ده تن میوه صادراتی در فرودگاه کابل فاسد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136505 منبع: پرینت

روند انتقال مواد صادراتی از دهلیز هوایی به هند با مشکل برخورده است.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع به تلویزیون یک گفته است که هواپیماهایی که برای انتقال محصولات صادراتی با آن قرارداد شده است در وقت معین نمی رسد و دو پرواز نیز لغو شده است و همچنین بدلیل کمی بی اعتمادی که میان بخش خصوصی و دولت بوجود آمده است یک تعداد دیگر تاجران متضرر شده اند.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع می‌گوید، این مشکل سبب شده که بیش از ده تن میوه بازرگانان در فرودگاه کابل فاسد شود.

شرکت هوانوردی آریانا، هواپیمای هندی را چارتر کرده است تا میوه‌های صادراتی کشور را به هند انتقال دهد اما پس از دو پرواز کارگو انتقال میوه های کشور از راه هوا متوقف شده است.

عبدالعلی فروغ، رییس تجارتی شرکت هوانوردی آریانا گفته است که "هواپیما در افغانستان نیست و بیرون از کشور است و آنان از خود برنامه و تقسیم اوقات دارند. آنان تاریخی را به ما تعین می‌کنند که با شرایط اینجا فرق می‌کند."

در یک ماه گذشته شرکت هندی تنها یک بار از فرودگاه کابل و یک بار از فرودگاه قندهار فرآورده‌های باغداری کشور را به هند انتقال داده است و این درحالی است که با وجود قراردادها، ده ها تن میوه های صادراتی فاسد می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتاق تجارت
صادرات میوه
نظرات بینندگان:

>>>   شرکت اریانا توسط مافیاها اداره میشود که میلیونها دالر را دزدی میکنند. این دولت دزدها و مافیاهای زیادی دارد

>>>   ای وای ، چه بدبختی ، کشور راج کمار و همه کشور ها برای مطلب خود دلبری می کنند ، این جا که اگاهان سیاسی دست بکار شوند اگر توانایی اینو داشته ، ای خدا ، دارند این کشور رو از همه نقاط سیاسی و منفعتی و...دارند داغون می کند، این جنگ نیابتی لعنتی که کشور بیچاره افغانستان تقاص اش رو پس میده ، بکجا خواهد برد ، کی است که دل به حال مردم و زراعت این کشور بسوزاند ، کشور بهترین میوه جهان رو دارد ، اما دلسوز و حامی ندارد ای خدا تو کجایی که ببنی .

>>>   دا بله خوشحالی ! کریدور هوایی میان هند و افغانستان رسماٌ افتتاح شد. این یکی دیگر از ابتکارات و دستاورد های اقتصادی حکومت وحدت ملی به شمار میرود؟ که شب و روز مصروف طرح و تطبیق پلان های اقتصادی برای بهبود زندگی مردم است!
منبعد میوه جات تر و خشک واگر خواسته باشند ترکاری باب هم از طریق طیاره به کشور دوست هند ارسال میگردد..... کشته مارا از خنده و به اصطلاح عوام : خوده به خجالتگی دادی و تجار ملی را با گنده شدن میوه جات شان در میدان هوایی به .....! و این شد ابتکار و نو آوری در عرصه اقتصاد و تجارت !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است