توافقنامه آموزش امامان مساجد امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۱/۱۴ کد خبر: 131196 منبع: پرینت

توافقنامه همکاری ایجاد مرکز آموزشی امامان مساجد میان وزارتخانه های حج و معارف امضا شد.

به نقل از تمدن، در این مراکز آموزشی امامان مساجد از صنوف 14 و 16 مدرک پایان دوره کسب می کنند که نصاب تعلیمی آن تحت نظارت وزارت معارف قرار خواهد داشت.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف معتقد است که ایجاد مراکز آموزشی و افزایش رشد تعلیمات امامان مساجد نقش آنان را پر رنگ تر می سازد.

این توافقنامه از آنجا امضا شد که بر بنیاد گزارش ها، در شماری از مساجد کشور امامان مساجد، مردم را بر ضد دولت تحریک می کردند که گفته می شود با ایجاد این چنین مراکز و افزایش سطح تعلیمات، این روند کاهش خواهد یافت.

گفتنی است از جمله 150 هزار مسجد در افغانستان، تنها 50 هزار آن راجستر شده وزارت ارشاد، حج و اوقاف است که از این میان نیز تنها 5200 واحد آن به گونه رسمی فعالیت دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امامان مساجد
نظرات بینندگان:

>>>   ضرورت به آ»وزش نیست معاش دبل وپول بدهید خود آنها میدانند چی کنند بازهم اگر آموزش لازم است به پشاور بفرستید تا خوب آموزش ببینند
ر

>>>   بشرطیکه مواد درسی توسط کسانیکه افراطیت را ترویج میکنند تهیه نشود.

>>>   ملا هیبت هم تعلیم یافته پاکستان است که رهبر ترورستان طالبان از طرف ای اس ای تعین شده ملا های تعلیم یافتهپاکستان علم دین برایشان اموختانده نشده بلکه انها را به مسلک ترورستی و دروغگویی و وطنفروشی مانند رهبران گروه طالبان تعلیمات میدهند .

>>>   بسیار تصمیم عاقلانه ی است من خیلی مفید خواهد بود از مسئول که این تصمیم را اتخاذ نموده کمال تشکر را می نماییم امیدوارم که به نتجیه خوبی برسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است