رویدادها و تحولات سوریه در نهم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۳    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132402 منبع: پرینت

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه تلاش تروریست های داعشی برای نفوذ به دو منطقه المقابر و کارخانه ها به سوی مقر تیپ امنیت الکترونیک را در اطراف شهر دیرالزور دفع کردند.
در این عملیات 17 تروریست داعشی کشته شدند و یک خودروی مجهز به تیربار، یک عراده توپ و یک دستگاه موتورسیکلت تروریست ها منهدم شد.

** 'شیه شیائویان' نماینده ویژه چین در امور سوریه در دیدار با 'سرگئی ورشینین' رییس اداره خاورمیانه و آفریقای شمالی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو با ارزیابی مسایل سوریه و حل و فصل بحران این کشور، بر لزوم اجرای مفاد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در باره مساله سوریه از جانب همه طرف های مناقشه تاکید کردند.

** کاخ کرملین با صدور بیانیه ای با اشاره به دیدار سه شنبه هفته جاری پوتین با مرکل و سپس دیدار روز چهارشنبه وی با اردوغان در شهر سوچی، اعلام کرد که اوضاع سوریه و مبارزه با تروریسم از موضوع های اصلی دیدار و مذاکرات پیش روی رییس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است.

** همزمان با ادامه درگیری ها میان تروریست های تکفیری در غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه٬ گروه تروریستی تکفیری تحریر الشام با صدور بیانیه ای گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام را مسوول این درگیری ها معرفی کرد.
درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز گذشته در شرق پایتخت سوریه آغاز شده است.

** نیروهای دموکراتیک کرد سوریه شامگاه جمعه مناطق حی النبابله و حی الزهرا و نیز حی الوهب در شهر الطبقه در 55 کیلومتری غرب الرقه را از اشغال داعش آزاد کردند.

** براساس اعلام یک مقام سفارت آمریکا در مسکو، وزارت خارجه آمریکا از دولت قزاقستان دعوتنامه حضور در مذاکرات سوری آستانه را دریافت کرده است.
این در حالی است که به نوشته رسانه های روسی، افراد مسلح مخالف دولت سوریه هنوز دعوتنامه شرکت در دور آتی مذاکرات سوری آستانه را دریافت نکرده اند.
دور آینده مذاکرات دو روزه سوری آستانه 13 ماه ثور در پایتخت قزاقستان آغاز می شود.

** ارتش سوریه همزمان با درگیری گروه های تروریستی در غوطه شرقی مناطق جدیدی از محله قابون پایتخت را پاکسازی کرد.
نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت بر مسجد الهدایه در شمال محله قابون دمشق که در مرز محله تشرین قرار دارد، مسلط شد.

** در درگیری میان تروریست ها در غوطه شرقی دمشق تاکنون بیش از 40 تروریست کشته و 70 نفر دیگر زخمی شدند.
بنا بر اعلام گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، این درگیری ها در نزدیکی دمشق و میان گروه تروریستی جیش الاسلام از یک سو و گروه های تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن از سوی دیگر آغاز شد.

** رسانه های نزدیک به تروریست ها روز جمعه اعلام کردندکه ابوغازی مسئول نظامی گروه تروریستی تحریرالشام در درگیری های میان تروریست ها در غوطه شرقی به هلاکت رسیده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است