رویدادها و تحولات آمریکا در چهارشنبه 23 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۶/۱/۲۴ کد خبر: 131660 منبع: پرینت

** ترامپ در مصاحبه ای با نیویورک پست تلویحا دست از حمایت دوست، معتمد و حامی خود استیو بنن برداشت و وقتی از او پرسیده شد که آیا به مشاور ارشد خود بنن اعتماد دارد یا نه گفت که گرچه به او علاقه مند است اما بنن سابقه طولانی در کمپین های انتخاباتی او نداشته است.
این اظهارات آشکارا از شکاف میان رییس جمهور آمریکا و استیو بنن دوست و حامی او که زمانی گفته می شد بر همه تصمیم گیری های کاخ سفید نظارت و تسلط داشت حکایت می کند و همزمان گفته می شود که یکی از دلایل این جدایی جرد کوشنر داماد با نفوذ ترامپ و حامی قسم خورده اسراییل در کاخ سفید و عدم خرسندی او از رویکردهای بنن بوده است.

** فاش شد که اف بی آی در تابستان سال گذشته فعالیت های کارتر پیج یکی از مشاوران ترامپ را زیر نظر داشته و بنا بر مدارک بدست آمده به این نتیجه رسیده بوده است که وی بعنوان مامور یک دولت خارجی در جهت منافع روسیه در این کشور فعالیت می کرده است.

** ترامپ که در پی حمله موشکی به سوریه از طرفی ناوهای هواپیمابر آمریکایی را برای مقابله با آنچه که اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی خوانده شده روانه آب های منطقه کوریا کرده بود، در یک پیام توییتری نوشت که در رابطه با بحران کوریای شمالی با رییس جمهور چنین گفتگو های تلفنی مثبت و سازنده ای داشته که طی آن شی جین پینگ آمادگی خود را برای حل مسالمت آمیز این بحران اعلام کرده است.

** یکی دیگر تحولات توجه بر انگیز دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه دولت ترامپ با رهبران کرملین بود که در پی حمله موشکی هفته گذشته آمریکا به سوریه پیش بینی می شد در فضایی سرد و پرتشنج برگزار شود و نتیجه مطلوبی برای واشنگتن در بر نداشته باشد.
در حالیکه پوتین رییس جمهور روسیه قبل از سفر تیلرسون اعلام کرده بود که با او دیدار نخواهد کرد اما در یک تصمیم غیر منتظره پس از دیدار وزیران خارجه دو کشور با وزیر خارجه ترامپ دیدار کرد و تیلرسون در پی این دیدار در یک نشست مطبوعاتی گفت همانطور که به همتای روسی خود و رییس جمهور روسیه گفته است روابط میان دو کشور در شرایط کنونی در پایین ترین سطح خود قرار گرفته و هیچ اعتمادی میان دو دولت وجود ندارد.
وی در این دیدار اضافه کرد، دو کشوری که از بیشترین زرادخانه های هسته ای برخوردارند نمی توانند و نباید به چنین روابط سردی با هم ادامه بدهند.

** شان اسپایسر سخنگوی رییس جمهور آمریکا که در اظهارات دیروز خود گفته بود حتی هیتلر هم به قهقرایی که اسد با استفاده از سلاح های شیمیایی فرورفته فرونرفته بود، پس از روبرو شدن با واکنش های تند، بخصوص در جوامع یهودی و صهیونیستی، به سهل انگاری و بی توجهی به ابعاد هولوکاست متهم شد.
اسپایسر صبح چهارشنبه در گفتگو با شبکه سی بی اس از این گفته ها اظهار پیشمانی و عذر خواهی کرد و با تاکید بر این که با چنین اظهاراتی موجب نومیدی رییس جمهور متبوع خود شده از مردم کشورش خواست که او را ببخشند و توجه داشته باشند که همه انسان ها دچار اشتباهاتی از این دست می شوند.

** رسانه های آمریکایی همزمان با دیدار وزیر خارجه ترامپ با رهبران کرملین سخنان دیروز نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را بازتاب دادند که در یک گفتگوی تلویزیونی روسیه را در خصوص حادثه شیمیایی خان شیخون سوریه متهم به پنهانکاری کرد. وی همچنین مدعی شد که رهبران کرملین در حال حاضر بسیار عصبی هستند و روسیه بعد از حمله شیمیایی به جزیره تک افتاده ای تبدیل شده است.

** ماجرای جاسوسی های اطرافیان اوباما در مورد تیم انتخاباتی ترامپ امروز نیز ادامه داشت و در این رابطه سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما بعنوان یکی از کارکنان کاخ سفید آن زمان که در این جاسوسی ها نقش مستقیم داشته، مورد آماج انتقاد حامیان ترامپ قرار گرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدرت آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است