بی اعتباری سفیر افغانستان برای دولت کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136377 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در کانادا در نامه ای به وزارت امور خارجه کشور از رد شدن تقاضاهای مکرر دیدار با وزیر، معینان وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای دولتی کانادا خبر داده است.

به نقل از یک، شینکی کروخیل، چندی پیش بعنوان سفیر افغانستان به اوتابا فرستاده شده است در این نامه خواهان اقدامات به مثل با سفیر و دیگر دیپلمات های کانادایی در افغانستان شده است.

علی کاظمی، عضو کمیسیون روابط بین الملل مجلس نمایندگان، درخصوص دلایل این وضعیت گفته است که افرادیکه تعیین می شود از سواد کافی برخودار نیستند و کشورهای میزبان وقتی این دیپلمات را می بینند طبعا آنان را نمی پذیرند. این وضعیت سبب می شود که نه تنها سطح روابط کشور پایین بیاید بلکه حیثیت دولت نیز زیر سوال برود.

شینکی پیش از این نماینده کابل در مجلس نمایندگان و از پشتیبانان رییس جمهور غنی در زمان پیکارهای انتخاباتی بود و چند ماه قبل بعنوان سفیر افغانستان به کانادا فرستاده شد و هنوز روشن نیست دولت کانادا اعتمادنامه کروخیل را پذیرفته است یا خیر.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
کانادا
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی معیار انتخاب یک سفیر قومیت وی باشد همین آش و همین کاسه

>>>   شینکی سفیر افغانستان نیست سفیر اوغانستان است.آفرین بر کانادا که شینکی را سفیر کل افغانستان نمی شمارد.
راحله

>>>   ببیند دیگرکشورها مسایل دیپلوماتیک خود را با افرادباتجربه تحصیل کرده به پیش می برند ولی دراین ملک بی سر اشخاص به روابط درپست های مهم منجمله سفرا تعین میگردد که خداکند چوپان باشد .کوچی باشد از زیر غژدی کشیده به سفارت کانادا روان میکند.
آبشاری"***

>>>   .... کش مردم اونجا جای خیل و زی نیست انسان بفرست آبروی مردم را شما بی منطق ها بخاک زدین همرای خیل و دیدو های تان.
بدخش

>>>   وکالت ( کمیشن کاری) از دست رفت سفارت هم نشد

>>>   عجب وضعی، هزاران تحصیل کرده های جوانان هزاره درسطوح ماستری ودکترا در رشته های علوم انسانی بخصوص علوم سیاسی وحقوق بانمرات عالی بیکار، ولی بخاطر تعصب جاهلانه حاضراست یک کوچی بی سواد را در یک کشور اول در جهان بفرستد، که نه آبرو برای خود ونه برای دولت ونه برای ملت ونه برای نمایندگی کشور باقی بگذارد. حتما ارگ امروز آبروی خود را دربی آبرویی میداند.

>>>   برود معاون شکریه بارکزی باشد

>>>   شینکی بیچاره فکر کرده کانادا و وزارتخانه ها و دفاتر انجا مثل افغانستان است و شینکی جان مانند زمان که وکیل بود و هر صبح تا عص از این وزارت به ان وزارت و از این دفتر به ان دفتر رفته بخاطر پیداگری دلالی میکرد ، درکانادا هم حد اقل برای اعضای فامیل و دوستان و وطندارانش ویزه بگیرد و بعدا در کانادا پناهندگی بگیرد تلاش میکند .
او چون تنها استعدادی دلالی را دارد، موضوعات دیپلوماتیک و از این قبیل کار ها را نمیداند ، وای به حال ما افغانها با چنین دیپلومات ها ، اینها تنها دیپلوماسی پیداگری را ولو آبرومندانه هم نباشد بلد اند و بس .

>>>   چرا #کرو_خيل بیآب شد؟
دیپلوماسی کروخیل..
یکی از کارمندان سفارت افغانستان در کانادا میگوید ، دو هفته بعد از اینکه بی بی کروخیل سفیر شد ، یکی از روز ها تصمیم گرفت تا با وزیر خارجه کانادا ملاقات نماید ، بی بی کروخیل که خودش زبان انگلیسی بلد نیست به سکرتر سفارت گفته است به دفتر وزیر خارجه زنگ بزن و بگو که من فردا ساعت 11 به ملاقات اش میآیم ، يعني بجای اینکه وزیر خارجه زمان ملاقات را تعین نماید کروخیل این کار را کرده است ، این عمل که خارج از هر نوع نورم های دیپلوماسی میباشد وزیر خارجه را عصبانی ساخته هیچ نوع عکس العمل از خود نشان نداده ملاقات را رد نمود.
حرف به همین جا تمام نمیشود
بی بی کروخیل که خود را توهین شده احساس میکرد، اکنون بفکر یک چال اوغاني می افتد ، چند روز بعد شماره شخصی وزیر خارجه را پیدا نموده و خارج از زمان کاری به سکرتر میگوید که بخانه وزیر زنگ بزند و بگوید که فردا وزیر خارجه کانادا افتخار ملاقات با سفیر کبیر افغانستان بی بی کروخیل را دارد. از قضا وزیر خانه نمیباشد، خانم وزیر گوشی را میگیرد و با تعجب میگوید که شوهرش را از این موضوع مطلع خواهد ساخت.
فردای آنروز وزیر که نهایت عصبانی میباشد به تمام کارمندان اش دستور میدهد که منبعد هیچ کسی اجازه تماس و ملاقات با سفیر و کارمندان سفارت افغانستان را ندارد.
دیگراندیش

ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   اوغان که غول نباشد اوغان نیست
توبه خدایا گوچی های گنده نسواری و بی فرهنگ سفیر شدن

>>>   شاداب امین بیگزاد shadab amin bigzad
خانم کروخیل آیا میدانید که مقامات کانادا چرا به شما به عنوان نماینده حکومت ارزش قایل نیستند ؟
چرا که حکومت اشرف غنی متعصب است ، تبعیض دارد ، به روی مردم گلوله باری میکند ، دولت مردان فاسد دارد ، رشوه خور هستند ، حتی تروریست پرور هستند ، دزد هستند ، سران حکومت جنایت کار هستند ، مزدور هستند ، جاسوس هستند ، حتی وطن فروش وخائن هستند ،فاشیست هستند ، تروریست ها را از زندان رها کردند ، به روی اعتراض کننده ها آتش زدند ، جنایت کاران جنگی را به قصر آوردند وحتی برای طالبان پول دادند .
پس امید فهیمده باشید که از چگونه یک حکومتِ شما نمایندگی میکنید
و در اخیر خواست که شما از وزارت خارجه کشور داشتید کاملا بی منطق وطفلانه است باید بدانید اینجا کانادا است وسیاست مداران فاسد ندارد

>>>   Qadri
به خدا قسم اين خاله پير كه سن تقاعدش است لياقت يك كارمند عادي را در وزارت خارجه داشته باشد غني فاشيست به نسبت هم زبان بودنش اين بيسواد را به صفت سفير در كانادا مقرر كرده

>>>   این به خاطر حس پشتون پرستی قوم خود خواه است که بقیه استعدادها را محروم میکند

>>>   اوغان کی انسان بوده که الان باشد ؟ این کوچی پیر را کی به سفارت فرستاده ؟

>>>   خیر است انشالله ، به کلمرغ جان بگویید دفعه بعد ملا تره خیل را به سفارت کانادا بفرستد تا تمام مشکلات را حل کند

>>>   عزيزان همه ايشان يك قسم اند او خانم ديگر كه در تورنتو جنرال قونسل شده
مريضي سرطان داشت بيچاره نزديك بود دنياي غاني را إليك بگويد اما از قضا
چون داكتر عبدالله وا مشيناخت و برادرش قوماندان جهادي بود بسيار خوب
استفزه كرد سكرتر سه بود و حالي ارتقا بحيث جنرال قونسل تمام روز
براي خود دعوت و ملاقات ها ميسازد با مقامات كانادا
ودر بخش معرفي آش در ويب سايت نوشته كه قبلا در أفغانستان در
يك پوهنتون جهادي پروفيسور بوده هاهاهاها
ليبي نظيفه لنگريان. پنجشيري
لطفا همان سند أخذ دوكتورا خوبش را توضيح دهيد كه از كدام كشور أخذ
و در كدام رشته بوده
والله ياد سفارت و جنرال قونسلگري قديم كانادا بخير
همه آدم هاي بسيار فعال و دانسته بودند
حالي اين خانم هاي سرطاني براي تفريح و هواخوري و چكر بسيار شرايط
مناسب براي بخلود صحت خود و فأميل هاي خود دارند
زهره از تورنتو

