منتظر نشست مشترک ارگ، حزب اسلامی و طالبان باشید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134273 منبع: پرینت

حزب اسلامی در صدد برگزاری یک نشست مشترک میان حکومت و طالبان است.
طی چند روز اخیر رایزنی های متعددی میان نماینده های حزب اسلامی و دو گروه از طالبان صورت گرفته است که قرار است با تضمین پاکستان و ترکیه، طالبان در یک مکان امن با میانجیگری حزب اسلامی با حکومت گفتگو کنند.

در همین راستا گلبدین حکمتیار وعده های محکمی از اشرف غنی گرفته است تا بتواند تضمین های لازم را به طالبان بدهد.

جالب اینجا است که شورای صلح هیچ نقشی در این نشست ندارد و یکی از خواسته های حکمتیار همین بوده است که شورای صلح هیچ دخالتی در این گفتگوها نداشته باشد.

طبق خبری که از ارگ به خبرنگار افتخاری ما رسیده است حکایت دارد که قرار است در گفتگوهای میان ارگ و طالبان با میانجیگری حزب اسلامی، هیچ فرد دیگری بجز از چند فرد مشخص از قوم پشتون حضور نداشته باشد.

موضوع اصلی گفتگوها ایجاد یک حکومت قومی در آینده افغانستان می باشد که قدم های اولیه آن توسط حامد کرزی و اشرف غنی برداشته شده است.

یک گزارش تایید ناشده نیز می رساند که ترور سران غیر پشتون نیز در همین پروسه با مدیریت حنیف اتمر تا کنون اجرا شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان و دولت و حزب اسلامی مثلث شوم و ....است که بخواست خدا و مردم قهرمان نابود میشوند اتحاد آنها از اول بوده است برای مردم تازگی ندارد

>>>   این دولت کاملا از یک قوم تشکیل شده است که او قوم پشتون است. هفتادو پنچ درصد اقوام غیر پشتون از دولت فاشیستی رانده شده است. پس باید گفت که حکومت کردن بالای اقوام غیر پشتون را پشتونها بگور خواهد برد.

>>>   Fetrat
چه مرجعی این آقا را صاحبِ اجازه اعلام کرده که هرکاری را باید اجازه بدهد یا ندهد؟

>>>   Sancharaki
خداوند متعال این ....های ....را نا بود کند تا مردوم ما از شرح آن ها خلاص شود

>>>   Mehr
راهپيمايي مدني غير شرعي و انفجار شاه شهيد كه از سوي حكمتيار راه اندازي شده بود هم شرعي و هم استشهادي و هم عاملين آن صاحبان حورين بهشتي
آيا اسلام همين؟؟
اگر واقعا اسلام حكمتيار همين باشد، عيسوي ها هزاران بار با شرف تر و مسلمان تر از حكمتيار اند

>>>   آقای گلبیدین در درفشانی هایش افزود که راه بندان و آذیت مردم جواز شرعی ندارد. وراه ها ملکیت عامه است.
مگر نگفت که اعمال زرداد و سگش بخاطر بستن راه در سروبی.
محاصره اقتصادی مردم کابل در رمان راکت پراگنی هایش در گذر گاه های چون میدان شهر ، چهار آسیاب ، ریشخور و پلچرخی و مجازات نمودن شدید انتقال دهندگان مواد خوراکی برای مردم شرعی بود یا نبود؟
همچنان نگفت که چک بندان ومسدود ساختن راه مردم عوام در جاده عمومی دار الامان بخاطر تامین امنیت شخصی خودش شرعیت چه حکمی میدهد؟
Ahmad Zahid

>>>   حكمتيار:
خيمه واعتراضات مدني خوب نيست ،
عمليات استشهادي وانتحاري خوب است.

>>>   Amirzada
به صحنه داخل شدن حکمتیار برای نجات رژیم منفور تروریزم قومی مقاومت و مبارزه " رستاخیز برای تعییر" را بیش از هر وقت دیگر مشروعیت ، انگیزه و قدرت می دهد.
باید به پیروزی تاریخ ساز تان باور داشته باشید. از غر و فش نکبتیار
نترسید. او سر خود و یا سر غنی، اتمر و عبدالله را خواهد خورد.
من‌ نشانه های فروپاشی رژیم تروریزم قومی را در چهره گلبدین می بینیم.
رستاخیزیان عزیز! از همین حالا پیروزی تانرا درین ماه مقدس رمضان بر رژیم تروریزم قومی و گلبدین تبریک می گویم.

