودشان به قتل میرسانند ولی چه سود که این گپها در کله تو نمی رود تو پول خود میگیری کار خود میکنی
سعید کابل

>>>   فکر می کنم برادران افغان ما کمی هم به فکر کشتار مردم بی دفاع افغانستان به دست نیروهای ناتو باشند و این حوادث را محکوم نمایند.
آیا می دانید چرا بعد از سفر موفقیت آمیز جناب آقای دکتر احمدی نژاد به کابل ، برخی از رسانه های افغانستان که معلوم است آبشخور آنها از کجاست به فکر سوء استفاده از موضوع پناهندگان افغان در ایران افتاده اند؟ ایا می دانید در پشت صحنه چه کشورهای و چه محافل مزدوری حضور فعال دارند؟
افراد بی گناه اعدامی ! قاچاقچیان مواد مخدر با اوزان بالای صد کیلو بودند. اگر ایرانی هم بودند طبق قانون مجازات می شدند و فرقی بین ایرانی و افغان در محاکم قضائی وجود ندارد.
من در ایران دوستان افغان بسیاری دارم که به راحتی در کشورمان زندگی می کنند چرا خدمات سی ساله ایران به افغانها ، حضور سه میلیونی آنها در کشورمان ، تعداد دانش آموزان افغانی در حال حاضر 250 هزار نفر بوده، تعداد فارغ التحصصیلان افغان در دانشگاههای ایران 15 هزار نفر و .... بوده چیزی نمی نویسید.
در حال حاضر 5/11 درصد جمعیت افغانستان در ایران بسر می برند و 5/4 درصد جمعیت ایران ، افغان هستند و ....
آیا جمعیت زندانی 5 هزار نفری در بین جمعیت سه میلیونی آمار زیادی است . آیا منطقی است که ما بخواهیم سه هزار نفر را اعدام کنیم . آیا آمار 45 نفر اعدامی کذب محض نبوده است. ایا مسئله قزوین در اثر ترکیدگی کپسول گاز نبوده و ....
برادارن دقت کنید که دولت ایران تحت فشار شدید افکار عمومی قرار دارد تا با اخراج افغانها ، سه میلیون فرصت شغلی را در اختیار ایرانیان قرار دهد و آمار بالای بزهکاری آوارگان افغانی را کنترل نماید و ... سیاست رسانه ای شما فقط دولت ایران را تحت فشار بیشتر قرار می دهد تا با موضوع آوارگان غیر مجاز افغانی با شدت و حدت برخورد نماید .
ایرانیان نیز در زمینه برگزاری تظاهرات و ایجاد موج رسانه ای ید طولایی دارند بنابراین این روشهای نا پخته برخی از رسانه ها شما جواب نمی دهد.
باییم به فکر روابط دو جانبه باشیم و با اقدامات احساساتی تیشه به ریشه روابط خوب دو ملت و دولت نزنیم که در نهایت هر دو طرف ضرر خواهند کرد. ( از سایت شما هم تشکر می کنم که تا کنون حتی یک نظر مرا هم درج نکردید)
علی احمدی - تهران- از دوستداران روابط خوب با ملت بزرگ افغانستان

>>>   در رابطه به این که اعدام افغان ها در ایران برای فامیل های شان و سایر افغان ها یک غم و اندوه است شکی نیست. و علت اعدام باید از طریق روابط دیپلماتیک معلوم شود.
در رابطه به تظاهرات نجیب الله کابلی باید گفت که وی متاسفانه وظیفه آوردن بد بختی را در وطن دارد. شما در متن خود اشاره کردید که وی بر علیه مردم شیعه تعصب دارد، مگر مه فکر میکنم که وی علیه اسلام تعصب دارد و وی از حمایت رژیم صهیونیزم برخوردار است. در روز عاشورا حسینی که وی در شبکه تلویزیونی خود آهنگ و فلم را که نشر میکرد نمایان گر مزدوری وی به دشمنان اسلام میباشد.

>>>   خطاب به لطیف از میشیگان
1)مزدور اسرائیل بودن برچسب بر روی پیشانی نمی خواهدکه نتوان آن را تشخیص داد.همین اندازه که در جهت منافع اسرائیل گام برداشته است یعنی مزدور اسرائیل.
2)آیا بر شما معلوم است که افراد اعدامی بی گناه هستند؟
3)تظاهرات صلح آمیز؟ اول اینکه هموطنان ما به خاطر این در زندان های ایران هستند که زندان های ما توان نگهداری از این تعداد را ندارد.بهتر است به اخبار گذشته درباره تبادل زندانیان بین افغانستان نیز نظر داشته باشید. دوم اینکه آیا هر زندانی که در زندان باشد لزوماً معنی این می دهد که انتظار حلق آویز شدن را می کشد؟
با تشکر.اراز از هرات.

>>>   این نجیب الله انسان وطندوست و با وجدانی است که از هموطنانش دفاع می کند.

