عربستان بیشترین سرمایه را برای طالبان خرج کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۱/۱۷ کد خبر: 131360 منبع: پرینت

عربستان سعودی نشستی را در باره جنگ افغانستان با حضور عالمان دین کشورهای اسلامی میزبانی می کند. در این نشست با حضور کشورهای اسلامی جهان، علیه هراس افکنان همفکری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، مولانا فرید آگاه مسایل نظامی در برنامه «فراخبر» گفت: عربستان برای ما مسلمان ها کشوری بزرگ از نگاه معنویت است و سرزمین وحی و قرآن است، قبله ما است. حجاز هم موقعیت اعتقادی و دینی ما را تشکیل داده است. این کشور باید به افغانستان در این پانزده سال کمک می کرد و برای رفع تروریست از آن حمایت می کرد. اما کاری که در این مدت کرد این بود که بهترین ثروت و سرمایه را برای طالبان هزینه کرد و طالبان را حمایت و پشتیبانی زیادی کردند.

وی در خصوص دلیل برگزاری این جلسه توسط عربستان گفت: در حال حاضر طالبان از زیر دست عربستان برآمده است و به طرف روسیه متمایل شده است از این لحاظ عربستان سعودی این قضیه را درک کرده است که طالبان آهسته آهسته در حال گستاخ شدن هستند و این نشست را به راه انداخته است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   عربستان از خدا میخواهد که روسیه با طالبان همدست شود وزمینه اسلام گرایی را در روسیه فراهم کند.
عربستانی که بعد از دخول قوای شوروی در افغانستان ، فکر کرد که قدم بعدی روسیه بحر هند و تمام کشور های عربی بشمول عربستان خواهد بود و تمام عبأ و قبا و چلتار آنها از بین خواهد رفت و کالای کارگری ده جانشان خواهد شد و به دست شان داس و چکش داده خواهد شد و شب و روز بالای شان کار خواهد شد، امروز نه تنها از از بین رفتن کمونیزم خوش هستند، بلکه میخواهند که حکومت طالبانی را در روسیه نیز بنیاد گذارند و در عوض فابریکه ،همه جا مسجد بسازند و در عوض کار، همه جا نماز خوانی برپا کنند.

>>>   نویسنده عزیز ، حرف هایت همه درست ،ازکشور قبله عالم ، کشور محمد، کشور حاجیان جهان ، کشور ، کشوز مفت خور، کشور سر زمین نفت ، بلاخره پدر طالب و داعش که در مقابل دیگر کشور های اسلامی کمر به قتل کشور های همسایه بسته است چیزی یاد آور نه شده اید ، کشوریکه طالب را بلا جان افغانستان کرد ، و حالا هم در پلان جدید می خواهد جناب داعشیان رو به جان کشور افغانستان و همسایه ها بندازد

>>>   کاملا تحلیل واقع بینانه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است