تنش در روابط آمریکا و ونزویلا بیشتر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۵/۷ کد خبر: 136450 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا از خانواده‌های اعضای کارکنان سفارت این کشور در ونزویلا دستور داده که این کشور بحران زده را که در آستانه همه‌پرسی برای تشکیل هیات موسسان است، ترک کنند.

در ادامه مواضع آمریکا علیه موضع رییس‌جمهور ونزویلا برای همه‌پرسی جهت تشکیل هیات موسسان به منظور تغییر قانون اساسی این کشور، وزارت خارجه آمریکا دستوری برای خروج اعضای خانواده کارکنان سفارت واشنگتن در کاراکاس صادر کرده است.

در حالی که تنش‌ها در ونزویلا بین مخالفان «نیکولاس مادوررو» رییس‌جمهور و مخالفانش که اکثریت کنگره این کشور را ادامه دارد، فشارهای آمریکا به دولت برای منصرف شدن از رای‌گیری به منظور ایجاد هیات موسسان ادامه دارد.

تنش‌ها در ونزویلا چند وقتی است که ادامه دارد و این کشور صحنه درگیری‌ها و زد و متروها شده است.

پس از تلاش ناکام احزاب مخالف برای برکناری مادورو از ریاست جمهوری، رییس‌جمهور ونزویلا درصدد برگزاری همه‌پرسی در روز یکشنبه است تا مجلسی جدید با قابلیت تغییر قانون اساسی تشکیل دهد.

آمریکا در راستای فشارها بر دولت ونزویلا به منظور انصراف از برگزاری همه پرسی ضمن هشدار به کاراکاس، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرده است.

در تازه‌ترین اقدامات واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، به اعضای خانواده کارکنان سفارت آمریکا در ونزویلا دستور ترک این کشور را صادر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اجازه خروج داوطلبانه کارکنان سفارت آمریکا در ونزویلا را هم صادر کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ونزوئلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است