حمله طالبان بر کاروان اکمالاتی ارتش در فاریاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136132 منبع: پرینت

8 کشته، 10 زخمی و حریق 4 تانک در محاصره کاروان اکمالاتی اردوی ملی توسط طالبان.

کاروان اکمالاتی اردوی ملی که از ولایت بلخ روانه شهر میمنه مرکز فاریاب در ولسوالی شیرین تگاب و دولت آباد شده بود هدف حمله طالبان قرار گرفت و در جریان درگیری برق شهر میمنه و چهار ولسوالی قطع شد.

به نقل از پژواک، قطار اکمالاتی اردوی ملى در دشت فیض آباد ولسوالی شیرین تگاب هدف حمله قرار گرفت و عصر روز چهارشنبه 28 سرطان در منطقه قره شیخی ولسوالی خواجه سبزپوش به محاصره طالبان گیر مانده، چهار تانک و موتر انترنشنل حریق گرديد، 2 سرباز در بین تانک جان باخت و 2 تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی می گویند که کاروان مذکور به مرکز خواجه سبزپوش در قرارگاه رسیده اند اما در اثر درگیری سلاح های ثقیل، طیاره ها، چندین خانه و مزارع گندم آتش گرفته اند.

این درحالی است که عبدالکریم یورش مسوول مطبوعات پولیس فاریاب می گوید که در جنگ خواجه سبزپوش تنها یک موتر انترنشنل حریق گردیده و به نیروهای اردوی ملی آسیب نرسیده است. کمک ها از زمین و هوا فرستاده شد و طالبان سرکوب و تعداد بی شماری از آنان کشته و از صحنه متواری شدند.

در جریان درگیری برق شهر میمنه و چهار ولسوالی پشتونکوت، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب و دولت آباد قطع گردیده است. سید عبدالحمید رییس برق فاریاب می گوید که بیش از 53 هزار فامیل برق نخواهند داشت امادر صورتیکه امنیت تامین شود، برق بعد از یک روز وصل خواهد شد.

یک فرمانده ارشد طالبان می گوید که در جنگ خواجه سبزپوش، 8 تن را آتش زدند، 3 تانک تخریب و بیش از 10 نفر از نیروهای دولتی کشته و زخمی شده اند و از طرف طالبان تنها یک تن کشته و سه زخمی داشته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله طالبان
اردوی ملی فاریاب
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان به فاريابيان: جان، مال و ناموس تان را به ما بسپاريد!
فايق: 'حداقل در سه روز گذشته ٢٠٠ تن در فارياب كشته و زخمى شده اند، ٨ تانك از بين رفته و ده ها پوسته مهم در ٥٠ روستا به دست طالبان سقوط نمود.
طالبان به مردم گفته جان، مال و ناموس تان را به ما بسپاريد، مردم تباه شدند، چه وقت از اين مردم دفاع خواهد شد؟
مى خواهيم فرياد بكشيم كه مردم تباه شدند، تباهى كه در چهل سال انقلاب كسى اينگونه شاهدش نبود.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   طالبان میخواستند که قطار اکمالاتی رانابود کنند خودشان نابود شدند .
به نظرم اردو بایدطالبان رااز لانه های مخفی شده شان بکشند واسیرکنند ومردمانی که تروریستان منافق راجای میدهند شناسایی ومحاکمه وزندان شوند
شیوای بلخی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است