>>>   درحالت اضطرار و حتی درمعرض سقوط قرار گرفته و افراد بلندپایهء حکومت در همان روز اول تظاهرات با ترس و لرز بیمانندی بوسیلهء چرخبال از ارگ ریاست جمهوری به بگرام فرار نمودند. حکومت برای اعادهء نظم امروز از چندین چهره های متنوع چون آقای حکمتیار و آقای نادری رهبر اسماعیلیان کار گرفت تا معترضین را با وعظ و نصیحت از دادخواهی هایشان منصرف سازند. برای معلومات مزید تان باید بگوییم که هنوز یکی بر هزارم حصهء مردم اصلا خودرا تکان نداده اند. لطفا دقت کنید یکی بر هزارم حصه. وقس علیهذا.
عتیق الله ساکت wahli

>>>   Zabi Fetrat
اثر گذاری اعتراض در برابر خودکامگی را ببینید که چه نقاب هایی را از چهره ها دور میکند.

>>>   Salam
راستش فكر مى كردم كه حكمتيار يك افراطى و يك جانى است ، اما فكر نمى كردم اينقدر ....باشد كه نفهمد، شهروند چيست و تبعه چيست .
دو جمع دو در مذهب اين مردم مساوى به پنج است همين گونه است بايد بپذيريد .
راستى قتل و كشتار ، راكت و انفجار شرعى است و اما عدالتخواهى كفر !
با اين طايفه بخدا نمى شود ، بخدا نمى شود .

>>>   حكومت و نظام كه مدافعش حكمتيار باشد ، ديگر تمكين كردن به آن واجب نيست .
wali

>>>   کاری شود که مردم از شر دزدان شمالی آزاد شوند هرچه میشود شود، در طول 20 سال نگذاشتند حکومت ساخته شود کار صورت گیرد همیشه اختلاس کردند غصب کردند قوم پرستی کردند گاهی جهاد را روپوش ساختند گاهی مقاومت را گاهی قوم را گاهی تنظیم را
ر

>>>   در مورد دادخواهان و مبارزان، اعلام می کنیم که مبارزه ادامه خواهد داشت و این رژیم متمرکز را دیر یا زود در هم خواهیم شکست و قدرت را عادلانه توزیع خواهیم نمود.
لطیف پدرام

>>>   شمالی دزد زار باشه به ماچی
همه دزد هایش عیار باشه به ماچی
شب هادر دزدی وروزها به چوکی
امریکائی ها انتظار باشه به ماچی

>>>   Parsa
ریاست اجراییه باید طی اعلامیه مطبوعاتی بیان کند که حکمتیار کدام پست و یا نقشی در حکومت وحدت ملی ندارد و منحیث یک شهروند عادی اظهار نظر می کند . اظهاراتی مانند اجازه میدهیم نمیدهیم وی تبلیغ خصومت و خشونت میباشد.

>>>   Azaadmanish
پس رو شن است كه را كتيار به پرو سه صلح نه بلكه بر اى حما يت ار گ قو مى امد ه است

>>>   از همين بزرگوار يك سوال تخنيكي :

١- خودت در همين هفده سال شهروند مَي كشتي و يا تبعه ؟

٢- ما حداقل بعنوان (تبعه اي) اين جغرافياي بايد بدانيم وقتي كشتن و قتل عام كارمندان امنيت ملي، سربازان و افسران اردوي ملي و پوليس ملي، استاد هاي دانشگاه، دانشجويان، معلمان مكتب، كسبه كاران، دهقانان، حتا افراد بيكار مان براي تان روا بود ؟ در كدام جمع و دسته (شهروند وَيَا تبعه) نزد جناب عالي و جلادان بي رحم تان محسوب مي شدند ؟

سالم وحدت

>>>   گلبين روي سكه ي ديگر فاشيسم اوغاني است !!!