>>>   برادران عزيز افغانى،
اميد كه پس از مطالعه مطلب با سويه برادر ايرانى مان از (ايران_تهران) يك لبخندى بزنيد و شكر خداوند را به جا بياوريد كه ما عقب مانده ها خوب مى دانيم كه يك .....مى خواهد دست به تحريكات بزند.
به گفته ديگر جواب جاهلان خواموشيست...
دربدر

>>>   سلام من يك ايراني هستم در ايران بسياري از برادران افغاني شرافتمندانه زندگي ميكنندآنه از طريق كسب حلال امرار معاش مينمايند و اكثرا مورد احترام هستند اما عده اي از آنان در قاچاق مواد مخدر و تجاوز به نواميس مردم وجهه ديگران را هم خراب ميكننداز جمله هفته قبل گروهي چهار نفري در يكي از جاده هاي جنوب تهران به يك عابر .....تجاوز كرده بودند حال اگر اين مساله در كابل صورت ميگرفت جناب نجيب الله چكار ميكردند در ايران اينچنين جرائم به اعدام ختم ميشود حال مجرم ايراني ،افغان ،عرب و يا هرمليتي داشته باشد هيچ فرقي ندارد چون حكم اسلام است و هم ما ايراني ها و هم شما اهالي افغانستان به آن افتخار ميكنيم پيروز باد ايران افغانستان ونابود باد تمامي بزهكاران
( مرتضوي از ايران بهبهان )

>>>   jتمام مملکت ها دارای قانون خودشان هستند در ایران برای 30 گرام هیرویین قاچاقبران را اعدام می کنند در عربستان برای 20 گرام اعدام می کنند چرا کار خلاف کردند که اعدام شوند . آیامگر 3 مایون افغان دیگر که بیشتری آنها غیر مجاز وارد ایران شده اند اعدام می شوند مگر عساکر امریکایی که در این مملکت آدم ملکی می کشند محاکمه می شوند من فکر میکنم نجیب کابلی صاحب بهتر است پیش روی قاچاقبرا و متجاوزای به نوامیس افغانستان در آید تا که به همسایه افغانستان که بیش از 4000 عسکر برای جنگ با قاچاقبرا کشته داده.ای گپا سواد نمی خواهد یک قدری عقل و انصاف برای آدم بد نیست
دوستتان دارم هموطنای عزیزم
فقیر

>>>   برادران ایرانی و افغانستانی سلام!
خیلی هوشیار باشید که دشمن خیلی جدی دارد کار میکند تا در بین ملت ایران و افغانستان تفرقه بی اندازند، ما باید حقیقت را بگوئیم و قضاوت ما بر مبنای صداقت و حقیقت باشد.
در ایران بیش از 2.5 ملیون هموطن ما و شما زندگی می کند، چرا ایران دیگر مردمان افغانستان را اعدام نمی کند که تنها همین چند نفر را میخواهد اعدام کند؟
مواد مخدر دشمن بشریت و انسانیت است و کسی که مواد مخدر قاچاق می کند دشمن انسان و انسانیت است و باید به اشد مجازات اعدام شود، اگر قانون اعدام در افغانستان هم اجرا شود ما یقیناً که یک زندگی آرامتر میداشتیم.
دوستان عزیز آگاه باشید که دشمنان اسلام خیلی زیرکانه کوشش میکنند با استفاده از اشخاصی همچون نجیب کابلی، در بین مسلمانان تفرقه بی اندازند.
آقای لطیف از میشیگان، تو برو.... و کباب بزن، تو را به این حرف ها چه.
تو خبر نداری از آمریکا قضاوت می کنی، این مردمان که اعدام می شوند، یکی هم بی گناه نیستند.
دوستی ملت ایران و افغانستان پاینده باد!
لعنت به تفرقه اندازان مزدور.
هراتی پور............

>>>   این نا نجیب مشکلشش با ایران نیست با شیعیان است نه اینکه که دوستان جنایتکارش کم شیعیان را در کشور قتل عام کرده اند نه اینکه خود وی در سال قبل به یکی از دوستانش در زندان کابل امر نکرده بود که زندانیان بی گناه شیعه را به هر طرق که میتواند شکنجه کند

>>>   خواهرم شهلا، نظر شما در حد یقین کامل است، این نجیب یک یهود ی است که حتی همنی تلویزیون وی از اسرائیل تمویل می شود.
و خدمت لطیف از مشیگان، برادر محترم شهلا اگر ابراز نظر می کند حق دارد چرا که این ابراز نظر از داخل افغانستان و در جائی که همه را به چشم سر مشاهده می کند.
و تو به اصطلاح در غندی خیر نشته ونظر پراگنی می کنی، اگر من به جای تو بودم می شرمیدم. تو چه خبر از اوضاغ داخل افغانستان، شما و امثال تان فقط اخبار را یا از رسانه های داخل آمریکا ویا رسانه های که توسط آمریکا کنترول می شوند، مشاهد ه می فرمائید.
اگر از روزی تعقل به موضوع بپر دازیم، شخصی از قضایا خوب باخبر می باشد و آنرا با تام معنی درک می کند که با آن در تماس مستقیم باشد.
و فکر می کنم که از داخل نایت کلپ و آن شور هیاهو و.... نمی شود در مورد حالت افغانستان قضاوت کرد و نظر پراگنی کرد.
کریمی محصل در کشور هندوستان

>>>   جناب محترم گل کوکنار شما در تاجکستان حتما نمایندگی فروش مواد را از طرف نجیب لله دارید که سنگ وی را به سینه میزنید شما چه میدانید در افغانستان کدام وضعیت است هر یکی از این مزدوران از یک کشور پیسه میگرد و علیه کشور دیگر مظاهره میکند و در اخر این مزدوران هستند که از خراب شدن روابط بین افغانستان و سایرین سو.د میبرند

