یهود و نصاری را به دوستی نگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۶    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131650 منبع: پرینت

وقتی تصمیم می گیرند موضوعی را بر اذهان عامه دیکته کنند یا بخواهند کسی را متهم نمایند هرگز به دفاعیات و گفته های طرف مقابل توجهی نمی شود.
بگونه زمینه سازی می کنند که انگار همه چیز واقعیت دارد و باید مردم بپذیرند.

جریان استخباراتی سازمان سیای آمریکا که در افغانستان بیشتر از دیگر کشورها حتی داخل امریکا فعالتر عمل می کند، برنامه های مدون و منسجی را به مراحل عمل می رساند که دیگران از فهم اصلی ماجرا عجز هستند و گمان می کنند آنچه مطرح شده واقعیت دارد.
در این میان برخی افراد به اصطلاح روشنفکر و یا تحلیلگر سیاسی و یا فعالان جامعه مدنی را هم علم می کنند که برکج فهمی عامه مهر تاییدی باشد و حتی سیاسیون و دست اندکاران دولتی نیز پذیرای طرح از پیش طرح شده شان باشند.

برخی افراد تا زمانیکه تحت فرمان و سیاست شان گام بردارند، حمایت می شوند اما به محض کوچکترین تخطی از مدار خارج شده و به مهره سوخته ای بدل می شوند که باید از میدان بدر شود.

پس بیایید دقت کنیم و چند موضوع را برای خود اصل قرار دهیم. موضوعاتی که هم در دین بر آنها تاکید شده و هم تجربه سال های گذشته مهر تاییدی بر حقانیت شان است.
برکفار و بیگانگان هرگز اعتماد نکنیم و از آنان کمک نخواهیم.
بخیر که رستگار می شویم.

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏ أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ (سوره مائده)
(ای کسانی که ایمان آورده اید، یهود و نصاری را به دوستی نگیرید که آنان دوست یکدیگرند و کسیکه آنان را دوست بدارد، خود او هم از ایشان است، همانا خدا مردم ستمکار را هدایت نمی کند)

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یهود نصاری
نظرات بینندگان:

>>>   عرب ها وعربستانبدون اجلزه امریکا واروپا نان هم نمیخورند بر ای ما اروپا وامریکا صد مرتبه بهتر از مسلمانان دروغی پاکستان است
ر

>>>   کلمات کلام الله هیچ نوع تاثیری بر کاسه لیسان غرب ندارد. گاهی اوقات جناب اشرف غنی سخن از اسلام می زند و دیگران را کافر و مرتد می خواند، در حالی که خود خبر ندارد خانم ایشان عیسوی است .
در دین مبین اسلام ازدواج یک فرد مسلمان با یک خانم که دین دیگری دارد خلاف ارزش های اسلامی و معنوی است و ازدواج انان باطل است. شاید جناب اشرف غنی این موضع را اصلا نمی داند و یا هم خود را به خواب غفلت زده است . تنها ازادی و استقلال افغانستان با مبارزه کردن با متجاوزین به دست خواهد امد، مبارزه تنها راحل فرار از اسارت است. و جواب خود فروخته شدگان و متجاوزین فقط گلوله است وبس . اگر مبارزه در راه ی ازادی کشور جرم و تروریست بودن است من این واژه تروریست بودن را بیشتر از واژه اسارت دوست میدارم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   اقای یوسفزی
اگر اسلام این است که شما و اربابان طالبتان رفتار می کنند.
صد رحمت به یهود ونصار ا!!!!!!!!!!!!!

>>>   حبیب الله یوسفزی چرا آقای غنی را دور از اسلام معرفی میکنی
بهترین ومتفکر ترین مسلمان آقای غنی است مگه پارسال نشنیدی
در روز عاشورا آقای غنی در سخنرانی خود گفت ا مام حسین نواسه
خدا است تا حا لا شنیده بودی
جاغوری

>>>   مشکل شما این است که آخرت را فراموش کردید و دل به دنیا بستید کافری که خدا ج دشمن خانده دوست مسلمان نمی شود

>>>   پیام روشن من به افرادی از این دست این است:
تاریخ،شعر،ادبیات وهمه ی آثار و اسناد مکتوب و منقوش ما گواهی می دهند که صاحبان اصلی و قدیمی این سرزمین کدام مردم اند.با وجود همه ی اسناد مالکیت که از نیاکان ما باقی مانده است ودر اختیار ما قرار دارند اعلام می کنم:
در خراسان بزرگ برای همه ی اقوام و مردمان فرصت و امکان بود و باش،کار،تحصیل وزندگی آبرومند وجود دارد. هیج کس و قومی را از دامان پر مهر و پرفرهنگ خراسان اخراج نمی کنیم،مجبور به مهاجرت نمی سازیم.مهمانان عزیز ونا عزیز خود را،گرامی می داریم و بر سفره ی این تمدن بزرگ سهیم می سازیم وبالاتر از آن بر صدر می نشانیم وشریک تلقی می کنیم. در فرهنگ ما مهمان را بر جایگاه ارجمند می نشانند و کلمه ی مهمان هم مرکب از مه و مان است و مه یعنی بزرگ. کمک شان می کنیم تا فرهنگ انسان دوستی،نوع پروری و مهربانی و مدارا را از مولانای بزرگ و سنایی و عطار(استادان و آموزگاران ما)یاد بگیرند. ما بنیاد گذاران حقوق بشر هستیم."کوروش کبیر"در استوانه ی خود نوشته است که با همه ی اقوام،مردمان،زبان ها، وادیان و مذاهب با مروت و مدارا رفتار کنید و به انسان ها وحقوق شان احترام بگذارید. بر دروازه ی سازمان ملل شعر پدران من نوشته شده است:
بنی آدم اعضای یکدیگر اند
که در آفرینش زیک گوهر اند
چوعضوی به درد آورد روزگار
دیگر عضو ها را نماند قرار
توکز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
لطیف پدرام

