پنتاگون مسوول تصمیم‌گیری شمار سربازان امریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134522 منبع: پرینت

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا به وزیر دفاع‌اش اختیار داده است که در مورد شمار نیروهای لازم در افغانستان، تصمیم بگیرد.

خبرگزاری رویترز دیروز "سه‌شنبه، ۲۳ جوزا" به نقل از مقام‌های امریکایی نوشت که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا اکنون می‌تواند در مورد شمار سربازان این کشور در افغانستان، تصمیم بگیرد.

این مقام‌ها گفته‌اند که هنوز پنتاگون در مورد میزان تازه‌ی نیروها تصمیم نگرفته است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که فرماندهان امریکایی در افغانستان به گونه‌ی مکرر درخواست افزایش نیروها را کرده بودند.

پیش از این نیز آقای ترامپ همین اختیار را به آقای متیس در سوریه و عراق سپرده بود.

رسانه‌های امریکایی چندی پیش گزارش داده بود که وزارت دفاع این کشور مایل است تا پنج هزار سرباز دیگر برای کمک به ارتش ملی افغانستان، به کشور بفرستد.

وزیر دفاع امریکا دیروز به کنگره‌ی این کشور گفت که امریکا اکنون در وضعیت پیروزی در جنگ با گروه طالبان نیست، اما این حالت به زودی تغییر می‌کند.

این در حالیست که وزارت دفاع امریکا گفت تا یک ماه دیگر راهبرد جدید اداره‌ی ترامپ برای مقابله با گروه طالبان به کنگره ارایه می‌کند و رویکرد جدید در قبال افغانستان منطقه‌ای خواهد بود.

امریکا در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر مشغول آموزش نظامیان افغان و ماموریت حمایتی آنان در جنگ با هراس‌افگنان هستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سربازان آمریکایی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   از مه میشنوی،هرچقدر سربازی که دلت است ارسال کن.رییس جمهور صلاحیت را به تو داده است. هرچقدر که سرباز زیادتر بفرستی ،به همان اندازه معاشات و اعاشه و اباطه شان زیاد میشود و به همان اندازه مصارف دسایط و مهمات و مواد سوخت شان زیاد میشود و بهمان اندازه امکانات خورد و بورد از آن زیاد میشود.
افغانها که از معاش ذوصد دالری سربازان خویش میزنند و هزاران سرباز خیالی و مصارف خیالی مهمات و اعاشه و اباطه دارند،تو از آنها چه کمی داری؟
منتهی فکرت باشد که سهم دونالد ترامپ رییس جمهور را دو دسته برایش تقدیم کنی،ورنه بالایت قهر خواهد شد و عاجل برطرف ات خواهد کرد.
مثلی که داکتر عبدالله علومی را برطرف کرد.

>>>   آی اس آی مسئول تصمیم گیری اعزام شمار اشرار برای افغانستان ، سرچشمهِ تمام ناپذیر اشرار ، جنایتکارانیکه با چند حرف دروغ ووعده حور وعسل وشیر خود ودیگران را تباه میسازند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است