جمعیت کشور حدود 30 میلیون نفر تخمین زده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132953 منبع: پرینت

اداره‌ی احصاییه‌ مرکزی افغانستان نشریه‌ی تخمین نفوس سال ۱۳۹۶ را منتشر کرد.

بر اساس آمار این نشریه، نفوس کشور در این سال بر اساس فرمول‌های مشخص ۲۹.۷ میلیون تخمین شده است که از این میان حدود ۱۵.۲ میلیون تن را مــــردان و حـدود ۱۴.۵ میلیون دیگر را زنان تشکیل می‌دهد.

براساس سرشماری ۱۳۵۸، نفوس کوچی‌ها ۱.۵ میلیون تن تخمین زده شده است که در نفوس ولایت‌ها شامل نمی‌باشند اما در اوایل ســــال ۱۳۸۳ (۲۰۰۴میلادی) سروی ملی چند سکتوری در کشـور صورت گرفت که نتایج آن بعد از تحلیل و ارزیابی نشان می‌دهد که نفوس کوچی‌ها ۱.۴۶ مـلیون نفر می‌باشد.

سرشماری در افغانستان بعد از سال ۱۳۵۸ به علت درگیری‌ها و وضعیت نامناسب تاکنون صورت نگرفته است.

درســـال ۱۳۹۶ از جمله ۲۸.۲ میلیون نفر نفوس مسکون، ۲۱.۱ میلیون نفر(۷۴.۸ فیصد) را نفـــوس دهاتی و۷.۱ میـلیون نفر (۲۵.۲فیصد) را نفوس شهری تشکیل می‌دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت کشور
احصاییه
نظرات بینندگان:

>>>   از جمله این هفت میلیون نفر نفوس شهری، شش میلیون آن در شهر کابل زندگی میکنند و باقیمانده یک میلیون دیگر آن در سی و سه ولایت دیگر؟؟؟

>>>   درزمانی محمدداوود خان جعميت افغانستان 20 میلیون بود از آن سالها تقریبا40 سال گذشته. امکان ندارد . اگر آمار گیری دقیق صورت بگیرد بالای60 میلیون نفر جعميت افغانستان می باشد. یک جعميت بی سروپا به اسمی کوچی در بین کشور پاکستان و افغانستان ساکن میباشند که همیشه به ضرر این دو کشور بوده البته معامله گران سودی خوبی داشته قدیم ها قصه میکردند سال پيش قبل از این که نفوذ شماری شروع شود سرازیر شدن کوچی ها به افغانستان آغاز می شد وبعد از آن مامور های نفوس شماری کاری خودرا آغاز میکردن

>>>   نگفتی که چند فیصد آنها را پاشتون ها تشکیل میدهد زیرا گلبدین ادعا دارد که 65 فیصد هستند.
اینکه روزانه صد ها نفر پاشتون میمیمرد آیا در 65 فیصد آنها کدام تغییر میاید و یا خیر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است