حمله چرخبال پولیس به دادگاه عالی ونزوئلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۴/۸ کد خبر: 135204 منبع: پرینت

یک فروند چرخبال پولیس ونزوئلا روز سه شنبه به دادگاه عالی این کشور حمله کرده است.
به گزارش رویترز، در حالی که بحران سیاسی ونزوئلا همچنان ادامه دارد، یک فروند چرخبال پولیس به ساختمان دادگاه عالی این کشور حمله کرده است.

بر اساس این گزارش نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا نیز این حمله را تروریستی دانسته و محکوم کرده است.

رییس جمهور سوسیالیست ونزوئلا طی 3 ماه گذشته با اعتراضات وسیع داخلی روبرو بوده است. مادورو تاکید کرد: این چرخبال به سوی ساختمان دادگاه عالی تیراندازی کرده و چند نارنجک به سوی آن پرتاب کرده است.

شاهدان عینی اعلام کرده اند که صدای چند انفجار را در منطقه ای از شهر کاراکاس شنیده اند که دادگاه عالی، کاخ ریاست جمهوری و چند ساختمان مهم دولتی قرار داشته است.
مادورو افزود: این چرخبال بر فراز ساختمان وزارت کشور ونزوئلا نیز پرواز کرده است. دیر یا زود این چرخبال را توقیف خواهیم کرد و کسانی را که عامل اصلی این حمله تروریستی مسلحانه علیه نهادهای قانونی کشور هستند، بازداشت می کنیم.

مخالفان دولت ونزوئلا به شدت از عملکرد دادگاه عالی انتقاد کرده اند. رهبران مخالف ونزوئلا بارها از نیروهای امنیتی خواسته اند تا از پیروی از دستورات رییس جمهور سرباز زنند و به مخالفان بپیوندند.

برخی از رهبران مخالف ونزوئلا بر این باورند که این حمله چرخبال با این هدف انجام شده است تا سرکوب مخالفان و معترضان توجیه پذیر شود.

در جریان اعتراضات خشونت بار ونزوئلا از ابتدای آوریل تاکنون بیش از 75 نفر کشته شده اند. مادورو همچنین تهدید کرده است که اگر مخالفان به دنبال سرنگون کردن دولت باشند، وی به همراه حامیان دولت، درگیری مسلحانه را آغاز خواهند کرد.
وی افزود: اگر ونزوئلا با هرج و مرج و خشونت روبرو شود و انقلاب بولیواری نابود شود، ما نیز مقابله خواهیم کرد. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

از آغاز این اعتراضات تاکنون بیش از 3 هزار نفر بازداشت و 15 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 میلادی تاکنون به شمار می رود.

انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر 2018 برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری و تحریم انتخابات مجلس موسسان هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ونزوئلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است