ارگ و شرکت الکوزی باید پاسخگو باشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۳/۶ کد خبر: 133669 منبع: پرینت

در اینکه «شرکت الکوزی» یکی از حامیان مالی تیم «تحول و تداوم» در کمپاین‌ های انتخاباتی بود، تردیدی وجود ندارد و در اینکه حکومت 170 جریب زمین را بدون مزائده و با تخفیف 95 درصدی به این شرکت فروخته است هم تردیدی وجود ندارد.

فراتر از این، اهدای قراردادهای بزرگ دیگر بدون انجام داوطلبی و معاف مالیاتی، لطف‌ های دیگر حکومت وحدت ملی به‌ شرکت الکوزی است. ادعاهایی هم مطرح است که این شرکت، نهادی شده است برای پول‌ شویی و سفید کردن پول‌ های سیاه مقامات مفسد حکومتی.

به این ترتیب، پس از افشای این موضوع توسط شبکه‌ های اجتماعی و رسانه‌ ها، در ذهن مردم و جامعه، پرسش‌ های زیادی در رابطه به آن شکل گرفته است. سکوت حکومت به‌ خصوص ارگ در این زمینه، بر حجم این پرسش‌ ها و نگرانی‌ ها افزوده است.

در این قضیه، رد پای «فساد» و «تبعیض» هر دو به‌ چشم می‌ خورد و ادعاهای مبنی بر مبارزه گزینشی ارگ با فساد را، ثابت می‌ کند. شاید قضیه آنطور نباشد که مردم فکر می‌ کنند و یا شاید حکومت برای این کار دلایل محکم‌ تری داشته باشد اما حکومت و مخصوصا ارگ ریاست‌ جمهوری و شرکت الکوزی باید سکوت را بشکنند و نسبت به‌ پرسش‌ ها و اعتراضات مردم پاسخگو باشند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
الکوزی
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا هیچ مشکلی افغانستان را بیشتر از مشکل آریانا سعید تهدید نمیکند

>>>   رئیس اجرائیه گفته است من جواب میدهم

>>>   اولتر باید شرکت های پنچرمینان برسی شود که از پنچرمینی به ملیاردری رسیده اند و حتا بخاطر صدهزار دالر انسانها را کشته اند

>>>   این تخفیف ومعامله ای ننگین نسبت به سایر معامله های که به الکوزی واگذار شده اند بسیار ناچیز واندک است ارزش واقعی این معامله شاید بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ ملیون دالر باشد اما معافیت ها مالیاتی وتورید تیل های بی کیفیت واجازه داده به قاچاق سیگار وتصدیر ان به خارج همه ملیارد ها دالر ارزش وقیمت دارند که الکوزی وشرکای جرمیش استفاده برده اند اگر قرار باشد که ارگ وشرکت الکوزی جوابگو باشند به این مسایل بزرگ پاسخ بدهند واین سرمایه ای ملیارد دالری ظرف شش وهفت سال از کجا امد بهر صورت اگر کشور ما خسارت مند گردیده ویا بودجه ای ملت را چپاول نموده اند ویا تعداد از دزد ها وچپاولگران صاحب سرمایه های هنگفت شده اند با این همه تاریخ مدعیان مبارزه با فساد تیره وتار گردیده نسل های اینده انها را.... مینمایند ونام شان در شمار فساد پیشه ها .... نوشته خواهد شد
سیه روز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است