وظایف فرمانده پولیس و گارنیزیون کابل به تعلیق درآمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۶/۳/۲۲ کد خبر: 134397 منبع: پرینت

دادستانی کل کشور وظایف فرمانده پولیس کابل و گارنیزیون را به تعلیق درآورد.

سخنگوی دادستانی کل کشور روز یکشنبه 21 جوزا، در یک نشست خبری بیان کرد که وظیفه گل نبی احمد زی، فرمانده گارنیزیون کابل و حسن شاه فروغ، فرمانده امنیه کابل بدلیل شلیک مرمی به سوی مظاهرکنندگان پایتخت در روز جمعه، تا انجام تحقیقات به حالت تعلیق در آمده است.

ریاست جمهوری نیز با نشر یک خبرنامه از تصمیم دادستانی کل مبنی بر تعلیق وظیفه این دو فرمانده ارشد امنیتی به عنوان یکی از خواست های اصلی معترضان استقبال کرده است.

گفتنی است که شماری از شهروندان پایتخت، دو روز بعد از انفجار خونین روزچهارشنبه 10 جوزا در کابل، دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات با گلوله باری نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و تظاهرکنندگان خواستار برکناری رییس جمهور، رییس اجرایی، مشاور امنیت شورای ملی و فرماندهان ارشد امنیتی شدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان کابل
فرماندهان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت این چند روز گروه‌های بسیاری را به نیت تحریک، پیوسته به ارگ و افطاری دعوت کرده تا آنان را علیه معترضان بشوراند. گروه‌هایی چون احزاب سیاسی، انجمن‌های حکومتی، اتحادیه‌های تاجران و... اما اکنون می‌خواهد که با فعالان جامعۀ مدنی دیدار و گفت‌وگو کند. این خواسته یک گام دیگر به جلو است اما شرط آن است که این فعالان مدنی از فعالان حکومتی نباشند که تا کنون یا خاموشی اختیار کرده اند و یا هم به گونه‌هایی علیه رستاخیز تغییر ایستاده اند. رستاخیز تغییر چهره‌های سرشناسی از میان فعالان مدنی را ‌هم‌چون عزیز رفیعی، حمیرا ثاقب، سمیع دره‌یی و... را در کنار خود دارد. دست کم از میان این افراد باید در فهرست گفت‌وگوکننده‌ها با ارگ باید باشد. هر چند این گفت‌وگو ممکن است روی مصالحه، انکار یا پذیرش خواسته‌های رستاخیز تغییر نباشد اما در هر صورت، حضور نماینده‌های جامعۀ مدنی که از کمپ رستاخیز تغییر می‌آیند در این گفت‌وگوها الزامی‌ست. در غیر آن، چنین دعوتی، مهمانی بحران خواهد بود که ارگ با اجیران و مأموران خودش آن را برگزار می‌کند.kabuli

>>>   چند وقت بعد بخیر معلوم میشود که گناه آنها نبوده است و با وجودی که آنها منع فیر بالای مظاهره چیان را امر کرده بودند، یک سرباز پنجشیری قصدأ نظر به دستور کدام کسی، بالای مظاهره چیان فیر کرده بود.
این که از طرف کی دستور داده شده بود، در محکمه معلوم میشود.

>>>   Ariaie
داكتر عبدالله نبايد تلاش كند تا تظاهرات تغير را مدريت و خاموش سازد. منافع مردم بالاتر از پست بى صلاحيت فعلى رياست اجرايه است. ريس اجرايه نتوانسته تا حال از حقوق خود برخوردار و از ان دفاع كند، در حاليكه رياست اجرايه با راى و خون مردم بنا شده است. بناً ميبايد در راستايى منافع مردم ايستادگى و از انها حمايت نماييد. اين ضعف فكرى داكتر عبداله است اگر فكر كند ايستادگى براى منافع مردم باعث خشم فاشيزم خواهد شد. نهاد رياست اجرايه زمانى قابل حذف است كه اراده شش ميليون انسان ناديده گرفته شود.

