سناتوران مجلس را ترک کردند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۶    ۱۳۹۶/۲/۲۶ کد خبر: 133189 منبع: پرینت

عدم حضور رییس کمیسیون اصلاحات اداری، رییس برنامه توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی و رییس ثبت احوال در مجلس سنا جنجال برانگیز شد.
اعضای مجلس سنا عدم حضور این مسوولان حکومتی را بی‌احترامی به این مجلس خوانده و شماری از سناتوران در اعتراض به این مساله، نشست عمومی روز سه شنبه (۲۶ ثور) مجلس سنا را ترک کردند.

این مسوولان حکومتی به دلیل اخذ امتحان از داوطلبان استخدام در برنامه توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در یک زبان ملی و چگونگی آغاز روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی به مجلس سنا فرا خوانده شده بودند.

«محمد علم ایزدیار» معاون اول مجلس سنا گفت که وزارت دولت در امور پارلمانی صبح امروز طی نامه‌ای به این مجلس خبر داده است که نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری به دلیل دعوت رییس جمهور نمی‌تواند در مجلس حضور پیدا کند.

وی افزود: در نامه وزارت دولت در امور پارلمانی آمده است که آقای نادری همراه با سایر مسوولانی که مجلس سنا خواستار استجواب آنان شده، در یکی از نشست‌های آینده این مجلس حضور خواهند یافت.
به گفته وی، مسوولان یاد شده باید در روز یک شنبه آینده در نشست مجلس حاضر شده و به سوالات سناتوران پاسخ گویند.
اما؛ این مساله سناتوران را قانع نکرد و برخی آنان در اعتراض به عدم پاسخگویی رییس کمیسیون اصلاحات اداری نشست عمومی مجلس سنا را ترک کردند.

سناتوران مدعی شدند که آقای نادری در برگزاری امتحان از داوطلبان برنامه توزیع شناسنامه های الکترونیکی در یک زبان ملی مقصر است و نیز در بسیاری از استخدام‌ها سلیقه ای برخورد کرده است.

جمهور نوشت: پیش از این، برگزار کنندگان این امتحان گفته اند، داوطلبان در «سی‌وی»‌های خود گفته بودند که به 2 زبان ملی آشنایی دارند و بنا بر همین اصل، امتحان را به زبان دری برگزار کرده‌اند و این روند از نظر آنان مشکلی ندارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
نظرات بینندگان:

>>>   بد کردند. دری زبان ملی است کدام زبان محلی خو نیست؟ چرا یاد ندارند

>>>   افراد بی لیاقت وخیالی دانشگاه ها برای خود بهانه جور میکنند
درست درس می خواندین فارسی یک زبان بین المللی است وباید یاد داشته باشید
بدخشی

>>>   نادر نادری خودش پشتون است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است