رویدادهای عراق در جمعه 26 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134607 منبع: پرینت

** براساس اعلام سازمان ملل، گروه تروریستی داعش از حدود 100 هزار غیرنظامی در شهر موصل عراق به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
گروه داعش این غیرنظامیان را با خود به هنگام ترک مناطق درگیر، به مناطق دیگر موصل انتقال می دهد و با توجه به نبود امکانات اولیه در مناطق فوق، این غیرنظامیان در شرایط وخیمی زندگی می کنند.

** ایتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا امروز اعلام کرد که گزارش های منتشره از سوی روسیه مبنی بر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در رقه سوریه را تایید نمی کند.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از احتمال کشته شدن سرکرده داعش در حمله هوایی 28 ماه می 2017میلادی این کشور به مواضع این گروه تروریستی در رقه سوریه در ماه مه گذشته خبر داد.

** آنگونه که وزیر دولت سعودی در امور کشورهای خلیج فارس (سفیر اخراجی سعودی از عراق) گفته بود، نخست وزیر عراق می بایست چهارشنبه گذشته به ریاض می رفت، اما حالا خبرگزاری آلمان خبر داده که این سفر به درخواست دولت عراق به تعویق افتاده است.
با این حال دولت عراق طی این مدت هرگز زمان دقیق برای انجام سفر تعیین نکرد تا این که روز پنجشنبه د پ آ خبرگزاری آلمان به نقل از منابع دیپلماتیک در ریاض نوشت: سفر العبادی به عربستان که قرار بود روز چهارشنبه انجام شود، به درخواست بغداد و بنابه دلایل داخلی به تاخیر افتاده است.

** نیروهای نظامی عراقی چهار روستا را در غرب شهر موصل از اشغال گروه تروریستی
تکفیری داعش آزاد کردند.
عملیات ارتش عراق برای آزادسازی غرب موصل اواسط فوریه گذشته آغاز شد و نیروهای عراقی تاکنون بخش های زیادی از این منطقه را آزاد کرده اند و داعش هم اکنون تنها کنترل یک درصد از شهر موصل را در اختیار دارد.

** محما خلیل فرماندار شهرستان سنجار عراق با اشاره به حمله حدود 3 سال پیش داعش به سنجار، گفت که در صورت مشخص نشدن سرنوشت سه هزار دختر، زن و کودک ایزدی، عملیات آزادسازی شهر موصل تکمیل نخواهد شد.
وی با تاکید بر نامعلومی سرنوشت بسیاری از ایزدی های ربوده شده، از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق برای مشخص شدن سرنوشت این افراد کمک خواست.
داعش 6 هزار و 417 ایزدی را در زمان حمله و اشغال شهرستان سنجار در سال 2014 ربوده است.

** دفتر نخست وزیری عراق عصر پنجشنبه با صدور بیانیه ای از تماس تلفنی شاه اردن با حیدرالعبادی و ارزیابی مسایل منطقه خبر داد.
عبدالله و العبادی دراین گفتگوی تلفنی بر اهمیت همکاری جمعی در جنگ علیه تفکر تروریسم و جنبه های خطرناک آن در منطقه تاکید کرده اند.

** براساس اعلام دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) این سازمان هیچ نقشی در برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق در ماه سپتامبر نخواهد داشت.
یونامی با صدور بیانیه ای تاکید کرد که دفتر انتخاباتی سازمان ملل در عراق به هیچ شکل قصد ورود به مساله مربوط به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان را ندارد.
احزاب کرد عراقی چهارشنبه گذشته بدون حضور جماعت اسلامی کردستان عراق و جنبش تغییر، با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق جلسه ای تشکیل دادند و تصمیم گرفتند همه پرسی اقلیم کردستان عراق را 25 سپتامبر سال 2017 میلادی برگزار کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است