مهاجرین همچنان منتظر صدور پاسپورت باشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۶/۴/۱۷ کد خبر: 135606 منبع: پرینت

وزارت خارجه افغانستان: بیشتر به کارهای قونسلی و انکشافی توجه کرده ایم
به گفته اقای عبدالباقی امین رییس مرکز استراتژیک و مطالعات منطقوی وزارت خارجه کار به اهل آن سپرده نشده و وزرات در فساد آغشته است.

تمام قونسلگری های افغانستان درخارج از کشور هنوز اجازه ندارند که به صد ها هزار افغانستانی که تذکره نفوس ندارند گذرنامه صادر نمایند، این در حالی است که جناب نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت خارجه طی فرمانی به تمام نمایندگی های سیاسی خبر داده است که برای افغانستانی هایی که فاقد تذکره نفوس می باشند گذرنامه داده نشود.
در صورتیکه یکی از کارهای مهم قونسلی همین صدور پاسپورت به هموطنان می باشد.

در اینجا انتقاد از نمایندگی های وزارت خارجه افغانستان در اروپا نیست بلکه این انتقاد متوجه وزارت خارجه افغانستان می باشد. وزارت خارجه افغانستان خوب می داند نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج به بحران بسیار جدی مواجه اند ولی راه هایی برای حل این مشکل پیدا نکرده و همچنان مردم در سرگرانی بسر می برند.

عبدالباقی امین رییس مرکز استراییژیک و مطالعات منطقوی به رادیو آزادی گفت که وزارت خارجه از دو و نیم سال بدینسو با ضعف مدیریت و کمبود ظرفیت مواجه است.
عبدالباقی امین می گوید ما در سیاست خارجی خود مشکلات متعدد داریم و نمی دانم که سیاست خارجی ما را کی تدوین می کند؟
من فکر می کنم که در این وزارت کمبود ظرفیت مشکل جدی است اینجا اکثر کسانیکه می آیند ظرفیت دیپلوماتیک ندارند. آنان به اساس واسطه و از راه های دیگر میایند که این مساله به کار وزارت خارجه آسیب رسانده است.

به گفته اقای امین در وزارت خارجه کار به اهل آن سپرده نشده و وزرات در فساد آغشته است. با چنین وضعیتی که اقای امین اعتراف نموده چگونه انتظار داشت که مشکل توزیع گذرنامه برای پناهجویان افغانستانی در المان و ساریر کشورهای اروپایی حل شود؟

بانو عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه که دو هفته قبل به برلین آمده بود و بنده ایشان را در وزارت خارجه دیده و از ایشان در مورد مشکل نداشتن صد ها هزار افغانستانی که فاقد تذکره نفوس هستند صحبت کردم که آنها نمی توانند به همین علت کذرنامه بگیرند، بانو راز گفت ما از این مشکل آگاهی داریم و بفکر راه حل آن می باشم ولی او در مورد چگونگی راه حل چیزی نگفت.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاسپورت
تذکره
نظرات بینندگان:

>>>   ایران
اگر قادر به انجام وظایف خود در قبال پناهندگان طبق پروتکل های بین المللي نیست از سازمان ملل بخواهد پناهندگان را به دیگر کشورهای پناهنده پذیر اسکان مجدد دهد.

>>>   سوال از برادران ایرانی،
واقعا چرا افغان ها از دولت ایران ناراضی اند؟
1-افغان ها قدر نشناسند؟
2-ایران به وظایف خود طبق موازین بین المللي وشعارهای عدالت خواهی که خود ادعا دارد عمل نمیکند؟ 3-اگر پناهنده گان به قول خودتان سربار شما هستند!!!!
چرا همانند ترکیه وهند و...تقاضای اسکان مجدد از طریق سازمان ملل برای پناهنده گان نمیکنید؟

>>>   واقعا چرا ایران تقاضای اسکان مجدد به کشور ثالث برای پناهنده گان از طریق سازمان ملل نمیکند؟ ؟؟؟!!!!!

>>>   محترما. از اوضاع وچهره ظاهرى شخص وزير خارجه معلوم ميشود كه ست وبى حال به نظر ميخورد وموقوف به أساس قرابت وزد و بند هاى ذاتالبينى مقرر شده و به أساس فيصله ولسى جرگه برطرف گرديه

>>>   وزارت که بشریار نماینده اش در پاریس باشد چه کاری کرده میتواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است