>>>   در مورد طالبان چه می گویید که حالا به نوکری پاکستان و عربستان بسنده نکرده و برای نیل به اهداف شیطانی و ضد انسانی خود به روس ها نیز رو آورده اند. تجارب چهار دهه اخیر کشور ما نشان داده است که ... برای گروه مختلف ....و طالبان صرف وسیله است و همه پیرو فلسفه ماکیولیزم اند ، یعنی برای رسیدن به هدف هر راه ممکن جواز دارد و خوددیدم که این رهبران ... و طالبان به ذلت های نبود که تن در ندادند . و خود به چشم سر دیدیم که هدف شان پر کردن جیب ها بود و حالا برای حفظ دالر های باد آورده بهترین وسیله بهم انداختن مردم بجان همدیگر است ،چون سلاح دین از استفاده شان خارج شده است و برای مردم افشا شدند.
شمس تمنا

>>>   در اثر پرتاپِ بزرگترين بامب غير هستوي امريكايى در ننگرهار چند «داعشي» كشته شد؟
از نهادهاي امنيتي مي پرسم.

>>>   طالب و ارگ هر دو يكى اند

>>>   نجیب بارور
دو جریان با یک نام فعالیت دارند، یک "محور ملی" حزبی‌ست که از حزب افغان‌ملت منشعب شده است که امروز از تربیون آن حامدکرزی سخن‌رانی کرد، "محور ملی" دیگر جریانی‌ست که رحمت‌الله نبیل رئیس امنیت‌ملی پیشین در راس آن است. این مساله که چگونه ممکن است دو جریان با یک نام وجود داشته باشد بماند بر سر جایش، اما این‌که نزدیک‌ترین مهره‌ها به کرزی در هردوی این جریان‌ فعال هستند حائز اهمیت است. به‌نظرتان این نوع پیچیدگی‌ها و ابهام‌گرایی‌ها به‌خاطر چیست؟

>>>   حیف کوروش که امیر بخارا را از خود بجا ګزاشت!

>>>   Sidiqullah Tuwhidi
جناب كرزي صاحب!
ما همه تاريخ زنده حكومت شما هستيم وهمه حوادث را از دوهزاريك الي پايان حكومت شما از اداره موقت تا دور دوم انتخابي را بياد داريم.
از پتو ودستار تان در كنار سربازان امريكايى تا هدايت گرفتن تان از خليل زاد از هم دردي با خانواده هاي سربازان ناتو تا رفتن به كمپ ديويد در كناربوش را همه بياداريم.
لطفن به حافظه يك ملت توهين نكنيد كسيكه در كنار امريكايي ها وبه زور ناتو و پول اروپا وأمريكا حكومت كرده باشد نمي تواند أكت قهرمان ضد امريكايي كند. كدام بي خرد آگر به شعار ها واكت هاي شما اعتماد كند.

>>>   بنام کسی که دنیا را باعظمت آفریده وبه به همه چیز دانا است : از طالب گرفته تا داعش اخوان المسلمین بوکوهرام لشکر طیبه ووو این ها هراس افکن استند این ها دشمن ترقی پیشرفت صلح آرامش وخلاصه دشمن بشریت استند وباید در هرجای این کره خاکی که استند محو شوند : مرحبا به کرزی صاحب عامل تمام ترور وحشت دهشت پدر تروریزم مادر القاعده واز همه مهم تر مادر قاموس کلمه افغان چیزی بنام نمک حرامی نداریم پااس نمک از هر نمکدان که خوردی بدار:اگر امریکایی هانمیبودند معلوم نبود که تاحالا کرزی صاحب به کدام هوتل پاکستان کچالو پست میکنی امیدوارم به هیچ دوست تروریست بر نخورد :بااحترام افغان گیر مانده دربند تحجر وعقب گرایی از هرات

>>>   او برادریکه به یهود و نصاری صد مرتبه رحمت میگوید نه از اسلام آگاهی داشته و نه به راه و روش مسلمانان رفته اگر مسلمان زاده باشد هیچ وقت این کلمه را در زبان نخواهد گرفت اسلام نه به طالب ارتباط دارد و نه به شخص آیا مطاله از اسلام داری چرا دین نمی آموزی اولاً فکر کن دین مربوط طالب و یا شخص نیست دین از همه انسان های است که اولاً خود را شناخته و بعداً خدارا بشناسد.
ع م ب از بدخشان

>>>   ای را ست می ګویی ؟ پس چرا پیامبر در اولین هجرت اش به یک ملک مسیحی مهاجرت کرد ؟
و با یارانش به انجا رفت این دوستی نبود چی بود ؟
حالی که ما هم از دست کفار به تنګ امده ایم البته کفار که در کشور ما هستند کفار مسلمان نما ، کمک خواستن از امریکا بهترین کار است . هر جند مسلمان نیست ولی وجدان شان پاک تر از بسیاری از مسلمان نما ها است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است