10 واقعه در قالب 10 شایعه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130742 منبع: پرینت

1
در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند، اجیران و اشغالگران معتادین را با خود برده اند
نیروهای اشغالگران بهمراه اجیران شان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند بر یک مرکز تداوی معتادین یورش برده اند.
در این عملیات که از ساعت ۱۰ شب الی ساعت ۳ بامداد دوام داشت، نیروهای دشمن ۳۹ تن از معتادین را با خود برده اند.
قابل ذکرست که این متعادین جهت تداوی از سوی خانواده های شان به این مرکز تحویل داده شده بودند که از طرف روز علما و اساتید دروس شرعی و ورزش به آنها درس می دادند و از طرف شب از منطقه می رفتند و در این منطقه نه کدام پوسته و نه هم کدام پیره و نگهبانی وجود داشت بلکه درب سرای از بیرون بر معتادین بند بود زیرا که احتمال فرار آنها وجود نداشت.
نیروهای دشمن به گمان اینکه بر کدام زندان مجاهدین عملیات می کنند و نیروهای پولیس و عساکر در بند مجاهدین را آزاد می کنند این عملیات را انجام داده اند در حالیکه هیچ یک از اسیران نظامی در این مرکز محبوس نبوده اند.
حبیب الله یوسف زی


2
بر بنياد گزارش های رسيده، گفته می شود شخصی به نام انجنیر سید احمدشاه سادات به عنوان معین تکنیکی و سرپرست وزارت مخابرات که از نفرهای مورد اعتماد رییس جمهور است، سند تحصیلی اش جعلی است.
وی در خلص سوانحش ذکر کرده بود که از دانشگاه آکسفورد ماستری گرفته اما پس از پیگیری که صورت گرفته است، معلوم شد که سندش جعلی است.
این در حالی است که اشرف غنی، داکتر هدایتی را با وجود داشتن دکتورا به عنوان سرپرست تعیین نکرده و معین تکنیکی قبلی را بخاطر نداشتن تخصص در حد ماستری برکنار کرده بود.
هارون معترف


3
عبدالمنان فراهی ريیس كشف و استخباراتي وزارت دفاع كه در تشكيل اين رياست دوازده هزار نفر وهر ماه سی‌ میلیون دالر هم مصارف این ارگان حامی‌ طالب است.
شفاخانه سردار محمد داوود خان هم از طرف همين رياست محافظت مي شود، موتر هايی كه به منظور انتحاری داخل شفاخانه مي شوند با كارت هاي هويت رياست كشف به امضاي عبد المنان فراهي بوده كه داخل شفاخانه شدند.
جالب اينكه در زمان منان خان ريیس تروريزم وزارت داخله بود يكي از دست يارانش بنام ملا عبدالقيوم بود كه در زمان طالبان امر نظارت خانه قومنداني امنيه كابل بود، حالا كسي بنام ملا همايون است كه قبلاً يك كف شناس بود مدير دفتر اش است. هر مناطقي كه انتحار يا يك حادثه رخ مي دهد از ايشان كمك مي خواهند.
گذشته از اين توريالي فراهي برادر منان فراهي در بست مل پاسوال بحيث معاون دفتر مقام وزارت امور داخله كار مي كند. بچه اش ريیس أركان مكتب حربي اردوی ملي است نامش فيصل است.
فعلا كسيكه معين كشف و استخباراتي وزارت دفاع است بنام هلال الدين هلال كه منان خان ايشان را در ... و قمار گرم ساخته كه از دنيا خبر ندارد و منان هر كاري كه از دست اش شد انجام مي دهد هلال شب روزش در زنكه بازي و قمار گم است.
هلال يكي از نفر هاي سر سپرده نماينده فوق العاده ريیس جمهور است كه نماينده فوق العاده فقط در بورد اش شريك است بعضي وقت جيز گري اش هم مي كند.
صالح زاده


