حکمتیار باید کاملا تحت کنترل دولت باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۱۴ کد خبر: 132657 منبع: پرینت

دولت افغانستان باید به تمام تعداد، انواع و سلاح بر حزب اسلامی کنترل و اشراف داشته باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ناصر موسوی، مسوول شبکه نهادهای مدنی افغانستان، در گفتگو با «آرزو» معتقد است دولت باید کنترلی مشخص بر حکمتیار داشته باشد و افزود: اگر قرار بر این باشد که حکمتیار مانند سایر رهبران جهادی، سیاف، مجددی و خلیلی و همه رهبران جهادی که در افغانستان زندگی کرده اند، چنین زندگی را اختیار کند، دولت افغانستان باید به تمام تعداد، انواع و سلاح بر حزب اسلامی کنترل و اشراف داشته باشد تسلیم سلاح آنها هر چقدر طول بکشد مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر دولت افغانستان کنترلی بر تعداد اسلحه حکمتیار و بر افراد نظامی آن نداشته باشد، زمان بندی مشخص برای تسلیم اسلحه اش وجود نداشته باشد و اینها خارج از کنترل دولت باشند، قطعا مشکل ایجاد می شود.

وی افزود: یک نفر نمی تواند هم در کنار دولت باشد و هم سلاح مسلح داشته باشد. کنترل هم به این معنا است که سلاح های شان مشخص باشد، پایگاه هایشان مشخص باشد و اینها هم کاملا باید تحت کنترل دولت باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان باید به تمام تعداد، انواع و سلاح بر حزب اسلامی کنترل و اشراف داشته باشد. کدام دولت از فردا همه کاسه لیسه حکمتیار میشه در حکومت وحدت ملی که اکثریت افراد نا ملی رشوت خور دزد غاصبین زمین است
حتمان بسوی حکمتیار سرا زیر میشود تازه به تازه نو به نو
نبی جاغوری

>>>   شما حا مه معدنی چرا می ترسید از انحینر صا حب شما خو در عیا شی خو د غر ق هستید

>>>   اگر روزی پاکگستانت ملا هیبت الله را سرگروپ اشرار را بفرستد خدامیداند چی تعداد اعضای کابینه اعضای پارلمان اعضا ی حکومت دست های اورا ببوسند ؟

>>>   بــه نبی جاغوری !
همو مادربم خواه ده تن باشه خواه نباشه
مـــه مــــیرم سنگ ماشه از تو باشــــه

>>>   حیوان درنده به معنی صلح بلدیت ندارد برای وی فقت انسان را دیدن چپه کردن و خون آنرا چشیده لذت بخش است ......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است