اختلاف در دولت ایتلافی آلمان بر سر مساله آینده یورو
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134109 منبع: پرینت

یک هفته نامه آلمانی از اختلاف در دولت ایتلافی آلمان بر سر مساله آینده یورو خبر داد.

هفته نامه اشپیگل از اختلاف بین وزیر دارایی و وزیر امور خارجه آلمان بر سر مساله آینده یورو خبر داده و نوشت: ایده کمیسیون اتحادیه اروپا برای تعمیق اتحادیه ارز مشترک به اختلاف در دولت ائتلافی آلمان انجامیده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، دولت آلمان قرار بود در یادداشتی مشترک به پیشنهاداتی که کمیسیون اروپایی چهارشنبه گذشته درباره آینده ارز مشترک اروپایی ارائه داده بود پاسخ دهد.

بزرگترین کشور اتحادیه اروپا (آلمان) می خواست در یادداشتی با عنوان " برگه ورودی آلمان در تقویت اتحاد اقتصادی و پولی" ایده های خود برای یک منطقه یوروی یکپارچه تر را به بروکسل ارایه دهد.

هفته نامه اشپیگل با استناد به اسناد محرمانه دولتی در گزارشی نوشت که "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان و "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه این کشور نتوانستند روی یک متن مشترک در این باره به توافق برسند.

بر این اساس وزارت دارایی آلمان درخواست کرده است که اصلاحات ساختاری و تثبیت بودجه در کشورهای بدهکار مانند پرتغال و یونان به پیش شرطی ضروری برای ادغام و یکپارچه سازی بیشتر منطقه یورو تبدیل شود. علاوه بر این شایبله طرح موسوم به دیوار آتش را برای کمیسیون اتحادیه اروپا مطرح کرده و نقش روزافزون سیاسی کمیسیون اروپایی را به عنوان خطر ارزیابی کرد. به اعتقاد وزارت دارایی آلمان همچنین باید مکانیسم های انتقال بودجه همیشگی جدید بین کشورهای عضو حذف شود.

از طرفی وزارت امور خارجه آلمان بر خلاف وزارت دارایی خواستار انعطاف بیشتر در برابر کشورهایی شده است که اصلاحات را در پیش گرفته اند. وزارت امور خارجه آلمان از جمله پیشنهاد داده است که در بسته رشد و پایداری یک قاعده طلایی معرفی شود که تحت شرایط خاصی سرمایه گزاری های آینده از طریق استقراض دولتی امکان پذیر باشد.

گابریل این انتقاد را به شایبله وارد می کند که به صورت یکجانبه بر نظم و انضباط بودجه تاکید داشته و از ابعاد اجتماعی اروپا غافل است. وی در این باره گفت: من از این مسئله استقبال می کنم که کمیسیون اروپایی در طرح پیشنهادی خود درباره اتحادیه ارزی نگاهی فراتر از محدوده سیاست روز و تکنیک مالی به این مسئله داشته است. ما هم باید این کار را انجام دهیم. سیاست تعیین خطوط قرمزها باید پایان یابد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یورو
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است