4
دلایل شریک بودن اشرف غنی در فاجعه تروریستی شفاخانه چهارصد بستر:
داکتر شاکر تروریست به حکم غنی از زندان قندهار رها و در شفاخانه چهارصد بستر مقرر شده بود.
برای داکتر شاکر کارت(A) داده شده بود که این کارت فقط به مقامات بلند پایه حکومت، اعضای پارلمان و مسوولان امنیتی داده می شود تا بتوانند بدون تلاشی در هر موسسه ای داخل شوند.
چندی پیش اشرف غنی به چهار بستر رفت و رییس قبلی شفاخانه را به بهانه ای که چرا از طرف شب در شفاخانه نیست، برطرف و شخص مورد نظر خودش را در آنجا مقرر کرده بود.
مرده و زنده داکتر شاکر تروریست معلوم نیست. زیرا او از طرف امنیت ملی مخفی شده است، تا از افشای دست داشتن ارکان دولتی در این جنایت جلوگیری شود.


5
در یک مکتب خصوصی در ولایت ننگرهار، هفت قبضه راکت‌ انداز آر‌ پی‌ جی 7، چهار میل دهشکه، دو میل کلاشینکوف، 14 پایه مخابره دوربرد، یک لک و ده هزار دالر آمریکایی پول نقد، هزاران فیر مرمی و سه پایه کمره فیلمبرداری یافت شده است.
با این وجود این مدرسه همچنان باز است و طبق روال معمول فعالیت دارد.


6
مستی شب هنگام یک وکیل در پایتخت
لالی حمیدزی، عضو مجلس نمایندگان چند شب قبل در داخل منزل اش واقع در سرک دا الامان شهر کابل مستی اش را با شلیک ده ها گلوله جشن گرفت که بسیاری از ساکنان پایتخت به خصوص منطقه یاد شده را سخت نگران ساخت.
هر چند صدای شلیک به گوش رییس جمهور، وزیران دفاع، داخله و قوماندان امنیه و گارنیزیون کابل هم رسید، اما بدلیل ناتوانی در تطبیق قانون سکوت را بر اقدام ترجیح داده اند.


7
هراس افکن هراس افکن است، چه طالب باشد چه لالي
چندی پیش فیرهای خودسرانه و راه‌ بندی در شهر نو کابل باعث وحشت و هراس در میان شهروندان کابل گردید.
سرانجام فهمیده شد این فیرهای خودسرانه مربوط به افراد قومندان گارنیزیون کابل به خاطر محفل نامزدی یا دامادی پسرش بوده است. چند شب قبل نیز فیرهای پی هم آنهم در نیمه شب باعث هراس و وحشت در مربوطات کارته سه و چهار گردید.
فیرهای خودسرانه ‌ای که مربوط به افراد لالی حمیدزی برای به دنیا آمدن فرزند این جناب بوده است.


8
حكومت افغانستان حدود 60 تن از زندانيان حزب اسلامی را فهرست كرده كه بايد رها شوند.
اين افراد از فهرست 250 نفری فیلتر شده اند كه حزب اسلامی آن را به دولت افغانستان پيشنهاد كرده بود.
منابع می گويند: فهرست 60 نفری تنها شامل افرادی می شود كه پرونده سياسی دارند و برخی شان از ميدان های نبرد بازداشت شده اند.
همين مساله حالا به يك اختلاف ها ميان حزب اسلامی و حكومت بدل شده كه آمدن حكمتيار به كابل را نيز به تاخير انداخته است.
در همین حال سخنگوی حزب اسلامی نیز اعلام کرده است که برهم زدن توافقنامه صلح با این حزب عواقب بدی را در پی خواهد داشت.


9
ارگ، مجرایی برای استخدام قومی؟
داوود نورزی معاون اداره امور ریاست جمهوری با هدایت و حمایت مستقیم اشرف غنی رییس جمهور حکومت وحدت ملی مامور شده تا کسانی را از طریق اداره امور استخدام و به ادارات حکومتی تعیین و تقرر نماید.
در حالیکه به اساس قانون، کمیسیون اصلاحات اداری در ساختار حکومت وظیفه دارد تا از طریق پروسه شفاف و رقابتی کارمندان ادارات ملکی را استخدام نماید.
تعداد 200 نفر از این طریق تقرر یافته و قرار است 2000 نفر دیگر عنقریب تعیین شوند. اینکه این روند غیر قانونی است تردیدی وجود ندارد.
به یقیین می توان گفت که این پروسه خارج از کمیسیون اصلاحات اداری و دور از انظار عمومی مجرایی بر استخدام های قومی است.
اگر چنین نیست اداره امور لطف نموده روند استخدام را برای مردم روشن سازد، اسناد و هویت افراد تقرر یافته را در دسترس مردم قرار دهد.


