مردم نمی توانند حکمتیار را ببخشند
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132822 منبع: پرینت

ماه ها از امضای توافقنامه صلح با حکومت وحدت ملی با حزب اسلامی می گذرد. و حکمتیار بالاخره چند روز گذشته در ولایت ظاهر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،سمیع دره ای، فعال جامعه مدنی در برنامه «راه حل» درخصوص نظر مردم افغانستان در مورد آمدن حکمتیار و صلح با وی اظهار کرد: دیدیم که نه تنها بحث آمدن حکمتیار، در اینجا در افغانستان مورد استقبال قرار نگرفت، بلکه بسیاری ازنهادها و بسیاری از افراد و بخصوص شهروندان کابل نسبت به این آمدن حساسیت نشان دادند و از او به هیچ وجه استقبال نکردند.

وی ادامه داد: یکی از این نمونه های عدم استقبال، پاره شدن عکس های حکمتیار بود که در چند روز گذشته می بینیم. مردم نشان دادند که نسبت به حکمتیار و آمدن وی به هیچ وجه راضی نیستند و نمی توانند کسی را که سال های سال مردم را خصوصا شهر کابل را به ویرانه مبدل کرده است و بیشتر از هزاران نفر را در اینجا به خاک و خون کشانیده است، ببخشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   مردم نكو آغا دره!!! بكو كه شوراى بد نام نظار، وطنفروشان و خائنين معلومالحال به آمدن حكمتيار خوش نشدند!!! حكمتيار بدتر از اين دزدان ووطنفروشان عرفوى شده نميتواند!!! خودت هم كوشش مكن كه خود را به طرف و جز مردم معرفى كنى!! از حرف هايت معلو هست كه كى هستى و از كجا اب مى خورى!!! عكس هاى حكمتيار را هم همين دزدان باره كردند!! اكر مردم عكس ها را بايان كنند به يقين كه بسيار عكس هاى هست كه بايد بايان و سوزانده شود همجو مسعودف، ربانى، فهيم، و ....و اوباشان ديكر!!!

>>>   من مى بخشمش .

>>>   حکمتیار برای شروع جنگ داخلی آماده است

>>>   مردم همانطوریکه شورای نظار وجمعیت ها را بخشید این اتنظیم را نیز خواهد بخشید موتر شوی ها به این بهانه گناهان تان را پنهان کرده نمتوانید شما نداف ها را یکروز همراهی شما نیز حساب شدنی است

>>>   دزد های شمالی را میتوانند ببخشند؟؟؟

>>>   دره صاحب آیا در کابل تنها آغا حګکتیار
مسوول کشتار اهالی شریف کابل بود یا دیګر احزاب هم ؟ چرا از آنها نام نمی بریدبهخیالم که شما هم از جمله انها هستید آیا آفتاب به دو انګشت پت میشود برادر عزیز از تفرقه اندازی چیزی نمی براید به جز نابودی بس است همین قدر نابودی که جوانان ما کشته شدند.
قیوم از کابل

>>>   پای مردم عام نباید به کشمکش های سیاسی تنظیم ها کشانده شود، مردم نمیتوانند حکمتیار ر ببخشند اما مردم همچنین نمیتوانند: مسعود، ربانی، سیاف، خلیلی، محقق، قسیم فهیم، قانونی، عبدالله عبدالله و دیگر رهبران جهادی را ببخشند.
پاره شدن عکس های حکمتیار کار مردم نبوده و خودسری های بی پایۀ مشتی از اوباشان عمدتاً پنجشیری میباشد زیرا دل مردم با پاره نمودن عکس تسلی نمیشود، این از همان سلسله ماجراجویی های تنظیم جمعیت و شاخۀ تروریستی آن (شورای نظار) و خلاصه همان پنجشیری های قطاع الطریق است که فضای آرام مملکت را هرگز به نفع شان نمی پندارند، البته که به نفع شان هم نیست!
اگر بدست مردم باشد، عکس چی که نام رهبران جهادی را بدون استثنی از قاموس افغانستان پاک میکنند و چنین روزی را نیز شاهد خواهیم بود.

میهن زرغون

>>>   عکس هایشرا کسانیکه برضد صلح هستند پاره کرده وآن اشخاص از انظارمردم پوشیده نیست وکدام تاثیر منفی به روند صلح وارد کرده نمیتوانند وهمچنان آمدن حکمتیار ازطرف مردم بسیار زیاد اسقبال شد و این استقبال ادامه دارد صرف کسانی محدودی بآمدن شان مخالفت میکند که تعصب قومی ، سمتی ، لسانی ،گروهی ووابستگی به بیگانگان دارند وهمیشه آنرا دامن زده ومیزنند اینکه موصوف بمردم جواب بگوید اگرتمام طرفهای درگیرجنگهای چند دهه اخیر جواب بگویند درانصورت حکمتیارنیز جواب خواهد گفت

>>>   مردم کابل وافغانستان ظلم وتجاوزات دیگر گروها و شبکه هارا که درطول سالهای گذشته زمان کمونیستی وزمان جنگ های داخلی را بخشیده میتواند ولی یک گرو که با روند صلح پیوسته نه میبخشد؟ آیا این طور خونیست که به نماینده ګی از مردم، ګروهاوشبکه های که منافع شان تا حال درجنګ تامین بودانهابه نماینده ګی از مردم افغانستان حزب اسلامی افغانستان ویا ګرو مخالف دیګر دولت اسلامی افغانستان را نه میبخشد؟
مردم کابل وتمام کشور همه آګاه اند ودیګر فریب شبکه های که میخواهند مردم مارابه تفرفه سوق دهند نخواهند، خورد.از تمامی ګروها وشبکه ها تقاضا می نمایم تا به مثل مسلمان واقعی دست به دست هم دهند وبرای تامین امنیت، پیشرفت وترقی سعی ورزند، آیا پدران ونیاکان مان از هزاران سال قبل دراین کشور به مانند برادر زندګی نه نموده اند، اکثریت مردم ما ریشه مشکل شناخته ولی باز هم به خاطر اشخاصی که آنها خودرا نماینده ګان و تیکداران مامعرفی میکنند به انها اعتماد می نمایم درحالیکه هیچ نفع آنها نه به ما ونه هم به قوم کار نموده اند. از تیکداران قومی هم میخواهم تا دیګر برای آبادی، امینت وهمزیستی منافع شخصی شانرا کنار بګذارند و به صمیمت وآرامی زنګی اختیار نمایندونشود تا سرمایه های هنګفتی را که درطول سالهای ګذشته بدست آورده اندبه خاک یکسان ګردد.
بیاید تا همه یکدیګر را درآغوش ګیرم واز اشتباهات همدیګر بګذریم، لذت که درعفع وبخشش است در انتقام نیست.

شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است