معمای رای پاک غنی و زوال اخلاق یک روشنفکر...!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۶/۳/۲۵ کد خبر: 134573 منبع: پرینت

وقتی ضیاالحق امرخیل یا هلی ارشاد، ترم منتخب را برای تعریف اشرف غنی به زبان می‌آورند، آدم می‌تواند بفهمد یعنی چه...؟!

وقتی، اسماعیل یون و اکرم اخپلواک ترم منتخب و رای پاک را به حمایت از غنی علم می‌کنند، آدم می‌تواند بفهمد یعنی چه...؟!

وقتی مجید قرار و نجیب الله آزاد از ترم منتخب گپ بزنند و اشرف غنی را رییس جمهور منتخب عنوان بدهند، آدم می‌تواند بفهمد چه با چه است...!

وقتی شکریه بارکزی و عبیدالله بارکزی اشرف غنی را منتخبه ولسمشر یاد ‌کنند، آدم هر قدر کودن هم که باشد، می‌داند یعنی چه و چرا...!
اما، وقتی در [24جوزا، سومین سالروز دور دوم انتخابات]، آدم روی صفحه فیس‌بوک کسی در قد و قامت شاه حسین مرتضوی، لاف رای پاک از زبان اشرف غنی را می‌خواند، واقعا آدم در می‌ماند باخودش چطور کنار بیاید. همچنانکه آدم در می‌ماند چه بگوید. همچنانکه آدم در می‌ماند چطور گپ اش را قورت بدهد...!

واقعا آدم در می‌ماند. و آخ که درماندگی از این دست چه زجر طاقت فرسا و بنیاد برانداز است.

رفیق مرتضوی...!
اشکم را در آوردی با این رای پاک ات. لااقل به رفاقت مان رحم کن و بیشتر از این مفهوم پاکی را آلوده نکن. بگذار پاکی، پاک بماند. #اشرف_غنی را از هر طرف اش که بسنجیم کسی نیست که بخاطر اش مفهوم پاکی را آلوده و مردار کنیم. مردار کردی مردار...!

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   به دنبال رای پاک ونا پاک چه میگردی!
یکطرف انسان قاطع با جرءت ومتشبث وفعال ودر سوی دیگرانسان نامرد وخجول وبیکاره کدامش تر جیح دارد والله این خارجی ها خوب میشناسند وتشخیص بهتر دارند اگر خدای نخواسته بجای غنی ان دیگرش راریس تعیین مینمودند وان طوری که ارای ملت نشان میداد اقدام میکردند بخدا فاجعه بار می امد اینها حد اقل به قوم وگروپ خود خدمت نمودند وسر حرف خود وموقف خویش ولو باطل هم است می ایستند وازان دفاع مینمایند وان دیگری نه مرد دنیاست ونه هم زن اخرت نه به درد خود میخورد ونه هم دردی از خارجی هارا مداوا میتواند وبجای این که طرفداران خودرانوازش نماید همه را از اطراف خود دور میسازد او لیاقت وزارت را هم ندارد درزمان که وزیر خارجه بود تمام کارمندان زمان مقاومت را از وزارت اخراج وبه دول خارجیهارقصید یک با ر با کرزی به دور دوم رفت ودر مرتبه دوم انصراف نمود وباغنی هم بدون موجب در دور دوم امد وباز با قبول همه تقلب هاحکومت باصطلاح وحدت ملی راقبول کرد ودر حکومت باصطلاح ...هم خواری وذلت را پذیرفته در امریکا هنگامی که جان کیری گفت!اقای غنی اکثریت ارا را بدست اورده بود چون انسان خوب بودعبدالله را هم شریک قدرت ساخت عبدالله بجای اعتراض به سخنان کیری کف میزد حال تو بگو که این شخص بی اراده لیاقت ریاست را داشت؟!!!
زیدالله بیگ