10
سید جمال مبارز با 3620299 رأي مقام اول ستاره افغان را از آن خود نمود و زلاله هاشمی با3450512 رأي مقام دوم را بدست آورد.
بیشتر از ‌70 میلیون افغانی را مردم ما در هفته رای داده اند اما آب از آب تكان نخورد...

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   سالها قبل حامد کرزی یکی از خاین ترین چهره های دست نشانده ی غربی ها به عنوان ریس جمهور اوغانستان فعلی،(خراسان) آینده، فرمانی را صادر کرد که در تذکره ها پیش روی ملیت (افغان) بنویسند. آن زمان فرمانده نترس الحاج محمد بهلول "بهیج" سمت والی ولایت پنجشیر را عهده دار بودند‌.بعد از اصدار این فرمان خودسرانه و مستبدانه، فرمانده بهیج ریس ثبت احوال نفوس را به دفتر ولایت فراخوانده اظهار داشتند: "اگه ده تذکره ها "اوغان" نوشتی کِلک هایت را می بُرم". تا الحال در ولایت پنجشیر در تذکره ها پیش روی ملیت"تاجیک" نوشته میشود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

حکومت دست نشانده و مزدور بداند!

ما پنجشیری ها می میریم اما هویت اوغانی را قبول نخواهیم کرد.تحمیل هویت جعلی اوغانی بر تمام ساکنان این سرزمین خیزش عمومی را در پی خواهد داشت،خیزشی که منجر به سقوط حکومت و تار و مار شدن حامیان بین المللی شان خواهد شد.

>>>   جوانمردی_جمال_مبارز
در سفر هستم و برنامه را دیده نتوانستم، گفتند که جمال مبارز جایزه ای خود را به زلاله جان اهدا کرد و نامش را گذاشتند؛ #_همدیگر_پذیری. هرچند حرکت مبارز قابل قدر است اما سوال اساسی اینجاست که چرا باید حس همدیگر پذیری همیشه یک طرفه باشد؟ آیا طرف مقابل هم گاهی چنین حسی را در مقابل ما داشته اند؟ آیا نشانه های از همدیگر پذیری از سوی آنها نیز دیده میشود؟ و گپ آخر اینکه آیا اینها ارزش چنین حرکت ها را دارند ؟

>>>   هرکه در آسیاب فاشیزم گندم آرد میکنند از ما نیست

>>>   این همه شایعات که نوشته شده به معنایی این است.
مثلکه یک سګ جنګی را در نزدیک راه عام بسته کرده باشی هر کسی که از راه ګذر میکند میجفد وبس.

>>>   خطاب کردن سگ و جفیدن استعمال شده ات برمیگردد به خودت قبولی اقعیت ها برای بعضی ها سخت تمام میگردد سراسیمه شده از جاده انسانیت خارج میگردد چنین اشخاص خاین فورا دهان متعفن شانرا باز میکنند و کلمه سگ و جفیدن را استعمال میکند هر کس به اندازه تربیه و اخلاق و ظرفیت خودش حرف میزند به استثنای شماره اول خبر پخش شده تلکس شایعات که یک دروغ محض و پنهان کردن افتاب بدوانگشت و جلوگیری از تضعیف بیشتر جنگجویان طالبان ترورست اله دست پاکستان که توسط حبیب الله یوسفزی پاکستانی عضو فعال ای اس ای نوشته شده دیگر تمام شماره ان کاملا یک واقعیت عینی و غیر قابل انکار شدن واشکار است نه شایعه و نه بهتان است بلکه یک حقیقت مسلم و رخدادیست که صورتگرفته است .

