ناآرامی ها در جنوب تونس با 70 کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۵    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133489 منبع: پرینت

درگیری میان نیروهای امنیتی و پولیس با تظاهرکنندگان در جنوب تونس، یک شهروند تونسی کشته و 70 نفر دیگر از جمله 20 نیروی امنیتی زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت تونس افزود: یک جوان تونسی پس از آن که به طور غیرعمد توسط موتر نیروهای مرزی در منطقه الکامور واقع در جنوب تونس زیر گرفته شد، کشته شد.
وزارت بهداشت تونس افزود: 50 نفر دیگر نیز به خاطر استشمام گاز اشک آور و یا شکستگی ، در منطقه الکامور و تطاوین به بیمارستان منتقل شدند.

از طرف دیگر وزارت داخله تونس در نشست خبری اعلام کرد که 20 تن از نیروهای امنیتی و مرزی در درگیری با معترضان در منطقه الکامور زخمی شدند.

بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه، نزدیک به یکماه است که ساکنان منطقه الکامور در اعتراض به توزیع ناعادلانه ثروت ها و استخدام های اولویت دار در شرکت های نفتی، در مسیر رفت و آمد کامیون ها به سمت میدان نفتی تطاوین تجمع کرده اند و برای این خودروها مشکلات عبور و مرور ایجاد کرده اند.
تنش در این منطقه در روزهای گذشته بالا گرفته است و نیروهای امنیتی در برخی موارد با معترضان درگیر شده و اقدام به شلیک هوایی کردند.

وزارت دفاع تونس شامگاه یکشنبه هشدار داده بود که نیروهای ارتش و مرزی در مقابل هرکس که بخواهد به تاسیسات نفتی و گازی در منطقه تطاوین حمله کند، به زور متوسل خواهند شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تونس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است