در سیاست های خارجی خود دچار چالش شده ایم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۲    ۱۳۹۶/۴/۱۶ کد خبر: 135569 منبع: پرینت

اوضاع جاری کشور، در این سه ماه اخیر، اگر نگوییم دچار تحولات شدیدی شده است اما به شدت بر روی روان مردم تاثیر گذاشته است. با مقایسه کوچکی با سال های گذشته، می توانیم به تفاوت فاحشی در اوضاع برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آخرخط» با مقایسه چند سال پیش افغانستان با حال حاضر گفت: در گذشته یک اجماعی در قضیه افغانستان وجود داشت، در عرصه ملی هم حداقل اگر نارضایتی هایی بود تا این سطح حال حاضر نارضایتی وجود نداشت و در سطح افغانستان اجماع وجود داشت. به همین دلیل است که ما در سیاست های خارجی خود دچار چالش شده ایم.

وی افزود: اما در شرایط فعلی می بینیم که رهبران جهادی با حکومت مقاطعه کرده اند، کسانی که درون نظام هستند، معاون اول رییس جمهور ، وزیران و کسانی که مقام و پست های بلندی در حکومت دارند، از این حکومت ناراضی هستند و ایتلاف جدیدی را بوجود آورده و شکل داده و هر روزه شما شاهد این هستید که در داخل، مردم افغانستان نارضایتی ها به شکل گسترده و وسیع اش دارد تبادل می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست خارجی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   برخی از نهادهای مدنی افغانستان امروز با برگزاری نشستی مخالفت خود را با ساخت حصار مرزی در خط دیورند اعلام کردند.
در این نشست، نهادهای مدنی از حکومت افغانستان خواستند تا دستکم 20 کرسی در پارلمان و سنای این کشور را به پشتون‌های منطقه «کوز» ایالت خیبرپختونخوا اختصاص دهند.
این نشست با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت.
فعالان مدنی در قطعنامه خود از حکومت افغانستان خواسته‌اند که درباره مداخلات اخیر پاکستان توضیح دهد.
در این قطعنامه آمده است که دولت افغانستان باید نمایندگی‌های این کشور در شهرهای «کویته» و «پیشاور» در پاکستان را تعطیل کنند زیرا این مناطق بخشی از خاک افغانستان محسوب می‌شوند.
فعالان مدنی همچنین تاکید کردند: نیروهای افغان در امتداد خط دیورند به جای پلیس مرزی باید «نیروی امنیتی پشتونخوا» نام‌گذاری شوند

>>>   اجماع از اول از سالهای متمادی که جنگ های تنظیمی برای کسب وحفظ قدرت بود وجود نداشت ولی حال زمان آن رسیده که اشخاص کی تحت نفوذ گروها قرارندارد کم کم دارند تا یک اجماع را تشکیل دهنددر طول سالهای نه چندان دور در زمان آقای کرزی صاحب در داخل نظام، پارلمان و همچنان اپوزسیون وضعیت بدتر از امروز بود زیرا یکتعداد اشخاص از کمک های خارجی جیب ها خویشرا پر ساختند و یک قسمت از هکماران خویشرا که در حکومت ونظام داخل نبودن برای به زانو درآوردن از داخل نظام فعالیت داشتند و هیچ فرصت را از دست ندادندو همین اشخاص سود جوبودند که گذاشتند که کمک های خارجی به جاهای مناسب آن مصرف نشوند.
در اخیر از مردم وطن دوست و غیور خویش تقاضا دارم تا دیگر فریب اشخاص که منافع شخصی بر منافع ملی موجه میدانند و انها درطول سالهای گذشته با انها اشنایی وشناخت حاصل نمودند نخورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است