>>>   Ormozd Darab
کوچیی
با رآی گوسفندان
قصرنشین می شودو
شهریان
خیمه نشین؛
دنیای عجیبی ست!
دریاباری

>>>   عجب قضاوت ؟
به حكمتيار اجازه داده نه شود كه نظر بدهد ولي به وطنفروشاني كه پيشروي راه امدن ناتو به افغانستان را گل فرش نموده بدو اجازه هرچيز داده شود!
من متيقن هستم كه جميعت -شوراي نظار و پنجشيري ها اخرين ايام سلطه جويي وشرافت خود بالاي مردم افغانستان را ميگزراند و ديگر در جهنم تاريخ ارسال ميشوند.
انها مجبور اند كه يا وطن را ترك گويند وياهم به كسب پدري خود كه به همه هويدا است مراجعه نمايند.
نوروز

>>>   Zahir Ariaie
درد اين است كه مردم هنوز نمى دانند كه چقدر حقوق انها در كشور پامال شده و در دنيايى ازاد مردم داراى چى حقوقى اند. اين مردم را چيگونه مى توان بيدار كرد؟ چيگونه ميتوان فهماند كه تو شايسته بهتر از اين هستى.چيگونه ميتوان به او ارزش زندگى اش را گوش رد كرد و فهماند كه اى انسان افغانستان، تو هم همانند انسان هاى ديگر حق و حقوق مساوى در اين كره خاكى دارى، نگذار چند همنوع تو حق تو را بگيرند و زندگى را بر تو حرام كنند. ما براى اين حق تو بلند شده ايم تا فرزند تو بوت را پالش نزند ، تا هستى خوشبخت باشى، ازاد باشى!

>>>   چنین دروغ های کذبی هرگز حقیقت ندارد و فقط جنبه تبلیغاتی دارد . افغانستان عزیز متعلق به همه اقوام شریف افغانستان است و همه باید در ابادی و پیشرفت وطن سهم داشته باشند . ما هرگز با چند مترسک خیمه شب بازی بر سر یک میز مذاکره نخواهیم کرد چرا که هیچ اختیاری از خود ندارند . ما مردم افغانستان باید دست در دست یک یک دیگر قرار دهیم و بر علیه متجاوزین بجنگیم و کشور را از وجود اشغالگران متجاوز پاکسازی کنیم . هم وطن عزیز اتحاد ما پیروزی ماست .
حبیب الله یوسف زی

>>>   در مذهب اخوانی و سلفی گلبدین داعش و طالب مجاهدین است و انتحار جهاد است انحاریون شهدان استند و مردم بیگناه کابل که برای عدالت و مبارزه بر ضد انتحار و ترور صدای مدنی و شهروندی را علیه ترور و انتحار و فساد و مافیزم بلند کرده اند اشرار اند گلبدین بجز زبان جنگ ترور انتحار و تبعیض زبان دیگری را نمیداند. گلبدین ضد عدالت دیموکراسی حقوق زنان حقوق شهروندی و آزادی بیان است گلبدین از امیر البغدادی و اسامه بن لادن و ملاعمر بدتر و خطرناک تر است

>>>   وقتیکه انها همه یکچا شوند قصه شوراگک ها ی نظار با دار دسته انها مفت می شود

>>>   اشرف غنی و اتمر کمکهای جهانی جمع میکنند تا سازمانهای جهنمی داعش طالب و مخفی ترور و کشتار مردم بیگناه افغانستان را تمویل کنند و در خارج برای شان قصر بسازند و دزدی کنند. کمکهای خارجی هیچوقت بمردم نمی رسد و بجیب غنی اتمر استانکزی و دارو دسته غنی میشود در زمان کرزی و غنی فساد دزدی و چور و چپاول کمکهای خارجی ادامه داشت غنی اتمر و ارگ تجارت بخون مردم بیگناه میکنند تا این تاجران خون مردم باشند جنگ ترور و ناامنی در افغانستان شدت میگیرد

>>>   أين نوشته هاى بنام اوغانى يا تاجك ويا أين وان كار خوب نيست بهر صورت شما عميقا فكر كنيد كه اوردت أين بدبختى ها فقط وفقط جمعت نام نهاد اسلامى است زيرا بعد از سقوط داكتر نجيباله حكو مت در دست همين چپاول گران جمعته و شوراى نصواراست اگر كرزى هم بود يك سمبول بود وأين بسيا ضرورى است كه كليم أين خاينين وجنايت كاران جمع وتك تك شانغهاي ميز محاكمه كشانيده شود

>>>   Najib Salam
واقعن مسخره تر و مضحك تر از اين نيست كه دشمن سيه دل اين نظام بيايد، صداى دفاع از اين نظام را سر دهد، آنهاى كه ادعا مى كردند كه اين نظام و اين حكومت را ما ساخته ايم ، اكنون چگونه شد كه ميراث دار اين نظام حكمتيار برآمد !
آدم واقعن شاخ مى كشد .