>>>   عبدالحفیظ منصور:
عجب شهری!
حاکمانش، انتحارگران را برادر و عدالت‌خواهان را آشوبگر می‌خوانند!
مفتیانش قتل و کشتار بیگناهان را حلال و دادخواهی را حرام می‌شمارند!
سیاستمدارانش قتل عام‌های دسته جمعی را نمی بینند، اما از برپائی چند چادر در گوشۀ شهر فغان سر می‌دهند!
نمایندگانش از کشتار کابلیان چیزی نمی‌گویند، لیکن از این که کابل نشینان به مشکل ترافیکی مواجه اند، به غصه می افتند و گریبان می‌درند!

>>>   Salam
به همان اندازه كه اتمر و غنى از جوانان و رستاخيزيان كه هر روز پشتيبانى مردم از آنها در داخل و خارج افزايش مى يابد در هراس اند ، معامله گران و تيكه داران قومى ساير اقوام هم از اين نسل جديد و شكل گيرى جنبش پويا و آرمان گرا در هراس اند ، اين نسل قدرت طلب نيست ، بل تغير طلب اند و براى تامين عدالت به ميدان آمده اند ، پيروزى اين نسل اين حلقه هاى مافيايى را هم به چالش خواهد كشيد ، براى همين تا هنوز هيچ تيكه دار قومى از اين نسل صادقانه پشتيبانى نكرده اند و از پيوستن به خيمه هاى تحصن اين جوانان خوددارى مى كنند و در خفا راضى اند كه اين مقاومت بشكند.

>>>   ریاست ترافیک در خدمت ارگ
ریاست ترافیک برخلاف اصول وظیفوی شان عمل میکنند
آنها عملا دست بکار شده اند تا راه بندان را افزایش دهند
در سراسر شهر آدمهای آگاه به این نکته واقف اند

>>>   بزود ترين فرصت نظر به فعاليت هاى موفقشان از طرف شوراي امنيتي و ارك بحيث سفرا مقرر ميشود
لعنت به اين نوع حكومت داري ها

>>>   در حکومت قبیله انتحار یان برادر عدالت‌خواهان آشوبگر ‌خوانده می شوند

>>>   قوماندان امنیه کابل در مصاحبه با رسانه خارجی میگوید : ماکوشش میکنیم که سطح جرایم را ( مـنـمـایـز ) کنیم !
کسی میداند این منمایز چی است؟؟؟ آیا کدام اسلحه جدید است یا کدام پروژه امنیتی ؟ یا چیز دیگر

>>>   این هر دو قربانی بقای اتمر شدند حال دیگر ممثلین خارجی ها در کابل میگویند یک اندازه ما تنازل کردیم کمی هم شما از خواسته های بلند پروازانه ای خود پاین بیاید تا بجای وحدت ملی حد اقل وحدت نظر بمیان اید من که جگر گوشه وعزیزم ریس گارنیزیون را برکنار نمودم شما دیگر نگوید اتمر را برکنار نما!یکی به دلیل این که اورا من نصب نکرده ام تا بتوانم برطرفش سازم دیگر این که بس است شماهم تا اینقد تقاضا های کلان نکنید خارجی ها قبول نمیکنند برکناری من وعبدالله راخواهند پذیرفت اما تعلیق وظیفه ای جاسوس دوسره وسه سره ای کاجی بی وسی ای ای و ایم ای سکس راهرگز نمی پذیرند او بسیار کار کرده وبه نفع همه ارباب ها صداقت ولیاقت بیشمار نشان داده وحتی یک پای خودرا درین راه قربانی کرده چطور شما این تقاضای نا ممکن را انجام میدهید
محمد اشرف غنی احمد زی

>>>   حتما کدام سفارتخانه ای نیاز به سفیر دارد و غنی دنبال سفیر می گشته است.

>>>   دروغه، در پلیس و ارتش هیچ سرباز و کموندر بدون امر مافوق هیچ کاری رو انجام داده نمی تواند و گارنزیون بدون امر مافوق نمیتونه روی مردم گلوله شلیک کند ، این امر رو از مقامات بالایی در یافت و کارش انجام داده ، مرتکب عمل نا بخیشدنی شده اگه عدالتی وجود داشته باشد که میدونم وجود ندارد، انجام نمی گیرد و خون بی گناهان دامان این .... رو خواهد گرفت ، ایشالا .

>>>   كار اتمر را به تعليق باندازيد، اين دو بيچاره هاي ديگر چه كاره اند.

>>>   چرا تعلیق باید برکنار و مجازات شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است