>>>   فرزندان قهرمان ستم دیده ورنجیده من:برای من ایران. اسراییل.روس.پاکستان.وامریکا دریک ردیف قراردارد.بعضی فرزندانم هنوز هم در خواب غفلت هستند.من افغانستان سربلند هستم.سرشار هستم و خواهم بود-من در اغوش خود قهرمانها تربیه کردیم.چراگپهای بزدلانه میزنید-انهایکه در مابین خود به مثل .... رفتارمیکند انها خداوند ازجمله .... حساب کند. بزدلان که از هر قوم باشد نماینده گی فرزندان شیران من کرده نمیتواند.یکبار بازی من به دشمنان ذکرشده به فاینل برسد وانها راسرکوب کنیم. خود به خود سبزی مرغکان داخلی بانمک میشود -
قلب آسیا-

>>>   این فرد مزدور امریکا و اسرائیل است و خودش از قاچاق چیان خشخاش میباشد و بوئی از اسلام نبرده است و لیاقت نمایندگی پارلمان را ندارد و...... صلاحیت ندارد وای بر ما مردمان که ایی شخص نماینده باشد
رحمان باشنده کابل

>>>   دوستان عزیز دیگر در حق این نجیب کابلی چیزی نماندیداگر شرم داشته باشد فکر میکنم که بسش است مگر چه کند که روی پیسه هم شرین است من فکر میکنم که این آدم در اصل یهود است.معلوم نشد که این سرمایه را از کجا آورده است که بر ضد اسلام آنرا خرچ میکند (مربی داری مربا بزن)نوش جانت .
دوستان عزیز ما از دولت تقاضا میکنند که به این شخص را جزا بدهد در حالیکه جیب دولت ما(رئیس ووزیر ووکیل) را نیز باداران نجیب جان چربکاری میکند .اگر دلتان میشه که کدام کار کنین باید که عملی باشه مثلاً (همه یکجاشده واین دوزخستان کابل راویران کنیم )
.عزیزی

>>>   حالا این قدر جوانان میمیرد که روز عاشوراحسینی فراموش مردم شده
این قسم سر بریدن تیر باران کردن بد تر از روز عاشورا است
حالا نمیشود که ما متباقی عمر خود را به بخاطر روز عاشورا در غم و اندوه سپری کرد
درست است هم خفه هستیم ولی به خفگی امروز کشور ما نمیرسد
مردم در چه ماتم هستند و در چه حالی نباید فقط پشت یک حرف رویم
ان کسانیکه میگویند در تلویزیون نجیب فلم و خواندن بود پس خود ش چرا در این روز تلویزیون روش کرد اگر غم دار بود در یگان تکیه خانه میرفت پخت و پز میکرد تا حضرت علی و اما م حسین و حسن او را در روز آخرت از اتش دوزخ محافظت میکرد
چرا با این حرف های بی معنی خود و مردم را فریب میدهید
فوزیه از شهر ازبکستان

>>>   لطیف خطابم به تو است=ها بچه جان میدانی همین قاچاق چیان تریاک چقدر جوانان ایران را که به ما در زمان دربدری همچی دادند را معتاد کرده است از تو میپرسم آیا در همین وطنمان اگر یکی برادر و خواهر و فامیل تو را معتاد و بد بخت کند چه میکنی یا اگر یک افغان خواهر و برادر تو را بی صورت و بی آبرو کند از خودت خجالت بکش از هر ناکسی دفاع نکن مه ننگ دارم که کسائی مثل را افغان بنامم

>>>   سلام دوستان
هر کس که تفریقه بین شیعه و سنی را راه میاندازد منافق است منافق
ای مردم بیدار اگر واقعا شما دلسوز مردم هستید چرا روزانه دها طفل، زن و اشخاص بیگانه به قتل میرسد مگم گاهی نرد سفارت امریکا دو نفر به عنوان اعتراض ایستا نشده است
و حالا برای یک تعداد قاچاقچی، دزد یا زناکار شما دست به تظاهرات میزنید
خداوند (ج) بهتر میداند

>>>   آی نا نجیب ای مزدور تو به چه جر ئتی بر علیه یگانه واقعا یگانه دوست و کشور همزبان و هم دین و هم فرهنگ جنجال میکنی همین هم وطنای ما سالانه از کار در ایران 10 میلیارد دلار عایدی دارند جوان خودشان بیکار است ولی به هموطنای ما کار میدهن از خودت خجالت بکش بی آبرو تو یک لکه ننگ برا افغانها هستی
دلاور از قندهار

