سکوت غرب در استفاده عربستان از سلاح های ممنوع
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۶/۱/۲۰ کد خبر: 131462 منبع: پرینت

استفاده از سلاح های ممنوعه در یمن برای سعودی ها آزاد است و آمریکایی ها و انگلیسی ها به هر میزان که آل سعود بخواهند در یمن از آنها استفاده کنند، تسلیحات ممنوعه در اختیارشان قرار می دهند و در عین حال چشم خود را روی جنایات متجاوزان سعودی می بندند.

در حالیکه مواد شیمیایی مسموم کننده در منطقه خاورمیانه گسترش می یابد و تروریست ها از این مواد استفاده می کنند، اما دشمنان مردم منطقه بویژه آمریکا، این موارد را نادیده می گیرند و با وارونه جلوه دادن حقایق، موجب گسترش اینگونه تسلیحات در منطقه شده اند.

در این میان توجه به نقش عربستان سعودی در بکارگیری این تسلیحات علیه ملت مظلوم یمن، قابل تحلیل و ارزیابی است. در حالی که تشدید حملات منفعلانه و البته ضد حقوق بشری جنگنده - بمب افکن های سعودی با سلاح های ممنوعه شناخته شده در جهان به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسوول بین المللی در امر امداد رسانی، نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه است، سکوت مدعیان حقوق بشری بویژه آمریکا در راستای پنهان کاری و فریب افکار عمومی منطقه و جهان همچنان ادامه دارد.

دروغ بزرگ آمریکا در دفاع از شهروندان مورد هجوم تسلیحات شیمیایی در منطقه در حالی است که سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی مسئولانه به موضوع کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات هوایی رسیدگی نکرده و همه تلاش و همت خود را برای توقف فوری اینگونه حملات و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان یمنی به کار نگرفته اند.

چندی پیش سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از آمریکا و انگلیس خواست تا هر چه سریعتر فروش تسلیحات ممنوعه به عربستان سعودی را که از آن در جنگ علیه غیر نظامیان یمنی استفاده می کند، متوقف سازند و زمینه انجام تحقیقات بین المللی برای پیگیری عاملان و مسوولان حملات غیرقانونی به یمن و تحویل آنها به عدالت را فراهم نمایند.
در حالیکه برخی کشورها همچنان ایتلاف سعودی را به انواع سلاح های ممنوعه تجهیز می کنند، دلایل و مستندات زیادی وجود دارد که نشان می دهد این سلاح ها در حملات به بیمارستان ها و مناطق شهری یمن به کار گرفته می شود و موجب کشته شدن شمار زیادی از شهروندان بویژه کودکان یمنی شده است.

از سوی دیگر، ایتلاف عربستان اعتراف کرده که از بمب های خوشه ای BL-755 علیه اهداف نظامی در یمن استفاده کرده و این در حالی است که بیش از یکصد کشور جهان استفاده از آن را ممنوع کرده اند.

در چند روز گذشته اخباری در جهان مبنی بر استفاده ارتش سوریه از بمب های شیمیایی در خان شیخون سوریه منتشر شده و رسانه های غربی - عربی بدون هیچگونه دلیلی ادعا کرده اند که ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است؛ این در حالی است که سواستفاده برخی کشورها از مساله حملات شیمیایی در سوریه و مطرح شدن آن در شورای امنیت برای فشار بر دمشق مطرح شده و توطئه ای است که هدف آن مانع تراشی در مسیر ایجاد صلح و ثبات در این کشور و حمایت از اقدامات تروریستی در سوریه است؛ سکوت کامل محافل غربی - آمریکایی نیز در این خصوص نشان از رفتار دوگانه آمریکا و شماری از کشورهای غربی با موضوع سلاح شیمیایی دارد.

با وجود اطلاع آمریکا و کشورهای غربی از بکارگیری سلاح های ممنوعه از سوی عربستان علیه ملت مظلوم یمن، اما مدعیان حقوق بشری این موارد را نادیده می گیرند و سعی می کنند با فریبکاری و رفتار های دوگانه مانع از آشکار شدن حقایق متقن برای افکار عمومی منطقه و جهان شوند.
البته حملات جنگنده - بمب افکن های سعودی به مناطق شهری یمن در حالی است که صرف هزینه های نظامی سرسام آور در دورانی که آل سعود با کسری بودجه و دیگر مشکلات ساختاری در اقتصاد خود مواجه است، رژیم سعودی را بر آن داشته تا به جنایات خونین و ضد انسانی خود در راستای منافع رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن ادامه دهد، اما این امر نمی تواند به عنوان توجیهی برای فریب و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی مورد سواستفاده قرار گیرد.

البته واضح و روشن است که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی فارغ از عاملین و قربانیان آن امری مذموم و نادرست است که حکماً و قانوناً محکوم است و علاوه برآن، همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه و غیرقانونی از سوی آمریکا، خطرناک تر، مخرّب تر و نقض اصول مصرح حقوق بین الملل است.

به هر روی، اکنون که موضوع تسلیحات شیمیایی در رسانه های غربی مطرح شده و این رسانه ها با نوعی مظلوم نمایی فریبکارانه، به دنبال تحریف افکار عمومی منطقه و جهان برآمده اند، توجه به نقش ویژه و البته مخرب آمریکا و چند کشور غربی در گسترش تسلیحات ممنوعه بویژه شیمیایی، امری پراهمیت و قابل بررسی است و نباید از نظر دور نگاه داشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرب
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است