رحیمی: طالبان رسما یک جریان تروریستی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131999 منبع: پرینت

سخنگوی ریاست اجرایی کشور امروز پنجشنبه 31 حمل 1396 طی یک نشست خبری در خصوص مسایل کشور وضاحت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی در این نشست در خصوص اینکه طالبان یک گروه سیاسی است که باید با آنان گفتگو شود گفت: طالبان رسما یک جریان تروریستی هستند که دست به اعمال جنایتکارانه و تخریبکارانه می زنند و یک جریان سیاسی در افغانستان نیستند.

رحیمی بیان کرد: هیچ حکومتی از دید حکومت افغانستان نباید دست به چنین اقدامی بزند و اگر چنین اعلامی از طرف هر حکومتی صورت بگیرد از نظر ما محکوم است. طالبان حق دارند که خشونت و تروریزم را کنار بگذارند و از دستاوردهای کشور دفاع کنند، وارد جریان سیاسی در کشور بشونند و فعالیت داشته باشند.
سخنگوی ریاست اجرایی کشور افزود: روس ها نگرانی امنیتی دارند و اعلان هایی کرده اند که با طالبان تماس دارند اما به هیچ صورت آنان را به رسمیت نمی شناسند و کمک تسلیحاتی و نظامی انجام نداده اند.

وی، درخصوص اجازه ورود نداشتن جریان های بی طرف، رسانه ها و جامعه مدنی به محل پرتاب مادر بمب ها در اچین ننگرهار اظهار کرد: تحقیقات تا اکنون جریان دارد و نهادهای امنیتی در این مورد اطلاعات را ارایه می کنند. هرلحظه که ارزیابی ها تکمیل و امنیت تامین شود، زمینه حضور خبرنگاران و اعضای جامعه مدنی از طرف حکومت فراهم می شود.

رحیمی افزوده است که تنها مراکز داعش و ترویست ها هدف قرار گرفته است و اظهار می کند: پرتاب این بمب میان مرز افغانستان و پاکستان، یک پیام واضح برای پاکستان است که در سیاستش در حمایت از تروریستان تجدید نظر کند.

سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی،درخصوص هشدار مسعود به برکناری وی و بی ثباتی کشور بیان کرد: مسعود در صحبتش تاکید کرده است که افغانستان نیازمند صلح، ثبات و اجماع ملی است و تصمیم های عجولانه این روند را دچار آسیب می کند و فکر نمی کنم که از جنگ داخلی حرف زده باشد.

وی، یادآور شد که در خصوص عزل آقای مسعود با ریاست اجرایی مشورت نشده است و اضافه کرد: در روند های دمکراتیک ایتلاف ها شکل می گیرند و شکسته می شوند اما در هر صورت به این معنا نیست که به طرف جنگ داخلی یا بی ثباتی برویم.

رحیمی افزود: سیاستمداران افغانستان حق دارند که روند دمکراتیک را در چوکات قانون و قاعده بازی مرسوم دنبال کنند و نگرانی در مورد جنگ داخلی و بحران وجود ندارد و به کسی اجازه این مورد داده نمی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحیمی
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   رحیمی صا حب تو هم از ان جمله غلا ما ن حلقه به گو ش غر ب هستی

>>>   طالبان فعلا در خط اول کشور های بزرګ قرار دارد و کشور های ګه پوست اجرایه را به وجود اورده خود انها این ګروه را یک ګروهی تقریبا قوی وسیاسی تلقی میکند واګر این اقا به این نظر است پس پیش ما ګروه تروریستی طالب و ګروه ترورستی شورای نظار یکی است هردوی ایشان ویران کار هستند ولی ګروهی شورای نظار چند قدم پیشتر از طالب است طالب صرف افراطیت میکند ولی شورای نظار افراطیت دزدی انسان ربایی چور وچپاول بلخصوص در اختطاف دست بالا در سطح اسیا دارد. این اغا باید چهار انګشت خود را هم متوجه باشد که طرف خودش است.

>>>   ع خوب یک شخص غلا م غربی ما نند خود که گویا سخن گوی وی است پیدا کرده است

>>>   فقط اوغان(پشتون) باش! "ف وردک، زاخیلوال و... شاهد هستند."
دزدی سرمایه ملی، همکاری با تروریسم خونخوار، زیر پا گذاشتن قانون و صد ها نوع خیانت و جنایت دیگر انجام بده! نه تنها به محاکمه کشانده نمیشوی، بلکه از جانب فاشیزم لقب بابا نیز برایت داده میشود.
فاروق وردک دزد معارف و مؤسس مکاتب خیالی، زاخیلوال دزد گمراکات کشور و ضیاالحق عمرخیل دزد آرأ مردم، حامد کرزی نماینده و پشتیبان سیاسی طالبان، گلبدین راکتیار جنایتکار انسان ستیز، اشرف غنی سر دسته تقلبکاران و... .

>>>   یکی از ویژگی های سیاست مداران جبهۀ مقاومت پیشین مخالف طالبان در سفرۀ حاکمیت در هر سطحی که قرار داشته اند، به حالت اپوزیسیونی آن ها بر می گردد. آن ها همیشه منتقد و معترض بوده اند و از جریان حاکم و عملکرد حاکمیت در حالی که خودشان شریک این حاکمیت هستند، انتقاد و شکوه سر داده اند. و یا در بهترین حالت برای بهبود و تغییر در اداره و سیاست حکومتی مانند واعظان مساجد به وعظ و نصیحت پرداخته اند و همچون نهادهای مدنی و انجمن های فرهنگی و اجتماعی، پیشنهاد ارائه کرده اند. این وضعیت نشان از ضعف و درماندگی عمیقی دارد که آن ها علی رغم مشارکت در قدرت سیاسی، فاقد توانایی و صلاحیت در عملکرد و اجراآت هستند. ریشه های این ضعف و درماندگی به چه بر می گردد و ناشی از چیست؟

>>>   حکومت غنی، عبدالله کاملا مردم سالار میباشد.
از ارشادات مجیب رحیمی سخنگوی عبدالله.