>>>   دغدغه يى مان اين نيست كه تنها تاجيكان و يا قومى ديگرى حق دارد تا اقتدار را به دست گيرند، بل هدف اساسى و بلند مدت اين است كه قبيله گرايان را حق ندهيم تا خود را مالك ملك و مال بدانند و حق اقتدار و حاكميت اين سر زمين را ارثى بپندارند. هركى يك خشت را هم با هر بهانه يى در استحكام قدرت استبدادى قبيله گرايان مى گذارد، در حقيقت به آينده سياسى اين كشور جفا مى كند و همه اقوام را بدون استثنأ برابر صدمه مى زند.

>>>   جان پنجشیری شما باید شکر گذاری باشید اگرنه سقوط حکومت جایش ایم دفغه داغش است احتیاط کنید موفقیت ما دروحدت مااست

>>>   چکیده ای از مقاله ی جناب ریگستانی:
راه حل چیست؟
اول: به نظربنده ساختار سیاسی کشور را هم از راس هرم و هم از قاعده ی آن باید تغییر دادو غیرمتمرکز ساخت؛زیرا تغییر نظام از ریاستی به صدارتی،به تنهایی پاسخ گوی نیازمندی های سیاسی و تاریخی کشور نمی باشند.
دوم:راس هرم قدرت را باید صدارتی ساخت و قاعده ی آنرا فدرالی تنظیم کرد.
سوم:توزیع قدرت وثروت دریک نظام فدرالی می تواند به توسعه ی کشور بینجامد ورقابت ناسالم اقوام را به یک رقابت سالم تبدیل کند.در این صورت،مرکز قدرت از اهمیت می افتد و جای پسرفت را پیشرفت خواهد گرفت.
عمده ترین ویژه گی نظام فدرالی پیشنهادی بنده این ها خواهد بود:
1-افغانستان می تواند با حفظ ولایات،دارای ده ایالت باشد.
2-هر ایالت دارای یک پارلمان محلی خواهد بود که توسط مردم انتخاب می شوند.
3-چهل درصد عواید ایالت ها به خودشان تعلق می گیرد وشصت در صد باقی مانده به بودجه ی فدرال حواله می شود.
4-پارلمان های ایالتی به نمایندگی از مردم ایالت تصمیم می گیرند که بودجه ی چهل درصدی خود را در کدام بخش ها به مصرف برسانند.
5-دولت فدرال دارای ارتش،امنیت و پولیس فدرال می باشد تا به حیث قوه ی برتر از نظم و اتحاد کشور پاسداری کند.
6-کشور دارای یک دولت مرکزی،یک سرود،یک بیرق ویک نمایندگی خارجی می باشد.
به این ترتیب عدالت اجتماعی،اقتصادی و سیاسی تامین شده ورقابت ناسالم اقوام بر سر غصب قدرت در مرکز به یک رقابت سالم بین ایالت ها تبدیل می گردد.
صالح محمد ریگستانی
برگرفته :ماندگار

>>>   مشکل من #_کرکت نیست، موضوعات دیگری است:
مشکل من بودجه چندین میلیون دالری کرکت بورد است، مشکل من عدم بودجه متعادل برای تمام بخش های ورزشی است، مشکل من کرکت بوردی است که کارمندان آن 100% پشتون اند، مشکل من عدم دعوت بازیکنان کرکت باز غیر پشتون به تیم های کرکت است، مشکل من یورش چند تا وحشی مثل لالی حمیدزی به فدراسیون فوتبال است و در مقابل یک غیر پشتون در صد متری کرکت بورد هم رفته نمیتواند، مشکل من کم مهری حاکمان در مقابل ورزشکاران دیگر رشته ها است، مشکل من سرمایه گذاری غیر متوازن در ولایت ها در بخش ورزش است، مشکل من رشوه ستانی از تاجران برای کرکت است، مشکل من وحشی گری های بعد از بُرد کرکت است ... و ده ها مشکل دیگر
شما هم اضافه کنید لطفا