>>>   با کمال تاسف خانه که صاحب نداشت و دروازه اش بروی همه کس یازبو د سرنوشت جر این ندارد این امروز در هر کوچه وپس کوچه کابل یک دفتر و مرکز جاسوسی یکی از کشورهاست و هر کس با مشتی پول خودش را صاحب این کشور میداند اینکه بدون معیار و و شرطی هر کسی صاحب یک تلویزون میشود معلوم میشود معلوم است که و ضعیت ملت چیست مسئله نجیب الله کابل ازهمین مشکل سرچشمه میگیرد .....از اعدام افغانها هیچ کس حمایت نمیکند و لی هر کشور ی برای خودش قانون و حساب و کتابی دارد اگر مشتی سود جو قاچاق بر مواد مخدر بخواهند با حیات انسانها بازی کنند راهی جز اعدام ندارند و اگر دررابط با احرای عدالت تشویشی باشد بهتراست دولت افغانستان با اعزام هیات با صلاحیت قضیه را مورد بازرسی قرار دهد ولی همه مبدانند که حساب نجیب کابل ازین مسائل چداست این مزدور بی شخصیت فقط دنبال این بود که فرصتی گیر اورد و شعار علیه جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد ودر بدل ار مراکز صهیونستی حق الزحمه خوب بدست آورد و لی خو شبختانه این بی هویت این قدر بی آبرو در بین مردم افغانستا ا ست که هیچ و قت اعمال غیر انسانی این مزدور به حساب مردم ما حساب شود. و السلام .
مولوی حقگو

>>>   زنده باد نجیب الله کابلی مرگ بر ضد نجیب الله کابلی

>>>   به عنوان یک ایرانی خیلی دوست دارم حداقل احمدی نژاد بتواند با یک اقدام درست یک همچین توهین ها که به کشور ش شده است را پاسخ دهد
ویکی ازاین اقدامات اخراج تمام افغان عزیزاست تا درایران انقدر زجر نکشن به امید آن روز.

>>>   این نجیب الله که می گوین خود ایشان ضد اسلام وضد دین اسلام است باید دادگاه بیشه از پارلمان اخراج شود.
امانی

>>>   هر کشور مکلف است تا به قراردادها و توافق هایی که قبلآ بین آنها امضا شده عمل کند. حکومت ایران باید قبل از اعدام این افراد به حکومت افغانستان اطلاع میداد تا حکومت افغانستان محکمه عادلانه شخص مجرم را بررسی و پیگیری میتوانست تا از اعدام یک بیگناه جلوگیری شود . وزارت خارجه افغانستان می گوید که ایران و افغانستان توافق نامه ای را امضا کرده اند که بر اساس آن باید یکدیگر را از اجرای حکم قضایی علیه شهروندان طرف مقابل مطلع کنند، اما آنها می گویند، ایران هیچ اطلاعی در مورد اعدام شش نفر از شهروندان افغانستان نداده است.

>>>   کسانی که همچون نجیب الله کابلی به قصد ایجاد شکاف و تفرقه در افغانستان حرف می زند و عمل می کند ، یقینا از طرف کشور های بیگانه ساپورت می شود. اگر این آقا واقعا از سر دلسوزی و در راستای منافع ملی عمل می کند، پس چرا این همه بر طبل نفاق ملی و برهم زدن وحدت قومی و مذهبی می کوبد؟! و از این معلوم می شود که او یک خائنی بیش نیست و مردم در این چند سال اخیر بیدار شده است . دوست و دشمن خود را خوب می شناسد. البته این حرف به معنی دفاع از تمام عملکرد کشور ایران در قبال مهاجرین نیست دولت افغانستان باید مردانه از حقوق اتباع کشور خود و منافع ملی افغانستان در هر جای دنیا دفاع کند و همچون پیره زنها نظاره گر نباشد که تا حالا همینطور بوده است

>>>   اگر ما افغان ها در اختلال نظم و قانون شکنی کشوران دیگر دست داریم باید اعدام شویم!
سعدی اسلام آباد

>>>   سلام برادرانکه میگوید چرا ایرانی ها افغانهارا اعدام میکند باید
بیداند که 3میلیون افغانی در ایران است پس چرا فقط این چندنفر
اعدام میشوند حتما یک گناه بزرک را مرتکیب شدند من از شما یک سوال دارم ایا میشود در یک کشور زندگی کرد و قانودش را
مراعات نکرد؟ ایا اگر یک ایرانی در کشور ما مواد فروشی کند ما
تحمل میکنیم؟ مردم ما 30 سال است از ایران تغذیه میشود قچاقی در کشور شان میریم حالا دل شما است مواد فروشی کنیم هم مارا حرف نگویند دولت ایران؟ نجیب جان اگه مردی و میگوئی افغان دوستی کار برای مردمت پیدا کن نگذار مردمت در
ایران روند . دولت ایران برای مردم ما دعوت نامه که نفرستاده چرا
میروند؟ از دست چند تا لوچک زندگی چند مظلوم دیگه تبا میشود اگه ایران نباشد مردم غریت برای کار کجا روند؟ در کشورما کار نیست کشور دیگرارا قانونش را تحمل نمیتوانیم پس
چاره کار چیست؟ دل شما است ایران را هم مثل افغانستان ویران کنیم هر کار که خواستیم انجام دهیم؟ کوچک شما از
سویدن

>>>   هرکس جرمی در ایران انجام دهد به سزای اعمالش میرسد
چه ایرانی چه افغان چه امریکایی
کشور ایران یک کشور قانونمند و دمکراتیک میباشد.