>>>   بار ها نوشته ام و باز هم خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، اگر شاخش به آسمان هم بخورد اوغانی گری خود را می کند .
شما یکبار به قد و اندام این میرمن شینکی کروخیل که سفیر کبیر اوغانستان در کشور کانادا شده به دقت ببینید ، کجای این میرمن به دیپلومات می ماند ؟ این میرمن حتی یک موسسه آموزشی را در اوغانستان به پایان نرسانیده، همه دار و ندارش از بازار قصه خوانی و بورد بازار پیشور است . در پیشور کلان شده ، در پیشور جهان دیده و آب دیده شده و امروز نماینده سرزمین رابعه و مولانا و پور سینا در کانادا شده ! وظیفه اصلی این میرمن سرگین چیدن از عقب کاروان کوچی است نه مقام سفارت !
این میرمن غیرتی دو روز هم جاروب کشی دفاتر وزارت خارجه را نکرده ، دو روز به دفاتر رسمی کار نکرده و نمی دانم مردم کابل به این میرمن غیرتی چی دیده اند که او را وکیل خود برگزیده اند که امروز از خیرات سر کوچی بابای کلان به این جاه و جلال رسیده است ؟
بچه ربانی ، الهی جوانمرگ شوی همرای این مقرری هایت که هم بینی خود را بریدی و هم از ما را !

>>>   خاله شینکی تو اصلا برای سفارت چه که برای یک مدیریت عادی هم لیاقت و درایت نداری حکومت فاشیستی شما تحت ریاست اشرف غنی احمدزی چرا از کمک های 350000000 ملیون دالر کشور کانادا که در بخش های اجیوکیشن وغیره به افغانستان که از جانب دولت کانادا داده شده از همه کشور های کمک رسان یاد کرده و یاد میکند از کمک ناچیزی مغرضانه پاکستان غنی احمد زی یاد سپاسگذاری کرده اما از کمک بشر دوستانه و انسان دوستانه کشور بزرگ کانادا یاد نکرده ونمیکند دولت کاناد این حق را دارد تا در برابر چنین رفتار حکومت تان واکنش جدی نشان دهد اما بر خلاف خاله شینکی کروخیل از وزارت خارجه خودش خواهان واکنش در برابرسفارت کانادامقیم افغانستان شده که ارسال چنین نامه عدم درایت و دانش خانم شینکی را بخوبی واضح بیان کرده و موجودیت شانرا بحیث سفیر و نماینده دولت افغانستان زیر سوال میبرد که چرا اشرف غنی احمدزی چنین اشخاص را بحیث نماینده کشور دولت شان تعین ومقرر میکند .

>>>   سلام هموطنان.
به عنوان یک هموطن از شماصیمانه خواهش مینمایم فریب تبلیغات زهرآگین آنان راکه از احساسات پاک تان استفادهٔ سؤ نموده شماووطن رابه نابودی میکشا نند نخورید.
من کاری به خانم کروخیل ندارم فقط میخواهم شما را متوجه بسازم که دنبال واقعیت ها و حقایق باشید.
به صفحهٔ فیسبوک سفارت اففانستان در اوتاوا مراجعه نمایید خود ببینید که خانم کروخیل نه تنها با وزرا بلکه با صدراعظم کانادانیز دیدار ها و ملاقاتهای
داشته است.
بیایید هموطنان خرد گرا باشیم.
تشکر
سعید
آ

>>>   این نتیجه ای دکتاتوری و خود کامگی آقای اشرف غنی است که تمام
کار هارا در دست قدرت خود گرفته .یک فکر و یک اراده بیشتر خطا پذیر و خطا کار است تا یک تیم و یک مجموعه .
م.ش.ف کابل

>>>   امروز درافغانستان به هیچ یک ازافراد سیاسی نمی توان اعتمادکرد، زیرا به هرشخصی که مردم اعتماد کرده او فاسد ومعامله گر وخائن بدرشده اند، سوال این است که آیا مردم افغانستان زیاد ساده لوح هستند؟ یا اینکه اشخاص کاندیدا برای نمایندگی مردم در حیله وفریب خیلی قوی هستند؟ نظام افغانستان بگونه ی است که حتی افرادپاک وسالم ومتعهد زمانی که واردحکومت میشود مانند بقیه فاسدوخائن میشود. امروز اگرنماینده ی ادعاکندکه برای مردم ومنطقه ی که نماینده انهاست تلاش وخدمت میکند دروغ محض است.
جویا

>>>   توصیه برادران دایه دلسوزترازمادر را گوش میکنیم،واعتراض بیجا بردولت نمیکنم، سوال ما این است که طبق معاهده بن، بیست فیصد درتمام سطوح مدیریت کشور به مردم هزاره سهم داده شود، ولی بعداز 17 سال طبق نظرکارشناسان حداکثر چهارفیصد به هزاره هاسهم داده شده است؟ چرا دراستخدام وبورسیه های تحصیلی تبعیض میشود؟ بخدا جوانان هزاره بیش ازدیگران وطن دوست وصادق ومتعهد وپرتلاش ودانشمند تراز دیگرانند، بعض اقوام حسودتراز پشتونیستهای امروزارگ میباشند.
جویا

>>>   غني بايد بداني كه عمرت به همين شكل اگر ادامه دهي به پايان رسيده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است