رویدادها و تحولات فلسطین در روز شنبه 30 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133364 منبع: پرینت

** میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین، درباره مسایل خاورمیانه با محوریت اوضاع سرزمین های فلسطین و ضرورت اتحاد گروه های فلسطینی مذاکره کرد.
براساس اعلام بوگدانف، روسیه بر موضع اصولی در حمایت از تحقق حقوق قانونی ملت فلسطین از جمله تاسیس حکومت مستقل در مرزهای سال 1967 پافشاری می کند.
روسیه عضو گروه چهار میانجیگر بین المللی است و به همراه آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی می کوشد.

** کمیته ملی حمایت از اسیران فلسطینی اعتصاب غذا کننده از همه فلسطینیان خواست برای حمایت از اسرای در بند رژیم صهیونیستی، خرید کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.
اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در حالی به سی و چهارمین روز خود رسیده که برخی اخبار حکایت از وضعیت وخیم سلامتی اسیران دارد، به خصوص که برخی از آنان از نوشیدن آب نیز امتناع کرده اند.
اسرای فلسطینی محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی به منظور تحقق درخواست های خود از 17 ماه می جاری دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

** مقامات رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا عصبانی و خشمگین هستند، چرا که در نقشه جغرافیایی، سرزمین های اشغالی 1967 از مناطق تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی محسوب نشده است.
وزیر صهیونیستی با اشاره به وعده دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، گفت که سفارت آمریکا پایگاه سیاسی ترامپ در اسراییل (فلسطین اشغالی) است، نه برای ما.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است