رویدادها و تحولات مهم امروز یکشنبه 7 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۳/۷ کد خبر: 133741 منبع: پرینت

1. از ششمين سالروز شهادت جنرال داوود داوود و جنرال شاه جهان نورى طى همايشى امروز در ولايت تخار گراميداشت بعمل آمده است.

2.رييس جمهور غنى وظايف شهردار هرات و ننگرهار را تعليق كرده است.

3. در نتيجه واژگون شدن يک عراده موتر مسافربرى در شاهراه سالنگ عصر شنبه 14 تن كشته و يک تن ديگر زخمى شده اند.

4. روستاى بالادورى شهر پلخمرى از وجود طالبان پاكسازى شده است.

5. گلاب منگل از وزارت سرحدات به ولايت ننگرهار رفت، شوراى رهبرى موقت جمعيت بلاخره تشكيل شد، شهردار كابل وعده ساخت و ساز جاده هاى خيرخانه را داده است و اما ولسوالى دهنه غورى هنوز هم در دست طالبان قرار دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
گلاب منگل
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
پشتونوالى هر چند ظاهرن عامل اتحاد پشتون ها تعريف مى شود، ولى اين ويژه گى بدوى، پشتون ها را قبل از اين كه با جهان مدرن پيوند بزند ، بيشتر اين تبار را دچار انزوا كرده است. مهم ترين شاخص پشتونوالى پيچيدن در خود و نفى ديگران است ، ديگرى كه با او مشتركاتى خونى و خانواده گى ندارد. پشتونوالى زيادتر شبه يك فرقه يى مذهبى عمل مى كند و پيروانش در گرو حديث و آيات خود است و خوانش هر كتابى ديگرى را كفر مى پندارند ، اين شيوه زنده گى و اين تفكر پشتونها را دچار نوع هيسترى تاريخى كرده است ، براى همين با اضطراب به ماحول خود مى بينند و هر پديده و عنصر غيرى خودى را دشمن مى پندارند ، اين طرز ديد اكنون در ميان پشتون ها تبديل شده است به يك شيوه يى مسلط زنده گى و انسان پشتون خواسته و ناخواسته بايد در اين مسير قدم بگذارد و در يك جدال دايمى زيست كند.
پيوند و رابطه قدرت سياسى در محور اين شيوه يى زنده گى، زمينه يى زيست با همى را هم براى پشتون ها تنگ ساخته است و هم براى ديگران ، سياست در بستر اين تفكر مجال پذيرش ديگران را دشوار ساخته است و اين «عفونت قدرت پشتونوالى » در مقابل هر داروى مقاومت مى كند و دارد يك جامعه را از سلامت دور مى سازد.
براى انسان مدرن امروزى مى زيبد تا تفكرش را همپايى تكامل جهان بشرى رشد دهد و به عنوان انسان متمدن زيست با غير از خود و حتا زيست و برخورد با حيوانات ، نباتات ....و در مجموع زنده گى مشترك در اين سياره را بياموزد.

>>>   چرا باید تنها هر بهبودی ده خیرخانه و وزیر اکبر خان بیاید، ما که ده پل سوخته می شینیم تا بحال یک نفر دولتی هم سون ما نامده و از حال ما خبر نگرفته، آب نداریم، دریای بد بوی و گنده ماره به تنگ کده، سیل آمده بود پل و پلچک ها ره خراب کد، کثافاته خو هیچ پرسان نکو، پودری ها ره خو نگو که شهرک تجارتی و رهایشی شان ده سر پل در معرض عام است، بوی پورد شان خانه های 300 متری ره هم معتاد ساخته.
ع م م


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است