>>>   به امید هر چه زودتر پروسه صلح و نابودی دزدان و چپاولګران. صلح ارمان ماست هرکه باشد طالب. حکومت. حکمتیار.

>>>   این قدر قوم پرستی نکنید پشتون پشتون

>>>   Raheel
دولت به گونۀ اشغالگران عمل می کند. اینها خود را در غم و درد مردم شریک نمی دانند.

>>>   آقای وحدت دروغ است این شبکه منافقین هستند بین مردم افغانستان نفاق ایجاد میکنند
قیصاری

>>>   خبر عاجل عاجل و فوری:
انفجار تانکر در چهار راه زنبق کابل را که منجر به شهادت 250 نفر بیگناه و 600 تن زخمی شد رئیس امنیت ملی استانکزی و مشاور ارشد امنیتی اتمرخان به نمایندگی از طالبان ارگ بعهده گرفتند.

>>>   سلام
همه تان از درياي صفوي ها اب مينوشي
و در قيصه وطن تان نيستي.
شما بايد از تاريخ بيا موزيد.
قربان علي از باميان

>>>   من صلحه ممیخواهم از هر تکت که باشد فرق نمیکند
ص ع

>>>   13سیزده سال پنجشیزم را مردم تحمیل کرد حالی یک بار این را هم قبول کنید.

>>>   گلبدین یک نفر تسلیمی و وفات شده تاریخ است این همه تلیغ از طرف یاوسریا ن جهارآسیاب بوده زیراگلبدین یک شخصی مریض وناکام درهمه بازی سیاسی درطول حیات شکست خورده سیاسی اش قابل محسبه بوده ملت سه کودتا دی نافرجام اش رانیز بیاد دارد
نجرابی

>>>   عجیب زمانه ای و عجیب سیاست بی پدر و مادری! کسی که سالها مرتکب جنایت شده و سالها در لیست سیای آمریکا قرار داشته یک باره به عنوان رهبر کشور ما سر از کابل در می آورد و مدعی است که همگی چه تاجیک، چه ازبک و هزاره و چه دولت و اردوی ملی و چه شیعه و چه سنی و اسماعیلیه و ... از او باید اطاعت کنند.
این پدیده چیزی است که جز با تبانی غرب و کشورهای منطقه غیر قابل تحقق است.

>>>   اگر هدف شوم باشد مطمئن باشید که هرگز کامیاب نخواهد شد بلکه بجز از سیه رویی چیزی دیگری به فاشیست ها به ارمغان نخواهد آورد.
من با تمام صراحت میگویم که گلبیدین با هر نظامی که یکجا شده به سقوط آن انجامیده. لذا مستر شوم شاید متفکر را به سقوط مواجه کند. طالبان حکمتیار را تحویل نه در گذشته گرفتند و نه حالا به او اهمیتی قایل هستند چرا که به مراتب نسبت به حزب گلبیدین چه در گذشته و در حال قویتر هستند.
پس چگونه قوی به شخص شوم و ضعیف مثل حکمتیار تن دهد.

>>>   هرکسی که به خیر و فلاح کشور اقدام نیک داشته باشد حمایت اش میکنیم، در غیر آن تاریخ شاهد خواهد بود که کی با کدام هدف و معامله روان است
محمد نجیب محمدی ار کابل

>>>   ریس جمهورغنی مقصر همه بدبختی درکشور
سلام عرض اداب به هم هموطنان ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد. سیاست و رفتار کردار آن در مقابل مردم بی دفاع مانند حفظ الله امین است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی واز بیکاری ناداری در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی و رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.