>>>   به توجه جناب محترم عضو مجلس ملي ايران و جناب علي احمدي صاحب ايراني قابل ياد هاني است كه كشورايران طي سالها به اينطرف از اغاز جنگ شوروي سابق تاكنون ميزبان مليونها افغان ما بوده و در اين راه تلفات و خصارات زيادي را متحمل شده است كه در رديف همسايه گان يگانه كشور همدوست بيغرض همكاري بي شايبه خود را انجام داده بي سپاسي جناب نجيب الله كابلي را نظر مردم افغانستان ندانند .
اينكه فعالين دولت افغانستان بدون در نظر داشت محاكمات صحرايي بدست افراد خارجي و پرتاب بمب هاي فاسفورسدار تا خوشه يي بالاي اهالي بي دفاع ، زندان هاي مستقل چندين كشور در داخل افغانستان الي چند گوانتا ناموي ديگر خارجي و بي خبر از قتل و پرزه شدن اين اشخاص و بدون در نظر داشت هزار ها هزار زنداني و قتل افراد به اتهام نامعلوم از طرف خارجيها منجمله در پاكستان بزودي انگشت انتقاد بالاي كشور دوست ايران نشانه ميگيرند ايا شما اين عمل را بدون شك عمل دست نشانده تصور نميكنيد .
اگر در گذشته جنگ شوروي موجوديت يك كشور بود انهم در موجوديت حكومت داكتر نجيب اخراج و افغانستان در قطار كشور مستقل قرار گرفته بود هنوز هم از روي انسانيت به نسبت تخريب منازل و يا فقر داخلي اين مردم ما را حمايت ميكرديد . اكنون بدون شك اين كشور از طرف 43 دولت دنيا كاملا اشغال است و اين سردمداران به اشاره كلك بادار خود جهت خوشنودي انها كاسه ليسي ميكنند . خارجي ها بعداز اشغال حالا قصد دارند مردم ما را مانند اسراييل از دنيا تجريد و سر باز خود گردانند . لهذا انداختن دوست به دامن دشمن تيشه به ريشه خود است . يقين داشته باشيد كه مردم افغانستان سخت مصروف تلاش در راه ازادي خود است اين روزگار تا ابد ادامه نخواهد يافت اين چرخ فلك است ميشود كه روزي ما هم به درد شما بخوريم .
بااحترام : از طرف يك وطنپرست ولايت فارياب

>>>   خواننده گان عزیز
خلاصه اینکه این ادم یعنی نجیب کابلی نه یک مسلمان است و نه یک افغان. اگر میگوید چرا لطفآ یک بار نظر بیاندازید به باغ وی که به نام بوستان مشهور است (.................. ) و نیز تلویزیونش که 24 ساعت فحشا پخش میکنند. باز قضاوت کنید
م وکیلی

>>>   آقای کابلی اول باید بگوید چقدر از خارجی ها پیسه گرفته که این کار را کرده است . وی که قبلا آسیاب داشته خوب بلد است آب بر آسیاب دشمن گردان کند .

>>>   فرهادی
سلام من خودم یک مهاجرتاجک وسنی هستم این کارهای نجیب به نظرم ازروی عقده گشایی است چون من با ایشان در سنگربودیم وایشان درآن زمان بارها مورد ت...قرارگرفت نجیب نه سواد دارد نه عقل اومزدور اسرایل است مردم افغانستان بایدبداند که او یک آدم عقده ای هست چون بارها مفعول واقع شده است.

>>>   ما تعدادی از کوکنار کاران هلمند که از دست امریکی ها شکایت داریم از برادر کابلی که بلد است مظاهره راه بیندازد می خواییم بیاید اینجا هم مظاهره کند تا ما حق خود را طلب کنیم . دستمزد گروپ ایشان هم پرداخت می شود .
جاوید . هلمند

>>>   من جوانی بیکار هستم که جویای کار می باشم . از برادر عزیز داکتر نجیب اله کابلی درخواست دارم مرا هم در گروپ مظاهرات خود قبول کنند .
جلیل . قندهار

>>>   سلام به خدمت دوستان که نظر خودرا درج نموده .
اول از جناب نجیب سوال شود که اصلا مسلمان هسته یا خیر ؟ اگر مسلمان هست هتل که در باغ مال او است چرا انجا را فحشا خانه درست کرد؟
دوم :اینکه اگر او واقعا یک افغان هست چرا به مقدسات بقیه افغان ها احترام نمی گزارد؟ پخش موسقی در روز عاشورا و توحین به ایت الله خمینی مرجع تقلیدی 30% در از اتباع افغان.
خداداد

>>>   من از ایران برای شما این مطلب را مینویسم آقای کابلی با این اقداماتشان تنها کاری که دارند انجام می دهند بد بین کردن مردم ایران به افغانیهای مقیم است و این موضوع که افغانیها قدر نشناس هستند و به واسطه یک دروغ انهم اعدام 3000 نفر که اصلا امکان ندارد تمام زحمات ملت و دولت ایران را فراموشش کرده ملتی که در اوج جنگ تحمیلی عراق ملت دوست برادر و هم زبان خود را فراموش نکرد و به انان پناه داد کیست که ندادند که مشکلات افغانستان تقصیر کیست ایا جنایات پاکستان و امریکا را نمیبینید پس چرا علیه انها تظاهرات نمیکنی اقای کابلی البته ما هم مثل تو مزدور جیر خور بیگانه در کشور خود داریم غمی نیست برادران ما که برای دوستان افغانی خود دعوت نامه نفرستادیم ایا خوب است که جواب این توهین ها را با اخراج همه 5 ملیون افغانی بدهیم ایا اقای کابلی از ان پولهای که از کشور سعودی و امریکا و اسرائیل میگیرد حاضر است برای تامین انها بدهد اورگانی که از ایران باز میگردند اکثریت با سواد هستند و برای اینده افغانستان موفید ایا خوب بود ما هم مانند پاکستان طالب تحویل بدهیم یا مانند سعودی وهابی
علی ایران _ تهران

