تحریم نفت و انرژی ونزوئلا روی میز کاخ سفید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134106 منبع: پرینت

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که تحریم‌های ونزوئلا روی میز مذاکره است و بررسی می‌شود و در نخستین گام شرکت‌های نفت و انرژی این کشور هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش رویترز، مقامات دولت ترامپ به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و انرژی ونزوئلا هستند. بخش نفت و انرژی برای این کشور بسیار حیاتی است چرا که 95 درصد اقتصاد آن به نفت وابسته است. تحریم‌ها علیه این کشور در حالی از سوی آمریکا دنبال می‌شود که ونزوئلا درگیر ناآرامی‌های داخلی است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌ها علیه ونزوئلا و به ویژه بخش نفت این کشور توسط مقامات سطح ارشد دولت ترامپ بررسی و بخشی از آن نیز مرور شده است. اگر چه برخی مقامات می‌گویند که مسأله تحریم‌ها علیه ونزوئلا تنها در مرحله بحث و مذاکره است و اقدام آن قریب‌الوقوع نخواهد بود.

مقامات کاخ سفید گفته‌اند که ایالات متحده آمریکا می‌تواند در نخستین گام شرکت نفت دولتی این کشور را مورد تحریم قرار دهد اما آنها همچنان درباره این مسأله دست به عصا راه می‌روند.

بر اساس این گزارش، ونزوئلا کشور عضو اوپک است که طی سال‌های گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت اقتصادش به شدت فلج شده و تورم در این کشور 700 درصد بالا رفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ونزوئلا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است