منبع عایداتی مخالفان شمال از بادغیس است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۳/۷ کد خبر: 133739 منبع: پرینت

سه موضوع قاچاق مواد مخدر، پسته بادغیس و خرید و فروش سلاح سبب تجمع طالبان در ولایت بادغیس شده است و در واقع منبع عایداتی مخالفین شمال در بادغیس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صفیه ایماق عضو مجلس نمایندگان در برنامه "نیمه روز" در خصوص وضعیت امنیتی دره بوم ولایت بادغیس گفت: ناامنی بادغیس در هیچ ولایتی نیست، تجمع طالبان نه تنها در یک ولسوالی که در همه ولسوالی ها بسیار زیاد است و امروز همه مردم از وضعیت ناامن بادغیس نگران هستند.

ایماق، در خصوص دلایل تجمع طالبان در بادغیس اظهار می کند: سه موضوع قاچاق مواد مخدر، پسته بادغیس و خرید و فروش سلاح سبب تجمع طالبان در این ولایت شده است. مخالفین مسلح دولت در شمال، فاریاب، جوزجان و سرپل از طریق بادغیس اکمال می شوند.

نماینده مردم بادغیس در مجلس بیان کرد: حکوم مرکزی باید در قبال وضعیت بادغیس جوابگو باشد چراکه تمام ناامنی این ولایت به ضعف مدیریت ناسالم مرکزی و بخصوص شخص در راس بر می گردد. هم اکنون نیروهای امنیتی در ولسوالی های بادغیس امکانات ندارند و از سه ماه بدینسو معاش دریافت نکرده اند.

وی، در خصوص گفته های رییس جمهور برای نیروهای امنیتی مبنی بر رفتن به حالت تعرضی از حالت دفاعی می گوید: وقتی نیروهای امنیتی در حالت دفاعی اکمال نشوند و تجهیزات بدست شان نرسد، چطور می توان از حالت دفاعی به تعرضی رفت؟! درحالیکه برای رفتن به حالت تعرضی به افزایش قوا، افزایش تجهیزات و استفاده از قوای هوایی نیازمند هستیم.

ایماق بیان کرد: اکثریت افراد به خیزش های مردمی رجوع کرده اند. اگر خیزش های مردمی و افراد صاحب نفوذ در کنار نیروهای امنیتی نباشند، باور کنید که وضعیت بادغیس ده برابر از وضعیت قندوز و هلمند بدتر می شود.

عضو مجلس نمایندگان افزود: خواست مردم بادغیس، امنیت است. حکومت نه تنها در قسمت امنیتی که در هیچ قسمتی به بادغیس توجه نکرده است و امروز این ولایت نه سرک دارد و نه آب و برق و روشن است که اگر خواسته ای هم مطرح شود هیچ گوش شنوایی برای شنیدن آن وجود ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بادغیس
طالبان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است