تحولات سوریه در چهارشنبه 4 اسد 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136400 منبع: پرینت

** 'بشار الجعفری' نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به قرائت بیانیه ای در خصوص اوضاع خاورمیانه در شورای امنیت از سوی که 'نیکلای ملادینوف' نماینده ویژه سازمان ملل در امورخاورمیانه، با اشاره به این که اسرائیل از نیم قرن گذشته جولان سوریه را اشغال و بدترین نوع نژادپرستی و سرکوب مردم سوریه را مرتکب شده است؛ تاکید کرد که کشورش هیچ توجیهی را برای نقض مکرر حقوق مردم سوریه در بلندی های اشغالی جولان توسط رژیم صهیونیستی نمی پذیرد.

** 'خلیل العیدان' دادستان کل استان رقه، از آوارگی 80 درصد ساکنان این شهر خبر داد و گفت که بیشتر آوارگان رقه در استان های دمشق، حماه و لاذقیه ساکن شده اند و شمار زیادی هم به مناطق بیابانی و اطراف شهر مهاجرت کرده اند.

** همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه از داخل و خارج استان دیرالزور، اعتراض های ساکنان این استان به گروه تروریستی تکفیری داعش افزایش یافته است؛ به طوری که شماری از اهالی مناطق شرقی این استان، سه خودرو تروریست های داعشی را با بمب منهدم کردند و 9 تروریست از جمله مسئول تجهیز تروریست ها در جبهه اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور را کشتند.

** 'ویاچسلاو ماتوزوف' دیپلمات ارشد شوروی و رییس گروه دوستی روسیه و کشورهای عربی در مقاله ای که روز گذشته در روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو منتشر شد، از خروج راه حل نظامی مساله سوریه از دستور کار آمریکا خبر داد که در دوره مسوولیت 'باراک اوباما' رییس جمهوری سابق آمریکا یک اولویت محسوب می شد.
ماتوزوف در دوره شوروی سابق مشاور سیاسی سفارت این کشور در آمریکا بود و در ادامه مقاله اش تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد قطع برنامه سازمان سیا در حمایت از اپوزیسیون سوریه را ماهیتی راهبردی خواند.

** صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که خشونت های ناشی از جنگ در یمن، سوریه، عراق، سرزمین های اشغالی، لیبیا و سودان؛ جان نزدیک به 27 میلیون کودک در این کشورها را در معرض خطرات جدی قرار داده است.
بحران های سیاسی و نظامی در خاورمیانه و شمال آفریقا موجب شد تا بسیاری از کودکان این منطقه دستگیر، آواره و حتی مورد انواع سوء استفاده های اجتماعی و جنسی قرار گیرند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است