>>>   اگر کرزی(شرارت پیشه)اشرف غنی وگلبدین دست به این اقدام بزند.وحقوق اتباع وشهروندی اقوام دیگر تاجک،هزاره،ازبک،تُرکمن،بلوچ وغیره ملیت های ساکن افغانستان را نادیده بگیرندوهمیشه رهبری حکومت وکُرسی های کلیدی را مُختص به یک قوم قوم بسازد.ما سه قوم تاجک،هزاره،ازبک ودیگر ملیت های ساکن از حکومت فعلی جدا شده واستقلال خود رامیگریم.ومسلماً ما از کلمه افغانستان زیاد خسته شده ایم.وافغانستان را به دوحصه شمالی وجنوبی تقسیم وقسمت خود را بنام آریانا ویا خُراسان نامگزاری میکنیم.سودان کشور اسلامی هم به شمالی وسودان جنوبی تقسیم شد وجنگ های داخلی آن خاموش شد وامنیت برقرار.کرزی وغنی اتمر،خُرم وگلبدین از این تفوق طلبی ونیشنالستی قومی همه اینها از طالبان وبرادر خواندنش دست وردار نیستند.ودر دین اسلام هم کسانیکه صُلح واسلام با پیامبر(ص) را نپزیرفنتد،حتی عمو هایش ابوجهل وابولهب از جمله دشمنان بزرگ پیغمبر شدند.طالبان هم به همان جهالت ادامه داده وهیچگاه به پاسخ های صُلحجویانه مردم ودولت راه خشونت انتحار را در پیش گرفته ودر همین 20 سال جواب رد داده،پس بهتر است راه خود را از این مردم قومپرست ونیشنالیست ومتکبر که به هیچ ارزش های بشری واسلامی پایبند نیستندجدا بسازیم.
م.د کابل

>>>   هرزمانیکه انتحاری وکشتار در شهر زیاد شد وشرکت انحصاری پنجشیر وردک تحت فشار افکار عامه قرار گرفت به ساختن وتهیه یک فلم جعلی شروع میکند تامردم فکر کنند امنیت ناملی ما هم چیزی هست ! مثلا یکسال قبل که چندین انتحار وانفجار در شهر صورت گرفت تصویر یک ترورست رانشر نمودند که گویا امروز این انتحاری را با مقدار زیاد مواد انفجاری دستگیر کردیم !!!بعدا رسانه ها نشرکردند که آن فرد از قبل وهمان روز هم درزندان بوده !
اینروز ها که بازهم پاکستانی ها تعداد بیشمار هموطنان مارا شهید ساختند شرکت انحصاری باز هم فلم جعلی دیگری را ترتیب ونشر کردندکه گویا فرد انتحاری رابا 150 کیلو انفجاریه دستگیر کرده اند!!! اگر او واقعا انتحاری میبود وقتی فهمید دستگیر یا افشاشده خودرا منفجر میکرد،بنا امنیت ناملی بجای این سریال های دروغی بهتر است این شرکت را از انحصاری خارج ویک اداره ملی بسازد

>>>   درینجا منظورفقط فرق بین کفن کش قدیم وجدید است

>>>   همه کا ر را ع خراب کرده بسیار بی همت اس

>>>   حکمتیار تنها نی بلکه کل پشتون ها قوم پرست است از زمانیکه حکمتیار به کابل آمده تمام پشتون ها حمایت میکنند مسلمانان افراطی پشتون از اشرف غنی غلام و مذدور کفار حمایت میکند ولی از مسلمانان افراطی تاجک تبار حمایت نمیکند این است قوم پرستی

>>>   عمال ارتجاع و امپریالیزم جمع پنچرمین های دزد باید از حکومت رانده شوند.در افغانستان بدون بشتون ها کس دیګری حکومت کرده نمیتوانند. آنهاییکه بزور شوهر ننه شان در حکومت هستند، غیر دزدی و چور چیزی دیګری انجام نداده اند. مردم حکومت ربانی، قهرمان و سردار دزدان احمد شاه مسود را هم دیدند. این ها از پدر پدر رهزن بوده اند که مثال خویش بچه سقو میباشد.اینها به دو توت هم نمی ارزند. خجالت بکشند.مردم صلح و آرامی میخواهند.
صمد چاریکاری

>>>   اینها ره بشناسید
کسانیکه در 2000 نتوانستند حکومت بسازند امروز دوباره تلاش دارند.
ملا محمد عمر مجاهد اخوند (حامد کرزی)
ملا هیبت الله اخند ( اشرف غنی احمدزی)
ملا عبدالمنان نیازی ( محمد حنیف اتمر)
ملا جانان اخند ( ستانکزی ریس امنیت)

پروژه از قبل ترتیب شده اماده شده در او ارمان خود موفق نشدند و نتوانستن بدخشان و پنجشیر را سقوط بدهند. امروز هم در همو خیال خام خود هستن که با همکاری زلمی چترالی و برادرهایش طابط اسد الله و ظابط عباس میتوانند زمینه ساز سقوط بدخشان شوند اما حال دوره بربریت جابجایی ناقلین تیر شده جناب مشر پشتونها مردم به خون خود مبارزه میکنن و عدالت خواهی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است