تحولات سوریه در سه شنبه دوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133532 منبع: پرینت

** دادگاهی در آلمان نخستین جلسه محاکمه یکی از فرماندهان تروریست های سوریه به نام 'ابراهیم ال ف' را به اتهام شکنجه غیر نظامیان محاکمه کرد.
این متهم 42 ساله در آوریل 2016 دستگیر و در صورت تایید دادگاه به حبس ابد محکوم خواهد شد.

** پولیس نظامی روسیه از آغاز سال جاری میلادی با استقرار در سوریه، مسوولیت برقراری نظم شهرهای حلب و تدمر را برعهده گرفته است و همزمان با خروج آخرین گروه تروریست ها و خانواده های شان از حمص، با ورود به این شهر برای تامین نظم و امنیت با ارتش سوریه همکاری می کنند.

**‌ گروه تروریستی تکفیری داعش مسوولیت دو انفجار تروریستی در محله الزهرا شهر حمص و ایست و بازرسی منطقه زینبیه دمشق را برعهده گرفت.

** یک موتر بمبگذاری شده در نزدیکی شرکت برق محله الزهرا (میدان باب تدمر) شهر حمص سوریه منفجر و به کشته و یا زخمی شدن چند تن منجر شد.
به گفته فرمانده پولیس حمص، دو تروریست در خودروی مورد نظر پس از درگیری با نیروهای نظامی٬ موتر بمب گذاری شده را در محله پر رفت و آمد الزهرا منفجر کردند که در اثر این انفجار تاکنون چهار شهروند سوری کشته و 25 تن دیگر زخمی شده اند.

** نیروهای مستقر در ایست و بازرسی المستقبل (نخستین ایست و بازرسی ورودی منطقه زینبیه) صبح سه شنبه یک موتر بمب گذاری شده با دو سرنشین در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق را منهدم کردند که در اثر این نفجار غیر از هلاکت دو تروریست موجود در موتر تلفاتی در پی نداشت.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ایران را هسته مرکزی گروه بین المللی حامیان دمشق خواند و تاکید کرد که این کشور را نباید از روند حل و فصل سیاسی مساله سوریه کنار گذاشت.
وی گفت که روند مذاکرات سوری آستانه بر اصل فراگیر بودن تلاش ها استوار شده است و روسیه، ایران و ترکیه مبتکر آغاز مذاکرات مستقیم بین دمشق و گروه های مسلح مخالف دولت سوریه هستند و آنکارا هم نماینده کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و قطر است.

** به گفته روز گذشته استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، همه طرف های درگیر در این کشور از جمله اپوزیسیون، برای اولین بار با شرکت در مذاکرات کارشناسی جهت کمک به پایه ریزی شالوده قانون اساسی جدید سوریه موافقت کردند.
وی ضمن ابراز خرسندی از تمایل همه طرف ها برای برگزاری دور هفتم مذاکرات سیاسی در ماه ژوئن، از آمار کاهش قابل توجه خشونت ها در سوریه پس از نشست آستانه قزاقستان خبر داد.
دولت دمشق تا این لحظه واکنشی به سخنان دی میستورا نشان نداده است.

** خالد الحسین رییس اینترپل سوریه با اشاره به قاچاق بیش از 25 هزار قطعه از آثار باستانی سوریه به کشورهای دیگر از جمله اردن و ترکیه، اعلام کرد که فهرستی از آثار باستانی مسروقه سوریه را به پولیس بین الملل و یونسکو ارایه کرده تا در صورت کشف و شناسایی آثار ربوده شده بتوان آن ها را به سوریه بازگرداند.

** در حمله خمپاره ای داعش به دو محله القصور و الجوره در شهر دیرالزور، دستکم 5 غیرنظامی کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.
شهر دیرالزور طی روزهای گذشته بارها از سوی تروریست ها و جنگنده های ایتلاف بین المللی هدف حمله قرار گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است