>>>   فردی که خود را یکی از نمایندگان مجلس ایران معرفی و به دوستان افغانی توهین نمود باید بدانید ایرانی نیست و یک نوکر نجیب اا میباشد که قصد دو به هم زنی دارد اگر به ادبیات نوشته ایشان توجه کنید متوجه خواهید شد _
مرتضی ایران

>>>   ما ایرانی ها در راه مبارزه با مواد مخدر تا به حال حدود 3600نفر از بهترین جوانان خود را از دست داد ایم تا بتوانیم با دادن این شهدا جوانان خود و دیگر بلاد را از شر این مواد خانمان سوز حفظ کنیم موادی که 100درصد ان از افغانستان می اید ولی تا به حال کسی از ایرانی ها تظاهرات کرده و طالب خون این جوانان پاک از شما شده که شما برای یک عد مواد فروش و جنایت کار دست به تظاهرات میزنید من نمیدانم از کشور و دولتی گله کنم که دولتمردان ان خود مواد فروشند مانند برادر اقای .... واقعا متاسفم برای کشوری که برای جوانان معتاد و بیچاره شده از مواد دل نیسوزاند ولی برای جنایت کاران.........

>>>   افرینتان،
اگر کسی صدای خود را در برابر یک جنایت بلند کند او را جاسوس، خاین، عسکر اسرایل و غیره مینامید.
بابه گک
کابل

>>>   با عرض سلام خدمت برادران و خواهران افغان لازم دانستم که نکاتی را به عنوان یک ایرانی گوشزد کنم. همه شما خوب می دانید که دولت ایران با همه مشکلات اقتصادی که داشته به عنوان یک کشور مسلمان به کشور همسایه خود میلیارد ها دلار کمک نقدی کرده و همیشه یک پای ساخت و ساز وآبادانی در افغانستان دولت و مهندسین ایرانی بودند که بدون هیچ چشم داشتی و فقط به عنوان یک وظیفه مسلمانی به افغانستان کمک کردند همیشه هم از سیمان و مصالح ساختمانی گرفته تا محصولات کشاورزی به طور رایگان از ایران به افغانستان صادر می شودمهمتر از آن جمعیت چند میلیونی افغانی که به ایران پناهنده شده اند و حتی آنقدر شده اند که موقعیت های شغلی را از جوانان ایرانی گرفته اند . حالا از میان این چند میلیون افغانی که در ایران هستند چند نفر آنان که مرتکب جرائم و خلاف هایی همچون قتل وتجاوز به زنان ایرانی و زنان افغانی وقاچاق تریاک و... میشوند که مجازات همه اینها طبق شرع اسلام و قانون ایران و خیلی از کشور ها اعدام است همین عکسی که جلوی ماشین نصب کردید برید تحقیق کنید مربوط به چند افغانی است که سه زن ایرانی را دزدیده و بعد از تجاوز جنسی آنها را به قتل رسانده بودند که طبق قانون اسلام و ایران اعدام شدند. خود شما بودید چه کار می کردید؟ اگر یک ایرانی در افغانستان به مردم شما تریاک می فروخت و به زنانتان تجاوز میکرد و آنها را می کشت آیا تحمل میکردید؟ پس لطفا با این کارهایتان ملت ایران را از افغانستان نا امید نکنید
با تشکر هادی از تهران

>>>   وتعانو الا بر وتقوا ولاتعاونو الااثم واعدوان ببخشید اگر کدام اشتباه نوشتاری شده باشد
ما مسلمان هیچ وقت بد وخوب را از روی افغانستان و ایران نسنجیم معیار باید قرآن و خداج باشد آیا به درنده های که مرگ تدریجی را به مردم میفروشند ما از نام وطندار صدا بلند کنیم ؟
قضاوت بدست شما
شهلا ازکابل

>>>   این کسی که خود را ایرانی معرفی کرده, به نظر می رسد که بی سواد محض است چه برسد به این که نماینده ی مجلس باشد. اصلا در ایران فعلا, مجلس ملی نمی گویند بلکه مجلس شورای اسلامی. کسی که این قدر پرت است چگونه خود را نماینده ی مجلس معرفی می کند. ثانیا نماینده ی مجلس هرگز خود را با این طرز حرف زدن کوچک نمی کند. شاید او چوپانی است که فقط گاو چرانی بلد است و بس. حال چه از ایران باشد و چه از افغانستان.