>>>   تکیه کردن به رفاقت یک بار مصرف خارج از دور اندیشی، نمیتواند بنیاد داشته باشد! اگر قرار باشد که رفاقت مورد ترحم قرار بگیرد، شما آقای آشنا نیز میشود از شدت دسیسۀ تان در برابر دولت که آقای مرتضوی عضوش است بکاهید! همین است احترام به اصل رفاقت!
اقای آشنا....! در قاموس شما، ترحم بر رفاقت هما همصدا شدن باشما در تخریب و توهین خارج از اخلاق رهبران نظام است اما این مردم را گوسفند گفته گفته انتظار بلا قیدو شرط همصدایی را ازش نداشته باشید، همه مردم صاحب شعور است! این نظام حتی برابر صفر هم قابل دفاع نیست اما همین نظام است که به ظاهر علیه تروریزم استاده است که شما با تخریب رهبریش کار تروریزم را بیشتر آسان ساخته اید که گاهی بر ناحق بودننش شما را شاهر بگیرد و شما رضا کارانه تیوری ضد نظام طالبان را پخش میکنید. عیب شما نیست، شما برای همین تربیه شده اید که همیش منافع ملی را هدف قرار دهید.
آقای آشنا! رأی پاک برای این نظام در نزد شما قابل سوال است اما من و یا ماها ایکه رأی داده ایم، تردیدی با پاک بودن آن نداریم، پس در این راستا ضرورت نیست که ترحم بر رفاقت شخصی تان را پیشکش بکنید!
ما هم میتوانیم همین پیشنهاد را برای شما داشته باشیم که لطفاً از سیاست دسیسه کنار رفته به رفاقت مردم رحم نمایید، این شما سیاستمداران استید که همه چیز را سیاه و سفید میبینید، ملت ازآن اصلاً خبر نیست. و یک گپ دیگر: اگر ممکن باشد گاه گاهی اشک تان را در راه بهتر بریزانید.
میهن زرغون

>>>   Ahmad Qasani
در حاليكه رييس جمهورغني تغيير مثبت در دسترخوان مردم و تأمين امنيت كشور را در دوره پيكارهاي انتخاباتي در روزهاي نخست حكومت اش وعده داده بود؛ اما اكنون به مشاوران اش گفته است كه مردم ١٠٠ سال بعد متوجه خواهند شد كه چه خدمتي به افغانستان كرده است.
كاش همين مشاوران آقاي غني برايش بگويند، اگر تا پايان دوره رياست جمهوري اش سلامت افغانستان را حفظ كند، كافي است، ما از ١٠٠سال بعد گذشتيم.

>>>   Saboor Raheel

پشتونی که مغزشویی می شود و خود را می کفاند، قابل ترحم است. نفرت ما از پشتونهای ارگ است که کارشان استفاده از این "برادران" نادان شان است برای تداوم قدرت.
تروریزم با مذاکره و صلح جور نمی آیند. راه پایان دادن به غایلۀ طالب و داعش تنها و تنها از میدان جنگ می گذارد. چرا که در قاموس طالب و تروریزم چیزی به نام صلح وجود ندارد. اما جنگ علیه طالب و داعش از ارگ رهبری می شود و ارگ نمی خواهد طالب و تروریزم پایان بیابد. چرا که قربانی جنگ طالب یا مردم عادی اند، یا سران مخالف و اپوزیسون دولت که بیشرینه به اقوام غیر پشتون منسوب اند. اینست که ارگ خواهان تداوم این وضع است. و چه بسا که اکثریت ترورهای شخصیت های سیاسی مخالف دولت از سوی ارگ و حلقات استخبااراتی ارگ صورت گرفته است و به نام طالب تمامش کرده اند.

در چنین وضعیتی که اظهر من الشمس است، کسانی که به فکر کنار آمدن با این دولت (دولت با هرادو شاخش) اند و نه به فکر پایان دادن به آن، یا عقل ندارند یا وجدان و غیرت.

>>>   برادرمحترم اشنا باوجودی که جوان استی خیلی تورا میستایم بخاطر عدالت چوکی ومقام خودرا رهاکردی این یک دل گرده بسیار کلان میخواهد رحمت برای تو هرکس هرچه میگوئید بگذار بگوید، من هم در اداره که وظیفه میکنم وقتی درمورد انتحاری، وبی عدالتی صحبت میکنم برایم گفته میشود توحرف های سیاسی میزنی ..... گاهی حیران میمانم من حق استم یا این کسانی که ازاین گروهای دهشت افگن حمایت میکنند من انشاالله به خیمه خواهم آمد ازنزدیک با رهبران جنبش بزرگ رستاخیز صحبت خواهم کرد.
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است