رویدادها و تحولات سوریه در روز اول جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۷    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133481 منبع: پرینت

** رسانه های سوریه٬ سفر رییس جمهوری آمریکا به عربستان و برگزاری نشست ترامپ با سران کشورهای عربی را غارت اموال مردم عربستان و کلاهبرداری آمریکایی از حاکمان سعودی و دیگر کشورهای عرب؛ همچنین توطئه ای برای کلاهبرداری بیشتر از آن ها و ایجاد هرج و مرج و تفرقه در منطقه توصیف کردند.

** تروریست های مستقر در غوطه شرقی امروز با نقض توافق مناطق کاهش تنش، با حمله خمپاره ای به محله المزرعه پایتخت سوریه سه شهروند را زخمی کردند.
در چهارمین دور گفتگوهای سوری – سوری در پایتخت قزاقستان، روسیه پیشنهاد داد تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.
دمشق در تاریخ 14 ماه ثور طرح روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را پذیرفت.

** دو مستشار نظامی روسیه، مامور به خدمت در سوریه طی حمله تروریست ها در منطقه ای از سوریه زخمی و بر اثر شدت آسیب های وارده جان خود را از دست دادند.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، شمار نظامیان جان باخته روسیه در عملیات ضد تروریستی سوریه به بیش از 30 نفر رسیده است.

** عبد القادر بن صالح رئیس مجلس الجزایر روز گذشته به نمایندگی از عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری کشورش در نشست ریاض با اشاره به بحران انسانی در یمن که مردم با وبا دست و پنجه نرم می‌کنند، بحران در سوریه که میلیون‌‌ها سوری به دلیل ترس از تروریست‌ها به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند و همچنین بحران در لیبی که صدها لیبیایی قربانی داعش می شوند، تاکید کرد که امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که راه برون رفت از بحرانی که در این کشورهای دوست و برادر وجود دارد فقط راه حل سیاسی است و گزینه‌های نظامی اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد.
رییس مجلس الجزایر در جمع حاضران در نشست ریاض خاطر نشان کرد که علت حضور الجزایر در این نشست‌، احساس مسئولیت و وظیفه برای یافتن راه حلی همه جانبه، فراگیر و ریشه‌ای برای بحران در یمن، سوریه و لیبی است تا مردم این کشورها از ویرانی، مهاجرت و ترس و وحشت از داعش در امان باشند.

** پس از این که روز گذشته صدها تروریست و خانواده های آن‌ها در قالب آخرین گروه از محله الوعر شهر حمص خارج شدند و پرچم سوریه را بر فراز این محله برافراشتند؛ شهر حمص امن و خالی از سلاح و افراد مسلح اعلام شد.
تروریست‌های که در شهر حمص حاضر به تسویه وضعیت خود و ماندن در این شهر نشدند در چند مرحله به شمال شرق استان‌های حلب و ادلب منتقل شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است