>>>   درجواب ايران تهران كه خودرا يك فرد بانفوس در مجلس ملي (مجلس شوراي اسلامي)ايران معرفي كردي.
از قرار روش نوشته ها وجمله هايت تو نه يك ايراني بلكه يكي از افراد نجيب نا نجيب ويا خود نجيب ا... مبغيض و وهابي هستي كه هميشه در پي نفاق وفتنه انگيزي هستي.
اسحاق از انگلستان

>>>   نجيب الله شريك درد و رفيق قافله

>>>   خطاب به آن غیر ایرانی و بی سواد که خودش را نماینده ملت ایران مینامد=ای ..... مردم افغانستان مردمی بسیار با فرهنگ و با شرفی هستند کسانی که بنام افغانی در ایران جنایت میکنند نیز در حقیقت افغانی نیستند بلکه افراد نابکاری هستند که نمک میخورند نمک دان میشکنند امیدوارم مشکلات افغانستان بزودی حل شود تا به کشورشان بازگردند
یک ایرانی منصف که طرفدار همه فارس زبانان است

>>>   ایران تنها دوست واقعی کشور و مردم افغانستان است مه به حیث یک افغانی که در چندین کشور بودم میبینم که همه ایران به ما افغانها کمک میکنند حتی به ما .... میدهند مه از هم وطنای خودم میخوام مسلمان باشند و بی انصافی به برادرای ایرانی ما نکنند
لطیف کویته پاکستان

>>>   بسیارجای مسرت است که مردم مسلمان وفهیم افغانستان زود متوجه اقدامات مغرضانه عده ای ازافرادفرصت طلب می گردد.نجیب که بحق نمی توان اوراپسوندمقدس الله رابه اسمش داد، دنبال درست کردن یک کیس خوب جهت جلب کمکهای غربیهاواسرایل است.ازاین نوع کارها تاکنون باآمدن دموکراسی درافغانستان زیادشده،یکی خوابهای شیرینی رفتن به اروپارادید چند سطرچرندی نوشته کردو رفت. ویکی هم پس مانده های آن ایرانی ازخدابرگشته راکپی کرد وبنام خود منتشرنمود،وچندصباحی جنجال برپاکرد وسرانجام همانجای که باید می رفت رفت.
نجیب هم شخصیت بیشترازاین هاکه ندارد.البته گرچه آنان کارخوبی انجام ندادند ولی به مراتب شخصیت شان بالاترازنجیب بود.حداقل سوادی ودانشی داشتن ،اولی (مهدوی)که خود یکی ازشاعران موفق واهل دانش بود ودومی(کامبخش) که تازه وارد صحنه دانشگاه وفضای علمی شده بود،چیزی که می گفت می فهمید.ولی نجیب چه؟تنهابه آن سربزرگ وقیافه که بادیدنش حال هرانسانی رابرهم می زند مغروراست.نجیب می داند که دراین دورجدید انتخابات دیگربعنوان نماینده نخواهد بود حداقل تاآن زمان برای خود کاری بکند.ازوجه نمایندگی پارلمان ومصونیت که دارد سواستفاده نموده وچند روزی دیگرهم خواهد تاخت.زمان زیاد باقی نیست باد توهم خالی خواهدشد.
نجیب همین حالاهم شخصیتی ندارد حتی نمی شود باآن کسانی که تاکنون چنین کارهای انجام دادمقایسه نمود.
تنها بااین کارهایش چهره که تاکنون پشت نقاب داشت برملامی سازد.
گرچه اقدام نجبیب اندکی خدشه در روان مردم شریف ما،می اندازد ولی فرهنگ مشترک چندهزارساله وناگسستنی ایران وافغانستان چیزی نیست که حتی باشدید ترین بادهاوطوفان ها بلرزد وخدشه وارد گردد.نجیب که عددی نیست،اگرآمریکاواسرایل باهزاران نیرنگ وخدعه وفشارهای نظامی مستقیم وغیرمستقیم درجهت تخریب روابط این دوملت کارنماید هیچ موفقیتی نخواهد داشت.
ولی گلایه شدید ازدولت مردان هردوکشورمی شود کرد این است که تازمانی عده ای فرصت دست به اغواگری نزده اند هیچ کاری نمی کنند وبعدازآن دریک عکس العمل انفعالی کارهای انجام می دهند.
عبدالمنان رئوفی-مزارشریف

>>>   سلام!!
حقیقت این است که هزارها افغان دیگر اعدام خواهند شد،هر کدام اینها نان آور فامیل خویش بودند و بعد از آنان فقر ، بدبختی و حتی فحشا چشم به راه این فامیلهاست.
بدبختترین ملت در جهان امروزی میتوان افغانان را نامید ،
محصل

