حکمتیار جسارت طرح مساله ملی را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۱۶ کد خبر: 132725 منبع: پرینت

فصل تعریف و طرح مساله ملی.

در اینکه گلبدین حکمتیار، کاه کهنه را باد می‌کشد، هیچ تردیدی نیست. خط کشی های ارزشی_ایدولوژیک اش. مطالبات و باید و نباید کردن های سیاسی اش در قبال منازعه تاریخی قدرت. کور سوی لینز تنگ و کمره ابتدایی اش. کمره خلته ای مجهز با آستینچه کشال تکه ای که همچنان سیاه و سفید بیرون می‌دهد و با جهان رنگ بیگانه است. کهنگی ادبیات سیاسی که ذهنیت دود زده و قدیمی حکمتیار را از ته دستار تمام فصل سیاه اش بالا می‌آورد و از سایه و سیاهی به روشنای آفتاب و در محضر وجدان جمعی و داوری جمعی به نمایش می‌گذارد. خلاصه تمام آنچه حکمتیار از آن گپ می‌زند، عملا باد کشیدن کاه کهنه را می‌ماند. این جا است که با باورمندی بسیار محکم و محاسبه شده می‌گویم، حکمتیار و گفتمان ارزشی اش در تقابل، مواجهه و مقایسه با گفتمان ارزشی نسل جدید افغانستان، (نسل من)، یک مهره سوخته، تاریخ تیر شده و فرسوده ای بیش نیست.

در میدان بازی های سیاسی_استخباراتی حلقه ارگ و شورای امنیت ملی و همچنین در وزنه گذاری های سیاست قومی، باز هم حکمتیار چیز تازه و اعتبار تازه ای با خود نیاورده است اما آنچه اهمیت دارد این است که حکمتیار به عنوان یکی از سیاسیون شناخته شده و قدیمی، پس 21 سال زندگی فراری و جنگ با نظام جمهوری اسلامی افغانستان، دوباره به کابل برگشته است.

همزمان که اعلام می‌کند از جنگ با نظام دست کشیده است، با زبان رک و صریح گپ می زند. تعارف نمی‌کند. نه در خط کشی های ایدیولوژیک اش و نه در خط کش گذاری ها و باید نباید کردن های منازعه تاریخی قدرت و سرنوشت سیاسی. رک گپ می زند. صداقت گفتاری دارد و با هیچ کسی تعارف ندارد و این یعنی حکمتیار جسارت طرح مساله ملی را دارد. وقتی تعارف ها و اداهای بی ریخت و بی تعهدات دروغین در قبال مساله وحدت ملی درست جواب پس نمی‌دهد، نوبت طرح کردن بی تعارف مساله ملی می رسد و این چیزی است که حکمتیار جسارت کلید زدن اش را دارد.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
سیاست قومی
نظرات بینندگان:

>>>   آهسته آهسته به توصیفش می پردازند

>>>   این یک موضوع معلوم است که حکمتیار نه یک شخص علمی است و نه یک سیاستمدار حرفه ای یک جنگ سالار است و همه تفکر او به انحصار قدرت
از راه خشونت چه لفظی و چه جنگی ختم میشود. بهتر است در کوه و جنگل میبود تا اینکه به شهر پایین میشد واز نگاه فزیکی کاملآ به تحلیل می رسید.
ما یک جمله ای سازنده و یک طرح مبتکرانه از او نه شنیده ایم .
معلم احسان الله از کندهار

>>>   آشنا جان!
بعد از گ.. زدن چار زانو نشستن بی فایده است!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است