>>>   کارنیک وپسندیده شده است.
ع

>>>   عبدالمنان فراهی ريیس كشف و استخباراتي وزارت دفاع كه در تشكيل اين رياست دوازده هزار نفر وهر ماه سی‌ میلیون دالر هم مصارف این ارگان حامی‌ طالب است.
شفاخانه سردار محمد داوود خان هم از طرف همين رياست محافظت مي شود، موتر هايی كه به منظور انتحاری داخل شفاخانه مي شوند با كارت هاي هويت رياست كشف به امضاي عبد المنان فراهي بوده كه داخل شفاخانه شدند.
جالب اينكه در زمان منان خان ريیس تروريزم وزارت داخله بود يكي از دست يارانش بنام ملا عبدالقيوم بود كه در زمان طالبان امر نظارت خانه قومنداني امنيه كابل بود، حالا كسي بنام ملا همايون است كه قبلاً يك كف شناس بود مدير دفتر اش است. هر مناطقي كه انتحار يا يك حادثه رخ مي دهد از ايشان كمك مي خواهند.
گذشته از اين توريالي فراهي برادر منان فراهي در بست مل پاسوال بحيث معاون دفتر مقام وزارت امور داخله كار مي كند. بچه اش ريیس أركان مكتب حربي اردوی ملي است نامش فيصل است.
فعلا كسيكه معين كشف و استخباراتي وزارت دفاع است بنام هلال الدين هلال كه منان خان ايشان را در ... و قمار گرم ساخته كه از دنيا خبر ندارد و منان هر كاري كه از دست اش شد انجام مي دهد هلال شب روزش در زنكه بازي و قمار گم است.
هلال يكي از نفر هاي سر سپرده نماينده فوق العاده ريیس جمهور است كه نماينده فوق العاده فقط در بورد اش شريك است بعضي وقت جيز گري اش هم مي كند.
ع

>>>   شما پنجشیری ها که میمیرید همان قدر عاید هم دارید شیرپورهمه از شماست تعداد جنرال های پنجشیر بیشتر ازهمه ولایات است یک دزد شما صرف از پول پشقل 50 ملیون افغانی اختلاس کرده دیگرش تمام زمین های شهر کابل راغصب کرد

>>>   عبدالمنان فراهی خودش یک اختطاف چی است

>>>   آنچه را نوشته کردید من خبر ندارم تنها از منان فراهی که وطندار من است خبر دارم که یک آدم است که تمام جوانی خود را به ... گری سپری کرده است ملیون ها دالر پول نقد دارد از قوم های مولوی فقیر است که جز از رهبران بزرگ طالبان است که تمام تصمامیم طالب ها بدست او است که پشت پرده کار میکند هیچ گاه به مصاحبه حاضر نه میشود

>>>   و مشکل من بی غیرتی تاجیک است که در صد متری کرکت رفته نمی تواند و بی غیرتی تاجیک است که خود را دایم فارسی وان معرفی می کند و حتا از تاجیک گفتن هم می شرمد

>>>   عبدالمان فراهی اصلا از قوم مولوی فقیر نیست همه دورمغ است

>>>   خوب این موضوغ را همه درک کردید و نوشتید این فاجعه یک بار نبوده و نخواهد بود. اینفاجعه ریشه یابی شد از الف تایا نام هم داده شد قتل های ظالبانی ؛قومی؛ سمتی ؛زبانی ؛نژادی عاملین این فاجعه را نه دولت بلکه همکاران این شفاخانه شناسایی کردند پس کیها باید از این دولت وحشت آفرین سوال کند ؟و که به این سوال ها جواب بگوید؟ و چه قسم؟ از کجا باید شروع کرد؟ شاید فردا نوبت دگری باشد . هم چنین پس فردا نوبت دگر. خوب عبدالمنان فعلا کجا است ؟ چرا اولا والدین که وارث این شهیدان است و بعد دوست های نزدیک این شهیدان و در اخیر تمام مردم افغانستان دنبال این مرد جفا کار وخطا اندیشه بخاطر پرسیدن این فاجعه روان نیستند؟ چرا لست های این شهیدان آزاد اندیشه و فداکار جامعه ترتیب و به جامعه بینن المللی تحویل داده نمیشود؟ چرا یک میز مدور به خاطر چگونگی این فاجعه توسط مردم تشکیل نمیگردد؟ این پرسش ها از کجا بایدآغاز گردد؟ این خساره جبران ناپذیر را از که باید جویاشد یا از کیها؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است