>>>   كسانيكه قوه قضايه و سكتور نظامى را بعد از لك بخشى مقام رياست جمهورى ، در انتخابات ، نيز بخشيدند، چى پاسخى دارند؟

>>>   زورگویی اگر شرم است، خاموشی در برابر آن شرم بزرگتر است!

>>>   اگر من جاي دكتور عبدالله و تيم اصلاحات و همگرايي بودم، تا فرا خوان لويه جرگه و تعديل قانون اساسي و باز تعريف صلاحيت هاي رييس جمهوري و ايجاد پست نخست وزير اجرايي و تعريف اختياراتش، حدود صلاحيت هاي رييس جمهوري را نيز هم مانند حدود صلاحيت هاي رييس اجرائيه در توافق نامه ي تشكيل حكومت وحدت ملي تعريف مي كردم، با اين حساب، رييس جمهوري هيچ گاه نمي توانست و اجازه هم نداشت بار بار و به كرات منبع مشروعيت اش را انتخابات شفاف و عادلانه و قانون اساسي افغانستان بپندارد.

>>>   شفیق الله شهیم
کجاست آن مردیکه صدای خودرا بلند کند، متاسفم با این معامله گران که خود ومردم خودرا همزمان فروختن

>>>   بسمه تعالی
فردا جمعه اول ثور1396 مردم قهرمان، مجاهد و عدالت خواه ولایت بغلان،طی همایش باشکوه حمایت خود را از موضعگیری های لطیف پدرام رهبر کنگره ی ملی افغانستان،در باره ی مرز رسمی دیورند و همین گونه ضرورت فدرالی شدن افغانستان،اعلام میدارند.
وقت پذیرایی: فردا جمعه، اول ثور، ساعت 9 قبل از چاشت.
محل پذیرایی: هوتل آرزوی شهر، جوار چوب فروشی.

>>>   طالبان به هیچ وجه یک حزب سیاسی و یا یک فرکسیون سیاسی و یا یک
جریان سیاسی محسوب نه میشوند در جهت نفع کشور دیگر و حمایت مالی
که در تهیه سلاح و اب و نان و لباس و تداوی و پناه گاهای با امن و مرفه و سایر امکانات
و تعلیمات نظامی و بالاخر در خراب کاری مواضع عامه وقتل های
بی رحمانه از کودکان تا زنان و پیر مردان و سایر غیر نظامیان این کشور کمک
بی دریغ میکند . چنانچه بلند پایه ترین مسوول این کشور بار ها اعتراف و
بیان نموده . تروریست های دیگر کشور های چند با افراد نظامی این کشور
معلوم الحال با طالبان همدست استند که بار ها مرده و زنده شان در عرصه ء
زدوخورد ها که ایشان به راه می اندازند افتاده و یا گرفتار شده اند .
اگر خود را سیاسی و صاحب اراده ء خود میدانند بسم الله دروازه مذاکره
و صلح برایشان باز است بفرمایند در سیاست داخل شوند و طبق قانون اساسی
که مردم افغانستان به اکثریت قاطع آنرا به تصویب رسانده اند
داخل انتخابات شوند و با رای مردم یا راس قدرت را نصیب شوند و یا در
حکومت شریک شوند و هم خواست های خود را به رای بگذازند . جنگ و ترور
راه حل نیست .
-- حکومات دیگر مانند روسیه ای فدراتیف حق مداخله رادر پشتیبابی ازین
گروه وحق مداخله در امور داخلی ما ندارند . صدای سفیر دولت روسیه
مداخله ء آشکار است .
م.ش.ف کابل

>>>   Raheel
گله از طالب که عسکر می کشد، احمقانه است. گله از حکومتی کنید که توانایی گرفتن امنیت قطعه عسکری خود را ندارد. گله از استخبارات این دولت است. شورای امنیت با این گز و برش چه می کند که نه در شفاخانه اردو امنیت وجود دارد و نه در داخل قطعه عسکری.
طالب در کجا مخفی میشود؟ دستهایی که طالب می پرورد و به ملا عمر فاتحه می گیرد چرا افشا و تعقیب نمی شوند؟
اين که طالب نمازگزار می کشد حرف تازه نیست. این که طالب تروریست است کدام کشف تازه نیست و ماهیتی نیست که تازه فهمیده شود. طالب جنایتکار و تروریست به دنیا آمده است.
مشکل ما دولت قومیست و طالب در همین دولت جایگاه و پایگاه دارد. تا این دولت باشد طالب هست و جنایت و ترور ادامه خواهد داشت.
فکر برهم زدن خانه صیاد کنید!

>>>   بر من خورده نگيريد اگر بگويم كه اين آدم مفعول بيش نيست . اى كاش اين آدم يكى از اين كتاب ها را هم خوانده بود ..

>>>   رحیمی خود در دوران حکومت داکتر نجیب عین ایدیشه طالب را داشت صرف در لباس کمی تغیر پیدا شد آنهم نیک تایی و تخن سفید.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است