حضور گسترده طالبان در بغلان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131418 منبع: پرینت

در یک سوی شاهراه بغلان قندوز پرچم افغانستان و در سوی دیگر شاهراه پرچم سفید طالبان به اهتزاز در آمده است.

به نقل از طلوع، پولیس محلی بغلان ضمن هشدار از افزایش ساحات تحت کنترل طالبان در این ولایت تاکید می کند که اگر عملیات نابودسازی هراس افکنان در این ولایت آغاز نشود، ناامنی ها در بغلان گسترش خواهد یافت.

پولیس محلی بغلان می افزاید که در بسیاری از ساحه های این ولایت پرچم طالبان در نزدیکی پرچم نیروهای امنیتی به اهتزاز در آمده است.

در همین حال فرمانده پولیس بغلان می گوید که نیروهای امنیتی آماده هستند که بخش های تحت کنترل طالبان را پس بگیرند.

این گفته ها در حالی است که نزدیک به ده ماه است که ولسوالی دهنه غوری، ده ها روستا در شهر پلخمری و چند ولسوالی دیگر بغلان در دست طالبان می باشد و دولت بر این بخش ها حاکمیت ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   تخار دژ استوار و تسخير ناپذير مقاومت بود، فرمانده مسعود را استوار تَر ساخت، مردم تخار نبرد ها و دشواري هاي فرواني را تجربه كرده اند. حق مردم اين سرزمين نستوه و ازادي آور است كه مورد حرمت قرار گيرند. استبداد، ستم، محروميت، بي عدالتي و خون سهم تخار نبايد باشد. من جنگ چهل دو شب و روز را به ياد دارم و در آن زمان ديده بودم كه مادران تخاري چه گونه به خط اول مقاومت نان و آب روان مي كردند. اينك اين پايگاه استراتژيك، مدتي است در خون است. يك قلدر و استبدادگر در شهرستان رستاق خون مردم را مي نوشد و آبروي مردم را مي ريزد؛ اما هيچكسي تكان نمي خورد. قتل ها و خون ريخته شده پسين انگار ارزش پي گيري و دادخواهي را ندارند. ملت رستاق مدتي است كه همه عدالت و قانون مي خواهند؛ أما از والي ولايت، از مركز و از نمايندگان اين ولايت خبري نيست. من هنگاميكه هجم اين تراژدي را بالآي مردم خود در تخار مي بينم، خويشتن را نفرين مي كنم و جز وأي دريغ گفتن چاره يي ندارم. مردم سربلند و مقاومت گر تخار را دريابيد! زيرا دوباره آنها چون كوه پناه و سنگر ما خواهند بود.
نخبه گان تخار و نسل جوان بايد دادخواهي كنند و خونخواران را به قانون بكشانند تا مردم نفس راحت بكشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است