رویدادهای عراق در دوشنبه 19 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135700 منبع: پرینت

** رسانه های روسی با بازتاب گسترده پیروزی نیروهای عراقی در موصل،‌ آزادسازی این شهر را آغاز شکست کامل گروه تروریستی داعش در عراق ارزیابی کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و شبکه تلویزیونی راشاتودی، خبرگزاری های اسپوتنیک و ایتارتاس، با انتشار گزارش های گوناگون از پرچم عراق که در ساحل رودخانه دجله در بخش تاریخی موصل توسط نیروهای ارتش عراق به اهتزاز درآمده به عنوان پایان دولت جعلی داعش قلمداد کردند.

** 'سوزان شروتر' رییس مرکز تحقیقاتی 'اسلام و جهانی شدن' فرانکفورت در گفتگو با شبکه تلویزیونی دویچه وله، با بیان این که عربستان یکی از بزرگ ترین صادر کننده و حامی افراط گری در جهان است و با اشاره به سرمایه گذاری 76 میلیارد یورویی (86 میلیارد دالر) این کشور در زمینه افراطی گری وهابی طی پنجاه سال گذشته؛ گفت که عربستان به صادرکننده ایدیولوژی وهابیسم تبدیل شده و روشن است که ماهیت این ایدیولوژی مشابه آن چیزی است که در داعش مشاهده می شود.

**‌ برخی منابع محلی از تلاش دولت سعودی برای جذب بغداد از راه تطمیع و کشیدن این کشور به صف ائتلاف خود علیه قطر خبر دادند که صحت و سقم آن هنوز از سوی منابع رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

** منبعی در دفتر نخست وزیری عراق در واکنش به برخی ادعاها از سوی رسانه های عرب منطقه، تاکید کرد که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هرگز پشت الحشد الشعبی را خالی نخواهد کرد و خبرسازی ها در خصوص اختلافات بین این دو تن را سناریویی با هدف تفرقه افکنی خواند.

** نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با نماینده آمریکا در ایتلاف مبارزه با داعش، از کشورهای عضو ایتلاف با درخواست کمک برای شروع مذاکرات جدی بین بغداد و اربیل جهت حل اختلافات، بر مخالفت ضمنی کشورش با همه پرسی در کردستان عراق تاکید کرد.
دفتر نخست وزیری اقلیم کردستان عراق دیروز با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به دیدار نیچروان بارزانی و نماینده آمریکا در ایتلاف مبارزه با داعش در اربیل، اعلام کرد که مک گورک در این دیدار با شرحی بر وضعیت بحرانی منطقه خواهان مذاکرات جدی بین اربیل و بغداد برای حل تمامی مشکلات شده و بر همکاری آمریکا در انجام این مذاکرات تاکید کرده است.

** براساس اعلام دفتر جلال طالبانی رییس جمهور سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق، وی به دعوت جمهوری اسلامی در راس هیاتی متشکل از اعضای دفتر خود به ایران سفر کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است