>>>   زنده باد نجیب الله

>>>   بسیارجای مسرت است که مردم مسلمان وفهیم افغانستان زود متوجه اقدامات مغرضانه عده ای ازافرادفرصت طلب می گردد.
نجیب که بحق نمی توان اوراپسوندمقدس الله رابه اسمش داد، دنبال درست کردن یک کیس خوب جهت جلب کمکهای غربیهاواسرایل است.ازاین نوع کارها تاکنون باآمدن دموکراسی درافغانستان زیادشده،یکی خوابهای شیرینی رفتن به اروپارادید چند سطرچرندی نوشته کردو رفت. ویکی هم پس مانده های آن ایرانی ازخدابرگشته راکپی کرد وبنام خود منتشرنمود،وچندصباحی جنجال برپاکرد وسرانجام همانجای که باید می رفت رفت.
نجیب هم شخصیت بیشترازاین هاکه ندارد.البته گرچه آنان کارخوبی انجام ندادند ولی به مراتب شخصیت شان بالاترازنجیب بود.حداقل سوادی ودانشی داشتن ،اولی (مهدوی)که خود یکی ازشاعران موفق واهل دانش بود ودومی(کامبخش) که تازه وارد صحنه دانشگاه وفضای علمی شده بود،چیزی که می گفت می فهمید.ولی نجیب چه؟تنهابه آن سربزرگ وقیافه که بادیدنش حال هرانسانی رابرهم می زند مغروراست.نجیب می داند که دراین دورجدید انتخابات دیگربعنوان نماینده نخواهد بود حداقل تاآن زمان برای خود کاری بکند.ازوجه نمایندگی پارلمان ومصونیت که دارد سواستفاده نموده وچند روزی دیگرهم خواهد تاخت.زمان زیاد باقی نیست باد توهم خالی خواهدشد.
نجیب همین حالاهم شخصیتی ندارد حتی نمی شود باآن کسانی که تاکنون چنین کارهای انجام دادمقایسه نمود.
تنها بااین کارهایش چهره که تاکنون پشت نقاب داشت برملامی سازد.
گرچه اقدام نجبیب اندکی خدشه در روان مردم شریف ما،می اندازد ولی فرهنگ مشترک چندهزارساله وناگسستنی ایران وافغانستان چیزی نیست که حتی باشدید ترین بادهاوطوفان ها بلرزد وخدشه وارد گردد.نجیب که عددی نیست،اگرآمریکاواسرایل باهزاران نیرنگ وخدعه وفشارهای نظامی مستقیم وغیرمستقیم درجهت تخریب روابط این دوملت کارنماید هیچ موفقیتی نخواهد داشت.
ولی گلایه شدید ازدولت مردان هردوکشورمی شود کرد این است که تازمانی عده ای فرصت دست به اغواگری نزده اند هیچ کاری نمی کنند وبعدازآن دریک عکس العمل انفعالی کارهای انجام می دهند.
عبدالمنان رئوفی-مزارشریف

>>>   باید دید اصل این موضوع چیست به عنوان یکی اط شهروندان ایرانی باید بگویم باید این حق را به هر مردمی داد که با تظاهرات مساملت امیز صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانند ولی اظهارات ضد شیعیه اقای نجیب عبدالله این تظاهرات را از مسیر اصلی اش منحرف کرده است و باید گفت این تظاهرات هیچ بار مثبتب نداشته است

>>>   دنبال این هستند که شورش ایجاد کنند وباعث ناآرامی شهر وندانشان در ایران شوند.

>>>   سلام به همه انسان هاي ازاده دنيا
ميخوام چند مورد رو اينجا بگم. در افغانستان مردم بي گناه توسط نيروهاي اشغال گر كشته ميشن و بعضي ها انگار نه انگار- اما مهاجران افغاني در ايران سالهاي سال زندگي ميكنن و در بين بعضي ها هم جاني و قاچاقچي وجود داره به نظر اون كساني كه تظاهرات كردن: ايرانيها كشته و معتاد بشن اونم توسط كساني كه به ما پناه اوردن جرمه يا اين جنايت كاران كثيف ادم نما ها رو اعدام كردن؟ شما اگه عرضه داريد امريكاييهارو بيرون كنيد؟ شما شدين عرب ها؟اسراييل فلسطين رو اشغال كرده و هر روز جنايت ميكنه و اونا لال شدن و حالا ميخوان اسم خليج هميشه فارس رو تغيير نام بدن. اگه عرضه داريد از حق واقعي خودتون دفاع كنيد؟ واقعن حقتون كه امريكاييها و طالبن بر شما حكومت كنن.
يك ايراني ازاده براي سر افرازي ميهنش جون ميده نه مثل شما-

>>>   من يك ايراني هستم مي خواستم بدانم افغاني ها انقدر به آدمهاشون اهميت مي دهند كه انقدر سرو صدا كرده اند خوب است تنها چيزي كه در افغانستان ارزش ندارد جان آدمها است چه زن چه مرد چه كودك خوب است نگاهي به وضعيت زنانشان بيندازند خوب است نگاهي به وضعيت درمانگاهها و تعداد افرادي كه در اثر بيماري جان سپرده اند بيندازند وضعيت كودكان هم كه از همه بدتر .
من اگر جاي دولت باشم همه ي افغاني ها را بيرون ميكنم نمك خورده و نمكدان شكسته اند .

>>>   باسلام به تمام برادران وخواهران مسلمان ایرانی وافغانی .
من یک افغانی هستم که سالهاست در ایران زندگی می کنم .واقعیت آن است که در سالهای رنج ومشکلات بی شمار افغانستان دولت ایران از مهاجرین افغانی پذیرایی کرد.این خود جای تشکر دارد .نباید به خاطر اعدام چند نفر جنایتکار که آبروی مردم افغانستان را برده علیه دولتی که خدمات زیادی به افغانستان کرده تظاهرات کرد . بسیار واضح است که نجیب الله از اینگونه مسایل فقط میخواهد سوءاستفاده کند وبین مردم دوکشور ایران وافغانستان تفرقه وکینه ایجاد کند . اگر نجیب الله این قدر به افغانستان ومردم آن علاقه مند است علیه آمریکایی ها تظاهرات راه بیاندازد که مردم بیگناه زیادی را در کشور ما به قتل رسانده است . هوشیار باشید وفریب آدم های مزدور را نخورید.
عبدالله از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است