تحولات عراق در یکشنبه 31 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۶    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133432 منبع: پرینت

** اسکندر وتوت عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از هیات کشورش به سرپرستی فواد معصوم رییس جمهوری عراق در ریاض خواست تا این اجلاس ننگ آور را ترک کند.
به اعتقاد این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، حضور هیات عراقی در این اجلاس به مفهوم تبعیت از محور سعودی – آمریکایی در منطقه و نشانه تن دادن عراق به خواسته های این محور است.

** رسانه ها و شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق امروز در مواضعی گسترده، اجلاس ریاض را برای جهان عرب و اسلام شرم آور خواندند.
بسیاری از آن ها این اجلاس را سکویی برای تاجگذاری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر اعراب و مسلمانان دانستند و برخی از روزنامه نگاران نیز از حضور گسترده رهبران عربی و اسلامی در این اجلاس به عنوان 'گله های شترمرغی' یاد کردند که بدون هیچ صدایی به 'مسلخ آمریکایی در ریاض' سوق داده می شوند.

** طی دیدارهای امروز معاون وزیر صنایع، معادن و تجارت کشورمان با مقامات ارشد در وزارتخانه های ورزش و جوانان و صنایع و معادن عراق، دو طرف بر گسترش مناسبات در حوزه های ورزشی و صنایع و معادن میان تهران - بغداد تاکید کردند.

** سید عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی بزرگ ترین جریان سیاسی عراق و سید مقتدا صدر رهبر جریان صدری ها در عراق، روز شنبه با صدور بیانیه هایی، به برگزاری اجلاس ریاض واکنش نشان دادند.
حکیم نسبت به گسترش شکاف منطقه ای هشدار داد و مقتدا صدر به رهبران عرب و اسلامی توصیه کرد که به آمریکا اعتماد نکنند.

** نیروهای عراقی روز شنبه با پاکسازی دو محله مهم و راهبردی '17 ژوئیه' و 'الربیع' در بخش غربی موصل، یک گام به پایان عملیات آزاد سازی این شهر که در دهم ژوئن 2014 در یک یورش غافلگیرانه به اشغال داعش درآمده بود، نزدیک تر شدند.
فرماندهی عملیات نینوا شنبه شب از تکمیل عملیات پاکسازی محله 17 ژوئیه خبر داد و اعلام کرد که پرچم عراق بر فراز ساختمان های بلند این منطقه به اهتزاز در آمده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است